市場調査レポート
商品コード
1197125

ヒアラブル市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Hearables Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ヒアラブル市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ヒアラブル市場は、予測期間中に11.7%のCAGRを記録します。

先進的な電子機器であるHearablesは、通信から無線伝送、医療モニタリング、フィットネストラッキングなど、多目的に使用できるよう設計されています。これらのデバイスは、音声信号の聴取、心拍数の追跡、音声ベースのパーソナルアシスタント、環境ベースのノイズ抑制またはオーディオ拡張、コンテキストに基づく位置情報提案、ジェスチャーおよびタッチベースの制御、短距離および長距離のチーム間通信など、さまざまな機能も実行します。

主なハイライト

  • 市場を牽引する主な要因としては、ワイヤレスヘッドフォンとインフォテインメントデバイスの需要増、急速な技術進歩、小型化されたウェアラブル電子デバイスの需要増が挙げられます。
  • また、ヒアラブル市場は、音声ユーザーインターフェース(UI)の成長とそれに伴う顧客の期待からも利益を得ています。その他にも様々な要因がヒアラブル市場の成長を後押ししており、ウェアラブル市場をはるかに上回る成長率が期待されています。
  • Wi-Fi、ノイズキャンセリング技術、Bluetooth/NFCスピーカー、コンテキストに基づく位置情報提案、フィットネス&心拍数トラッキング、言語翻訳、音声ベースのパーソナルアシスタント、環境ベースのノイズ抑制またはオーディオ拡張、ジェスチャー&タッチベース制御などの技術の実行により、商業および家庭部門全体でスマートヘッドフォンの採用が増加しました。このように、ヒアラブル機器に搭載されるヒアラブルコンピューティングのこれらの要因はすべて、市場の成長を後押ししています。
  • ヒアラブル端末は、重量の問題にも直面する可能性があります。そのため、ヒアラブルデバイスは可能な限り軽量化する必要があり、その結果、バッテリーサイズや処理能力が低下することが多く、市場の成長に影響を与える可能性があります。
  • COVID-19の大流行により、政府のロックダウン規制が行われ、消費者は屋内にとどまり、在宅勤務(WHF)や勉強をすることが要求されました。Hearablesは、在宅勤務者の生産性、習慣、幸福度を測定し、向上させるための魅力的なソリューションを提供します。ヒアラブルは、適切なアプリケーション群とともに、コヴィッド期やこれからの新常識において、労働者の満足度、創造性、パフォーマンスの向上を目指す雇用主にとって、安価な出費で実現することができるのです。

ヒアラブルの市場動向

ワイヤレスヘッドフォンとインフォテインメントデバイスの需要増が市場成長を牽引

  • ヘッドフォンの有線から無線への進化は、市場の成長に大きな影響を及ぼしています。ヒアラブル市場は、過去10年間で技術的に大きな進歩を遂げています。ヒアラブル機器の売上は高成長しており、ヘッドホンは市場に大きく貢献しています。
  • ヘッドフォンは、ノートパソコン、携帯電話、デジタル音楽システム、車載インフォテインメント機器、スマートテレビなどの機器の重要な付属品です。スマートヘッドフォンは、高品位な音質、利便性、複数のユーザー設備、ワイヤーのメンテナンスからの解放、移動性、携帯性など多くの利点を提供します。したがって、インフォテインメントデバイスの使用の増加は、ヒアラブル市場の成長を促進する1つの要因となっています。
  • ヒアラブルコンピューティングの登場は、ハンズフリー通話やコミュニケーション、騒音環境下での音声通信など、さまざまな利点をもたらすでしょう。また、インイヤーと外部マイクの信号を組み合わせることでソリューションを提供し、ヒアラブル市場にさらなる影響を与えるでしょう。
  • さらに、スマートフォンやノートパソコン、インフォテインメント機器などの自動車のような電子インフォテインメント機器の販売は高い割合で成長しており、ヘッドホンはその機器の主要なアクセサリーです。スマートヘッドセットは、さまざまなユーザー施設や高精細な音質などの複数の利点を提供し、したがってインフォテインメント機器の使用の増加は市場成長の促進要因の1つとなっています。

アジア太平洋地域が大きな市場シェアを獲得

  • 予測期間中、アジア太平洋地域が最も大きな市場シェアを占めると思われます。この市場の主な成長要因としては、中国、インド、日本を含むこの地域の成長国において、18歳から35歳までの層が新しいテクノロジーに対する要求を高めていることが挙げられます。
  • さらに、トゥルーワイヤレスやワイヤレスイヤホンなど、ヒアラブルデバイスの個人使用における技術革新の進展に伴い、大きな需要が発生していることも、この市場の特徴です。ジャックレス携帯電話の普及が進み、電気製品への支出が急増していることが、これらの国々に対するワイヤレスイヤホンなどのヒアラブル製品の需要を高めています。
  • 今回のワイヤレスイヤホンは、「Active Black」という1色のみのバリエーションで、市場にはあまり出回っていない銅仕上げとなっています。Boat Airdopes 511V2は、外耳道の外側に位置する細長いステムを持つインイヤーデザインを採用しています。Boatは、このTrue Wirelessイヤホンで若い消費者層をターゲットにし、積極的な価格設定をしています。
  • さらに、製品を発売するプレイヤーの増加により、製品の戦略的な価格設定が進み、最終的には製品の低価格化が進み、ワイヤレスヒアラブルの売上が増加しました。
  • さらに、COVID-19の発生が、業務用ヘッドセットやワイヤレスイヤホンなどのヒアラブルデバイスの需要を後押ししています。業務用ヘッドセットのニーズは、リモートワークへのシフトの増加によって支援されたと見られています。

ヒアラブル市場の競合他社分析

ヒアラブル市場の競争は、WS Audiology A/S, Xiaomi Corporation, Sonova Holding AG, Apple Inc(Incl Beats Electronics)などの重要なサプライヤーが存在するため、依然として高いです。この市場の主要ベンダーは、研究開発における卓越した努力によって技術的に洗練された製品を供給することを期待しており、それはこの業界の競争力を支えることができます。

  • WS Audiology A/Sとソニー株式会社(以下「ソニー」)は、新しい店頭用補聴器製品及びサービスの開発・提供に向けて協力するためのパートナーシップ契約及びいくつかの付随契約を締結しました。この提携により、ソニーの確立された音響技術や製品の小型化技術、ブランド、幅広い消費者向け販売・サービスインフラを活用し、幅広い製品群とWSAの補聴器技術を管理することが可能になります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 業界のバリューチェーン/サプライチェーン分析
  • COVID-19が市場に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ミレニアル世代による先進的な家電製品への親和性の高まりとスマートフォンユーザーの増加
    • ワイヤレスヘッドフォンとインフォテインメントデバイスの需要増加
  • 市場抑制要因
    • ヒアラブルデバイスの電池寿命の最適化

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • インイヤー
    • オンイヤー
    • オーバーイヤー
  • 製品名
    • ヘッドセット
    • イヤホン
    • 補聴器
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東&アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Demant A/S
    • WS Audiology A/S
    • Starkey Hearing Technologies
    • Sony Corporation
    • Apple Inc.(Incl Beats Electronics)
    • Xiaomi Corporation
    • Samsung Electronics Co. Ltd(Harman International Industries Inc.(Incl JBL)
    • Bose Corporation
    • ReSound(GN Group)
    • Skullcandy Inc.
    • Sennheiser Electronic GMBH & Co

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 71638

The Hearables Market will register a CAGR of 11.7% during the forecast period. Hearables, advanced electronic device, is designed for multi-purpose use ranging from communication to wireless transmission, medical monitoring to fitness tracking, etc. These devices also perform various functions like listening to audio signals, heart rate tracking, voice-based personal assistants, environment-based noise suppression or audio enhancement, contextual location-based suggestions, gesture & touch-based control, and short-range and long-range inter-team communication.

Key Highlights

  • The primary factors driving the market include increased demand for wireless headphones and infotainment devices, rapid technological advancements, and the rising demand for miniaturized wearable electronic devices.
  • The hearables market also benefits from the voice user interface (UI) growth and resulting customer expectations. Various other factors drive growth in the hearables market, which has the potential for growth rates far beyond the wearables market.
  • Execution of technologies such as Wi-Fi, noise-canceling technology, Bluetooth/NFC speakers, contextual location-based suggestions, fitness & heart rate tracking language translation, voice-based personal assistants, environment-based noise suppression or audio enhancement, and gesture & touch-based control has led to an increase in adoption of smart headphone across commercial and domestic sectors. Thus, all these factors of emerging hearable computing in hearable devices assist in increasing the market growth.
  • Hearables can also face challenges from weight; creating a hearable device that is very heavy could put pressure on the ear. As such, a hearable device needs to reduce its weight as much as possible, which often reduces battery size and processing capability, which might affect the market growth.
  • The COVID-19 pandemic led to the government's lockdown restrictions, requiring consumers to stay indoors and work from home (WHF) or study. Hearables provide attractive solutions for helping work-from-homers measure and enhance their productivity, habits, and well-being. Hearables, with a suitable suite of applications, can deliver an inexpensive outlay for employers looking to increase worker satisfaction, creativity, and performance during Covid and in the new norm ahead.

Hearables Market Trends

Rise in Demand for Wireless Headphones and Infotainment Devices to Drive the Market Growth

  • The evolution of headphones from wired to wireless has affected the market growth significantly. The hearables market has witnessed vast improvements in terms of technology over the past decade. The sales of hearables devices are growing at a high rate, and headphones are a significant contributor to the market.
  • Headphones are significant accessories for devices such as laptops, mobiles, digital music systems, vehicle infotainment devices, smart TV, etc. Smart headphones provide many benefits like high-definition sound quality, convenience, multiple user facilities, and freedom from wire maintenance, mobility, and portability. Therefore, the increase in the use of infotainment devices is one factor driving the hearables market growth.
  • The emergence of hearable computing would offer various benefits, such as hands-free calling and communication and voice communication in a noisy environment. It will also provide a solution by combining in-ear and external microphone signals, further influencing the hearable market.
  • Moreover, the sale of electronic infotainment devices such as smartphones, laptops, vehicles such as infotainment devices and others are growing at a higher rate, and headphones are major accessors for the devices; smart headsets offer multiple benefits such as various user facilities and high-definition sound quality, Thus increase in usage of infotainment devices is one of driving factor of market growth.

Asia Pacific to Hold the Significant Market Share

  • For the duration of the forecast, the Asia Pacific region will hold the most significant market share. The primary growth factors for this market include the rising demand for new technologies from the 18 to 35-year-old demographic in the region's growing nations, including China, India, and Japan.
  • Furthermore, the market is witnessing significant demand with the growing technological innovations in the personal use of hearable devices such as true wireless and wireless earphones. The increasing penetration of jack-less mobile phones and the surge in electronic goods' spending are increasing the demand for hearable products such as wireless earphones for these countries.
  • The new wireless earbuds are available in a single color variant only called Active Black and have a copper finish, which isn't very common in the market. Boat Airdopes 511V2 has an in-ear design with an elongated stem that sits outside the ear canal. The boat targets a young consumer base with these True Wireless earbuds and has priced them aggressively.
  • Moreover, the increase in the number of players launching their products had increased the products' strategic pricing, eventually resulting in the lower cost of the products, increasing the sales of the wireless hearables.
  • Further, the outbreak of COVID-19 in the region has aided the demand for hearable devices such as professional headsets and wireless earphones. The need for professional headsets was seen, aided by the increased shift towards remote working.

Hearables Market Competitor Analysis

The competition in the Hearable market remains high owing to the existence of some critical suppliers in this market, such as WS Audiology A/S, Xiaomi Corporation, Sonova Holding AG, Apple Inc. (Incl Beats Electronics), etc. The leading vendors in this market are looking forward to supplying technologically sophisticated products via their outstanding efforts in research and development, which can support competitive advantage for this industry.

  • September 2022 - WS Audiology A/S and Sony Corporation ("Sony") have entered into a partnership agreement and several ancillary agreements to work together to develop and provide new over-the-counter ("OTC") self-fitting hearing aid products and services. The partnership will utilize Sony's established audio and product miniaturization technologies, its brand, and its extensive consumer sales and service infrastructure to manage a wide range of products and WSA's hearing aid technology.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Industry's Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Affinity of the Millennial Population Towards Technologically Advanced Appliances and Rising Number of Smartphone Users
    • 5.1.2 Rise in Demand for Wireless Headphones and Infotainment Devices
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Optimizing Battery Life of Hearable Device

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Type
    • 6.1.1 In-Ear
    • 6.1.2 On-Ear
    • 6.1.3 Over-Ear
  • 6.2 Product
    • 6.2.1 Headsets
    • 6.2.2 Earbuds
    • 6.2.3 Hearing Aids
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 South Korea
      • 6.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Demant A/S
    • 7.1.2 WS Audiology A/S
    • 7.1.3 Starkey Hearing Technologies
    • 7.1.4 Sony Corporation
    • 7.1.5 Apple Inc. (Incl Beats Electronics)
    • 7.1.6 Xiaomi Corporation
    • 7.1.7 Samsung Electronics Co. Ltd (Harman International Industries Inc. (Incl JBL)
    • 7.1.8 Bose Corporation
    • 7.1.9 ReSound (GN Group)
    • 7.1.10 Skullcandy Inc.
    • 7.1.11 Sennheiser Electronic GMBH & Co

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET