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市場調査レポート
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1190842

女性用衛生用品市場の成長、動向、予測(2023年~2028年)

Feminine Hygiene Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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女性用衛生用品市場の成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

女性用衛生用品市場は、今年、345億3,563万米ドルとなり、今後5年間でCAGR 4.81%を記録すると予測されています。

中期的には、女性の健康と衛生に関する意識の高まりと、低価格の女性用衛生用品の出現が、女性用衛生用品市場の需要を押し上げると予想されます。その結果、タンポンや月経カップ、体内洗浄剤・スプレーなどの製品に対する需要は、北米や西欧などの先進地域で急速に拡大すると予想されます。生分解性で有機原料を使用した女性用衛生用品の需要は、長期的に市場に機会をもたらすと予想されます。生理用ナプキンなどの製品には、レーヨン、ダイオキシン、金属染料、高度に加工された木材パルプなどの合成・発がん性物質が含まれており、しばしば女性の生殖器に刺激やアレルギーを引き起こすことがあります。そのため、オーガニック原料を使用した生理用ナプキンの需要が高まっています。

また、女性用衛生用品の非生分解性は、現在、大きな環境問題になっています。しかし、この懸念に応えるため、1回しか使えないナプキンやタンポン、使い捨ての消臭ウェットティッシュによる廃棄物発生の負担を軽減するために、再利用可能で代替可能なグリーン製品が推進されているのです。2021年2月にPlastic Oceans Internationalが発表した記事「Making Menstrual Products Eco-friendly」によると、世界では毎年約450億個の生理用品が使用され、パッド使用者が生涯に使用するビニール袋は平均4,125枚に上るとされています。したがって、再利用可能な月経カップや再利用可能な生理用下着やパッドは、廃棄物の発生を最小限に抑えるための女性用衛生用品セグメントで支持を集めているいくつかのソリューションと言えます。

主な市場動向

月経衛生に対する政府の取り組みの増加

月経衛生に対する消費者の意識の高まり、働く女性の増加、所得水準の向上は、タンポン、生理用ナプキン、月経カップなどの女性用衛生用品の世界の成長を促す主な要因のひとつとなっています。さらに、主に発展途上国で生理用ナプキンを無料で配布する政府の取り組みにより、女性用衛生用品の分野は世界的に急速に拡大し始めています。例えば、2021年3月、日本政府は月経用品を必要とする女性を支援するために13億円の予算を計上しました。また、生理用ナプキンやタンポンを無償で配布し、自治体を支援しました。また、政府は女性の更年期の健康や症状についての認識を高めるための取り組みも行っています。

同様に、インド政府はいくつかの民間団体や非政府組織と提携し、特に恵まれない女性や農村部の女性に生理用ナプキンの使用を普及させるための取り組みを開始しました。こうした取り組みには、「リプロダクティブ・アンド・チャイルド・ヘルス・プログラム」「Eco Femme」「My Pad」などがあります。これにより、女性の意識が高まり、低価格の生理用ナプキンの需要が高まり、必需品となりました。

アジア太平洋地域における女性用衛生用品への取り組みの高まりが市場を牽引

様々な企業が、社会の様々な経済層に向けて、異なるブランドの女性用衛生用品を発売しています。アジア太平洋地域では、中国現地の生理用品市場が最大の市場として台頭してきました。アジア市場では衛生用品に関する認知度は低いもの、さまざまな企業が開拓すべき潜在的な可能性があります。女性用衛生用品の需要が高まっていることから、アジア太平洋地域のメーカーはさまざまな製品を発売しています。女性の月経衛生に関する政府やNGO主導の啓発プログラムが地域全体でいくつか実施されているため、アジア太平洋地域ではこれらの製品の需要が拡大しています。例えば、2021年5月、ユニセフ・インドは「Red Dot Challenge」と呼ばれるキャンペーンを開始しました。このキャンペーンを通じて、ユニセフは思春期の少女や女性、インフルエンサー、著名人とともに、月経衛生や衛生習慣を含む生活のあらゆる側面における安全性と衛生を推進しました。

競合情勢

女性用衛生用品市場は、様々な世界企業や地域企業が存在し、非常に競争が激しい市場です。市場の主要企業には、Procter and Gamble、Unicharm Corporation、Kimberly-Clark Corporation、Johnson &Johnson、The Edgewell Personal Care Companyなどがあります。調査によると、女性用衛生用品の普及率は最も低く、その手頃な価格が大きな障壁となっています。こうした背景から、現地のさまざまな企業が低価格の生理用ナプキンを提供し、女性用衛生用品を普及させています。企業は、新興国市場や潜在的な市場で新開発の製品を頻繁に発売し、市場での地位と収益を向上させようとしています。さらに、市場で事業を展開する主要企業は、自社製品を顧客にとってより魅力的なものにするために、さまざまな要素を検討しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 生理用ナプキン/パッド
    • タンポン
    • 生理用カップ
    • その他の製品タイプ
  • 流通経路
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • ドラッグストア・薬局
    • ネット通販
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Procter & Gamble Company
    • Kimberly-Clark Corporation
    • Unicharm Corporation
    • Johnson & Johnson Services, Inc.
    • Essity AB
    • Ontex Group NV
    • Edgewell Personal Care Company
    • Unilever PLC
    • TZMO SA
    • Kao Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 65242

The feminine hygiene market was valued at USD 34,535.63 million in the current year, and it is projected to register a CAGR of 4.81% over the next five years.

Over the medium term, increasing awareness about female health and hygiene and the emergence of low-cost feminine hygiene products are expected to boost demand for the feminine hygiene products market. As a result, the demand for products such as tampons, menstrual cups, and internal cleansers and sprays is expected to grow rapidly in more developed regions, such as North America and Western Europe. The demand for biodegradable and organic raw materials-based female hygiene products is expected to generate opportunities in the market over the long term. Products like sanitary pads contain synthetic and carcinogenic materials like rayon, dioxin, metal dyes, and highly processed wood pulp which often cause irritation and allergy in the genital organs of women. Owing to this, the demand for organic raw material-based sanitary napkins products is increasing.

The non-biodegradability of feminine hygiene products is currently a major environmental problem. However, to cater to the concern, reusable and alternative green products are being promoted to reduce the burden of waste generation due to single-time use pads & tampons and disposable deodorizing wipes. According to the article 'Making Menstrual Products Eco-friendly,' published by Plastic Oceans International in February 2021, worldwide, nearly 45 billion menstrual products are used every year, and on average, 4,125 plastic bags are used by a pad user over a lifetime. Therefore, reusable menstrual cups and reusable period underwear and pads are a few solutions that are gaining traction in the feminine hygiene products segment for minimizing waste generation.

Key Market Trends

Increasing Government Initiatives for Menstrual Hygiene

The increasing awareness among consumers regarding menstrual hygiene, the growing number of working women, and rising income levels are some of the major factors stimulating the growth of feminine hygiene products, such as tampons, sanitary pads, and menstrual cups, globally. Moreover, with government initiatives to distribute free sanitary pads primarily in developing countries, the feminine hygiene sector has begun to expand faster globally. For instance, in March 2021, the Japanese government budgeted JPY 1.3 billion to help women in need of menstrual products. The government also helped local municipalities by distributing sanitary pads and tampons to the public free of charge. The government is also taking initiatives to increase awareness of menopausal health and symptoms among women.

Similarly, the Government of India started partnering with several private entities and non-governmental organizations to take initiatives to popularize the use of sanitary napkins, particularly among underprivileged and rural women. These initiatives include the Reproductive and Child Health Program, Eco Femme, and My Pad. This generated awareness among women and increased the demand for budget-friendly sanitary pads, making them an essential commodity.

Increasing Measures for Feminine Hygiene in Asia-Pacific Driving the Market

Various companies have introduced different brands of feminine hygiene products for various economic sections of society. China's local sanitary pads market has emerged as the largest market in the Asia-Pacific region. Though the awareness about hygiene products is less in the Asian markets, there is potential to be tapped into or explored by various companies. Owing to the increased demand for feminine hygiene products, manufacturers in Asia-Pacific are launching various products. Owing to several governments and NGO-led awareness programs across the region about women's menstrual hygiene, the demand for these products is growing in the Asia-Pacific region. For instance, in May 2021, UNICEF India launched a campaign called Red Dot Challenge. Through this campaign, UNICEF joined with adolescent girls, women, influencers, and celebrities and promoted safety and hygiene in all aspects of life including menstrual hygiene and sanitation practices.

Competitive Landscape

The feminine hygiene market is highly competitive, with the presence of various global and regional companies. Some major companies in the market include Procter and Gamble, Unicharm Corporation, Kimberly-Clark Corporation, Johnson & Johnson, and The Edgewell Personal Care Company. Studies indicate that feminine hygiene products have some of the lowest penetration rates, with their affordability being a major barrier. Considering these factors, various local players are providing low-cost sanitary napkins to promote feminine hygiene. Companies are engaging in frequent launches of newly developed products in developing and potential markets to improve their market position and revenue. Additionally, the key players operating in the market are considering various factors to make their products more appealing to customers. For instance, the key players are offering products with better absorbency and odor control. Johnson & Johnson offers its Stayfree Dry Max Cover with Odor Control Technology, which incorporates natural plant extracts to ensure a prolonged fresh feel.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Sanitary Napkins/Pads
    • 5.1.2 Tampons
    • 5.1.3 Menstrual Cups
    • 5.1.4 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Drug Stores/Pharmacies
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Procter & Gamble Company
    • 6.3.2 Kimberly-Clark Corporation
    • 6.3.3 Unicharm Corporation
    • 6.3.4 Johnson & Johnson Services, Inc.
    • 6.3.5 Essity AB
    • 6.3.6 Ontex Group NV
    • 6.3.7 Edgewell Personal Care Company
    • 6.3.8 Unilever PLC
    • 6.3.9 TZMO SA
    • 6.3.10 Kao Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS