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市場調査レポート
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1190936

外食産業向け使い捨て包装の世界市場の成長、動向、予測(2023年~2028年)

Foodservice Disposable Packaging Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 101 Pages | 納期: 2~3営業日

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外食産業向け使い捨て包装の世界市場の成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 101 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のフードサービス用使い捨て包装材市場は、予測期間中にCAGR5.1%を記録すると予想されています。

近年、ペースの速いライフスタイルに伴う都市化の進展により、コンビニエンス・フードの需要が高まっています。多忙な勤務体系、一般的な時間の制約、都市部への通勤時に直面する問題などが、顧客のコンビニエンス・フード選びを後押ししています。入手が簡単で懐に優しいことから、フードサービス事業での利用が増加しています。

主なハイライト

  • フードサービス産業は劇的に拡大しています。カップ、皿、容器などの外食産業向けディスポーザブルの需要は、食事の宅配サービスを行うオンラインチャネルやアプリの出現により増加しています。外食産業用ディスポーザブルの需要拡大は、オンラインで料理を注文し、消費者の自宅などに配達することで促進されます。
  • これらの事業者がオンライン流通チャネルに浸透しつつあることで、コンビニエンスフードの配送を簡素化するための多層ソリューションなどの先進的なパッケージングが生まれ、外食用使い捨てパッケージ市場の成長を促しています。
  • さらに、持続可能で再利用可能な、リサイクル可能なソリューションを目指す国々の焦点の高まりは、市場ベンダーに循環型フードサービスパッケージングエコシステムの開発を促しています。これにより、メーカーは有機的で環境に優しく、リサイクル可能な製品を作成するようになり、市場の開拓に影響を与えることができます。企業は、革新的な環境、再利用可能、生分解性の技術を継続的に開発しています。しかし、包装業界の持続可能で循環型のサプライチェーンへの移行は、再利用される包装の衛生面や安全性に関する懸念によって一時的に遅れています。政府の規制や人件費の上昇に関連する課題は、それぞれの経済国が設定した期限を守るよう、業界関係者にプレッシャーを与えています。
  • COVID-19の大流行は、外食産業用使い捨て包装市場に若干の好影響を与えました。パンデミックの間、人々の間で衛生と安全のための意識が増加し、それは使い捨てのフードサービス包装ソリューションの需要を補完しました。
  • ロシアと英国との間で進行中の紛争は、この地域で活動し、この地域と経済的に強いつながりを持つ企業に、ビジネスへの長期的な影響を考えさせることになっています。Ball Corp、Coca-Cola、Nestle、Carlsberg、ABInbev、ArcelorMittalなどが、ロシアでの事業を閉鎖しています。紙と包装のスペシャリストであるMondi Syktyvkarの親会社であるMondiは、英国リヴィウの紙袋工場の操業を停止しました。この施設の操業は、危機に対応して一時的に停止されています。

主な市場動向

世界のクイックサービスレストランの増加

  • 食品業界はここ数年、大きな変化を遂げています。COVID-19の大流行により、消費者は、調理から包装、配送まですべての安全基準が整備されたオンライン配送プラットフォームへの依存度を高めています。クラウドキッチンの出現は、デリバリーサービスによって、ダイニングインサービスのためのインフラに投資することなく、収益性の高い市場を作って営業する地域で観察されています。
  • 食品包装の動向はライフスタイルの変化とともに急速に進化しており、食品流通チャネルはオンラインフードデリバリーアプリケーションにますます依存するようになっています。労働人口の層が厚くなり、ファストフードの平均的な食事が普及していることが、食品サービス用パッケージング業界を牽引しています。
  • 例えば、2021年の米国のQSRセクターの消費者支出は3048億米ドルでした。サブウェイの店舗数は次点の企業より6,000店以上多いもの、売上高はマクドナルドの方が多いです。しかし、1台当たりの売上高では、高いレベルの顧客サービスで有名なチックフィラが、2020年にマクドナルドとサブウェイの両社を上回っています。
  • COVID-19の大流行により、米国におけるクイックサービスレストランの月間売上高は減少しました。2019年の296億6000万米ドルから2020年3月には241億6000万米ドルまで売上が減少し、前年割れの始まりとなっています。2021年には状況が好転し始め、3月からは流行前の売上を超え、残りの期間も月300億米ドルを超えるようになっています。

アジア太平洋は外食産業向け使い捨て包装市場の最速成長市場

  • アジア太平洋地域では、外食産業向けパッケージング市場がさらに拡大すると予想されています。可処分所得の増加により消費者がコンビニエンスフードを選択するようになり、ファストフード文化の裾野が広がっています。また、この地域には世界の人口が集中しており、その存在感も市場を補完する要因となっています。機会の多い環境としては、インド亜大陸、日本、韓国、SEA地域、中国などが挙げられます。
  • レストラン、カフェ、その他の飲食店など、家庭の外で作られる食事を提供するすべてのビジネスは、レストランまたはフードサービス産業に分類されます。ファストフード店の普及に伴い、フードトラックやクラウドキッチンなどの移動型フードビジネスも、企業やレストランオーナーの将来の拡大や存続を楽観視しながらも、発展途上国で成長しています。
  • 手順は複雑ですが、テクノロジーを取り入れることで、フードサービスビジネスのプレイヤーは大きく活躍することができます。フードチェーンの経営者にとって、最先端のインフラへの高コストな投資は、依然として大きな障壁となっています。ファーストフードチェーン、組織化された食品組合、食品販売店の増加に伴い、品質とサービスによりホテル部門への圧力が強まっています。
  • 食事とアルコールを提供するカフェの拡大により、人々は集まりやパーティーのために利用するようになってきています。従来のカフェやラウンジは、外食産業のマーケットプレーヤーによってしばしば改装され、テーマ性のある店舗に生まれ変わり、古い店舗よりも多くの客を引きつけています。さらに、いくつかのチェーン店やレストランは、客層を広げ、売上を伸ばすために、オンラインプレゼンスを強化しています。
  • UBER Eats、Zomato、Swiggyなどのオンラインポータルは、レストラン業界のプレーヤーがデリバリー注文や持ち帰りの件数を増やすのに役立っています。調査分析によると、都市部では、52.2%の消費者がオンライン注文による宅食を希望しています。
  • 主要経済圏における接続サービスの向上とスマートフォンの普及は、消費者がオンラインで飲食物を注文するために不可欠です。今日、消費者はライフスタイルの制限に圧倒され、料理をする時間がほとんどないため、機能的な食品を探しています。そのため、使い捨て包装市場の需要は継続的に伸びています。一方、パッケージ市場への新規参入者は、ビジネスモデルの改善や革新的な食品メニューにより、既存プレーヤーと激しい競争をしています。
  • 新規参入企業は、消費者にリーチするためのデジタルチャネルを重視し、主にブランディングに力を入れています。また、連邦当局も、レストラン経営者が提供する食品やサービスの品質を確保するために、規制状況を調整しつつあります。

競合情勢

市場参加者は、他者との競争力を高めるために、いくつかのビジネス戦略を採用しています。フローズン、ブレンド、ミックスなどニッチな飲料の消費が増加しているため、費用対効果が高く、高品質な使い捨てソリューションに対する需要も高まっています。同市場の競合情勢は、製品革新やM&Aなどの戦略を採用し、市場提供製品を増やし、市場競争力を維持しようとしています。市場は断片的な性質を持っています。市場で事業を展開している著名なプレーヤーには、Huhtamaki Oyj、Falcon Pack、Berry Global Inc.、Pactiv Evergreen Inc.などの企業があります。

2022年11月、HuhtamakiはスペインのNulesにある工場で紙ベースのパッケージング能力を拡張しました。2023年1月に生産を開始する予定のこの拡張は、2000万ユーロ(21.25米ドル)の投資であり、同拠点の生産能力は2倍となります。この投資には、Conselleria de Hacienda y Modelo Economico(バレンシア共同体)からの220万ユーロ(2.3米ドル)の助成金が含まれています。

2022年5月、使い捨て食品包装製品の世界的大手メーカーであるホットパック・世界は、その投資部門であるベスト・フィナンシェを通じて、アフリカ諸国の小売大手であるリテールホールディングと手を結び、モロッコでの地域拡大を発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業バリュー/サプライチェーン分析
  • 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者・買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19が市場に与える影響評価
  • 世界の外食産業向け使い捨て包装市場の概要

第5章 市場力学

  • 促進要因
    • 世界のクイックサービスレストラン数の増加
    • コンビニエンス・フードに対する需要の高まり
  • 課題
    • 原材料のコスト上昇

第6章 市場セグメンテーション

  • 包装形態別
    • 紙ベース
      • カップと蓋
      • 箱・カートン
    • プラスチック製
      • ボトル
      • 袋・ラップ
      • トレー・皿
      • カトラリー、スターラー、ストロー
    • アルミホイル
    • ティシュ(紙製)
  • エンドユーザー
    • 飲食店(クイックサービス、フルサービス)
    • 小売店
    • 施設
    • その他のエンドユーザー向けアプリケーション
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
    • ラテンアメリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Pactiv Evergreen Inc.
    • Huhtamaki Group
    • Berry Global Inc.
    • Jebel Pack
    • Falcon Pack
    • Graphic Packaging
    • Freshpack
    • Internatonal Food Services

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 93137

The Foodservice Disposable Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.1% during the forecast period. Convenience foods have been experiencing high demand in recent years owing to increased urbanization amid fast-paced lifestyles. Hectic work schedules, generic time constraints, and problems faced during urban commutes have encouraged customers to choose convenience foods. Their easy availability and pocket-friendliness have increased their usage in foodservice businesses.

Key Highlights

  • The foodservice industry is expanding dramatically. The demand for foodservice disposables, including cups, plates, containers, etc., is increasing, owing to the emergence of online channels and apps for meal delivery services. The growing demand for food service disposables is fueled by ordering food online and delivering it to consumers' homes or other locations.
  • The growing penetration of these businesses in online distribution channels has given rise to advanced packaging, such as multilayer solutions to simplify the delivery of convenience food, facilitating the growth of the foodservice disposable packaging market.
  • Additionally, the growing focus of countries aiming for sustainable, reusable, and recyclable solutions has prompted the market vendors to develop a cyclic foodservice packaging ecosystem. This has led the manufacturers to create organic, eco-friendly, and recyclable products, which can impact the development of the market. Companies are continuously developing innovative environmental, reusable, and biodegradable technologies. However, the packaging industry's transition towards a sustainable and circular supply chain was temporarily delayed by worries about the hygiene and safety of reused packaging. Challenges related to government regulations and rising labor costs are creating pressure on industry players to meet the deadlines set by respective economies.
  • The COVID-19 pandemic had a slightly positive impact on the foodservice disposable packaging market. During the pandemic, awareness among the people increased for hygiene and safety, and it complimented the demand for disposable foodservice packaging solutions.
  • The ongoing dispute between Russia and Ukraine has caused companies operating in the area with strong financial ties to the region to consider its long-term effect on business. Ball Corp, Coca-Cola, Nestle, Carlsberg, ABInbev, and ArcelorMittal are the other companies closing Russian operations. Paper and packaging specialist Mondi, the parent company of Mondi Syktyvkar, has suspended operations in its paper bag plant in Lviv, Ukraine; operations at this facility have been temporarily suspended in response to the crisis.

Key Market Trends

Growing Number of Quick Service Restuarant across the Globe

  • The food industry has undergone significant changes over the past few years. The COVID-19 pandemic has made consumers increasingly rely on online delivery platforms with all safety standards in place, starting from preparation, packaging, and delivery. The emergence of Cloud Kitchens has been observed in the regions where delivery services help them create a profitable market to operate without having to invest in infrastructure for dine-in services.
  • Food packaging trends are rapidly evolving with lifestyle changes, and food distribution channels are increasingly relying on online food delivery applications. The growing strata of the working populace and the average fast food meal's popularity are driving the foodservice packaging industry.
  • For example, in 2021, US consumer spending in the QSR sector totaled USD 304.8 billion. Though Subway had over 6,000 more locations than the next-ranked company, McDonald's had more revenue. However, in terms of sales per unit, Chick-fil-A, renowned for its high levels of customer service, bested both McDonald's and Subway in 2020.
  • The COVID-19 pandemic caused monthly quick-service restaurant sales in United States to decrease. Sales fell from USD 29.66 billion in 2019 to USD 24.16 billion in 2020 in March 2020, marking the start of the year-over-year decline. Things started to improve by 2021, with sales beginning in March exceeding pre-pandemic levels and exceeding USD 30 billion per month for the remainder of the year.

Asia-Pacific is Fastest Growing Market for Foodservice Disposable Packaging Market

  • It is anticipated that the foodservice packaging market will expand further in the Asia-Pacific. Consumers are choosing convenience foods owing to rising disposable incomes, which is broadening the reach of the fast-food culture. The high concentration and presence of the global population in the region have been a complementing factor in the market. Some opportunity-rich environments are the Indian Sub-continent, Japan, Korea, the SEA Region, and China, among others.
  • All businesses that provide meals made outside the house, such as restaurants, cafes, and other food outlets, are categorized as being in the restaurant or foodservice industry. As fast-food restaurants become more prevalent, mobile food businesses like food trucks and cloud kitchens are also growing in developing nations, despite their optimism for the future expansion and viability of their enterprises and restaurant owners.
  • Although the procedure is complex, incorporating technology allows the players in the foodservice business to flourish significantly. For operators of food chains, high-cost investment in cutting-edge infrastructure continues to be a significant barrier. The pressure on the hotel sector has intensified due to quality and service with the growth of fast food chains, organized food unions, and food outlets.
  • People are increasingly using the expanding number of cafes offering food and alcohol for gatherings and parties. Traditional cafes and lounges are often renovated by market players in the restaurant business, turning them into themed establishments that draw more customers than older ones. Additionally, several chains and restaurants are enhancing their online presence to broaden their clientele and boost sales.
  • Online portals like UBER Eats, Zomato, Swiggy, and others are helping players in the restaurant industry increase the number of delivery orders and takeaways. According to the survey analysis, in urban areas, 52.2% of consumers prefer to receive home food delivery through online ordering.
  • Improving connectivity services and smartphone penetration in major economies is vital for consumers to order food and drink online. Today, consumers are overwhelmed by the limitations of their lifestyle and have little time to cook, so they look for functional food. The demand for the disposable packaging market is hence growing continuously. On the other hand, new entrants to the packaging market are competing fiercely with existing players due to improved business models and innovative food menus.
  • New players are focusing on digital channels to reach consumers and are primarily focused on branding. Federal authorities are also adjusting their regulatory landscape to ensure the quality of food and services restaurateurs provide.

Competitive Landscape

The market players are embracing several business strategies to gain a competitive edge over others. As the consumption of niche beverages, such as frozen, blended, and mixed, is increasing, the demand for cost-effective, high-quality, single-use disposable solutions is also growing. Players in the market are adopting strategies like product innovation and mergers and acquisitions to increase their market offerings and stay competitive in the market landscape. The market is fragmented in nature. Some of the prominent players operating in the market are Huhtamaki Oyj, Falcon Pack, Berry Global Inc., and Pactiv Evergreen Inc., among others.

In November 2022, Huhtamaki expanded its paper-based packaging capacity at its factory in Nules, Spain. The extension, which is expected to commence production in January 2023, represents a EUR 20 million (USD 21.25) investment and will double the site's capacity. The investment includes a grant of EUR 2.2 million (USD 2.3) from the Conselleria de Hacienda y Modelo Economico (Community of Valencia).

In May 2022, Hotpack Global, the world's leading manufacturer of disposable food packaging products, announced a regional expansion in Morocco, joining hands with the retail leader of the African nation, Retail Holding, through its investment arm, Best Financiers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industrial Value/Supply Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers/Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Overview of Global Foodservice Disposable Packaging Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Drivers
    • 5.1.1 Growing Number of Quick Service Restuarant across the Globe
    • 5.1.2 Rising Demand for Convenience Food
  • 5.2 Challenges
    • 5.2.1 Rising Cost of Raw Materials

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Packaging Format
    • 6.1.1 Paper-based
      • 6.1.1.1 Cups and Lids
      • 6.1.1.2 Boxes and Cartons
    • 6.1.2 Plastic
      • 6.1.2.1 Bottles
      • 6.1.2.2 Bags and Wraps
      • 6.1.2.3 Trays and Plates
      • 6.1.2.4 Cutlery, Stirrers, and Straws
    • 6.1.3 Aluminum Foil
    • 6.1.4 Tissues (Paper-based)
  • 6.2 End User
    • 6.2.1 Restaurants (Quick and Full-service-based)
    • 6.2.2 Retail Establishments
    • 6.2.3 Institutional
    • 6.2.4 Other End-user Applications
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Middle East and Africa
    • 6.3.5 Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 Pactiv Evergreen Inc.
    • 7.1.2 Huhtamaki Group
    • 7.1.3 Berry Global Inc.
    • 7.1.4 Jebel Pack
    • 7.1.5 Falcon Pack
    • 7.1.6 Graphic Packaging
    • 7.1.7 Freshpack
    • 7.1.8 Internatonal Food Services

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET