市場調査レポート
商品コード
1190920
食品着色料市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Food Colorants Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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食品着色料市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の食品着色料市場は、予測期間中(2022年~2027年)にCAGR4.8%で成長すると予測されています。
パンデミックCOVID-19により、世界の科学チームだけでなく、医療チームも健康と免疫力を向上させるために栄養補助食品の使用を推奨したため、食品着色料市場は天然食品着色料セグメントへの関心を高めました。また、パンデミックにより、消費者は食品の品質チェックと表示に対する欲求が高まり、多くのプライベートブランド企業が品質の高い着色料を供給するようになっています。COVID-19の時点で、消費者は品質が保証された天然物に対して追加料金を支払う用意があり、このことも天然着色料市場に大きなプラスの影響を与えました。
食品着色料の重要性は、近代的な食品加工方法の出現で、過去数十年に増加し、そのわずかなステップは、食品中の天然着色顔料を破壊しています。加工中に失われたものを取り戻すことを「フードエンリッチメント」と呼びます。しかし、この付加価値は食品添加物によって実現されます。食品着色料は、食品添加物の中でも重要な位置を占めています。
食品産業で使用される新しい天然着色料の開発に大きな関心が集まっています。これは、より自然な製品を求める消費者の要望が世界的に強いためです。また、天然着色料の健康増進効果や、天然物に含まれる有機的な特性も、その魅力を高めています。過去数年間、特にフレーバーとカラーにおいて、天然素材への明確なシフトがありました。加工度の低い食品に対する需要と消費者の嗜好の高まり、および天然着色料の健康増進特性は、天然着色料市場を合成市場の2倍の速度で牽引すると予想されます。天然着色料の抑制は、主に、合成由来の顔料や天然源から抽出された顔料と比較して、発酵顔料の生産コストが高いことに起因しています。FDAは、認証プロセスから免除されることを示すために「exempt color additives(免除される着色料)」という用語を使用しています。
欧州連合では、食品着色料は食品添加物として、包括的な規制のもと、食品改良剤として規制されています。現在、欧州連合では39色の着色料が食品用色素添加物として認可されています。欧州の着色料市場は、クリーンラベル食品や健康志向の高まりにより、引き続き最大の市場シェアを獲得しています。英国では、食品安全への懸念が高まり、クリーンラベルを採用するよう製造業者に圧力をかけており、これが天然着色料の需要を引き起こしています。フランスでは、Naturexなどの主なプレーヤーが、ソースやスナックからお菓子、アイスクリーム、焼き菓子まで、さまざまな料理用途に黄色の虹を与えるクルクミンの100%有機抽出物バージョンの開発に取り組んでいます。
世界の食品着色料市場は、少数のプレーヤーによって支配されています。世界中で最も活発な企業は、Chr Hansen、DD Williamson、DSM、Doehler Group、nature、Fiorio Colori S.P.A.、およびKalsecです。これらの企業は、海外市場のメーカーを買収または合併することによって、地理的プレゼンスを拡大してきました。拡大が最も好ましい成長戦略であり、次いで新製品開発です。中でもChr Hansenは最も積極的であり、同社の最もよく知られた戦略は新製品の発売です。主要な世界プレーヤーは、広大な製品ラインと地理的な範囲を持っているため、優位に立つことができます。その他、Naturex SA、Fiorio Colori S.P.A.、Kalsec Inc、gancer Ingredients、Riken Vitaminand WILD Flavorsなど、多くの企業が名を連ねています。
The global food colorant market is forecasted to grow with a CAGR of 4.8% during the forecast period (2022- 2027).
Due to the pandemic COVID-19, the food colorant market grew attention towards the natural food color segment as the world's scientific team, as well as the medical team, recommended the use of nutraceuticals to improve health and immunity. The pandemic increased consumers' desire for the quality check of food with good labeling, which gave rise to many private label companies supplying quality fo, od colorants with good labeling. As of COVID-19, the consumers were also ready to pay extra for quality assured and natural products which also affected the natural food colorant market positively to a great extent.
The importance of food colorants has increased in the past few decades with the advent of modern food processing methods, the slightest step of which destroys the natural coloring pigments in food. Adding back what is lost during processing is termed 'food enrichment.' However, this value addition is fulfilled by food additives. Food colorants constitute an important part of food additives.
There has been much interest in the development of new natural colorants used in the food industry, which is due to strong consumer demand for more natural products globally. The health-enhancing properties of natural colors, combined with the organic properties in natural products, are also increasing the appeal for the same. In the past years, there has been a distinct shift toward natural materials, especially in flavors and colors. Increasing demand and consumer preference for minimally processed foods and health-promoting properties of natural colorants are expected to drive the natural colors market twice as fast as the synthetic market. Restraints in natural colorants are mainly due to the higher production cost of fermentation pigments compared to pigments of synthetic origin or extracted from a natural source. FDA uses the term 'exempt color additives' to indicate that they are exempted from the certification process.
In the European Union, food colors are regulated as food additives, under a comprehensive set of regulations, for food improvement agents. Presently, in the European Union, 39 colors are authorized as color additives for usage in foods. The European food colorants market continues to capture the largest market share due to the growing demand for clean label foods and health awareness. In United Kingdom, the rising food safety concerns are pressurizing manufacturing to adopt clean labels, which is triggering the demand for natural colors. In France, key players like Naturex, are working on the development of a 100% organic extract version of curcumin to give a rainbow of yellow color, to a range of culinary applications, from sauces and snacks to sweets, ice creams, and baked goods.
The global food colorants market is dominated by a few players. The most active companies across the globe are Chr Hansen, DD Williamson, DSM, Doehler Group, nature, Fiorio Colori S.P.A., and Kalsec. They have been expanding their geographical presence by acquiring or merging with manufacturers in the foreign market. Expansion is the most preferred growth strategy, followed by new product developments in the global food colorants market. Chr Hansen is the most active among all; the company's most known strategy is new product launches. The major global players have vast product lines and geographical reach, which gives them an upper hand. Other recognized players include Naturex SA, Fiorio Colori S.P.A., Kalsec Inc, cancer Ingredients, Riken Vitaminand WILD Flavors, and many others.