デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1403486

口内炎治療市場の2030年までの予測: タイプ別、薬剤クラス別、剤形別、適応症別、投与経路別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Mouth Ulcer Treatment Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Drug Class, Formulation, Indication, Route of Administration, Distribution Channel, End User and by Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 200+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
口内炎治療市場の2030年までの予測: タイプ別、薬剤クラス別、剤形別、適応症別、投与経路別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2024年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の口内炎治療市場は2023年に15億9,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは5.9%で成長し、2030年には23億7,000万米ドルに達すると予測されています。

口内炎は、一般に糜爛(びらん)と呼ばれ、舌や頬の内側、唇にできる耐え難いただれです。通常、口内炎は1~2週間で自然に治りますが、不快感を軽減し、治癒を早める治療法があります。また、ベンゾカインやサリチル酸コリン入りの市販の外用軟膏やジェルは痛みを和らげることができます。また、炎症を抑えて治癒を促すために、塩水で口をすすぐことも有効であろう。

WHOの2020年報告によると、2020年には世界人口の約22.30%がタバコ製品を消費し、世界のタバコ使用者の80%以上が低・中所得国に住んでいます。タバコの使用は口内炎を引き起こす可能性があるため、治療製品の需要が高まる。

知識とヘルスケアへのアクセスの増加

口内炎のような口腔の健康問題に対して、速やかに医師の診察を受けようとする姿勢の変化は、教育キャンペーンや情報普及によって支えられてきた口腔の健康に対する意識の高まりによってもたらされました。物理的なインフラや遠隔医療オプションの両面でヘルスケアサービスへのアクセスが改善されれば、口腔衛生上の懸念に迅速に対処できる可能性が高くなります。

標準化された治療ガイドラインの欠如

口内炎の治療ガイドラインが標準化されておらず、広く受け入れられていないことが、医療処置のばらつきに拍車をかけています。臨床家によって異なるアプローチがとられることもあり、標準化された治療プロトコルを確立することは困難です。さらに、このような標準化の欠如は、業界が簡潔で科学的な裏付けのある口内炎治療の選択肢を提供することを難しくしています。

包括的な歯の健康に対する優先順位の高まり

口内炎治療市場は、人々が口腔の健康と全身の健康との関連性をより意識するようになるにつれて、全人的口腔ケアという大きな文脈の中で地位を確立するチャンスがあります。さらに、予防措置、食生活のアドバイス、ライフスタイルの提案を治療計画に組み込むことで、この動向を利用し、より徹底した患者中心のアプローチを促進することができます。

経済不況と経済的余裕の問題

経済的不安定や景気後退は、消費者が口内炎治療薬などの医療用品に費やす金額に影響を与える可能性があります。経済的な困難は、人々がより安価な選択肢を選んだり、支援を受けることを先延ばしにしたりすることにつながる可能性があります。さらに、市場参入企業は、経済的課題の影響を軽減するために、価格戦略、患者支援プログラム、および経済的に不安定な時期にも継続的なアクセシビリティを確保するための市場アクセスの取り組みを調査すべきです。

COVID-19の影響:

製造、サプライチェーン、ヘルスケアへのアクセスの混乱により、COVID-19の大流行は口内炎治療薬市場に大きな影響を及ぼしています。口内炎の診断と治療は、封鎖、社会的距離を置く措置、パンデミックに関連した医療優先事項の増加によってもたらされた定期的なヘルスケア受診の減少によって影響を受けています。さらに、この市場の収益源は、消費者行動の変化や、購買パターンに影響を与える経済の不確実性によっても影響を受ける可能性があります。

予測期間中、抗菌剤セグメントが最大となる見込み

最大の市場シェアを持つセグメントは抗菌剤セグメントです。抗菌剤は細菌や微生物の感染を予防または治療する能力があるため、局所抗生物質や防腐剤などの抗菌剤は口内炎の管理に不可欠です。口内炎の感染面を治療し、治癒を促進し、関連する症状を軽減するという重点的なアプローチにより、これらの治療法は頻繁に奨励されています。さらに、抗菌剤セグメントにはジェル、軟膏、洗口剤など幅広い局所製剤があるため、ヘルスケア従事者や消費者は口内炎を効果的に管理するためのさまざまな選択肢を持つことができます。

ホームケア分野は予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる

口内炎治療市場では、ホームケア分野が最も高いCAGRで成長しています。市販の口内炎治療薬を自宅で使用できる利便性、自己管理型治療薬の人気の高まり、遠隔診察を可能にする遠隔医療サービスの発展などが、この成長の要因となっています。さらに、口腔の健康管理に対する意識の高まりや、緊急の臨床介入を待つことなく口内炎治療のための情報や製品を入手することを可能にする技術の進歩が、在宅ケアへのシフトの主な促進要因となっています。

最もシェアの高い地域:

口内炎治療市場では、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めています。この地域は口内炎の発生頻度が高いこと、高齢化が進んでいること、口腔衛生に対する意識が高まっていること、製薬会社が新興市場で足跡を増やそうと粘り強く努力していることなど、数多くの要因がこの優位性に寄与しています。さらに、アジア太平洋地域の多様なヘルスケア事情、可処分所得の増加、ヘルスケアインフラの改善も、口内炎治療市場の堅調な成長に寄与しています。

CAGRが最も高い地域:

口内炎治療市場では、北米が現在最も高いCAGRを示しています。強力なヘルスケアインフラ、高額な医療費、研究開発の重視などが、この地域の堅調な成長を後押ししています。同地域の高齢化、口内炎の頻度増加、口腔衛生への関心の高まりはすべて、最先端で効率的な治療オプションに対するニーズの高まりに拍車をかけています。さらに北米では、業界大手の存在、技術の進歩、ヘルスケア管理への積極的なアプローチもあり、市場が拡大しています。

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の口内炎治療市場:タイプ別

  • マイナー
  • 選考科目
  • ヘルペス状
  • その他のタイプ

第6章 世界の口内炎治療市場:薬剤クラス別

  • 抗菌性
  • 抗ヒスタミン薬
  • 鎮痛剤
  • コルチコステロイド
  • その他の薬物クラス

第7章 世界の口内炎治療市場:剤形別

  • スプレー
  • うがい薬
  • ジェル
  • トローチ
  • その他の剤形

第8章 世界の口内炎治療市場:適応症別

  • アフタ性口内炎
  • 口腔扁平苔癬
  • その他の適応症

第9章 世界の口内炎治療市場:投与経路別

  • 経口
  • 局所

第10章 世界の口内炎治療市場:流通チャネル別

  • 病院薬局
  • 小売薬局
  • オンライン薬局

第11章 世界の口内炎治療市場:エンドユーザー別

  • ホームケア
  • 診療所
  • 病院
  • その他のエンドユーザー

第12章 世界の口内炎治療市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他の南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第13章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第14章 企業プロファイル

  • Celgene Corporation
  • 3M Company
  • GSK plc
  • Colgate-Palmolive Company
  • Blairex Laboratories, Inc.
  • Dr. Reddy's Laboratories
  • Dental Herb Company
  • Bristol-Myers Squibb Company
  • GlaxoSmithKline, Plc
  • Patterson Companies, Inc.
  • Pfizer, Inc.
  • Akorn Pharmaceuticals
  • Church & Dwight Co, Inc.
  • Prince Care Pharma Private Limited
  • Blistex Inc.
  • Sun Pharmaceutical Jsc
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Minor (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Major (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Herpetiform (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Other Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Drug Class (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Antimicrobial (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Antihistamine (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Analgesics (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Corticosteroids (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Other Drug Classes (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Formulation (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Sprays (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Mouthwash (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Gels (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Lozenges (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Other Formulations (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Indication (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Aphthous Stomatitis (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Oral Lichen Planus (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Other Indications (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Route of Administration (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Oral (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Topical (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Distribution Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Hospital Pharmacy (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Retail Pharmacy (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Online Pharmacy (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Homecare (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Clinic (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Hospital (2021-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Mouth Ulcer Treatment Market Outlook, By Other End Users (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC24711

According to Stratistics MRC, the Global Mouth Ulcer Treatment Market is accounted for $1.59 billion in 2023 and is expected to reach $2.37 billion by 2030 growing at a CAGR of 5.9% during the forecast period. Mouth ulcers, commonly referred to as canker sores, are excruciating sores that may appear on the tongue, inside the cheeks, or on the lips. Although they usually go away on their own in a week or two, there are treatments that can help reduce discomfort and encourage quicker healing. Moreover, benzocaine or choline salicylate-containing over-the-counter topical ointments or gels can relieve pain. It might also be beneficial to rinse the mouth with a saltwater solution to lessen inflammation and encourage healing.

According to WHO 2020 report, in 2020, approximately 22.30% of the global population consumed tobacco products, and over 80% of the world's tobacco users live in low- and middle-income countries. Tobacco use can lead to mouth ulcers and thus the demand for treatment products increases.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing knowledge and access to healthcare

An attitude shift toward seeking prompt medical attention for oral health issues, such as mouth ulcers, has resulted from increased awareness of oral health, which has been supported by educational campaigns and information dissemination. Individuals are more likely to address oral health concerns promptly when there is improved access to healthcare services, both in terms of physical infrastructure and telehealth options.

Restraint:

Absence of standardized guidelines for treatment

The lack of standardized and widely accepted treatment guidelines for mouth ulcers adds to the variation in medical procedures. Different approaches may be taken by clinicians, which make it difficult to establish standardized treatment protocols. Furthermore, this lack of standardization may make it more difficult for the industry to offer concise, scientifically supported mouth ulcer treatment options.

Opportunity:

Growing priority for comprehensive dental health

The market for mouth ulcer treatments has a chance to establish itself within the larger context of holistic oral care as people become more conscious of the link between oral health and general well-being. Moreover, preventive measures, dietary advice, and lifestyle suggestions can be incorporated into treatment plans to take advantage of this trend and promote a more thorough and patient-centered approach.

Threat:

Economic downturn and problems with affordability

Financial instability and economic downturns can affect how much consumers spend on medical supplies, such as mouth ulcer remedies. Financial difficulties can lead people to choose less expensive options or put off getting help. Additionally, market participants should investigate pricing strategies, patient assistance programs, and market access initiatives to ensure continued accessibility during times of economic instability in order to lessen the impact of economic challenges.

COVID-19 Impact:

Due to disruptions in manufacturing, supply chains, and healthcare access, the COVID-19 pandemic has had a major effect on the market for mouth ulcer treatments. The diagnosis and treatment of mouth ulcers have been impacted by the decline in routine healthcare visits brought on by lockdowns, social distancing measures, and the increased healthcare priorities associated with the pandemic. Furthermore, the market's revenue streams may also be impacted by changes in consumer behaviour and economic uncertainty, which have an impact on buying patterns.

The Antimicrobial segment is expected to be the largest during the forecast period

The segment with the largest market share is the antimicrobial segment, due to their ability to prevent or treat bacterial and microbial infections, antimicrobial agents-such as topical antibiotics and antiseptics-are essential in the management of mouth ulcers. Due to their focused approach to treating the infectious aspect of mouth ulcers, accelerating healing, and reducing related symptoms, these treatments are frequently encouraged. Moreover, healthcare practitioners and consumers have a variety of options for effectively managing mouth ulcers thanks to the antimicrobial segment's wide range of topical formulations, which include gels, ointments, and mouthwashes.

The Homecare segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

In the mouth ulcer treatment market, the homecare segment is growing at the highest CAGR. The convenience of using over-the-counter mouth ulcer treatments at home, the growing popularity of self-administered treatments, and the development of telehealth services that enable remote consultations are some of the factors contributing to this growth. Additionally, growing awareness of oral health management and technological advancements that make it possible for people to obtain information and products for treating mouth ulcers without waiting for urgent clinical intervention are the main drivers of the shift towards homecare.

Region with largest share:

In the mouth ulcer treatment market, the Asia-Pacific area holds the largest market share. Numerous factors contribute to this dominance, such as the high frequency of mouth ulcers in the area, an aging population, rising oral health awareness, and pharmaceutical companies' persistent efforts to increase their footprint in emerging markets. Furthermore, the diverse healthcare landscape of the Asia-Pacific region, along with rising disposable incomes and improved healthcare infrastructure, has also contributed to the market's robust growth for mouth ulcer treatments.

Region with highest CAGR:

In the mouth ulcer treatment market, North America is currently showing the highest CAGR. A strong healthcare infrastructure, high healthcare spending, and a strong emphasis on research and development are some of the factors driving the region's robust growth. The aging population in the area, the increasing frequency of mouth ulcers, and the increased focus on oral health all add to the rising need for cutting-edge and efficient treatment options. Moreover, the market is expanding in North America due in part to the presence of major players in the industry, technological advancements, and a proactive approach to healthcare management.

Key players in the market:

Some of the key players in Mouth Ulcer Treatment market include Celgene Corporation, 3M Company, GSK plc, Colgate-Palmolive Company, Blairex Laboratories, Inc., Dr. Reddy's Laboratories, Dental Herb Company, Bristol-Myers Squibb Company, GlaxoSmithKline, Plc, Patterson Companies, Inc., Pfizer, Inc., Akorn Pharmaceuticals, Church & Dwight Co, Inc., Prince Care Pharma Private Limited, Blistex Inc. and Sun Pharmaceutical Jsc.

Key Developments:

In December 2023, Dr Reddy's Laboratories on Wednesday said its unit has inked a licensing agreement with Coya Therapeutics Inc to develop a combination therapy for the treatment of amyotrophic lateral sclerosis (ALS). Dr Reddy's Laboratories SA and Coya have entered into a development and license agreement for the development and commercialisation of COYA 302, an investigational combination therapy for ALS, the Hyderabad-based drugmaker said in a statement.

In November 2023, GSK plc and Arrowhead Pharmaceuticals Inc. have announced that they have reached an agreement with Janssen Pharmaceuticals, Inc., a Johnson & Johnson company, to transfer exclusive worldwide rights to further develop and commercialise JNJ-3989 to GSK. JNJ-3989 (formerly ARO-HBV) was initially in-licensed by Janssen from Arrowhead in 2018.

In May 2023, 3M announced it has entered into agreements to sell certain assets associated with its dental local anesthetic portfolio, based in Seefeld, Germany, to Pierrel S.p.A. ("Pierrel"), a global provider of services for the pharmaceutical industry, for a purchase price of $70 million, subject to closing and other adjustments.

Types Covered:

  • Minor
  • Major
  • Herpetiform
  • Other Types

Drug Classes Covered:

  • Antimicrobial
  • Antihistamine
  • Analgesics
  • Corticosteroids
  • Other Drug Classes

Formulations Covered:

  • Sprays
  • Mouthwash
  • Gels
  • Lozenges
  • Other Formulations

Indications Covered:

  • Aphthous Stomatitis
  • Oral Lichen Planus
  • Other Indications

Route of Administrations Covered:

  • Oral
  • Topical

Distribution Channels Covered:

  • Hospital Pharmacy
  • Retail Pharmacy
  • Online Pharmacy

End Users Covered:

  • Homecare
  • Clinic
  • Hospital
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Mouth Ulcer Treatment Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Minor
  • 5.3 Major
  • 5.4 Herpetiform
  • 5.5 Other Types

6 Global Mouth Ulcer Treatment Market, By Drug Class

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Antimicrobial
  • 6.3 Antihistamine
  • 6.4 Analgesics
  • 6.5 Corticosteroids
  • 6.6 Other Drug Classes

7 Global Mouth Ulcer Treatment Market, By Formulation

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Sprays
  • 7.3 Mouthwash
  • 7.4 Gels
  • 7.5 Lozenges
  • 7.6 Other Formulations

8 Global Mouth Ulcer Treatment Market, By Indication

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Aphthous Stomatitis
  • 8.3 Oral Lichen Planus
  • 8.4 Other Indications

9 Global Mouth Ulcer Treatment Market, By Route of Administration

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Oral
  • 9.3 Topical

10 Global Mouth Ulcer Treatment Market, By Distribution Channel

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Hospital Pharmacy
  • 10.3 Retail Pharmacy
  • 10.4 Online Pharmacy

11 Global Mouth Ulcer Treatment Market, By End User

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Homecare
  • 11.3 Clinic
  • 11.4 Hospital
  • 11.5 Other End Users

12 Global Mouth Ulcer Treatment Market, By Geography

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 North America
    • 12.2.1 US
    • 12.2.2 Canada
    • 12.2.3 Mexico
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
    • 12.3.2 UK
    • 12.3.3 Italy
    • 12.3.4 France
    • 12.3.5 Spain
    • 12.3.6 Rest of Europe
  • 12.4 Asia Pacific
    • 12.4.1 Japan
    • 12.4.2 China
    • 12.4.3 India
    • 12.4.4 Australia
    • 12.4.5 New Zealand
    • 12.4.6 South Korea
    • 12.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 12.5 South America
    • 12.5.1 Argentina
    • 12.5.2 Brazil
    • 12.5.3 Chile
    • 12.5.4 Rest of South America
  • 12.6 Middle East & Africa
    • 12.6.1 Saudi Arabia
    • 12.6.2 UAE
    • 12.6.3 Qatar
    • 12.6.4 South Africa
    • 12.6.5 Rest of Middle East & Africa

13 Key Developments

  • 13.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 13.2 Acquisitions & Mergers
  • 13.3 New Product Launch
  • 13.4 Expansions
  • 13.5 Other Key Strategies

14 Company Profiling

  • 14.1 Celgene Corporation
  • 14.2 3M Company
  • 14.3 GSK plc
  • 14.4 Colgate-Palmolive Company
  • 14.5 Blairex Laboratories, Inc.
  • 14.6 Dr. Reddy's Laboratories
  • 14.7 Dental Herb Company
  • 14.8 Bristol-Myers Squibb Company
  • 14.9 GlaxoSmithKline, Plc
  • 14.10 Patterson Companies, Inc.
  • 14.11 Pfizer, Inc.
  • 14.12 Akorn Pharmaceuticals
  • 14.13 Church & Dwight Co, Inc.
  • 14.14 Prince Care Pharma Private Limited
  • 14.15 Blistex Inc.
  • 14.16 Sun Pharmaceutical Jsc