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市場調査レポート
商品コード
1403486
口内炎治療市場の2030年までの予測: タイプ別、薬剤クラス別、剤形別、適応症別、投与経路別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Mouth Ulcer Treatment Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Drug Class, Formulation, Indication, Route of Administration, Distribution Channel, End User and by Geography |
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カスタマイズ可能
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口内炎治療市場の2030年までの予測: タイプ別、薬剤クラス別、剤形別、適応症別、投与経路別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の口内炎治療市場は2023年に15億9,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは5.9%で成長し、2030年には23億7,000万米ドルに達すると予測されています。
口内炎は、一般に糜爛(びらん)と呼ばれ、舌や頬の内側、唇にできる耐え難いただれです。通常、口内炎は1~2週間で自然に治りますが、不快感を軽減し、治癒を早める治療法があります。また、ベンゾカインやサリチル酸コリン入りの市販の外用軟膏やジェルは痛みを和らげることができます。また、炎症を抑えて治癒を促すために、塩水で口をすすぐことも有効であろう。
WHOの2020年報告によると、2020年には世界人口の約22.30%がタバコ製品を消費し、世界のタバコ使用者の80%以上が低・中所得国に住んでいます。タバコの使用は口内炎を引き起こす可能性があるため、治療製品の需要が高まる。
口内炎のような口腔の健康問題に対して、速やかに医師の診察を受けようとする姿勢の変化は、教育キャンペーンや情報普及によって支えられてきた口腔の健康に対する意識の高まりによってもたらされました。物理的なインフラや遠隔医療オプションの両面でヘルスケアサービスへのアクセスが改善されれば、口腔衛生上の懸念に迅速に対処できる可能性が高くなります。
口内炎の治療ガイドラインが標準化されておらず、広く受け入れられていないことが、医療処置のばらつきに拍車をかけています。臨床家によって異なるアプローチがとられることもあり、標準化された治療プロトコルを確立することは困難です。さらに、このような標準化の欠如は、業界が簡潔で科学的な裏付けのある口内炎治療の選択肢を提供することを難しくしています。
口内炎治療市場は、人々が口腔の健康と全身の健康との関連性をより意識するようになるにつれて、全人的口腔ケアという大きな文脈の中で地位を確立するチャンスがあります。さらに、予防措置、食生活のアドバイス、ライフスタイルの提案を治療計画に組み込むことで、この動向を利用し、より徹底した患者中心のアプローチを促進することができます。
経済的不安定や景気後退は、消費者が口内炎治療薬などの医療用品に費やす金額に影響を与える可能性があります。経済的な困難は、人々がより安価な選択肢を選んだり、支援を受けることを先延ばしにしたりすることにつながる可能性があります。さらに、市場参入企業は、経済的課題の影響を軽減するために、価格戦略、患者支援プログラム、および経済的に不安定な時期にも継続的なアクセシビリティを確保するための市場アクセスの取り組みを調査すべきです。
製造、サプライチェーン、ヘルスケアへのアクセスの混乱により、COVID-19の大流行は口内炎治療薬市場に大きな影響を及ぼしています。口内炎の診断と治療は、封鎖、社会的距離を置く措置、パンデミックに関連した医療優先事項の増加によってもたらされた定期的なヘルスケア受診の減少によって影響を受けています。さらに、この市場の収益源は、消費者行動の変化や、購買パターンに影響を与える経済の不確実性によっても影響を受ける可能性があります。
最大の市場シェアを持つセグメントは抗菌剤セグメントです。抗菌剤は細菌や微生物の感染を予防または治療する能力があるため、局所抗生物質や防腐剤などの抗菌剤は口内炎の管理に不可欠です。口内炎の感染面を治療し、治癒を促進し、関連する症状を軽減するという重点的なアプローチにより、これらの治療法は頻繁に奨励されています。さらに、抗菌剤セグメントにはジェル、軟膏、洗口剤など幅広い局所製剤があるため、ヘルスケア従事者や消費者は口内炎を効果的に管理するためのさまざまな選択肢を持つことができます。
口内炎治療市場では、ホームケア分野が最も高いCAGRで成長しています。市販の口内炎治療薬を自宅で使用できる利便性、自己管理型治療薬の人気の高まり、遠隔診察を可能にする遠隔医療サービスの発展などが、この成長の要因となっています。さらに、口腔の健康管理に対する意識の高まりや、緊急の臨床介入を待つことなく口内炎治療のための情報や製品を入手することを可能にする技術の進歩が、在宅ケアへのシフトの主な促進要因となっています。
口内炎治療市場では、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めています。この地域は口内炎の発生頻度が高いこと、高齢化が進んでいること、口腔衛生に対する意識が高まっていること、製薬会社が新興市場で足跡を増やそうと粘り強く努力していることなど、数多くの要因がこの優位性に寄与しています。さらに、アジア太平洋地域の多様なヘルスケア事情、可処分所得の増加、ヘルスケアインフラの改善も、口内炎治療市場の堅調な成長に寄与しています。
口内炎治療市場では、北米が現在最も高いCAGRを示しています。強力なヘルスケアインフラ、高額な医療費、研究開発の重視などが、この地域の堅調な成長を後押ししています。同地域の高齢化、口内炎の頻度増加、口腔衛生への関心の高まりはすべて、最先端で効率的な治療オプションに対するニーズの高まりに拍車をかけています。さらに北米では、業界大手の存在、技術の進歩、ヘルスケア管理への積極的なアプローチもあり、市場が拡大しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Mouth Ulcer Treatment Market is accounted for $1.59 billion in 2023 and is expected to reach $2.37 billion by 2030 growing at a CAGR of 5.9% during the forecast period. Mouth ulcers, commonly referred to as canker sores, are excruciating sores that may appear on the tongue, inside the cheeks, or on the lips. Although they usually go away on their own in a week or two, there are treatments that can help reduce discomfort and encourage quicker healing. Moreover, benzocaine or choline salicylate-containing over-the-counter topical ointments or gels can relieve pain. It might also be beneficial to rinse the mouth with a saltwater solution to lessen inflammation and encourage healing.
According to WHO 2020 report, in 2020, approximately 22.30% of the global population consumed tobacco products, and over 80% of the world's tobacco users live in low- and middle-income countries. Tobacco use can lead to mouth ulcers and thus the demand for treatment products increases.
An attitude shift toward seeking prompt medical attention for oral health issues, such as mouth ulcers, has resulted from increased awareness of oral health, which has been supported by educational campaigns and information dissemination. Individuals are more likely to address oral health concerns promptly when there is improved access to healthcare services, both in terms of physical infrastructure and telehealth options.
The lack of standardized and widely accepted treatment guidelines for mouth ulcers adds to the variation in medical procedures. Different approaches may be taken by clinicians, which make it difficult to establish standardized treatment protocols. Furthermore, this lack of standardization may make it more difficult for the industry to offer concise, scientifically supported mouth ulcer treatment options.
The market for mouth ulcer treatments has a chance to establish itself within the larger context of holistic oral care as people become more conscious of the link between oral health and general well-being. Moreover, preventive measures, dietary advice, and lifestyle suggestions can be incorporated into treatment plans to take advantage of this trend and promote a more thorough and patient-centered approach.
Financial instability and economic downturns can affect how much consumers spend on medical supplies, such as mouth ulcer remedies. Financial difficulties can lead people to choose less expensive options or put off getting help. Additionally, market participants should investigate pricing strategies, patient assistance programs, and market access initiatives to ensure continued accessibility during times of economic instability in order to lessen the impact of economic challenges.
Due to disruptions in manufacturing, supply chains, and healthcare access, the COVID-19 pandemic has had a major effect on the market for mouth ulcer treatments. The diagnosis and treatment of mouth ulcers have been impacted by the decline in routine healthcare visits brought on by lockdowns, social distancing measures, and the increased healthcare priorities associated with the pandemic. Furthermore, the market's revenue streams may also be impacted by changes in consumer behaviour and economic uncertainty, which have an impact on buying patterns.
The segment with the largest market share is the antimicrobial segment, due to their ability to prevent or treat bacterial and microbial infections, antimicrobial agents-such as topical antibiotics and antiseptics-are essential in the management of mouth ulcers. Due to their focused approach to treating the infectious aspect of mouth ulcers, accelerating healing, and reducing related symptoms, these treatments are frequently encouraged. Moreover, healthcare practitioners and consumers have a variety of options for effectively managing mouth ulcers thanks to the antimicrobial segment's wide range of topical formulations, which include gels, ointments, and mouthwashes.
In the mouth ulcer treatment market, the homecare segment is growing at the highest CAGR. The convenience of using over-the-counter mouth ulcer treatments at home, the growing popularity of self-administered treatments, and the development of telehealth services that enable remote consultations are some of the factors contributing to this growth. Additionally, growing awareness of oral health management and technological advancements that make it possible for people to obtain information and products for treating mouth ulcers without waiting for urgent clinical intervention are the main drivers of the shift towards homecare.
In the mouth ulcer treatment market, the Asia-Pacific area holds the largest market share. Numerous factors contribute to this dominance, such as the high frequency of mouth ulcers in the area, an aging population, rising oral health awareness, and pharmaceutical companies' persistent efforts to increase their footprint in emerging markets. Furthermore, the diverse healthcare landscape of the Asia-Pacific region, along with rising disposable incomes and improved healthcare infrastructure, has also contributed to the market's robust growth for mouth ulcer treatments.
In the mouth ulcer treatment market, North America is currently showing the highest CAGR. A strong healthcare infrastructure, high healthcare spending, and a strong emphasis on research and development are some of the factors driving the region's robust growth. The aging population in the area, the increasing frequency of mouth ulcers, and the increased focus on oral health all add to the rising need for cutting-edge and efficient treatment options. Moreover, the market is expanding in North America due in part to the presence of major players in the industry, technological advancements, and a proactive approach to healthcare management.
Some of the key players in Mouth Ulcer Treatment market include Celgene Corporation, 3M Company, GSK plc, Colgate-Palmolive Company, Blairex Laboratories, Inc., Dr. Reddy's Laboratories, Dental Herb Company, Bristol-Myers Squibb Company, GlaxoSmithKline, Plc, Patterson Companies, Inc., Pfizer, Inc., Akorn Pharmaceuticals, Church & Dwight Co, Inc., Prince Care Pharma Private Limited, Blistex Inc. and Sun Pharmaceutical Jsc.
In December 2023, Dr Reddy's Laboratories on Wednesday said its unit has inked a licensing agreement with Coya Therapeutics Inc to develop a combination therapy for the treatment of amyotrophic lateral sclerosis (ALS). Dr Reddy's Laboratories SA and Coya have entered into a development and license agreement for the development and commercialisation of COYA 302, an investigational combination therapy for ALS, the Hyderabad-based drugmaker said in a statement.
In November 2023, GSK plc and Arrowhead Pharmaceuticals Inc. have announced that they have reached an agreement with Janssen Pharmaceuticals, Inc., a Johnson & Johnson company, to transfer exclusive worldwide rights to further develop and commercialise JNJ-3989 to GSK. JNJ-3989 (formerly ARO-HBV) was initially in-licensed by Janssen from Arrowhead in 2018.
In May 2023, 3M announced it has entered into agreements to sell certain assets associated with its dental local anesthetic portfolio, based in Seefeld, Germany, to Pierrel S.p.A. ("Pierrel"), a global provider of services for the pharmaceutical industry, for a purchase price of $70 million, subject to closing and other adjustments.