市場調査レポート
商品コード
1197228
アイスホッケー用具市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Ice Hockey Equipment Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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アイスホッケー用具市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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アイスホッケー用具の世界市場は、今後5年間でCAGR5.1%を記録すると予測されています。
健康やウェルネスに関する動向、ソーシャルメディアの影響力の高まり、有名人の推薦、国際的なスポーツイベントの増加などにより、スポーツ活動が盛んに行われています。また、健康的なライフスタイルの普及や健康志向の高まりにより、あらゆる年齢層の人々がアイスホッケーをはじめとする様々なスポーツ活動に取り組むようになりました。このような要因が、調査期間中の市場成長を促進すると期待されます。
アイスホッケーへの参加を奨励するために政府の取り組みが増加し、最終的に市場を駆動する重要な要因である彼らの支出を、投資する消費者と選手をドラッグしています。保護服は、スポーツの性質上、過去数年間で最大の市場シェアを占めました。このスポーツでは、頭部の脳震盪、肩の分離、足首の捻挫などの重傷が一般的です。英国スポーツ医学会誌に掲載された論文によると、39.8%が頭部や顔面に関連したケガであることが分かっています。その結果、アイスホッケー用品の主要メーカーの一つであるCCM社は、カナダで最も革新的なアイスホッケー用ヘルメットの一つである「レジスタンス・ヘルメット」を発売しました。安全性を向上させるための同様の製品の発売は、予測期間中の市場の成長に貢献すると予想されます。消費者のオンラインショッピングチャネルの採用が進んでいるため、ほとんどのベンダーがコストを削減し、利幅を拡大するためにオンライン小売戦略を採用しており、これが予測期間中に市場に利益をもたらすと予想されます。このため、メーカーはオフラインで販売しているすべての製品がオンラインで入手可能であることを保証しています。これらすべての要因が、市場の成長を促進しています。
アイスホッケーの需要は、年々驚異的に増加しています。アイスホッケーは世界で最も人気のあるスポーツの1つであり、競技のための重要な国内および国際的なプラットフォームが提供されているために高まっています。オリンピック、世界選手権、欧州選手権、四大陸選手権、グランプリ(決勝)、課題ャーシリーズ、ワールドチームトロフィー、ユニバーシアードなどがその例です。そのため、ホッケー用具メーカーは、有名選手やクラブにスポンサーシップや推薦を提供し、競合他社に対する競争優位を得ることで、ブランド力を高める絶好の機会を得ています。また、スポーツへの参加を改善し、過去数年間で市場を駆動する上で重要な役割を果たすことを意味し、様々な国の政府の取り組みが増加しました。例えば、米国保健社会福祉省は、青少年スポーツ国家戦略を発表しました。これは、今後5年間で青少年のスポーツ参加と身体活動への取り組みを増加させるための初の連邦戦略です。また、人種、民族、性別、能力、郵便番号に関係なく、すべての若者がスポーツをする機会、動機、アクセスを確保するために、国が取るべきステップをまとめた初めての国家ロードマップでもあります。これにより、特に若者の間でスポーツの人気が大幅に高まり、これが市場を牽引する主な要因の一つとなっています。
アイスホッケー用具の世界市場において、最も成長が著しいのはアジア太平洋地域です。中国は世界の「オリンピック競技」の発祥の地です。中国、オーストラリア、日本、韓国は、この地域で最も貢献度の高い国です。さらに、これらの国々は多くの国際レベルのアイスホッケー大会を開催するようになり、その結果、アイスホッケー用品の人気と需要が高まることになります。アジア冬季競技大会やIIHFアイスホッケー課題カップオブアジアは、この地域の有名なアイスホッケー大会の一部です。2022年2月、中国政府は3億人の人々にアイスホッケーなどのウィンタースポーツをプレーしてもらうという野心的なキャンペーンを開始しました。この取り組みにより、中国は自国初の冬季オリンピックの開催地に変更され、市場の成長を後押ししています。この地域がアイスホッケー用具の市場として有望なのは、運営組織の増加やアイスリンクの建設が進んでいることが大きな要因となっています。また、女性の参加率が高まっていることも、この地域のアイスホッケー用具の需要を押し上げると思われます。
調査対象の市場は競合が多いです。これは、このセグメントにおける国内および海外のプレーヤーによるものです。いくつかの主要なプレーヤーはBAUER Hockey LLC、Franklin Sports Inc.、New Balance Inc.、American Athletic shoe co、Wm. T. Burnett &Co.です。Inc.(STX)です。メジャーリーグ企業は、市場での地位を維持するために、研究開発(R&D)への投資を増やし、流通チャネルを拡大しています。革新的な製品の提供や効果的なマーケティング・流通戦略によって売上が大きく伸びていることから、イノベーションによる持続的な競争優位性は高いです。この要因から、主要プレイヤーは競争上の優位性を得るために、デザイン、品質、重量、サイズなどの面で製品の差別化を図っています。世界のアイスホッケー用品で事業を展開する主要企業は、堅調な製品需要の中で牙城を築くため、生産能力と製造拠点を急速に拡大しています。例えば、2021年12月、CCMホッケーブランドを保有する株式会社スポーツマスカは、ジャクソン・アルティマおよびアトムブランドを保有するトーナメントスポーツマーケティング株式会社の買収を発表しました。この戦略的買収により、スケートに興味を持つすべての人に向けてポートフォリオを拡大することができたのです。Sport Maskaの製品ラインアップは、氷の上と下ですべてのスケーターのニーズに応えることができるようになりました。
The Global Ice Hockey Equipment Market is projected to register a CAGR of 5.1% in the coming five years.
The prominence of sports activities, owing to health and wellness trends, the increasing social media influence, celebrity endorsements, and the rise in international sports events, encourage people to engage in sports activities. Also, the growing adoption of a healthy lifestyle and the preference for staying fit urged people to engage in various sports activities, including ice hockey, across all age groups. Such factors are expected to drive market growth during the study period.
Increasing government initiatives to encourage participation in ice hockey are dragging the consumers and players to invest their spending, which is a significant factor driving the market eventually. Protective wear occupied the largest market share in the past few years due to the sport's nature. Serious injuries such as head concussions, shoulder separation, and ankle sprains are common in this sport. According to an article published in the British Journal of Sports Medicine, 39.8% of injuries were related to the head and face. As a result, CCM, one of the key manufacturers of ice hockey equipment, launched the Resistance Helmet, one of the most innovative ice hockey helmets in Canada. Similar product launches to improve safety are anticipated to contribute to the market's growth during the forecast period. Due to consumers' rising adoption of online shopping channels, most vendors are adopting online retail strategies to reduce costs and increase their margins, which is expected to benefit the market during the forecast period. Thus, manufacturers ensure that every product they are selling offline is available online. All these factors are propelling the market growth.
The demand for ice hockey is tremendously increasing over the years. Ice hockey is one of the most popular sports worldwide, which is elevated due to the significant national and international platforms provided for the competition. These platforms include Olympic Games, World Championships, European Championships, Four Continents Championships, Grand Prix (Final), Challenger Series, World Team Trophy, and Universiade. It, in turn, provided an immense opportunity for the hockey equipment manufacturers to build their brand equity by offering sponsorships and endorsements to well-known players and clubs to gain a competitive advantage over their competitors. Moreover, increased government initiatives in various countries meant to improve sports participation and played a crucial role in driving the market over the past few years. For instance, the US Department of Health and Human Services released the national youth sports strategy. It is the first federal strategy to increase youth participation in sports and physical activity initiatives over the next five years. It is also the first national roadmap that outlines steps the country can take to ensure that all youngsters have the opportunity, motivation, and access to play sports, regardless of their race, ethnicity, gender, ability, or ZIP code. It, in turn, significantly increased the sport's popularity, especially among the youth, and this is one of the primary reasons driving the market.
Asia-Pacific is the fastest-growing region in the global ice hockey equipment market. China is the origin of the 'Olympics Games" in the world. China, Australia, Japan, and South Korea are the top contributing countries in the region. Moreover, these countries have started hosting many international-level ice hockey tournaments, which, in turn, will increase the popularity and demand for ice hockey equipment. Asian Winter Games and the IIHF Ice Hockey Challenge Cup of Asia are some of the famous ice hockey tournaments in the region. In February 2022, the Chinese government launched an ambitious campaign to get 300 million people to play winter sports like ice hockey. Due to this initiative, China changed to host its first home Winter Olympics, propelling the market growth. The increasing governing body associations and growth in the construction of ice rinks are some of the major factors making the region a lucrative market for ice hockey equipment. In addition, a rise in women's participation rate will likely boost the regional demand for ice hockey equipment.
The market studied is competitive. It is due to domestic and international players in the segment. Some key players are BAUER Hockey LLC, Franklin Sports Inc., New Balance Inc., American Athletic shoe co, and Wm. T. Burnett & Co. Inc. (STX). The major-league companies are increasing their investments in research and development (R&D) and expanding their distribution channels to maintain their position in the market. Sustainable competitive advantage through innovation is high, as companies have witnessed significant sales growth by offering innovative products and effective marketing and distribution strategies. Due to this factor, key players are differentiating their products in terms of design, quality, weight, and size to gain a competitive advantage. Key players operating in the global ice hockey equipment are expanding rapidly in production capacity and manufacturing locations to gain a stronghold amidst robust product demands. For instance, in December 2021, Sport Maska Inc., owner of the CCM Hockey brand, announced the acquisition of Tournament Sports Marketing Inc., the owner of the Jackson Ultima and Atom brands. The strategic acquisition allowed them to expand their portfolio to everyone interested in skating. Sport Maska's product offering will now cater to the needs of all skaters, on and off the ice.