市場調査レポート
商品コード
1197550

中鎖トリグリセリド(Mct)市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Medium Chain Triglycerides (MCT) Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 200 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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中鎖トリグリセリド(Mct)市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 200 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

中鎖トリグリセリド(MCT)市場は、本年末までに約12億7000万米ドルに達すると推定されます。

予測期間中はCAGR8%超の成長が見込まれています。

2020年、COVID-19の発生を考慮すると、飲食品産業は世界的に影響を受けています。飲食品、パーソナルケア、化粧品市場は、中鎖トリグリセリド市場の最大のシェアを占めています。数カ国でロックダウンが発生し、外食産業は大打撃を受けました。しかし、2021年にはこの業界からの需要は回復し、さらに成長すると予測されています。

主なハイライト

  • 中期的には、食品中の栄養補助食品の需要増加、パーソナルケアおよび化粧品製品におけるMCTの浸透率の上昇が、調査対象市場の重要な促進要因となっています。
  • 一方、ミネラルオイルなどの代替品が入手可能であることは、市場成長の妨げとなる可能性があります。
  • 天然素材やオーガニックの美容製品への需要の高まりは、研究対象市場にとってチャンスとなりそうです。
  • アジア太平洋地域は、中国、インド、日本などの国々で消費が増加しているため、世界的に最も速い成長を遂げると予測されています。

中鎖トリグリセリドの市場動向

飲食品セグメントからの需要増加

  • 中鎖トリグリセリドは、ココナッツオイルやパームカーネルオイルを加工することで製造されます。中鎖脂肪酸で構成され、やや黄色味を帯びています。水に溶けず、アルコールや酸化メチレンと混和します。
  • 中鎖トリグリセリドは、健康的な体重を維持するのに役立ち、代謝を高めることで蓄積された体脂肪を減らし、消化を助け、より多くのエネルギーを与えるなどの特性から、ダイエット中の通常の脂肪の代替としての需要が増加しており、中鎖トリグリセリド市場を後押ししています。
  • さらに、彼らのパフォーマンスを向上させるために彼らの能力のために、アスリート、ボディビルダー、スポーツ選手の間で中鎖トリグリセリドの人気の高まりは、さらに積極的に中鎖トリグリセリド市場に影響を与えることが期待されます。
  • また、米国農務省によると、米国のすべての食品の消費者物価指数は、2020年12月から2021年1月にかけて0.3%上昇しました。これは、予測期間中に中鎖トリグリセリド市場の成長のための十分な機会を生み出すと考えられます。
  • Council for Responsible Nutrition(CRN)によると、2021年には、約80%のアメリカ人が栄養補助食品を使用しており、2020年から7%増加しています。
  • FoodDrinkEuropeによると、2022年第2四半期、欧州連合の食品・飲料業界の生産量は、前四半期と比較して0.6%増加しました。
  • 中鎖トリグリセリドに関する上記のすべての要因のおかげで、調査対象セグメントは予測期間中に増加すると予想されます。

アジア太平洋地域が市場を独占する

  • アジア太平洋地域は、予測期間中に中鎖トリグリセリドの市場で最も速い成長を示すと予想されます。中国、インド、日本といった国々では、パーソナルケアや化粧品、医薬品、飲食品といったさまざまなエンドユーザー産業からの需要が増加しているため、カプリル、カプリン、ラウリンといった中鎖トリグリセリドの需要が伸びています。
  • 中鎖トリグリセリドは、スポーツドリンク、栄養バー、エネルギー食品に使用されています。これらは、食品乳化剤として使用され、また、ホットおよびコールド飲料の特性を強化し、食品に独特の風味を追加するのに役立つ。これらの要因から、中鎖トリグリセリドの需要は同地域で増加しており、予測期間中に市場を刺激するものと思われます。
  • 中国国家統計局によると、中国の食品産業の総利益は、2020年の6206億6000万人民元(~899億9000万米ドル)に対し、2021年には6187億1000万人民元(~958億8000万米ドル)を占めました。
  • 飲食品産業はインドのGDPの約3%を占め、730万人以上の労働力を持つ単一最大の雇用主です。2021年、ネスレは、インドのパッケージ食品市場は、経済成長、人口ボーナス、eコマースの拡大などの要因によって、今後5~10年で倍増し、最大700億米ドルまで成長する見込みであると発表しています。
  • さらに、中鎖トリグリセリドは、有害なウイルス、細菌、寄生虫、真菌に対する免疫力をもたらすため、需要の増加が見込まれています。また、ココナッツオイルは抗酸化作用があるため、炎症に関連する問題の治療に役立ちます。
  • さらに、クリーム、ローション、ゲル、軟膏、泡、香料などの化粧品製品における中鎖トリグリセリドの消費の増加は、中国、インド、韓国などの国からの中鎖トリグリセリド市場をさらに推進すると予想されます。
  • 韓国は、世界で最も進んだ美容市場の1つです。洗練された成分と美的センスに優れたパッケージングを特徴とする新しい美容動向とイノベーションが常に展示されています。韓国の美容・パーソナルケア製品市場は、2021年に約119億米ドルと評価され、2026年には約159億米ドルに達すると予想されています。
  • 前述の要因は、政府の支援と相まって、予測期間中の中鎖型トリグリセリドの需要増加に寄与しています。

中鎖トリグリセリド市場の競合他社分析

世界の中鎖型トリグリセリド(MCT)市場は、その性質上断片的です。市場の主要企業には、Wilmar International Ltd、IOI Oleo GmbH、Musim Mas、KLK EMMERICH GmbH、The Nisshin OilliO Group, Ltdなどが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 食品における栄養補助食品の需要増加
    • パーソナルケアおよびコスメティック製品におけるMCTの浸透の高まり
  • 阻害要因
    • ミネラルオイルのような代替品の利用可能性
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターズファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(金額ベース)

  • 形態
    • ドライ
    • 液体
  • 脂肪酸の種類
    • カプリル酸
    • カプリン酸
    • ラウリン酸
    • カプロン酸
  • 用途
    • 飲食品
    • パーソナルケア・化粧品
    • その他の用途
  • 地域別
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリア・ニュージーランド
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • M&A、ジョイントベンチャー、共同研究、契約書
  • 市場ランキング分析
  • 主要プレイヤーが採用する戦略
  • 企業プロファイル
    • ABITEC(ABF Ingredients)
    • Acme-Hardesty(Jacob Stern & Sons Inc.)
    • Barlean's
    • BASF SE
    • ConnOils LLC
    • CREMER OLEO GmbH & Co. KG
    • Croda International Plc
    • DuPont
    • Henry Lamotte Oils GmbH
    • IOI Oleo GmbH
    • Jarrow Formulas, Inc.
    • KLK EMMERICH GmbH
    • Musim Mas
    • Nestle Health Science(Vitaflo(International)Limited)
    • Oleon NV
    • Procter & Gamble
    • Stepan Company
    • Sternchemie GmbH & Co. KG(Stern-Wywiol Gruppe GmbH & Co. KG)
    • The Nisshin OilliO Group, Ltd.
    • Wilmar International Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

  • ナチュラル&オーガニック美容製品への需要の高まり
目次
Product Code: 70734

The medium-chain triglycerides (MCT) market is estimated to reach around USD 1,270 million by the end of this year. It is expected to grow with a CAGR of over 8% during the forecast period.

In 2020, considering the COVID-19 outbreak, the food and beverage industries were affected globally. The food and beverages, personal care, and cosmetics markets account for the largest share of the medium-chain triglycerides market. Lockdowns in several countries sent the restaurant industry into a tailspin. However, in 2021, the demand from this industry will recover and is predicted to grow further.

Key Highlights

  • In the medium term, the significant factors driving the market studied are the increasing demand for dietary supplements in food and the rising penetration of MCTs in personal care and cosmetics products.
  • On the flip side, the availability of substitutes, such as mineral oil, can hinder the market's growth.
  • Surging demand for natural and organic beauty products will likely act as an opportunity for the studied market.
  • The Asia-Pacific region is projected to experience the fastest growth globally owing to increasing consumption from countries such as China, India, and Japan.

Medium Chain Triglycerides Market Trends

Increasing Demand from Food and Beverages Segment

  • Medium-chain triglycerides are produced by processing coconut and palm kernel oil. They comprise medium-chain fatty acids and are slightly yellowish. They are insoluble in water and are miscible with alcohol and methylene oxide.
  • The increasing demand for medium chain triglycerides as a substitute for normal fat in diet owing to properties such as helping in maintaining a healthy weight, supporting in reducing stored body fat by increasing metabolism, and assisting in better digestion and giving more energy, is propelling the medium chain triglycerides market.
  • Additionally, the growing popularity of medium-chain triglycerides among athletes, bodybuilders, and sportspeople, owing to their ability to enhance their performance, is further expected to impact the medium-chain triglycerides market positively.
  • Also, according to the U.S. Department of Agriculture, The Consumer Price Index for all food in the United States increased by 0.3 % from December 2020 to January 2021. This is likely to create ample opportunities for the growth of the medium-chain triglycerides market during the forecast period.
  • According to Council for Responsible Nutrition (CRN), in 2021, around 80% of Americans were using dietary supplements, up by 7% from 2020.
  • According to FoodDrinkEurope, in Q2 2022, European Union food and drink industry production increased by 0.6% compared to the previous quarter.
  • Owing to all the factors mentioned above for medium-chain triglycerides, the segment studied is expected to increase over the forecast period.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The Asia-Pacific region is expected to witness the fastest growth in the market for medium-chain triglycerides during the forecast period. In countries like China, India, and Japan, owing to increasing demand from various end-user industries like personal care and cosmetics, pharmaceuticals, and food and beverages, the demand for medium-chain triglycerides such as caprylic, capric, and lauric has been increasing in the region.
  • Medium-chain triglycerides are used in sports drinks, nutritional bars, and energy foods. They are used as food emulsifiers and also help in enhancing the properties of hot and cold beverages, and help in adding distinct flavors to food products. Due to these factors, the demand for medium-chain triglycerides is increasing in the region, which will stimulate its market during the forecast period.
  • According to the National Bureau of Statistics of China, the total profits of the food industry in China accounted for CNY 618.71 billion (~USD 95.88 billion) in 2021, compared to CNY 620.66 billion (~USD 89.99 billion) in 2020.
  • The food and beverages industry accounts for around 3% of India's GDP and is the single largest employer, with more than 7.3 million workforces. In 2021, Nestle announced that the Indian packaged food market is expected to double and grow up to USD 70 billion in the next 5-10 years, led by factors that include economic growth, demographic dividend, and growing e-commerce.​​
  • Additionally, the demand for medium chain triglycerides is expected to increase as they provide immunity against harmful viruses, bacteria, parasites, and fungi. Also, coconut oils help in treating problems related to inflammations due to antioxidant properties.
  • Furthermore, the increasing consumption of medium chain triglycerides in cosmetics products like creams, lotions, gels, ointments, foams, and fragrances and flavorings is expected to further propel the medium chain triglyceride market from countries such as China, India, and South Korea.
  • South Korea has one of the most advanced beauty markets in the world. New beauty trends and innovations featuring sophisticated ingredients and aesthetically-appealing packaging are constantly on display. The South Korean beauty and personal care products market was valued around USD 11,900 million in 2021, and it is expected to reach around USD 15,900 million by 2026.​​
  • The aforementioned factors, coupled with government support, are contributing to the increasing demand for medium chain triglycerides during the forecast period.

Medium Chain Triglycerides Market Competitor Analysis

The global medium-chain triglyceride (MCT) market is fragmented in nature. Some of the key companies in the market include Wilmar International Ltd, IOI Oleo GmbH, Musim Mas, KLK EMMERICH GmbH, and The Nisshin OilliO Group, Ltd, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand for Dietary Supplements in Food
    • 4.1.2 Rising Penetration of MCTs in Personal Care and Cosmetics Products
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Availability of Substitutes such as Mineral Oil
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porters Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Form
    • 5.1.1 Dry
    • 5.1.2 Liquid
  • 5.2 Fatty Acid Type
    • 5.2.1 Caprylic Acid
    • 5.2.2 Capric Acid
    • 5.2.3 Lauric Acid
    • 5.2.4 Caproic Acid
  • 5.3 Applications
    • 5.3.1 Food and Beverages
    • 5.3.2 Personal Care and Cosmetics
    • 5.3.3 Other Applications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 China
      • 5.4.1.2 India
      • 5.4.1.3 Japan
      • 5.4.1.4 South Korea
      • 5.4.1.5 Australia and New Zealand
      • 5.4.1.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 North America
      • 5.4.2.1 United States
      • 5.4.2.2 Canada
      • 5.4.2.3 Mexico
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 Italy
      • 5.4.3.4 France
      • 5.4.3.5 Rest of Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers, Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ABITEC (ABF Ingredients)
    • 6.4.2 Acme-Hardesty (Jacob Stern & Sons Inc.)
    • 6.4.3 Barlean's
    • 6.4.4 BASF SE
    • 6.4.5 ConnOils LLC
    • 6.4.6 CREMER OLEO GmbH & Co. KG
    • 6.4.7 Croda International Plc
    • 6.4.8 DuPont
    • 6.4.9 Henry Lamotte Oils GmbH
    • 6.4.10 IOI Oleo GmbH
    • 6.4.11 Jarrow Formulas, Inc.
    • 6.4.12 KLK EMMERICH GmbH
    • 6.4.13 Musim Mas
    • 6.4.14 Nestle Health Science (Vitaflo (International) Limited)
    • 6.4.15 Oleon NV
    • 6.4.16 Procter & Gamble
    • 6.4.17 Stepan Company
    • 6.4.18 Sternchemie GmbH & Co. KG (Stern-Wywiol Gruppe GmbH & Co. KG)
    • 6.4.19 The Nisshin OilliO Group, Ltd.
    • 6.4.20 Wilmar International Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Surging Demand for Natural and Organic Beauty Products