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市場調査レポート
商品コード
1197569

月経カップ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Menstrual Cup Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 112 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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月経カップ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 112 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

月経カップ市場は、予測期間(2022年~2027年)にCAGR5.7%で成長すると予測されています。

2020年、COVID-19のパンデミックの初期段階において、生理用品へのアクセス困難が増加しました。世界サプライチェーンが寸断され、地元のベンダーが取引を停止したため、特に遠隔地では生理用品の配送が遅くなったのです。女性たちは、月経衛生用品の不足、コストの上昇、雇用の喪失などにより、月経の管理という難題に直面しました。2020年5月にSociety for Women's Health Researchが発表した「Women Struggle to Access Menstrual Products During COVID-19 Pandemic」という記事によると、パニック買いにより世界中でタンポンや生理用ナプキンが不足したとのことです。例えば、米国のAmazonやWalmart.comでは、2020年3月中に主要なタンポンブランドが品切れとなり、作業員が残業して需要に対応したそうです。COVID-19のパンデミックを通じて、こうした月経用品の不足と価格の高騰に伴い、月経カップなどの代替月経ケアブランドや製品オプションへの需要が高まっています。COVID-19の流行期間中、ダイブ・インターナショナルは世界中のオンラインストアで、高品質で手頃な価格の月経ケア用品を消費者に提供しました。また、生理用品を買う余裕のない女性たちのために、数千個の月経カップを寄付しています(※)。このように、COVID-19は市場に大きなインパクトを与えています。

月経カップは、持続可能で環境に優しい製品です。生理用品やタンポンに比べて環境への影響が少なく、少なくとも半年から1年は再利用できるため、プラスチックの浪費から環境を守ることができます。2021年11月にライフサイクルイニシアチブが発表した複数のライフサイクルアセスメント(LCA)の報告書では、再利用可能な月経用品は使い捨ての月経用品よりも環境負荷が低いと記載されています。女性は一生のうちに11,000個以上の使い捨て月経用品を使用するため(1サイクル22点、1年13サイクルの月経を平均38年間使用した場合)、毎年廃棄物のトンが発生します。吸収性衛生製品製造者協会(AHPMA)によると、2020年、英国では、年間約43億個が使用され、生理用品、タンポン、アプリケーターなどの使い捨て生理用品の廃棄は、毎年約20万トンの廃棄物を発生させています。したがって、月経カップは使い捨ての生理用品によるプラスチック廃棄物汚染の減少に貢献し、固形廃棄物の処分を減らすために環境に優しい製品の開発・採用を促進する政府の取り組みに大きく貢献することになります。これにより、月経カップの採用が進み、市場の成長が促進されると期待されます。

しかし、手頃で持続可能な代替月経用品が入手可能であることが、月経カップ市場の成長を阻害する主な要因となっています。

月経カップの市場動向

再利用可能な月経カップが市場を独占すると予想される

再利用可能な月経カップは、小型で柔軟性のあるカップで、膣内に挿入して月経液を採取するものです。サイズは3種類あります。ミニ、サイズ1、サイズ2です。ミニ再利用カップは、初めて使う方や経血量が軽度から中程度の方、サイズ1カップは中程度の方、サイズ2カップは出産後や経血量が多い方に適しています。また、耐久性に優れ、適切なケアで6~10年使用できるため、固形廃棄物の発生を抑えることができます。世界中で最も人気のある生理用ナプキンには、最大90%のプラスチックが含まれています。平均的な女性が一生の間に使用するナプキンは10,000個にものぼり、世界で年間20億1,000万トンの都市ゴミが発生しています。

研究者たちは、再利用可能な月経カップは、たった3回のサイクルで多くのお金を節約できることを発見しました。開発経済政策センター(CDEP)によると、2020年6月、1000人の少女の月経カップのコストは年間2,730米ドルと推定され、これに対し生理用ナプキンは22,420米ドルとなっています。このように、月経カップの使用に伴う経済的なメリットにより、製品の需要が高まると予想されます。このことは、同分野の成長を促進すると考えられます。

さらに、製品発売の増加は、予測期間において再利用可能なセグメントの成長を促進すると考えられます。例えば、2021年6月、フレックス株式会社は、最新の製品イノベーションであるSoftcupを発売し、CVSやAmazonなどの米国の小売店で販売されています。さらに、2021年3月には、Essity ABが北欧地域(デンマーク、フィンランド、ノルウェー、スウェーデン)で再利用可能な月経カップ「Libresse V-Cup」を発売し、女性用衛生製品の範囲を拡大しました。このように、再利用可能なセグメントは予測期間中に大きく成長することが期待されています。

北米が市場で大きなシェアを占め、予測期間中もその優位性を維持すると予想される

北米は、月経管理の重視、環境に優しい製品の利用への高い関心、製品の入手可能性、同地域における政府の取り組みなどのいくつかの要因によって、月経カップの採用が増加していることから、市場を独占すると予想されます。例えば、2021年5月28日の月経衛生の日に、米国代表のグレース・メンは、「2021年のすべての人のための月経公平法」を提出しました。この法律により、生理用品への公平なアクセスが実現すれば、何百万人もの女性が効率的に働き、学び、社会に参加できるようになります。

さらに、地域における女性人口の増加は、月経カップを含む生理用品の需要を増加させるでしょう。例えば、世界銀行グループの発表によると、米国では2015年から2020年にかけて女性人口が年平均3.3%で増加し、2020年には1億6,747万人にまで増加するとされています。したがって、上記の要因から、北米地域は本調査の予測期間において大きな成長を遂げると予想されます。

月経カップ市場の競合他社分析

月経カップ市場は非常に細分化されており、複数の主要プレイヤーで構成されています。市場シェアの観点からは、現在、少数の主要プレイヤーが市場を独占しています。現在市場を独占している企業には、Diva International Inc.、Mooncup Ltd、Me Luna GmbH、Lena Cup LLC、The Flex Companyなどがあります。Lena Cup LLC、The Flex Company、LYV Life Inc.(Cora)、Blossom Cup、Fleurcup、LELOi AB(Intimina)、Lune Group Oy Ltd、Essity AB、Invent Medicなどです。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 環境にやさしい生理用品の需要の高まり
    • 生理用品に対する意識と関心の高まり
  • 市場の抑制要因
    • 手頃で持続可能な代替月経用品の利用可能性
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模:100万米ドル)

  • 製品タイプ別
    • 使い捨て
    • 再利用型
  • 流通チャネル別
    • オンラインストア
    • オフラインストア
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Diva International Inc.
    • Mooncup Ltd
    • Me Luna GmbH
    • Lena Cup LLC
    • The Flex Company
    • LYV Life Inc.(Cora)
    • Blossom Cup
    • Fleurcup
    • LELOi AB(Intimina)
    • Lune Group Oy Ltd
    • Essity AB
    • Invent Medic

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 90727

The menstrual cup market is projected to register a CAGR of 5.7% during the forecast period (2022-2027).

In 2020, during the initial phase of the COVID-19 pandemic, the difficulty in accessing sanitary products increased. As the global supply chains were disrupted and local vendors ceased to trade, the deliveries of menstrual products have slowed, specifically in remote areas. Women faced challenges in managing their menstruation due to the shortages of menstrual hygiene products, rising costs, and job losses. According to the article published by the Society for Women's Health Research in May 2020, titled "Women Struggle to Access Menstrual Products During COVID-19 Pandemic", panic buying led to shortages in tampons and sanitary pads all over the world. For instance, Amazon in the United States and Walmart.com were out of stock on major tampon brands during March 2020, and the workers worked overtime to keep up with demands. With these shortages of menstrual products and price hikes throughout the COVID-19 pandemic, there has been an increase in demand for alternative menstrual care brands and product options such as menstrual cups. During the COVID-19 pandemic, Dive International offered high-quality and affordable menstrual care items to its consumers through Online Stores worldwide. Also, it donates*thousands of menstrual cups to the countries where women struggle to afford period products. Thus, there has been a significant impact of COVID-19 on the market.

The menstrual cups are sustainable and eco-friendly. They have minimal impact on the environment compared to sanitary pads and tampons and protect the environment from plastic wastage, as the menstrual cups are reusable for at least six months to one year. The report from several Life Cycle Assessments (LCA) published by Life Cycle Initiative in November 2021 stated that reusable menstrual products have a lower environmental impact than single-use menstrual products. Since the women use more than 11,000 disposable menstrual products in their lifetime (based on the average of 38 years of menstruation using 22 items of sanitary products per cycle, 13 cycles per year), it generates the tones of wastage every year. According to the Absorbent Hygiene Products Manufacturers Association (AHPMA), in 2020, in the United Kingdom, about 4.3 billion items are used per year, and the disposal of single-use menstrual products such as sanitary pads, tampons, and applicators generates about 200,000 tones of waste every year. Hence, menstrual cups will contribute to the decline of plastic waste pollution from disposable sanitary products and greatly contributes to the Government initiatives to boost the development & adoption of eco-friendly products to reduce the disposal of solid waste. This is expected to increase the adoption of menstrual cups in the industry, thereby driving market growth.

However, the availability of affordable and sustainable alternative menstrual products is a major factor hindering the menstrual cup market's growth.

Menstrual Cup Market Trends

The Reusable Menstrual Cup is Expected to Dominate the Market

The reusable menstrual cups are small, flexible cups that are inserted into the vagina for the collection of menstrual fluid. It comes in 3 different sizes: Mini, Size 1, and Size 2. Mini reusable cups are ideal for first-time users or light to medium flow, size 1 cups are ideal for medium flow, and size 2 are ideal for post-birth or heavy flow. Additionally, these are durable and can last six to 10 years with proper care, thereby generating less solid waste. Whereas the most popular product around the world- the sanitary pad, contains up to 90% plastic, an average woman may use up to 10,000 of these products in her lifetime and generates 2.01 billion tonnes of municipal solid waste annually in the world.

Researchers have found that a reusable menstrual cup can save a lot of money throughout just three cycles. According to the Center for Development Economics and Policy (CDEP), in June 2020, the cost of menstrual cups for 1000 girls is estimated at USD 2,730 per year, compared to USD 22,420 for sanitary pads. Thus, economic benefits associated with the use of menstrual cups are anticipated to increase the demand for the products. This is expected to drive the segment growth.

Furthermore, a rise in product launches is likely to propel the growth of the reusable segment over the forecast period. For instance, in June 2021, Flex Co. launched its newest product innovation, Softcup, and it is available for sale at United States retailers, including CVS and Amazon. Additionally, in March 2021, Essity AB launched Libresse V-Cup, a reusable menstrual cup, in the Nordic region (Denmark, Finland, Norway, and Sweden) and expanded its range of feminine hygiene products. Thus, the reusable segment is expected to grow substantially in the forecast period.

North America is Expected to Hold a Significant Share in the Market and Expected to Maintain its Dominance Over the Forecast Period

North America is expected to dominate the market owing to the rising adoption of menstrual cups, driven by several factors such as greater emphasis on menstruation management, a higher focus on utilization of eco-friendly products, availability of the products, and government initiatives in the region. For instance, on 28th May 2021, Menstrual Hygiene Day, United States Representative Grace Meng introduced the Menstrual Equity for All Act of 2021. Under this Act, equitable access to period supplies would ensure that millions of women can work, learn, and participate in society efficiently.

Moreover, the increase in women's population in the region would increase the demand for menstrual products, including menstrual cups. For instance, as per the World Bank Group, the women population was growing at an average annual rate of 3.3% in the United States from 2015-2020 and increased to 167.47 million persons in 2020. Thus, due to the above-mentioned factors, the North American region is expected to have significant growth over the forecast period of the study.

Menstrual Cup Market Competitor Analysis

The menstrual cup market is highly fragmented and consists of several major players. In terms of market share, a few of the major players are currently dominating the market. Some of the companies which are currently dominating the market are Diva International Inc., Mooncup Ltd, Me Luna GmbH. Lena Cup LLC, The Flex Company, LYV Life Inc. (Cora), Blossom Cup, Fleurcup, LELOi AB (Intimina), Lune Group Oy Ltd, Essity AB, and Invent Medic.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Defination
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Surge in Demand of Environment-friendly Menstrual Products
    • 4.2.2 Rising Awareness and Focus on Menstrual Health Options
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Availability of Affordable and Sustainable Alternative Menstrual Products
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Disposable
    • 5.1.2 Reusable
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Online Stores
    • 5.2.2 Offline Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle-East & Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle-East
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Diva International Inc.
    • 6.1.2 Mooncup Ltd
    • 6.1.3 Me Luna GmbH
    • 6.1.4 Lena Cup LLC
    • 6.1.5 The Flex Company
    • 6.1.6 LYV Life Inc. (Cora)
    • 6.1.7 Blossom Cup
    • 6.1.8 Fleurcup
    • 6.1.9 LELOi AB (Intimina)
    • 6.1.10 Lune Group Oy Ltd
    • 6.1.11 Essity AB
    • 6.1.12 Invent Medic

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS