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市場調査レポート
商品コード
1685826

フェイスマスク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Face Mask - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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フェイスマスク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フェイスマスクの市場規模は2025年に98億米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは7.91%で、2030年には143億4,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 近年、消費者のスキンケアに対する意識が高まり、肌タイプに合わせた製品への需要が高まっています。インターネットの重要性は、美容知識の情報源としてだけでなく、フェイスマスクを含む化粧品市場の繁栄としても高まっています。
  • 汚染レベルの上昇といった要因が皮膚に影響を与え、ますます忙しくなるライフスタイルが、フェイシャルマスクを中心とした様々なスキンケア製品の採用に拍車をかけています。市場のリーダーたちは、植物の有効成分のような天然成分を活用して、オーガニック・フェイスマスクの生産に投資しています。これらの天然成分から作られたクリーム、クレイ、ピールオフ、ウォームオイル、シートマスクは、よりオーガニックな代替品を求めるミレニアル世代の間で人気を集めています。
  • 保湿、アンチエイジング、ニキビ・シミの治療など複数のメリットを提供する天然スキンケアおよび化粧品に対する需要の高まりは、フェイシャルマスクの市場成長を促進すると予想されます。さらに、新興諸国における小売チェーンの普及とeコマースの成長により、フェイスマスクが簡単に入手できるようになり、世界市場をさらに促進しています。

フェイスマスク市場の動向

スキンケア製品への消費支出の増加

  • さまざまな処方のフェイスマスクの技術革新により、フェイスマスクなどのフェイシャルケア製品を含むパーソナルケアに対する消費者の支出が世界中で顕著に増加しています。スキンケアのルーティンに対する意識の高まりは、フェイスマスクを含むフェイスケア製品にかなりの金額を費やすことを個人に促しています。
  • 顧客は、特に若い世代を中心に、有名人の影響を広く受けており、有名人やその他の影響力のある人物の支持を受けたフェイスマスクにより多くの出費を惜しまないです。そのため、市場の各企業は、より多くの顧客を惹きつけるために、独自の販売提案や機能性成分を加えた最新の動向に沿った製品の革新を進めています。
  • 例えば、2022年10月、セレブに愛されるブランドとして位置づけられるSolaWaveは、ブランドのLEDスキンケアワンドとの組み合わせを謳ったHydrating Sheet Maskを発売しました。

アジア太平洋が市場を独占

  • アジア太平洋地域は、韓国、インド、オーストラリア、中国における製品消費の高さから、世界市場を独占しています。近年、これらの国々では、スキンケア製品に対する需要の増加により、継続的な製品革新を目の当たりにしています。この地域の消費者は集中的なスキンケア・ルーチンを実践しており、その中でフェイス・マスクを塗ることは、肌に水分を与え、柔らかく輝きのある肌にするために不可欠なステップと考えられています。
  • ピールオフ・マスク、クリーム・マスク、クレイ・マスクは、一時的な肌の引き締め、血液供給の促進、不純物や汚れの除去、保湿、肌の柔軟化といった特性を持つため、今後も売れ筋製品になると予想されます。夏の猛暑や汚染レベルの上昇もフェイスマスクの需要を押し上げています。
  • さらに、フェイスマスクを含む韓国のスキンケア製品は、「Kビューティー」動向の高まりにより世界的に成長しています。このような要因は、市場のプレーヤーに有利な成長機会を提供し、予測期間にわたってこの地域の市場成長を促進すると予測されます。

フェイスマスク産業の概要

フェイスマスク市場は多数のプレーヤーが存在し、細分化されています。この業界の著名なプレーヤーには、Beiersdorf AG、Johnson &Johnson Inc.、Shiseido Company Limited、Estee Lauder Inc.、L'Oreal SAなどがあります。主なプレーヤーは、M&A、事業拡大、新製品開発、提携などの成長戦略を駆使して市場シェアを拡大しています。各社はまた、新製品発売を消費者に知らせるために、デジタル広告やソーシャルメディア広告を利用しています。消費者の要求や嗜好が急速に変化しているため、このセグメントにおいて企業が継続的に革新、運営、成長することは極めて重要です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スキンケア製品に対する消費支出の増加
    • ブランドによる積極的なマーケティングと広告
  • 市場抑制要因
    • 代替品の存在
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • シートマスク
    • クレイマスク
    • ピールオフマスク
    • クリームマスク/ジェルマスク
  • 販売チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • The Estee Lauder Companies Inc.
    • L'Oreal SA
    • Johnson & Johnson Inc.
    • Natura & Co.
    • Shiseido Company Limited
    • Himalaya Inc.
    • Kao Corporation
    • Tonymoly Co. Ltd
    • Honasa Consumer Ltd
    • Unilever PLC

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 48150

The Face Mask Market size is estimated at USD 9.80 billion in 2025, and is expected to reach USD 14.34 billion by 2030, at a CAGR of 7.91% during the forecast period (2025-2030).

Face Mask - Market - IMG1

Key Highlights

  • In recent times, consumers have become more conscious of their skincare routines, driving the demand for products tailored to their skin types. The significance of the internet has not only increased as a source of cosmetology knowledge but also as a thriving market for cosmetic products, including face masks.
  • Factors such as rising pollution levels are affecting the skin, and increasingly busy lifestyles have fueled the adoption of various skincare products, particularly facial masks. Market leaders are investing in the production of organic face masks, capitalizing on natural ingredients like active plant components. Creams, clays, peel-offs, warm oils, and sheet masks made from these natural ingredients have garnered popularity among millennials seeking more organic alternatives.
  • The escalating demand for natural skincare and cosmetic products, offering multiple benefits such as moisturizing, anti-aging, and treating acne/blemishes, is expected to fuel the market growth for facial masks. Additionally, the proliferation of retail chains in developing countries and the growth of e-commerce have made face masks easily accessible, further propelling the global market.

Face Mask Market Trends

Rising Consumer Spending on Skin Care Products

  • There is a notable rise in consumers' spending on personal care across the world, including facial care products like face masks and others, due to innovations in face masks with different formulations. The rising awareness about skincare routines encourages individuals to spend a fair amount of money on face care products, including face masks.
  • Customers are widely influenced by celebrities, especially the younger generation, and are willing to spend more on face masks endorsed by celebrities and other influential figures. Hence, companies in the market have been innovating products per the latest trends with unique selling propositions and added functional ingredients to attract more customers.
  • For instance, in October 2022, SolaWave, a brand that is positioned as a celebrity-loved brand, launched its Hydrating Sheet Mask, which was claimed to be paired with the brand's LED skincare wand.

Asia-Pacific Dominates the Market

  • Asia-Pacific dominated the global market due to high product consumption in South Korea, India, Australia, and China. In recent years, continuous product innovation has been witnessed due to the increasing demand for skin care products in these countries. Consumers in this region follow intensive skincare routines in which applying the face mask is considered an essential step as it hydrates the skin, making it soft and glowing.
  • Peel-off, cream, and clay masks are expected to continue to be top-selling products due to their properties, such as temporary skin tightening, stimulation of blood supply, elimination of impurities and dirt, moisturizing, and softening the skin. Intense heat during the summer and rising pollution levels in the region also boost the demand for face masks.
  • In addition, Korean skincare products, including face masks, have been growing globally, owing to the growing traction of 'K-beauty' trends. This factor is projected to provide the players in the market with lucrative growth opportunities and is expected to drive the market growth in this region over the forecast period.

Face Mask Industry Overview

The face mask market is fragmented with the presence of numerous players. Several prominent players in this industry include Beiersdorf AG, Johnson & Johnson Inc., Shiseido Company Limited, Estee Lauder Inc., and L'Oreal SA. The key players use growth strategies, including mergers and acquisitions, expansion, new product developments, and partnerships, to expand their market share. Companies also use digital and social media advertisements to inform consumers of their new product launches. It is crucial for players to continuously innovate, operate, and grow in the segment due to the rapidly changing consumer demands and preferences.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Rising Consumer Spending on Skin Care Products
    • 4.1.2 Aggressive Marketing and Advertising By Brands
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Availability of Substitutes
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Sheet Mask
    • 5.1.2 Clay Mask
    • 5.1.3 Peel-off Mask
    • 5.1.4 Cream Mask/Gel Mask
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 The Estee Lauder Companies Inc.
    • 6.3.2 L'Oreal SA
    • 6.3.3 Johnson & Johnson Inc.
    • 6.3.4 Natura & Co.
    • 6.3.5 Shiseido Company Limited
    • 6.3.6 Himalaya Inc.
    • 6.3.7 Kao Corporation
    • 6.3.8 Tonymoly Co. Ltd
    • 6.3.9 Honasa Consumer Ltd
    • 6.3.10 Unilever PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS