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市場調査レポート
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1190809

目の健康サプリメント市場-成長、動向、予測(2023年~2028年)

Eye Health Supplement Market- Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 117 Pages | 納期: 2~3営業日

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目の健康サプリメント市場-成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 117 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

目の健康サプリメント市場は、予測期間(2022年~2027年)にCAGR6.5%で成長すると予測されています。

世界保健機関が2020年3月11日にコロナウイルス病2019(またはCOVID-19)をパンデミックと宣言して以来、世界の多くの国が全国的なロックダウンを実施しました。COVID-19の感染リスクを最小限に抑えるため、通常のヘルスケアサービスは中止され、患者は決定的に必要な場合以外は病院への受診を控えるよう勧告されました。これらの動向により、眼科ヘルスケアサービスの提供や患者さんのケアに大きな支障が生じました。2020年10月に発表された「The impact of COVID-19 pandemic on ophthalmology services:are we ready for the aftermath?」と題する研究の通り、眼科は最も忙しく外来患者数の多い専門科の1つで、英国では毎年約750万件の外来予約と50万件以上の外科処置が行われていることを表しました。最近のパンデミックロックダウンにより、何千もの眼科の臨床診察や手術がキャンセルされ、患者さんの視力に永久的かつ重大な被害を与える可能性がありました。また、COVID-19のパンデミックはインドの眼科サービスに大きな影響を与え、臨床と手術のサービスが95%以上減少したことが報告されています。このような患者訪問の減少は、患者集団における目の健康サプリメントの導入に影響を与えました。しかし、遠隔診察やバーチャルケアの実践により、目の健康サプリメントの需要は近い将来、パンデミック以前の水準に急増すると思われます。このように、パンデミック初期には、眼科の定期受診がキャンセルされるなど、その選択性が市場の成長に悪影響を及ぼしました。しかし、この市場は今後数年のうちに牽引力を増すと予想されます。

目の健康サプリメント市場の成長を促進する主な要因は、世界の目の疾患の有病率の上昇です。研究対象市場は、制御不能な糖尿病が糖尿病性網膜症を引き起こすことから、世界の高齢者人口の増加と糖尿病によって牽引されると予想されます。国連「World Population Ageing 2019」によると、2019年の世界の65歳以上の人口は7億300万人であり、2050年には15億人に倍増すると予測されています。2021年の世界保健機関統計によると、世界では少なくとも22億人が近視または遠視の障害を抱えています。このうち少なくとも10億人、つまりほぼ半数において、視力障害は予防できたはず、あるいはまだ対処できていないのです。さらに、Dry Eye Directoryの2022年の統計によると、現在1600万人から4900万人のアメリカ人がドライアイであると言われています。これは人口の5~15%にあたります。眼科疾患の有病率の増加は、患者層における目の健康サプリメントの需要に拍車をかけると思われます。

その上、革新的な製品の発売も市場の成長を後押ししています。例えば、2021年7月、ヘルシーディレクションは、高い人気と効能を誇るWhitaker Nutritionラインに、画期的な1日分の視力サプリメント「Vision Essentials ULTRA」を導入すると発表しました。同様に、2021年5月には、ファーマリネアが、消費者に優しいフォーマットの予防用目の健康サプリメントのラインナップを発売しました。この決定は、パンデミックによってスクリーンタイムが増え、目の健康への懸念が増加することに貢献した結果です。また、2021年2月には、ユニバー株式会社がHealth Thru Nutritionとの提携を発表し、CapsiClearを含むHealth Thru Nutrition Capsanthinサプリメントの提供を開始しました。

このように、前述の要因から、調査対象市場は予測期間中に推進されると予想されます。しかし、目の健康サプリメント製品に関連する高いコストは、市場成長の妨げになる可能性があります。

主な市場動向

抗酸化物質セグメントは予測期間中、より良い成長を見せると予想される

老年人口の増加、糖尿病の有病率の上昇、加齢黄斑変性(AMD)、白内障、糖尿病性網膜症などの眼疾患は、北米の研究市場の成長を促進すると予想されます。その上、加齢黄斑変性症(AMD)と呼ばれることが多い黄斑変性症は、老化に伴う目の障害であり、鋭い視力と中心視力が損なわれることになります。Macular Degeneration Research 2021によると、黄斑変性症は60歳以上のアメリカ人における視力低下の主な原因となっています。米国では、1,100万人もの人が何らかの加齢黄斑変性症を患っています。この数は、2050年までに2倍の2,200万人に達すると予想されています。加齢黄斑変性症は、年齢が大きなリスク要因となっています。進行した加齢黄斑変性症になるリスクは、50~59歳では2%、75歳以上では30%近くまで上昇すると言われています。

さらに、同地域における主要プレイヤーの集中と新製品の発売の増加が、調査対象市場の成長に拍車をかけています。例えば、2019年7月、ボシュロムは米国で、黄斑を強化し、ストレスから目を保護する7つの重要な栄養素を配合した目のビタミン剤「オキュバイトアイパフォーマンス」を発売しました。同様に、大手企業は同地域での製品ポートフォリオ拡大のため、研究開発への投資、共同研究、買収など、さまざまな戦略を展開しています。そのひとつが、ZeaVision LLC(アイプロミス社)とのパートナーシップ契約です。(アイプロミス)が、2020年を通じて公式アイビタミンブランドとして、2019年11月にボストン・レッドソックスと提携したことです。

2021年12月には、遺伝子疾患研究者の臨床研究に基づき、オンリーワンの特許取得サプリメントを生み出すテキサスの栄養補助食品会社TJ Nutritionが、炎症を抑えながら涙の分泌量を増やすことが科学的に証明された画期的な特許化合物「パラシムプラスアイズ」を発売すると発表しました。パラシム・プラス・アイズは、涙腺と迷走神経の両方の機能を高めることで、全身と眼の健康を神経学的に、かつ同時に改善するものです。

このように、前述の要因から、北米は予測期間中、目の健康サプリメント市場に大きく貢献すると予想されます。

北米は目の健康サプリメント市場で圧倒的なシェアを持ち、予測期間中に驚異的な成長を遂げると予想される

老年人口の増加、糖尿病の有病率の上昇、加齢黄斑変性症(AMD)、白内障、糖尿病性網膜症などの眼疾患は、北米の研究市場の成長を促進すると予想されます。その上、加齢黄斑変性症(AMD)と呼ばれることが多い黄斑変性症は、老化に伴う目の障害であり、鋭い視力と中心視力が損なわれることになります。Macular Degeneration Research 2021によると、黄斑変性症は60歳以上のアメリカ人における視力低下の主な原因となっています。米国では、1,100万人もの人が何らかの加齢黄斑変性症を患っています。この数は、2050年までに2倍の2,200万人に達すると予想されています。加齢黄斑変性症は、年齢が大きなリスク要因となっています。進行した加齢黄斑変性症になるリスクは、50~59歳では2%、75歳以上では30%近くまで上昇すると言われています。

さらに、同地域における主要プレイヤーの集中と新製品の発売の増加が、調査対象市場の成長に拍車をかけています。例えば、2019年7月、ボシュロムは米国で、黄斑を強化し、ストレスから目を保護する7つの重要な栄養素を配合した目のビタミン剤「オキュバイトアイパフォーマンス」を発売しました。同様に、大手企業は同地域での製品ポートフォリオ拡大のため、研究開発への投資、共同研究、買収など、さまざまな戦略を展開しています。そのひとつが、ZeaVision LLC.(アイプロミス)が、2020年を通じて公式アイビタミンブランドとして、2019年11月にボストン・レッドソックスと提携したことです。

2021年12月には、遺伝子疾患研究者の臨床研究に基づき、オンリーワンの特許取得サプリメントを生み出すテキサスの栄養補助食品会社TJ Nutritionが、炎症を抑えながら涙の分泌量を増やすことが科学的に証明された画期的な特許化合物「パラシムプラスアイズ」を発売すると発表しました。パラシム・プラス・アイズは、涙腺と迷走神経の両方の機能を高めることで、全身と眼の健康を神経学的に、かつ同時に改善するものです。

以上のことから、北米は予測期間中、目の健康サプリメント市場に大きく貢献すると予想されます。

競合情勢

目の健康サプリメント市場は競争が激しく、市場を独占する多くの大手企業で構成されています。また、多くの中小企業も研究開発活動に積極的に関与し、調査市場に足を踏み入れようとしており、それによって予測期間中に衝撃的な成長をもたらすことになります。調査市場の主要企業は、Bausch &Lomb, Incorporated、ZeaVision, LLC、Amway International、Akorn Consumer Health、Vitabiotics Ltd、Nature's Bounty, Co.等となっています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 眼疾患の有病率の増加
    • 高齢者人口の増加と糖尿病罹患率の増加
    • 日常生活におけるスクリーンとモニターの使用量の増加
  • 市場抑制要因
    • アイケアサプリメントの高コスト
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 酸化防止剤
    • 脂肪酸
    • 抗炎症サプリメント
    • 神経保護サプリメント
    • その他
  • 適応症別
    • 加齢黄斑変性症(AMD)
    • 白内障
    • ドライアイ症候群
    • 糖尿病網膜症
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Bausch & Lomb Incorporated
    • Pfizer, Inc.
    • Amway International
    • Akorn Consumer Health
    • Vitabiotics Ltd
    • ZeaVision, LLC
    • Nature's Bounty Co.
    • Nutrivein
    • Kemin Industries, Inc.
    • EyeScience Labs
    • Zenith Labs
    • Performance Lab Ltd.
    • Nuzena LLC

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71834

The eye health supplement market is projected to register a CAGR of 6.5% during the forecast period (2022-2027).

Many countries around the world have imposed nationwide lockdowns since the World Health Organization declared Coronavirus Disease 2019 (or COVID-19) to be a pandemic on March 11, 2020. Routine healthcare services were canceled, and patients were advised to avoid hospital visits unless critically necessary, to minimize the risk of COVID-19 transmission. These trends led to significant disruption to the provision of eye healthcare services and patient care. As per the study published in October 2020, titled "The impact of COVID-19 pandemic on ophthalmology services: are we ready for the aftermath?", ophthalmology represented one of the busiest and most heavily outpatient-oriented specialties, with approximately 7.5 million outpatient appointments and more than 500,000 surgical procedures in United Kingdom each year. The recent pandemic lockdown resulted in the cancellation of thousands of ophthalmic clinical visits and surgeries, which could potentially lead to permanent and significant harm to patients' vision. The study also reported a significant impact of the COVID-19 pandemic on the ophthalmology service in India, with clinical and surgical services being reduced by >95%. Such a decrease in patient visits impacted the adoption of eye health supplements among the patient population. However, owing to teleconsultations and virtual care practices, the demand for eye health supplements is likely to soar to its pre-pandemic levels in the near future. Thus, in view of its elective nature, the cancellation of routine ophthalmic visits in the initial pandemic phase had an adverse impact on the market's growth. However, the market is anticipated to gain traction over the coming years.

The major drivers propelling the growth of the eye health supplement market are the increasing prevalence of eye disorders globally. The studied market is expected to be driven by the growing global geriatric population and diabetes, as uncontrolled diabetes leads to diabetic retinopathy. According to the United Nations, World Population Ageing 2019, there were 703 million people aged 65 years or over in the world in 2019, and the number is projected to double to 1.5 billion in 2050. As per the World Health Organization Statistics of 2021, globally, at least 2.2 billion people have a near-or distance vision impairment. In at least 1 billion, or almost half of these cases, vision impairment could have been prevented or has yet to be addressed. Furthermore, as per the Dry Eye Directory's statistics for 2022, between 16 million and 49 million Americans currently have dry eyes. This is between 5-15% of the population. The increasing prevalence of eye disorders is likely to impel the demand for eye health supplements among the patient population.

Besides, the launch of innovative products is also boosting the market's growth. For instance, in July 2021, Healthy Directions announced the introduction of Vision Essentials ULTRA, a breakthrough one-a-day vision supplement in its highly popular and efficacious Whitaker Nutrition line. Likewise, in May 2021, PharmaLinea launched a line of preventative eye health supplements in consumer-friendly formats. The decision came as a result of the pandemic, which has increased screen time and contributed to an increase in eye health concerns. Also, in February 2021, Unibar Corporation announced a partnership with Health Thru Nutrition and the availability of the Health Thru Nutrition Capsanthin supplement containing CapsiClear.

Thus, owing to the aforementioned factors, the studied market is expected to propel over the forecast period. However, higher costs associated with eye health supplement products are likely to impede market growth.

Key Market Trends

Antioxidant Segment is Expected to Show Better Growth over the Forecast Period

The rise in the geriatric population, the increasing prevalence of diabetes, and eye disorders such as age-related macular degeneration (AMD), cataract, diabetic retinopathy, and other eye disorders are expected to drive the growth of the studied market in North America. Besides, macular degeneration, often called age-related macular degeneration (AMD), is an eye disorder associated with aging and results in damaged sharp and central vision. As per the Macular Degeneration Research 2021, macular degeneration is a leading cause of vision loss in Americans aged 60 years of age and older. As many as 11 million people in United States have some form of age-related macular degeneration. This number is expected to double to nearly 22 million by 2050. Age is a prominent risk factor for age-related macular degeneration. The risk of getting advanced age-related macular degeneration increases from 2% for those ages 50-59 to nearly 30% for those over the age of 75.

Additionally, the increasing concentration of major players and new product launches in the region adds to the growth of the studied market. For instance, in July 2019, Bausch + Lomb launched Ocuvite Eye Performance, an eye vitamin supplement formulated with seven vital nutrients that help strengthen the macula and protect the eye from stress in United States. Likewise, the major players are evolving various strategies, such as investment in research and development, collaborations, and acquisitions, for the expansion of their product portfolios in the region. One such collaboration was the partnership agreement of ZeaVision LLC. (EyePromise) with the Boston Red Sox in November 2019 as an official eye vitamin brand throughout 2020.

In December 2021, TJ Nutrition, a Texas nutraceutical company that creates one-of-a-kind, patented supplements based on genetic disease investigators' clinical research, announced the launch of Parasym Plus Eyes, a revolutionary and patented compound scientifically proven to increase tear production while reducing inflammation. By enhancing both lacrimal and vagus nerve function, Parasym Plus Eyes improves both systemic and ocular health neurologically and concurrently.

Thus, in view of the aforementioned factors, North America is expected to contribute significantly to the eye health supplement market over the forecast period.

North America has a Dominant Share in Eye Health Supplements Market and is Anticipated to Grow Tremendously over the Forecast Period

The rise in the geriatric population, the increasing prevalence of diabetes, and eye disorders such as age-related macular degeneration (AMD), cataract, diabetic retinopathy, and other eye disorders are expected to drive the growth of the studied market in North America. Besides, macular degeneration, often called age-related macular degeneration (AMD), is an eye disorder associated with aging and results in damaged sharp and central vision. As per the Macular Degeneration Research 2021, macular degeneration is a leading cause of vision loss in Americans aged 60 years of age and older. As many as 11 million people in United States have some form of age-related macular degeneration. This number is expected to double to nearly 22 million by 2050. Age is a prominent risk factor for age-related macular degeneration. The risk of getting advanced age-related macular degeneration increases from 2% for those ages 50-59 to nearly 30% for those over the age of 75.

Additionally, the increasing concentration of major players and new product launches in the region adds to the growth of the studied market. For instance, in July 2019, Bausch + Lomb launched Ocuvite Eye Performance, an eye vitamin supplement formulated with seven vital nutrients that help strengthen the macula and protect the eye from stress in United States. Likewise, the major players are evolving various strategies, such as investment in research and development, collaborations, and acquisitions, for the expansion of their product portfolios in the region. One such collaboration was the partnership agreement of ZeaVision LLC. (EyePromise) with the Boston Red Sox in November 2019 as an official eye vitamin brand throughout 2020.

In December 2021, TJ Nutrition, a Texas nutraceutical company that creates one-of-a-kind, patented supplements based on genetic disease investigators' clinical research, announced the launch of Parasym Plus Eyes, a revolutionary and patented compound scientifically proven to increase tear production while reducing inflammation. By enhancing both lacrimal and vagus nerve function, Parasym Plus Eyes improves both systemic and ocular health neurologically and concurrently.

Thus, in view of the aforementioned factors, North America is expected to contribute significantly to the eye health supplement market over the forecast period.

Competitive Landscape

The Eye Health Supplement market is highly competitive and consists of many major players that dominate the market. Also, many small and medium-sized companies are also actively involved in R&D activities and trying to set foot in the studied market, thereby leading to an impactable growth over the forecast period. The major players in the studied market are Bausch & Lomb, Incorporated, ZeaVision, LLC., Amway International, Akorn Consumer Health, Vitabiotics Ltd, and Nature's Bounty, Co., among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Prevalence of Eye disorders
    • 4.2.2 Growing Geriatric Population and High Incidence of Diabetes
    • 4.2.3 Increased Usage of Screens and Monitors in Daily Routine
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Cost of Eye Care Supplements
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Antioxidants
    • 5.1.2 Fatty Acids
    • 5.1.3 Anti-inflammatory Supplements
    • 5.1.4 Neuro-Protective Supplements
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 By Indication
    • 5.2.1 Age-Related Macular Degeneration (AMD)
    • 5.2.2 Cataract
    • 5.2.3 Dry Eye Syndrome
    • 5.2.4 Diabetic Retinopathy
    • 5.2.5 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle-East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Bausch & Lomb Incorporated
    • 6.1.2 Pfizer, Inc.
    • 6.1.3 Amway International
    • 6.1.4 Akorn Consumer Health
    • 6.1.5 Vitabiotics Ltd
    • 6.1.6 ZeaVision, LLC
    • 6.1.7 Nature's Bounty Co.
    • 6.1.8 Nutrivein
    • 6.1.9 Kemin Industries, Inc.
    • 6.1.10 EyeScience Labs
    • 6.1.11 Zenith Labs
    • 6.1.12 Performance Lab Ltd.
    • 6.1.13 Nuzena LLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS