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市場調査レポート
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1197085

ヘアオイル市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Hair Oil Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 2~3営業日

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ヘアオイル市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ヘアオイルの市場規模は、今年、31億2,250万米ドルとなる見通しで、今後5年の間にCAGR 5.05%を記録すると予測されています。

脱毛症や炎症など、髪に関連する病気や疾患の発生が増加していることが、薬用ハーブヘアオイルの需要を高めています。今後5年間は、日用品・ヘアオイルの需要が高まると予想されます。eコマースへの移行が進む中、ヘアオイル市場でもオンライン小売が有力な流通チャネルとして台頭しており、今後数年のうちに成長が見込まれています。クリーンラベル、ナチュラル、オーガニック、クルーエルティフリー製品に対する消費者の嗜好の高まりは、メーカーが新しい製品を発売し、市場全体に足跡を広げることを促しています。例えば、2021年4月、Commit Haircareは、Rooted in Strength Collectionの下で「Spring To Life Oil」の発売を発表しました。Spring To Life Oil」には、ジャマイカ産黒ヒマシ油、レモングラス油、ローズマリー油などの主要なエッセンシャルオイルが含まれています。

ヘアケア製品への支出パターンや嗜好の変化により、メーカー各社はパッケージの変更など、製品イノベーションを進めています。抜け毛を防ぎ、ツヤを与え、縮れを抑えるトリートメントオイルなどの製品は、用量や正確な塗布のためにスポイト式のパッケージで提供されています。また、携帯に便利なように、サシェ、デラックスサンプル、ミニボトルなど、旅行用パッケージのヘアオイルも発売されています。

ヘアオイルの市場動向

髪の悩みの増加

円形脱毛症や脱毛症など、髪に関連する問題の発生率が増加していることから、世界中で効果的なヘアオイルの需要が高まっています。ヘアオイルは、抜け毛、フケ、頭皮のかゆみなど、髪に関連する問題を回避するために消費者によく使用されています。主にヘアオイルの分野で、さまざまなヘアケア製品を利用できることに関する認識が高まっています。ヘアオイルは、髪の強度と長さを高めるのに役立ちます。消費者は自分の髪質に合ったヘアオイルを探しており、メーカーもこの傾向に着目しているため、ヘアオイルの市場販売を促進しています。ウィンポールクリニックによると、2022年には、世界で男性3500万人、女性2100万人が脱毛症や抜け毛に悩まされているといいます。同様に、英国では円形脱毛症が1,000人に2人の割合で発症しています。フケ、頭皮の乾燥やかゆみ、抜け毛、髪のくすみなどは、一般的な悩みのひとつです。このため、消費者の間でヘアオイルの需要が高まると予想されます。

アジア太平洋地域が市場を独占

アジア太平洋地域は、ヘアオイル市場の中で最も成長率の高い地域です。個人の衛生意識の高まり、厳しい気候条件、水質の悪化、ヘアケア製品への傾倒などが、この地域におけるヘアオイルを使った定期的なトリートメントの必要性を高めています。インドは、アジア太平洋地域におけるヘアオイルの主要市場の1つです。ココナッツオイルは、特に南インドで広く使用されています。ココナッツベースのオイルはMaricoのParachuteが独占しており、BajajとDaburはそれぞれアーモンドオイルとアムラオイルに伝統的に力を入れています。

インドでは人口の増加が続いているため、今後5年間は必需品やヘアオイルの需要が増加すると予想されています。ヘアオイルは最も高い市場浸透率を誇っているため、ほとんどの企業が市場でのポジションを維持しようとしています。例えば、2022年1月、インドのアーユルヴェーダ美容のカスタマイズブランドであるVedixは、通常の頭皮からオイリー、ドライまでカスタマイズされたフォーマットでタマネギベースのヘア製品を発売しました。

ヘアオイル市場の競合他社分析

ヘアオイル市場は競争が激しく、Bajaj Consumer Care、Emami Group、Dabur India Ltd、Marico Limitedなどの大手企業がシェアの大半を占めています。その他の有力企業としては、Loreal SA、Unilever、Henkel AG &Co.KGAA、BioVeda、Cavin Care Groupが挙げられます。これらの企業の存在が、市場での高い競争力につながっています。企業は、ヘアオイルの需要増に対応するため、ヘアオイル製品の技術革新や宣伝を行っています。また、主要な市場参加者は、広告、サンプル配布、ブランドプロモーションを通じて、ブランドイメージの構築と維持に注力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ココナッツオイル
    • アーモンドオイル
    • アルガンオイル
    • その他の製品タイプ
  • 販売チャネル別
    • 専門店
    • 薬局・薬店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東

第6章 競合情勢

  • リーディングプレーヤーが採用する戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Dabur India Ltd
    • Marico Limited
    • Bajaj Consumer Care Ltd
    • Emami Group
    • L'oreal SA
    • Unilever PLC
    • Henkel AG & Co. KGAA
    • Bio Veda Action Research Co.
    • MorrocanOil
    • CavinKare Group

第7章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 66374

The hair oil market is valued at USD 3,122.5 million in the current year. It is projected to register a CAGR of 5.05% during the next five years.

The growing occurrence of hair-related ailments and diseases, such as alopecia and inflammation, has increased the demand for medicated herbal hair oil. The demand for essential commodities and hair oils is expected to rise over the next five years. With the increasing trend toward e-commerce, online retailing is also emerging as a strong distribution channel in the hair oil market, and it is expected to grow in the coming years. Rising consumer preferences for clean-label, natural, organic, and cruelty-free products have encouraged manufacturers to launch new offerings and expand their footprint across the market. For instance, in April 2021, Commit Haircare announced the launch of "Spring To Life Oil" under the Rooted in Strength Collection. The Spring To Life Oil contains key essential oils such as Jamaican black castor oil, lemongrass oil, and rosemary oil.

A change in expenditure patterns and the preference for hair care products is prompting manufacturers to introduce product innovations, such as packaging modifications. Products, such as treatment oils, to protect against hair loss, impart shine, and decrease frizz, are available in dropper packaging for dosing and precise application. For convenience and portability, companies have also started offering hair oil products in travel-packaging sizes, such as sachets, deluxe samples, and mini bottles.

Hair Oil Market Trends

Rising Incidence of Hair Related Problems

The rising incidence of hair-related problems, such as alopecia areata and telogen effluvium, has led to the demand for effective hair oils across the world. Hair oils are commonly used by the consumer to avoid problems such as hair fall, dandruff, scalp itching, and other hair-related issues. There is a growing awareness regarding the availability of a variety of hair care products, mainly in the hair oil segment. Hair oils help increase the strength and length of the hair. Consumers are looking for hair oils that suit their hair type, and manufacturers are focusing on this trend, fueling the sale of hair oil in the market. According to Wimpole Clinic, in 2022, 35 million men and 21 million women suffered from alopecia or hair loss worldwide. Similarly, alopecia areata affects two in every 1,000 people in the United Kingdom. Dandruff, dry and itchy scalp, hair loss, and dull hair are some common concerns. This is expected to increase the demand for hair oils among consumers.

Asia-Pacific Region Dominates the Market

Asia-Pacific is the fastest-growing region in the hair oil market. Increased awareness about personal hygiene, harsh climatic conditions, poor water quality, and the inclination toward hair care products are driving the need for regular treatments involving hair oils in the region. India is one of the leading markets for hair oils in the Asia-Pacific region. Coconut oil is widely used across the country, especially in Sothern India. Coconut-based oils are dominated by Marico's Parachute, whereas Bajaj and Dabur are traditionally focused on almond oils and amla oils, respectively.

As there has been a constant rise in the population of the country, the demand for essential commodities and hair oil is expected to increase during the next five years. With hair oils having one of the highest market penetrations, most companies have been trying to retain their positions in the market. For example, in January 2022, Vedix, a customized ayurvedic beauty brand in India, launched onion-based hair products in a customized format from normal to oily and dry scalp.

Hair Oil Market Competitor Analysis

The hair oil market is highly competitive, with the majority of the share held by leading players, including Bajaj Consumer Care, Emami Group, Dabur India Ltd, and Marico Limited. Other prominent companies in the market are Loreal SA, Unilever, Henkel AG & Co.KGAA, BioVeda, and Cavin Care Group. The presence of these companies is leading to high competition in the market. Companies are innovating and advertising their hair oil products to cater to the increasing demand for hair oil. Key market players are also focusing on building and sustaining their brand image through advertising, sample distribution, and brand promotions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Coconut Oil
    • 5.1.2 Almond Oil
    • 5.1.3 Argan Oil
    • 5.1.4 Other Product Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Speciality Stores
    • 5.2.2 Pharmacies/Drug Stores
    • 5.2.3 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.4 Convenience Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Dabur India Ltd
    • 6.3.2 Marico Limited
    • 6.3.3 Bajaj Consumer Care Ltd
    • 6.3.4 Emami Group
    • 6.3.5 L'oreal SA
    • 6.3.6 Unilever PLC
    • 6.3.7 Henkel AG & Co. KGAA
    • 6.3.8 Bio Veda Action Research Co.
    • 6.3.9 MorrocanOil
    • 6.3.10 CavinKare Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS