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市場調査レポート
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1196518

ドライペットフード市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Dry Pet Food Market - Growth, Trends, and Forecast (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ドライペットフード市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ドライペットフード市場は予測期間中にCAGR5.1%を記録する見込みです。

世界的にペットのヒューマニゼーションの傾向が強まっています。米国ペット用品協会は、米国では2020-21年の間に67%以上の世帯(8490万世帯)がペットを所有していると推定しており、さらに成長すると予想されます。それゆえ、ペットフードメーカーは、ペットの子育ての増加により、ペットオーナーをターゲットにしたプレミアム製品を提供しています。

ペットの飼い主は、栄養価に妥協することなく、ドライペットフードを簡単で便利な食品として選択しているため、他のペットフード製品に比べ、大きな需要を目の当たりにしています。ペットの保存と給餌が容易なことから、世界中の若者や都市で働くペットの飼い主の間でドライ・ペットフードの需要が高まっています。

ドライペット・フード業界で最も貢献度が高いのは、猫と犬です。米国ペット用品協会(APPA)の「全国ペット飼育者調査2021-2022」によると、ほぼ70%の世帯がペットを飼っているとのことです。また、米国の世帯の54%が犬を飼っていると推定され、過去5年間で大幅に上昇しています。欧州ペットフード連盟(FEDIAF)のデータによると、2021年末時点で欧州の世帯の46%がペットを所有しており、これは9000万世帯に相当します。ペットとして最も人気があるのは依然として猫と犬で、欧州連合(EU)の世帯の25%が少なくとも1匹の猫または犬を飼っています。猫と犬の人気の高まりは、多様なペットフード用品への需要の高まりを示し、予測期間中の市場の牽引役となることが期待されます。

ドライペットフードの市場動向

全地域で拡大するペットのヒューマニゼーションの動向

ペットのヒューマニゼーションは、ペット業界において世界的に受け入れられている言葉となっています。より多くの飼い主が、人間のような製品や体験をペットに与えたいと考え、飼い主というよりもペットの親として自分たちを見る傾向があります。このような傾向は、先進国においてより顕著であり、非常に重要です。このように、ペットの人間化が進むことで、ペットフード産業が活性化することが期待されています。

欧州ペットフード連盟(FEDIAF)によると、欧州におけるペット飼育は増加しており、欧州の9000万世帯(46%)がコンパニオンアニマルを飼育しており、関連サービスや製品に200億ユーロ以上の資金が投入されているとのことです。ドイツは、猫、犬ともに飼育頭数が最も多い国です。EUで最も人気のあるペットは猫です。どの国でも、犬よりも猫の方が飼育数が多いようです。ただし、スペインは犬の方が圧倒的に多く、猫の人口を約600万人も上回っています。

中国では、Pet Dataによると、2018年の飼育率は犬が11.8%、猫が19.9%でした。Euromonitorのデータによると、中国のペット人口は2021年に2億人近くに達しました。そのため、ペット用の健康的なおやつへの支出が増加しました。ブラジルのペットフード市場には、全国で15万件近くの小売店があります。消費者は、健康的で栄養価が高く、生活環境を改善するドライペットフードなど、ペットフードや製品に多くの支出をする用意があるため、企業はプレミアム製品の数を増やしています。例えば、MARS Petcare社は、インドでIAMSブランドでプレミアムキャットフードを発売しました。このブランドはインドで4種類のドライフードを提供しており、成猫と子猫の両方が健康で自然な防御ができるように特別に設計されています。

ペットを飼う消費者の増加傾向がペットフードのプレミアム化を促進し、予測期間中の市場拡大が期待されています。

北米が市場を席巻

最近の米国ペット用品協会の調査によると、ペットの飼い主は2021年にペットフードに500億米ドル以上を費やし、犬の飼い主は年間平均287米ドルをフードに費やしています。同調査では、犬の飼い主の41%が2020年にコンパニオンのプレミアムドッグフードを与えることを選択し、2019年の37%から増加したことが報告されています。

米国とカナダがドライペットフードを供給する主な流通経路は、ペット専門店、量販店、ペットスーパー、オンライン販売、ニッチ専門店、食料品チェーン、ドラッグストア、農業資材店などです。ペットフードメーカーは、安全性と効率性を高めるため、製造工程の自動化を進めています。配合、バッチ処理、乾燥、コーティング、液体搬送の自動化など、革新的な製造技術の活用により、企業はコスト効率を達成し、製品の品質を確保しています。Nestle Purina Petcare Company、Mars Inc.、Hill's Pet Nutrition Inc.、Blue Buffaloは、北米のドライペットフード市場で事業を展開する主要企業です。

ドライドッグフードとキャットフードはいずれも低価格で利便性が高いため、消費者の間で人気があります。そのため、ペットへの支出は増加し、ペットの栄養ニーズのカスタマイズも進んでおり、この地域の市場は大きく成長しています。

ドライペットフード市場の競合分析

ドライペットフード市場は適度に集約されており、市場プレイヤーにはMars Inc.、Nestle SA(Purina)、The J.M. Smucker Company、Colgate-Palmolive Company(Hills Pet Nutrition Inc)、Blue Buffalo Company Ltd.が含まれます。市場の主要プレイヤーは、市場ポジションを維持するために、製品ポートフォリオを拡張し、事業を拡大しています。また、市場の主要なプレーヤーは、市場での存在感を高めるために、製品レンジと工場能力を拡大し、新しい地域に製品を導入しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 動物種別
    • その他の動物
  • 製品タイプ
    • カリカリしたペットフード
    • その他の製品タイプ
  • 原材料の種類
    • プロティエン
      • 動物由来
      • 植物由来
    • 穀物および穀物誘導体
    • その他の成分
  • 流通経路
    • ペット専門店
    • オンラインチャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他の流通経路
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東およびアフリカ
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Mars Inc.
    • Nestle Purina Petcare Company
    • The JM Smucker Company
    • Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • General Mills Blue Buffalo Pet Products Inc.
    • Nutriara Alimentos Ltda
    • Clearlake Capital Group L.P.(Wellness Pet Company Inc.)
    • Schell & Kampeter Inc.(Diamond Pet Foods)
    • Alltech Inc.
    • Archer Daniels Midland

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 93506

The Dry Pet Food Market is poised to witness a CAGR of 5.1% during the forecast period. There is a growing trend of pet humanization globally. The American Pet Products Association estimated that more than 67% of households (84.9 million households) owned pets during 2020-21 in the United States, which is expected to grow further. Hence, pet food manufacturers are offering premium products targeted toward pet owners due to the increased parenting of pets.

The demand for dry pet foods is witnessing a huge demand compared to other pet food products as pet owners find these an easy and convenient food choice without compromising on the nutritional value. The ease of storing and feeding pets is driving higher demand for dry pet food among young and working urban pet owners worldwide.

Cats and dogs are the highest contributors to the dry pet food industry. According to the American Pet Products Association's (APPA) National Pet Owners Survey 2021-2022, almost 70% of households owned a pet. Also, it estimated that 54% of US households owned a dog, which has been significantly rising in the past five years. According to data from the European Pet Food Federation (FEDIAF), as of the end of 2021, 46% of European households owned pets, which equates to 90 million households. Cats and dogs remain the most popular pets; 25% of European Union (EU) households own at least one cat or dog. The growing popularity of cats and dogs indicates a higher demand for a diverse range of pet food supplies, which is expected to drive the market during the forecast period.

Dry Pet Food Market Trends

Growing Trend of Pet Humanization in All Regions

Pet humanization has become a globally accepted term in the pet industry. More pet owners want to provide their pets with human-like products or experiences and tend to see themselves more as pet parents than as owners. This has been a very crucial and defining trend in the market studied and more so in developed countries. Thus, the increasing humanization of pets is expected to drive the pet food industry.

According to the European Pet Food Federation (FEDIAF), pet ownership in Europe is increasing, with 90 million European homes (46%) owning companion animals, resulting in over EUR 20 billion in related services and products. Germany is the leading country in terms of both cat and dog populations. Cats are the most popular pet in the EU. All countries appear to have a higher population of cats than dogs. However, Spain has a far higher preference for dogs, outnumbering the cat population by about 6 million.

In China, according to Pet Data, the adoption rate was 11.8% for dogs and 19.9% for cats in 2018. Based on Euromonitor data, the pet population in China reached nearly 200 million in 2021. This led to an increase in spending on healthy treats for pets. There are nearly 150,000 retail establishments nationwide in the Brazilian pet food market. Companies are increasing the number of premium products as consumers are prepared to spend more on pet food and products, including dry pet food that is healthy, nutritious, and improves their living conditions. For instance, MARS Petcare launched premium cat food under the IAMS brand in India. This brand offers four dry variants in India, specially designed to ensure a healthy, natural defense for both adult cats and kittens.

The increasing consumer trend toward pet adoption has driven pet food premiumization, which is anticipated to expand the market studied during the forecast period.

North America Dominates the Market

According to a recent American Pet Products Association survey, pet owners spent upwards of USD 50 billion on pet food in 2021, with dog owners spending an average of USD 287 on food annually. The same survey reported that 41% of dog owners opted to feed their companion premium dog food in 2020, an increase from 37% in 2019.

The major distribution channels through which the United States and Canada supply dry pet food are specialized pet shops, mass retail stores, pet superstores, online sales, niche specialists, grocery chains, drugstores, and agricultural supply stores. Pet food manufacturers are automating the production process to improve safety and efficiency. The use of innovative manufacturing technology, such as automating formulation, batching, drying, coating, and liquid delivery, is helping companies achieve cost efficiency and ensure product quality. Nestle Purina Petcare Company, Mars Inc., Hill's Pet Nutrition Inc., and Blue Buffalo Co. Ltd are significant companies operating in the North American dry pet food market.

Both dry dog food and cat food are popular among consumers because of their lower price tag and convenience. Hence, there is a growing expenditure on pets as well as higher customization of nutritional needs for pets, resulting in significant market growth in this region.

Dry Pet Food Market Competitor Analysis

The dry pet food market is moderately consolidated, and the market players include Mars Inc., Nestle SA (Purina), The J.M. Smucker Company, Colgate-Palmolive Company (Hills Pet Nutrition Inc.), and Blue Buffalo Company Ltd. Major players in the market have extended their product portfolio and broadened their business to maintain their market position. The key players in the market are also expanding their product ranges and plant capacities and introducing their products in new areas to increase their market presence.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Animal Type
    • 5.1.1 Dogs
    • 5.1.2 Cats
    • 5.1.3 Other Animals
  • 5.2 Product Type
    • 5.2.1 Kibble
    • 5.2.2 Other Product Types
  • 5.3 Ingredient Type
    • 5.3.1 Protien
      • 5.3.1.1 Animal-derived
      • 5.3.1.2 Plant-derived
    • 5.3.2 Cereals and Cereal Derivatives
    • 5.3.3 Other Ingredient Types
  • 5.4 Distribution Channel
    • 5.4.1 Specialized Pet Shops
    • 5.4.2 Online Channels
    • 5.4.3 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.4.4 Other Distribution Channels
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
      • 5.5.1.4 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Russia
      • 5.5.2.5 Spain
      • 5.5.2.6 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 India
      • 5.5.3.2 China
      • 5.5.3.3 Japan
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 South America
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Argentina
      • 5.5.4.3 Rest of South America
    • 5.5.5 Middle East & Africa
      • 5.5.5.1 South Africa
      • 5.5.5.2 United Arab Emirates
      • 5.5.5.3 Saudi Arabia
      • 5.5.5.4 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Mars Inc.
    • 6.3.2 Nestle Purina Petcare Company
    • 6.3.3 The JM Smucker Company
    • 6.3.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • 6.3.5 General Mills Blue Buffalo Pet Products Inc.
    • 6.3.6 Nutriara Alimentos Ltda 
    • 6.3.7 Clearlake Capital Group L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
    • 6.3.8 Schell & Kampeter Inc. (Diamond Pet Foods)
    • 6.3.9 Alltech Inc.
    • 6.3.10 Archer Daniels Midland

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS