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市場調査レポート
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1197671

口内炎治療市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Mouth Ulcer Treatment Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 113 Pages | 納期: 2~3営業日

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口内炎治療市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 113 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

口内炎治療市場は、予測期間中にCAGR3.9%を記録する見込みです。

COVID-19のパンデミックは、ヘルスケア分野全体に影響を与えました。パンデミックの期間中、十分なビタミンとミネラルの不足によりCOVID-19患者の免疫力が低下したため、口内炎治療の需要が増加しました。米国国立生物工学情報センターが発表したデータによると、2020年にCOVID-19の患者で病変部の口腔内潰瘍が発生したことが確認されています。また、戸締りによる歯科医院の閉鎖により、患者の診療所や病院への受診が遅れました。米国歯科医師会によると、2020年に米国で歯科衛生士の予約が47%減少したことが確認されています。

市場の成長を促進する要因は、タバコの消費量の増加、化学物質ベースの歯磨き粉、禁煙、歯科・口腔衛生意識の高まり、高齢者人口の増加などです。最近では、口腔内潰瘍は若い人にもよく見られることが分かっています。国立医学図書館が発表した2021年の「子どもの口腔内潰瘍」という統計によると、子どもの口腔内潰瘍の有病率は9%でした。口内炎の深刻な状態に対する認識が高まり、さまざまな治療法が利用できるようになったことが、今後数年間の市場の成長を後押しすると推測されます。より早く治すために、より効果的で安価な治療法への需要が高まっており、予測期間中の市場成長の原動力となることが予想されます。さらに、口腔衛生の維持に関する知識の不足も、口内炎治療市場の成長を助けると予想されます。

口内炎を引き起こすその他の主な要因としては、ストレス、感染症、けが、アレルギー、ジャンクフードやタバコなどの大量消費といった不健康なライフスタイルなどが挙げられます。したがって、これらすべての要因が口内炎の発生を増加させ、口内炎治療市場全体を押し上げるのに役立っています。

口内炎治療の市場動向

洗口液は予測期間中に最も成長するセグメントと予想される

さまざまな薬用および非薬用のマウスウォッシュは、口腔衛生の維持や、口内炎による痛みや炎症の治療のために使用されています。Statista 2021によると、2020年に約1億9,956万人のアメリカ人がマウスウォッシュまたはデンタルリンスを使用したことが確認されており、2024年には2億258万人に増加すると予測されています。

National Center for Biotechnology Information, 2020によると、アルコールフリーのマウスウォッシュの使用は、口の中の乾燥を防ぎ、細菌を殺し、それによって角栓ができる可能性を減らすため、角栓の予防に不可欠です。例えば、アルコールフリーのマウスウォッシュであるクレストプロは、歯肉炎を抑え、歯ぐきを健康に保ち、99%の細菌を殺菌し、口内炎を減らすことが証明されています。アルコールベースのマウスウォッシュと比較して、口の中のチクチク感が少ないのが特徴です。同様に、アルコールフリーの医療用マウスウォッシュであるOrajelは、口内炎を特異的に緩和し、有害な細菌を殺すことで治癒を促進します。口内炎を予防するアルコールフリーの洗口液には、Listerine Total Care Mouthwash、Colgate Mouth Sore Rinse、ACT Restoring Mouthwash、CariFree CTx3 Fluoride Rinse、Oxyfresh Mouthwashなどがあります。

National Center for Biotechnology Information, 2021によると、必須栄養素、特に亜鉛やチアミン、葉酸、鉄、B-12などの欠乏が再発性アフタ性口内炎を引き起こすとされています。

各社は、いくつかのアーユルヴェーダハーブやフレーバー付きのマウスウォッシュを発表しており、今後数年間で需要がエスカレートすると予想されます。例えば、2021年1月にDabur India Ltdがアーユルヴェーダマウスウォッシュ「Dabur Red Pulling Oil」を発売し、オーラルケア市場に全く新しいカテゴリーを作り出しました。同様に、アロエベラベースの製剤であるGUM Rincinol mouth rinseは、アフタ性潰瘍、矯正器具や取り外し可能な入れ歯による炎症、小さな切り傷やすり傷の治癒を促進するのに役立ちます。2020年10月、バイオアユルヴェーダは、ピュアオーガニックとノンアルコールで調合された「抗菌防菌マウスウォッシュ」を発売しました。この製品は、副作用なしに口腔内の細菌を除去する優しいソリューションを提供します。

したがって、角栓の治療や痛みの軽減のための薬用や他のいくつかのハーブのマウスウォッシュの開発は、予測期間中に市場の成長を後押しすると予想されます。

北米が口内炎治療市場を独占すると予想される

北米は、効果的な口内炎治療法に関する人々の認識が高まっていることから、世界的に口内炎市場をリードすると予想されます。また、有病率の上昇に伴う口内炎治療薬の需要増が、今後数年間にわたり北米の口内炎治療市場の成長を促進すると予測されています。さらに、口腔内カメラ、デジタルX線、光学スキャナー、コンピューター支援設計などの技術が歯科分野で活用されるようになったことも、同地域の市場成長を押し上げています。

口腔内カメラは、歯や虫歯の他の部分に隠れた、見落とされていた不具合を明らかにするのに役立つ。例えば、MouthWatch社は、ラスベガスで開催されたSmileCon 2021において、HD口腔内カメラを発売しました。同様に、Air Techniques Inc.は、SensorX Intraoral SensorやScanX Duo Touch Scannerなどの製品をサンフランシスコで開催されたCDAで発表しています。これらのカメラは、歯科医師が患者の口の中の状態を明確に把握するのに役立ちます。

口内炎治療市場の競合他社分析

口内炎や関連疾患の革新的で高度な治療薬を開発するために、さまざまな企業が研究開発に投資しています。M&Aや新製品発売の増加は、世界の口内炎治療市場で企業が採用する最新動向の一つです。市場の主要企業には、3M、GlaxoSmithKline PLC、Blistex Inc.、Colgate-Palmolive Company、Church and Dwight Inc.が含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 口内炎に対する意識の高まり
    • 治癒を早める製品への需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 口内炎治療の副作用
    • 低コストの代替品の存在
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 薬物クラス別
    • 抗菌剤
    • 抗ヒスタミン剤
    • 鎮痛剤
    • コルチコステロイド
    • その他の薬物クラス
  • 剤形別
    • スプレー
    • 洗口剤
    • ジェル
    • その他の製剤
  • 効能・効果別
    • アフタ性口内炎
    • 口腔扁平苔癬
    • その他の効能
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東地域
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他の中東地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • 3M Company
    • Blistex Inc.
    • Bristol Myers Squibb Company
    • Church & Dwight Co. Inc.
    • Colgate-Palmolive Company
    • Patterson Dental Supply Inc.
    • Pfizer Inc.
    • Dr. Reddy's
    • Prince Care Pharma Private Limited

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67063

The mouth ulcer treatment market is expected to record a CAGR of 3.9% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic impacted the overall healthcare sector. During the pandemic, the demand for mouth ulcer treatment increased due to the weakened immune system of COVID-19 patients owing to a lack of sufficient vitamins and minerals. According to data published by the National Center for Biotechnology Information, in 2020, it was observed that oral ulceration in lesions occurred in patients with COVID-19. In addition, the closure of dental clinics due to lockdowns delayed patients' visits to clinics and hospitals. According to the American Dental Association, it was observed that dental hygiene appointments declined by 47% in the United States in 2020.

The factors propelling the market's growth are the rise in tobacco consumption, chemical-based toothpaste, smoking cessation, increase in dental and oral hygiene awareness, and a rising geriatric population. Nowadays, oral ulcers are found to be common in young people also. According to statistics published by the National Library of Medicine, 2021, titled "Oral Ulcers in Children," the prevalence of oral ulcers in children was 9%. The increasing awareness about the serious condition of mouth ulcers and the availability of different treatments are estimated to fuel the market's growth over the next few years. The demand for more effective, affordable treatment for a faster cure has grown, which is expected to drive the market growth in the forecast period. Moreover, a lack of knowledge about maintaining oral hygiene is also expected to aid in the growth of the mouth ulcer treatment market.

Other major factors leading to mouth ulcers include stress, infection, injury, allergy, and unhealthy lifestyles, such as high consumption of junk foods, tobacco, etc. Hence, all these factors increase the incidence of mouth ulcers, which helps boost the overall market for mouth ulcer treatment.

Mouth Ulcer Treatment Market Trends

Mouthwash Segment Expected to be the Fastest-growing Segment over the Forecast Period

Different medicated as well as non-medicated mouthwashes are used for maintaining oral hygiene and treating pain and inflammation from canker sores. According to Statista 2021, it was observed that about 199.56 million Americans used mouthwash or a dental rinse in 2020, which is projected to increase to 202.58 million in 2024.

According to the National Center for Biotechnology Information, 2020, the use of an alcohol-free mouthwash is essential in preventing canker sores as it helps the mouth from drying out, kills bacteria, and thereby decreases the likelihood of developing canker sores. For instance, Crest Pro, an alcohol-free mouthwash, has been proven to reduce gingivitis and keep the gums healthy, killing 99% of germs and reducing canker sores. It produces a less stinging sensation in the mouth as compared to alcohol-based mouthwashes. Similarly, Orajel, an alcohol-free medically formulated mouthwash, provides specific relief from mouth sores and promotes healing by killing harmful bacteria. Some alcohol-free mouthwashes to prevent canker sores include Listerine Total Care Mouthwash, Colgate Mouth Sore Rinse, ACT Restoring Mouthwash, CariFree CTx3 Fluoride Rinse, and Oxyfresh Mouthwash.

According to National Center for Biotechnology Information, 2021, a deficiency of essential nutrients, especially zinc or thiamine, folate, iron, or B-12, causes recurrent aphthous stomatitis.

The companies are introducing several ayurvedic herbal and flavored mouthwashes, which are expected to escalate the demand over the next few years. For instance, in January 2021, Dabur India Ltd launched Dabur Red Pulling Oil, an Ayurvedic mouthwash, creating a whole new category in the oral care market. Similarly, GUM Rincinol mouth rinse, an aloe vera-based formulation, helps in promoting the healing of aphthous ulcers, irritations from orthodontic appliances, removable dentures, and minor cuts and abrasions. In October 2020, Bioayurveda launched Anti-bacterial Germ Defense Mouth Wash, prepared with pure organics and no alcohol. The product offers a gentle solution to remove bacteria from the mouth without side effects.

Hence, the development of medicated and several other herbal mouthwashes for treating canker sores and reducing pain are expected to boost the market growth over the forecast period.

North America Anticipated to Dominate the Mouth Ulcer Treatment Market

North America is anticipated to lead the mouth ulcer market globally due to the growing awareness among the population regarding the availability of effective mouth ulcer treatments. In addition, the increasing demand for mouth ulcer treatments owing to the rising prevalence rate is predicted to fuel the growth of the North American mouth ulcer treatment market over the coming years. Moreover, the augmented use of technology such as intra-oral cameras, digital X-rays, optical scanners, and computer-assisted designs in the field of dentistry is boosting the growth of the market segment in this region.

Intra-oral cameras help in the revelation of hidden and overlooked defects in teeth and other parts of the cavity. For instance, MouthWatch launched an HD Intra-oral Camera during SmileCon 2021 in Las Vegas. Similarly, Air Techniques Inc. presented its products, including SensorX Intraoral Sensor and ScanX Duo Touch Scanner, at CDA in San Francisco. These cameras help the dentist have a clear view of the condition of the patient's mouth.

Mouth Ulcer Treatment Market Competitor Analysis

Various companies are investing in their R&D to develop innovative and advanced treatment drugs for mouth ulcers and related diseases. The rising number of mergers and acquisitions and new product launches are among the latest trends adopted by companies in the global mouth ulcer treatment market. Some of the market's major players include 3M, GlaxoSmithKline PLC, Blistex Inc., Colgate-Palmolive Company, and Church and Dwight Inc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Awareness about Mouth Ulcers
    • 4.2.2 Increasing Demand for Rapid Healing Products
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Side Effects of Mouth Ulcer Treatment
    • 4.3.2 Presence of Low Cost Substitutes
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Drug Class
    • 5.1.1 Antimicrobial
    • 5.1.2 Antihistamine
    • 5.1.3 Analgesics
    • 5.1.4 Corticosteroids
    • 5.1.5 Other Drug Classes
  • 5.2 By Formulation
    • 5.2.1 Sprays
    • 5.2.2 Mouthwash
    • 5.2.3 Gels
    • 5.2.4 Other Formulations
  • 5.3 By Indication
    • 5.3.1 Aphthous Stomatitis
    • 5.3.2 Oral Lichen Planus
    • 5.3.3 Other Indications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle-East
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle-East
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 3M Company
    • 6.1.2 Blistex Inc.
    • 6.1.3 Bristol Myers Squibb Company
    • 6.1.4 Church & Dwight Co. Inc.
    • 6.1.5 Colgate-Palmolive Company
    • 6.1.6 Patterson Dental Supply Inc.
    • 6.1.7 Pfizer Inc.
    • 6.1.8 Dr. Reddy's
    • 6.1.9 Prince Care Pharma Private Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS