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市場調査レポート
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医療用スケジューリングソフトウェア市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Medical Scheduling Software Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 111 Pages | 納期: 2~3営業日

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医療用スケジューリングソフトウェア市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 111 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

医療用スケジューリングソフトウェア市場は、予測期間である2022-2027年にCAGR12%を記録すると予想されています。

パンデミックの初期段階では、医療機関の受診が減少し、医療用スケジューリングソフトウェアの使用と需要が阻害され、市場の成長に影響を及ぼしました。例えば、疾病管理予防センター(CDC)による2020年9月の更新によると、COVID-19に関する懸念のため、米国の成人の推定41%が、緊急または救急医療(12%)および日常的な医療(32%)を含む医療を遅らせたり避けたりしていたとのことです。このように、パンデミックは当初、短期的に市場にマイナスの影響を及ぼしました。しかし、パンデミックがまだ拡大期にあることから、複数の企業がワクチン接種回数を早めるための患者訪問スケジュール管理用ソフトウェアや、COVID-19パンデミック時の患者を支援するルーチンケア用ソフトウェアを発売し始めました。例えば、2021年1月、ServiceNowは、ワクチン管理管理のもと、ワクチン管理者や物資のスケジュール管理など、配布、管理、モニタリングの規模拡大を容易にするために設計されたCOVID-19ワクチン管理ツールを発売しました。同社のワクチン管理管理の提供は、ServiceNowの顧客サービス管理プラットフォーム上に構築されています。したがって、このような要因は、今後数年間の市場の成長を後押しすると予想されます。

さらに、効率的に管理・最適化されたワークフローに対する需要の高まり、製品の発売や新興国市場の開拓、患者中心のアプローチの採用が進んでいることも、市場の成長を後押ししていると思われます。

患者スケジューリングは、医療において重要な役割を果たす複雑な手順ですが、医療スケジューリング・ソフトウェアを使用することで簡素化でき、患者や医師の満足度を高めることができます。患者予約管理SaaSソフトウェアは、診療所の予約管理、請求書発行、患者記録管理などの管理業務を簡素化することができます。このように、医療用スケジューリングソフトウェアは、ワークフローの最適化や患者の来院管理を支援し、複数の市場プレーヤーが新しい医療用スケジューリングソフトウェアの導入に取り組んでいます。例えば、2022年4月、患者体験プラットフォームNexHealthは、シリーズC資金調達ラウンドで1億2500万米ドルを銀行に預け、その評価額を10億米ドルに送っています。このスタートアップは、患者にシームレスなデジタル体験を提供し、医師や歯科医師のバックエンド管理プロセスを自動化しながら、スケジュールやメッセージングなどのタスクを簡素化することを目的としています。さらに、2021年7月には、ユタ州ソルトレイクシティに拠点を置く遠隔医療企業であるPower Diaryが、米国内の診療所向けに独自の診療管理ソフトウェアを発売しました。

しかし、データセキュリティのリスクや熟練した専門家の不足が、市場の成長を抑制する大きな要因となっています。

医療用スケジューリングソフトの市場動向

クラウドベースのセグメントが予測期間中に大幅な成長を記録すると予想される

クラウドベースソフトウェアセグメントは、展開タイプ別に大きな成長を遂げると予想されます。クラウドベースとは、クラウドコンピューティングプロバイダーのサーバーによって、インターネットを通じてユーザーが必要に応じて利用できるアプリケーション、サービス、またはリソースを指します。

同分野の成長を後押しする主な要因は、クラウドコンピューティングの導入が進んでいることと、市場関係者による取り組みが活発化していることです。例えば、2021年11月、クラウドベースの臨床コラボレーションおよびプロバイダスケジューリングソリューションの大手であるパーフェクトサーブは、PerfectServe Uniteを発表しました。この新しいプラットフォームは、受賞歴のある技術を設計してきた同社の豊富な経験を基に、ヘルスケアのスケジューリングとコミュニケーションのためのシームレスでエンドツーエンドの1つのプラットフォームを形成するものです。

また、2021年11月には、ヘルスケア人材管理ソリューションのリーディングイノベーターであるQGendaが、ヘルスケアシステム、学術医療センター、全国薬局チェーン、看護師とスタッフのスケジューリングを自動化するクラウド型ソフトウェアのプロバイダー向けのKLASベストインナースとスタッフスケジューリングソフトウェアであるSchedule360を取得しました。

さらに、2020年5月、マイクロソフトはヘルスケアに特化した新しいクラウドサービスを開始し、多くの業界特化型クラウドの第一弾となりました。このクラウドサービスは、患者エンゲージメント、医療チームのコラボレーション、業務効率の改善など、マイクロソフトがヘルスケアにおける重要なニーズとして認識しているものに焦点を当てています。このクラウドサービスにより、医療機関は予約アプリケーションを通じてMicrosoft Teamsで遠隔医療訪問のスケジュールを立てることができるようになります。

このように、同セグメントは上記の要因により、予測期間中に大きな成長を遂げると予想されます。

北米が市場で大きなシェアを占め、予測期間も同様と予想される

北米は市場の主要なシェアを占めると予想されます。この地域における市場成長の主な要因は、確立されたヘルスケアインフラ、同国のヘルスケアIT産業における技術的進歩、市場関係者によるイニシアチブの増加です。

市場参入企業が行う戦略的な開拓は、市場の成長に大きく寄与しています。例えば、2021年8月、symplrはSpinFusionの買収を報告しました。医師のスケジューリングに特化したヘルスケアスケジューリングソフトウェアプロバイダーであるSpinFusionは、医療機関がより良いスタッフの最適化を可能にするSymplrのワークフォース管理提供の成長ポートフォリオに加わることになります。

さらに、2020年6月には、Claendly LLCがIntercomアプリケーションを導入し、既存のMessengerアプリケーションを補完してワークフローを合理化し、従業員がより質の高いリードとのアポイントメント予約や営業サイクルのスピードアップに集中できるようにしています。さらに、2020年1月、米国の病院、医療システム、医師グループにサービスを提供する米国の収益サイクル管理企業であるR1 RCM Inc.が、1億9000万米ドルを投じて、シアトルに拠点を置くスケジュール管理および患者アクセスソフトウェアのプロバイダーであるSCI Solutions Inc.を買収したと報告されました。

さらに、メディケア&メディケイドサービスセンターの2021年12月の最新情報によると、米国の医療費は2020年に9.7%増加し、4兆1千億米ドル、1人当たり1万2千530米ドルに達しました。同出典によると、国内総生産に占める医療費の割合は19.7%となっています。また、2020年8月、オンタリオ州政府は、医療従事者が患者に集中できるよう管理負担を軽減しながら、医師が必要な病院や診療所に自分の都合や専門知識をリンクできるよう、メトリクエイドの医師スケジュール管理ソリューションにオンタリオ・トゥギャザー基金から149,200米ドル投資することを報告しました。

このように、上記の要因により、市場は予測期間中に大きな成長を示すことが期待されます。

医療用スケジューリングソフトウェア市場の競合他社分析

医療用スケジューリングソフトウェア市場は、世界各国から複数の企業が参入しており、競争が激しい市場です。主要プレイヤーは、パートナーシップ、契約、協力、新製品の発売、地理的拡大、合併、買収など、市場での存在感を高めるためにさまざまな成長戦略を採用しています。市場の主要プレイヤーには、American Medical Software、Kryuus、Caspio、AdvancedMD, Inc.、Q-nomy Inc.などが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ワークフローを効率的に管理・最適化するソフトウェアの需要増加
    • 患者中心のアプローチの採用の増加
  • 市場抑制要因
    • データセキュリティのリスクと熟練したプロフェッショナルの不足
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模:百万米ドル)

  • 製品タイプ別
    • 患者スケジューリング
    • ケアプロバイダスケジューリング
    • その他
  • 導入形態別
    • クラウド型
    • インストール型
  • エンドユーザー別
    • 病院
    • 診療所
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 中東地域
    • 南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • PatientStudio
    • Yocale Network Corporation
    • Tinivia
    • 10to8 Ltd.
    • American Medical Software
    • Kyruus
    • Caspio
    • AdvancedMD, Inc.
    • Q-nomy Inc.
    • Terminapp GmbH
    • SuperSaaS
    • Biosoftworld Medical Software
    • Vocantas Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 90569

The medical scheduling software market is expected to register a CAGR of 12% during the forecast period, 2022-2027.

During the early phase of the pandemic, medical visits declined, obstructing the use and demand for medical scheduling software, thereby impacting the market growth. For instance, as per a September 2020 update by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), due to concerns about COVID-19, an estimated 41% of United States adults had delayed or avoided medical care, including urgent or emergency care (12%) and routine care (32%). Thus, the pandemic initially had a short-term negative impact on the market. However, with the pandemic still in its expansion phase, several companies started launching software for scheduling patient visits to accelerate the number of vaccinations and for routine patient care to assist patients during the COVID-19 pandemic. For instance, in January 2021, ServiceNow launched COVID-19 vaccine management tools designed to make it easier to scale distribution, administration, and monitoring, including scheduling for vaccine administrators and supplies under vaccine administration management. The company's vaccine administration management offering is built on ServiceNow's Customer Service Management platform. Thus, such factors are anticipated to boost the market's growth over the coming years.

Furthermore, the market's growth can be attributed to rising demand for efficiently managed and optimized workflows, a surge in product launches and developments, and the increasing adoption of a patient-centric approach.

Patient scheduling is a complicated procedure that plays a vital role in health care, which can be simplified using medical scheduling software, encouraging patient and physician satisfaction. Patient appointment scheduling SaaS software enables practices to simplify administrative tasks such as appointment scheduling, invoicing, and managing patient records. Thus, medical scheduling software aids in optimizing workflow and managing patient visits, and several market players are engaged in introducing new medical scheduling software. For instance, in April 2022, the patient experience platform NexHealth banked USD 125 million in a Series C funding round, sending its valuation to USD 1 billion. The startup aims to provide a seamless digital experience for patients, simplifying tasks like scheduling and messaging while automating back-end administrative processes for doctors and dentists. Additionally, in July 2021, Power Diary, a telehealth company based in Salt Lake City, Utah, launched a proprietary practice management software for medical clinics across the United States.

However, the risk of data security and the shortage of skilled professionals are the major factors restraining the market's growth.

Medical Scheduling Software Market Trends

Cloud-based Segment is Expected to Register a Significant Growth Over the Forecast Period

The cloud-based software segment is expected to witness significant growth by deployment type. Cloud-based is the applications, services, or resources made available to users on demand through the internet by a cloud computing provider's server.

The major factors fuelling the segment's growth are the rising adoption of cloud computing and the growing number of initiatives undertaken by the market players. For instance, in November 2021, PerfectServe, a leading cloud-based clinical collaboration and provider scheduling solution, introduced PerfectServe Unite. The new platform builds on the company's extensive experience designing award-winning technology to form one seamless, end-to-end platform for healthcare scheduling and communication.

In addition, in November 2021, QGenda, the leading innovator in healthcare workforce management solutions, acquired Schedule360, the Best in KLAS Nurse and Staff Scheduling Software for health systems, academic medical centers, national pharmacy chains, and providers of cloud-based software to automate nurse and staff scheduling.

Moreover, in May 2020, Microsoft launched a new cloud service designed specifically for healthcare, the first of many industry-specific cloud offerings. The cloud service focuses on what Microsoft has identified as important needs in healthcare, such as patient engagement, health team collaboration, and improving operational efficiencies. The cloud service will enable providers to schedule telehealth visits with Microsoft Teams through the booking application.

Thus, the segment is expected to witness significant growth over the forecast period due to the abovementioned factors.

North America is Expected to Hold a Significant Share in the Market and Expected to do Same in the Forecast Period

North America is expected to hold a major share of the market. The major factors propelling the market growth in the region are the well-established healthcare infrastructure, technological advancements in the healthcare IT industry in the country, and increasing initiatives by the market players.

The strategic developments undertaken by the market players significantly contribute to the market's growth. For instance, in August 2021, symplr reported the acquisition of SpinFusion. SpinFusion, a healthcare scheduling software provider focusing on physician scheduling, will join Symplr's growing portfolio of workforce management offerings that enable healthcare organizations to optimize staff better.

In addition, in June 2020, Claendly LLC introduced an Intercom application, supplementing the existing Messenger application to streamline workflows and permit employees to focus on scheduling appointments with more qualified leads and speeding up sales cycles. Moreover, in January 2020, R1 RCM Inc., an American revenue cycle management company servicing hospitals, health systems, and physician groups across the United States, reported spending USD 190 million to buy SCI Solutions Inc., a Seattle-based provider of scheduling and patient-access software.

Furthermore, according to a December 2021 update from the Centers for Medicare & Medicaid Services, healthcare spending in the United States increased 9.7 percent in 2020, reaching USD 4.1 trillion, or USD 12,530 per person. As per the same source, as a share of the nation's gross domestic product, health spending accounted for 19.7 percent. Also, in August 2020, the Ontario government reported investing USD 149,200 from the Ontario Together Fund in MetricAid's physician scheduling solution to help physicians link their availability and expertise with needed hospitals and clinics while reducing administrative burden so healthcare providers can focus on their patients.

Thus, due to the abovementioned factors, the market is expected to witness significant growth over the forecast period.

Medical Scheduling Software Market Competitor Analysis

The medical scheduling software market is competitive with several global and international market players. The key players are adopting different growth strategies to enhance their market presence, such as partnerships, agreements, collaborations, new product launches, geographical expansions, mergers, and acquisitions. Some of the key players in the market are American Medical Software, Kryuus, Caspio, AdvancedMD, Inc., and Q-nomy Inc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Demand of Software to Efficiently Manage and Optimize Workflow
    • 4.2.2 Rising Adoption of Patient-Centric Approach
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Risk of Data Security and Dearth of Skilled Professionals
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Patient Scheduling
    • 5.1.2 Care Provider Scheduling
    • 5.1.3 Others
  • 5.2 By Deployment type
    • 5.2.1 Cloud-Based
    • 5.2.2 Installed
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Hospitals
    • 5.3.2 Clinics
    • 5.3.3 Others
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle-East
    • 5.4.5 South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 PatientStudio
    • 6.1.2 Yocale Network Corporation
    • 6.1.3 Tinivia
    • 6.1.4 10to8 Ltd.
    • 6.1.5 American Medical Software
    • 6.1.6 Kyruus
    • 6.1.7 Caspio
    • 6.1.8 AdvancedMD, Inc.
    • 6.1.9 Q-nomy Inc.
    • 6.1.10 Terminapp GmbH
    • 6.1.11 SuperSaaS
    • 6.1.12 Biosoftworld Medical Software
    • 6.1.13 Vocantas Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS