市場調査レポート
商品コード
1190830
飼料用アミノ酸市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Feed Amino Acids Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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飼料用アミノ酸市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
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飼料用アミノ酸市場は2021年に67億6020万米ドルとなり、予測期間(2022年~2027年)にはCAGR5.8%を記録すると予測されています。
COVID-19のパンデミックは、飼料用アミノ酸市場にマイナスの影響を与えました。パンデミック時のレストランの閉鎖や消費者の消費パターンの劇的な変化により、2020年の食肉産業は深刻な影響を受けました。このマイナスの影響により、飼料生産量が減少し、飼料用アミノ酸の需要に影響を与えました。
アミノ酸は、畜産物の品質と生産性を高めるための重要な添加物です。また、動物由来のタンパク質に対する需要の増加、食肉の安全性と品質に対する人々の意識の高まり、近年の家畜の疾病発生などを背景に、成長する食肉産業にとっても重要なものです。
アミノ酸の中には、成長期の動物が制限されるものがあり、欠かすことができないため、動物は外部からの摂取に頼っています。アミノ酸は、動物の成長に寄与することから、何十年も前から動物用飼料に使用されてきました。
大手企業は、アミノ酸市場において効果的に飼料を食肉に変換するためのイノベーション、ブレークスルー、より良いコスト管理、生産技術のための研究開発に投資しています。
パンデミックは、世界のアミノ飼料添加物市場に影響を与え、予測期間中の市場成長の鈍化を招いています。政府による効果的な政策と適切な実践が、企業の利益獲得と市場の活性化に貢献しました。
急速な経済成長に伴い、アジア太平洋地域および南米地域、特に中国、インド、ブラジル、アルゼンチンにおいて、肉類を原料とする食品の需要が高まっています。このような食肉タンパク質の需要増は、飼料用酵素を含む飼料添加物の利用を拡大させるきっかけとなっています。飼料用酵素は、栄養価の向上以外にも、環境問題への懸念から、肉の品質向上に果たす役割の重要性が高まっています。需要の増加は、これらの地域の国々の継続的な経済成長により、人口統計、食習慣、ライフスタイルに変化が生じていることに起因しています。世界化と都市化により、この地域の人々の考え方は変化しており、消費者は食習慣の面でより多くの実験を行っています。食習慣や食事パターンは、穀物や野菜を中心としたものから、より肉タンパク質を中心としたものへと変化しています。中国は、急速な経済成長、食パターンの変化、食肉生産の増加により、主要な食肉消費国となっています。需要の伸びはポジティブであり、エンドユーザーの意識と飼料分野に対する保守的なアプローチは、アジア太平洋とラテンアメリカにおける業界の成長にとって引き続き課題となることが予想されます。ベトナムとタイは、食肉用製品の消費市場として最も急速に成長していると推定されます。インドは集約的な農業システムの増加により、潜在的な市場となっています。したがって、肉の消費量の増加は、予測期間中に飼料用アミノ酸市場を牽引すると予想されます。
中国はビジネスの成長にとって魅力的な国です。経済成長、畜産業の工業化、農家の意識の向上、政府の支援などが、この地域の市場を牽引する主な要因となっています。タイのChiatai Macroと日本の味の素は、中国に合弁会社を設立し、飼料用リジンを生産しています。Round-Plancは天津に合弁会社を設立し、飼料用メチオニンを生産しています。中国の動物飼料添加物市場は、登録、許可・監督、検査などの法制度で規制されています。担当する政府部門は、国家農業部および省レベルの飼料行政部門です。中国の動物用飼料添加物市場に新規参入する企業や投資家は、数多くの複雑な規制を遵守しなければならないです。政府が重要な措置を講じ、食品安全法などの食品安全に関する規制を策定したため、同国では食品安全の重要性が増しています。
The feed amino acid market was valued at USD 6,760.2 million in 2021, and it is projected to register a CAGR of 5.8% over the forecast period (2022-2027).
The COVID-19 pandemic negatively impacted the feed amino acids market. Due to the closure of restaurants during the pandemic and a dramatic shift in the consumption patterns of consumers, the meat industry was impacted severely in 2020. This negative impact resulted in lower feed production and affected the demand for feed amino acids.
Amino acids are an important additive to enhance the quality and productivity of animal products. They are also important for the growing meat industry, which is driven by the increasing demand for animal-derived protein, increasing awareness among people about the safety and quality of meat, and recent disease outbreaks in livestock.
Certain amino acids are limiting in growing animals, and since they are indispensable, animals depend on external sources. Amino acids have been used in animal feeds for many decades because of their contribution to animal growth.
Leading companies are investing in R&D for innovations, breakthroughs, better cost management, and production techniques for effective feed to meat conversion in the amino acid markets.
The pandemic has affected the amino feed additives market worldwide, resulting in slow market growth during the forecast period. Effective policies from the government and the implementation of suitable practices helped companies gain profits and boost the market.
The demand for meat-based food products is rising in the Asia-Pacific and South American regions, especially in China, India, Brazil, and Argentina, along with rapid economic growth. This increased demand for meat protein has triggered increased uptake of feed additives, including feed enzymes. Apart from improving nutritional value, feed enzymes are gaining importance for their role in meat quality improvement, with concerns over the environment. The increasing demand can be attributed to the continuous economic growth of countries in these regions, leading to changes in demographics, food habits, and lifestyles. Globalization and urbanization are changing the people's mindset in the region, as consumers experiment more in terms of their food habits. The food habits and eating patterns have shifted from cereal and vegetable-based to more meat protein-based. China is the leading meat consumer because of rapid economic growth, changing food patterns, and increased meat production. The demand growth is positive, and the end-user awareness and conservative approach toward the feed sector are expected to remain a challenge for the industry's growth in Asia-Pacific and Latin America. Vietnam and Thailand are estimated to be the fastest-growing consumer markets for meat-based products. India is a potential market due to the increased intensive farming system. Hence, the growing meat consumption is anticipated to drive the feed amino acid market during the forecast period.
China is attractive for business growth. Economic growth, the industrialization of the livestock industry, increasing awareness among farmers, and government support are the major factors driving the market in the region. Chiatai Macro of Thailand and Ajinomoto of Japan have set up joint ventures in China to produce feed-grade lysine in the feed industry. Round-Planc set up a joint venture in Tianjin to produce feed-grade methionine. A legal system regulates China's animal feed additive market with registration, permit and supervision, and inspection. The responsible government departments are the State Ministry of Agriculture and the feed administration departments at the provincial level. New entrants and investors in the Chinese animal feed additive market must abide by the numerous, complicated regulations. The importance of food safety has increased in the country as the government undertook significant steps and formulated regulations regarding the same, such as the Food Safety Law.
The feed amino acids market is consolidated, and international players occupy a major market share. The feed companies continuously develop new products, proposing premium-priced feed with special brands or attributes. Most companies are accentuating their expansion into branded consumer products sold in supermarkets and company-operated specialty shops. Some of the major players are Adisseo France SAS, Ajinomoto Co. Inc., Archer Daniels Midland Company, Evonik, and Sumitomo Chemical Company Limited. Other players are focusing on strengthening and maintaining product quality, services, and commitment to their businesses, investing in product lifecycle development, and developing new chemical and biological entities. Many of these companies are aiming to become world leaders in animal nutrition by offering profitable, natural, and differentiated solutions.