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市場調査レポート
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1196872

エアレスタイヤの世界市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Global Airless Tires Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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エアレスタイヤの世界市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

エアレスタイヤの世界市場規模は、11億米ドルとなり、2027年には17億米ドルに達すると予測されており、予測期間中のCAGRは約4.5%となる見通しです。

エアレスタイヤは、空気圧を必要としないソリッドタイヤまたは非空気入りタイヤとして知られています。従来はプラスチックやゴムで製造されていましたが、近年は3Dプリンターによる製造も行われています。このタイヤは、パンクや吹き飛びなどの事故を防ぎ、乗員の安全を確保するものです。また、都市化や世界化により、大型トラックなどの大型商用車や重建設機械が増加していることも、市場を牽引する要因として期待されています。

しかし、新しい製造設備を設置するための高い設備投資や、不安定な原材料価格が、市場の成長を抑制する可能性があります。また、サスペンションと摩擦に関するソリッドタイヤの限られた性能と放熱の問題も、市場の成長を制限する可能性があります。乗用車のアフターマーケットにおけるエアレス/ソリッドタイヤの需要や、先端材料を含む技術の進歩は、市場拡大のための大きな機会を提供すると期待されます。

オフロード車はエアレスタイヤの最大市場であると予想されます。また、建設・産業用途のソリッドタイヤはかなり以前から使用されており、高い市場シェアを誇っています。ミシュランなどの大手企業は、乗用車用のエアレスタイヤも調査しており、予測期間の終わりには主流になるかもしれないです。成長セグメント

エアレスタイヤの市場動向

エアレスタイヤの特定の利点が市場を牽引する見込み

自動車の歴史の中で、タイヤはあらゆるタイプの自動車に不可欠な部品となっています。タイヤは自動車の動きを制御するため、タイヤが原因で起こる事故は世界中で多く発生しています。例えば、米国だけでも、タイヤに起因する死亡事故は毎年700件以上発生しています。また、携帯電話運転中の死亡事故よりも、タイヤが原因の死亡事故が多いという調査結果もあります。

パンク、タイヤの破裂、タイヤの摩耗は、空気入りタイヤに関連する最も一般的な問題です。米国だけで、毎秒7本のパンクが発生していると推定されています。これは、年間約2億2,000万本のパンクにあたります。また、世界中の多くの研究が、かなりの数の人々、特にミレニアル世代が、パンクしたタイヤの交換方法を知らないことを示唆しています。エアレスタイヤを使用することで、パンクのリスクを軽減することができます。

CAFEやEPA、NHTSAなどの世界の枠組みでは、自動車の排出ガス低減のために燃費の向上が求められています。2012年に米国で導入された最新の枠組みによると、自動車メーカーの平均燃費は2016年に35.5mpgに達し、2025年には54.5mpgまで上がると予想されています。これを実現するために、自動車メーカーは車体全体の軽量化に余念がありません。パンクしないエアレスタイヤを採用することで、自動車からスペアタイヤを省くことができます。一般的なスペアタイヤは、交換用の機材も含めると約40~50ポンド(約1.5~2.5kg)の重さがあります。この重量を減らすことができれば、燃費を向上させることができます。

オフロードカーが最大の市場シェアを占める見込み

さまざまな車両用タイヤの中で、オフロード車用セグメントのシェアは2022年に最も高く、2027年も同様に最大のセグメントとなる見込みですが、シェアの合計額は減少すると予想されています。

オフロード車、特にバックホー、フォークリフト、スキッドステアローダー、テレハンドラなどの建設・産業車両は、ソリッドタイヤを使用しています。一般的に、この種の機器用のソリッドタイヤは、過酷な作業環境下で低い運用コストを実現するように設計されています。

また、オフロード車用のソリッドタイヤは、特殊なゴムを使用しているため、空気入りタイヤの約3倍の長持ちするように設計されています。また、引裂強度も空気入りタイヤの2倍以上あり、瓦礫の多い場所を走行する際にも、タイヤを破損させることがありません。

ミシュラン、ブリヂストン、コンチネンタルAG、トレルボルグAB、GRIタイヤなどの大手企業は、前述のような用途に対応したソリッドタイヤをラインナップに揃えています。世界中で絶えず成長している建築・インフラ産業は、空港、港、倉庫での在庫処理の増加とともに、機械販売の伸びを記録すると予想されます。このことは、予測期間中、ソリッドタイヤの需要を促進することになります。

エアレスタイヤ市場の競合他社分析

エアレスタイヤ市場は、断片化も統合もされていないと予想されます。現時点では、ミシュランやブリヂストンのような大手企業が、このタイヤのポートフォリオをいくつか持っています。また、特に乗用車向けにさらなるモデルを開発している最中です。また、自動車メーカーと提携している企業もあり、市場競争はさらに激化すると思われます。このビジネスにおける中小のプレーヤーは、アフターマーケットセグメントに範囲があり、断片的な状況につながる可能性があります。

  • 住友ゴム工業株式会社は、「スマートタイヤコンセプト」を発表しました。環境問題や人工知能・モノのインターネット化など、自動車産業の事業環境が大きく変化する中、「より高い安全性」と「より高い環境性能」を持つタイヤの実現を目指す新技術開発コンセプトです。住友ゴムのスマートタイヤコンセプトは、エアレスタイヤ、性能維持技術、アクティブトレッド、路面状況を検知するセンシングコア、製品のライフサイクルを通して環境性能を向上させるライフサイクルアセスメント(LCA)の5つの開発動向を軸に構成されています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 車両タイプ
    • 乗用自動車
    • 商用車
    • オフロード車
  • 素材
    • ゴム
    • プラスチック
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東&アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Michelin Group
    • Goodyear Tire & Rubber Co.
    • Continental AG
    • Hankook Tire & Technology Group
    • Bridgestone Corporation
    • Trelleborg AG
    • GRI Tires
    • Amerityre Corporation
    • Tannus Ltd
    • Toyo Tire & Rubber Co. Ltd
    • Sumitomo Rubber Industries Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67069

The global airless tires market is valued at USD 1.1 Billion and is expected to reach USD 1.7 Billion by 2027registering a CAGR of around 4.5%, over the forecast period.

Airless tires are otherwise known as solid or non-pneumatic tires that are not supported by air pressure. They are generally produced conventionally with plastic or rubber, but these days 3D printing manufacturing process is also being employed. These tires prevent accidents from flat-tires, blowouts, etc., and ensure passenger safety. Moreover, the increase in the number of heavy commercial vehicles, such as heavy-duty trucks, and heavy construction equipment due to urbanization and globalization, is also expected to drive the market.

However, high capital investment for setting up new manufacturing facilities as well as volatile raw material prices might restrain the market growth. Limited performance of solid tires with respect to suspension and friction, coupled with heat dissipation issues, might also limit the market growth. Demand for airless/solid tires in the aftermarket from passenger vehicles as well as technological advancements involving advanced materials are expected to present considerable opportunities for market expansion.

Off-road vehicles are expected to be the largest market for airless tires. Also, solid tires for construction and industrial applications have been in use for quite some time, which reflects their high market share. Major companies, such as Michelin, are researching airless tires for passenger applications as well, which might become mainstream toward the end of the forecast period. growing segment.

Airless Tires Market Trends

Certain advantages of airless tires expected to drive the market

Over the years in automobile history, tires have become an integral part in all types of vehicles. Since tires control the motion of a vehicle, there have been many accidents across the world because of tires. For instance, in the United States alone, more than 700 fatalities are caused each year due to tire-related issues. According to studies, it has also been found that fatality rate because of tire related issues have been more than that of cell-phone driving deaths.

Flat tires, tire blowouts, and worn-out tires are the most common issues associated with pneumatic tires. It is estimated that every second, seven flat tires occur in the United States alone. This pertains to around 220 million flat tires per year. Also, many studies across the world now suggest that a considerable number of people, especially millennials do not even know how to replace a flat tire. Using airless tires will see the risk of a flat tire being mitigated.

Frameworks such as CAFE and standards set by EPA, NHTSA, etc., across the world, are demanding increased mileage figures to reduce the emissions from vehicles. According to the latest framework, which was introduced in the United States in 2012, the automaker's average fuel economy was expected to reach 35.5 mpg in 2016 and go up to 54.5 mpg in 2025. To achieve this, automotive manufacturers are leaving no stone unturned to reduce the overall weight of the vehicle. By employing airless tires that won't go flat, spare tires can be avoided from vehicles. A typical spare tire, along with associated equipment to change it, weighs around 40 to 50 pounds. This amount of weight can be saved from a vehicle, which would increase the MPG figures.

Off-road vehicles expected to hold the largest market share

The share of off-road segment among different vehicle tires is expected to be the highest in 2022, and it is expected to be the largest segment in 2027 as well, but with a decrease in total share value.

Off-road vehicles, especially construction and industrial vehicles, such as backhoes, forklifts, skid steer loaders, telehandlers, etc., use solid tires. Generally solid tires for these kinds of equipment are designed so as to provide low operational costs at harsh work environments.

Solid tires for off road equipment are also designed to last approximately three times longer than pneumatic tires, as they are made from special rubber compounds. Their tear strength is also more than double of most pneumatic ones, which helps keep the tires intact even when traveling over debris-filled areas.

Major companies such as Michelin, Bridgestone, Continental AG, Trelleborg AB, GRI Tires, etc., offer solid tires in their portfolio for the aforementioned applications. The constantly growing building and infrastructure industry around the world, along with the increasing inventory handling in airports, ports, and warehouses, is expected to record a growth in machinery sales. This, in turn, will drive the demand for solid tires over the forecast period.

Airless Tires Market Competitor Analysis

The airless tire market is expected to be neither a fragmented nor consolidated one. As of now major players like Michelin and Bridgestone have a few of these tires in their portfolio. They are also in the process of developing further models, especially for passenger vehicles. Companies are also tying up with auto manufacturers in this market which is further expected to increase the competition. Small and medium players in this business have a scope in the after-market segment which might lead to a fragmented situation.

  • Sumitomo Rubber Industries, Ltd. (Sumitomo Rubber) unveiled its Smart Tyre Concept. This new technology development concept aims to achieve tires with "Even Greater Safety" and "Even Higher Environmental Performance" even as the business climate facing the automotive industry is undergoing massive changes owing to environmental issues and the advent of artificial intelligence and Internet of Things. Five development trends at the heart of Sumitomo Rubber's Smart Tyre Concept are Airless Tyres, Performance Sustaining Technology, Active Tread, Sensing Core for sensing road conditions, and Life Cycle Assessment (LCA) for enhancing the environmental performance of products throughout their life cycles.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Vehicles
    • 5.1.2 Commercial Vehicles
    • 5.1.3 Off-Road Vehicles
  • 5.2 Material
    • 5.2.1 Rubber
    • 5.2.2 Plastic
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 UK
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle East & Africa

6 Competitive Landscape

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Michelin Group
    • 6.1.2 Goodyear Tire & Rubber Co.
    • 6.1.3 Continental AG
    • 6.1.4 Hankook Tire & Technology Group
    • 6.1.5 Bridgestone Corporation
    • 6.1.6 Trelleborg AG
    • 6.1.7 GRI Tires
    • 6.1.8 Amerityre Corporation
    • 6.1.9 Tannus Ltd
    • 6.1.10 Toyo Tire & Rubber Co. Ltd
    • 6.1.11 Sumitomo Rubber Industries Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS