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市場調査レポート
商品コード
1427182

目の健康サプリメントの世界市場規模、シェア、成長分析、成分タイプ別、適応症別、剤形別-業界予測2023-2030年

Global Eye Health Supplements Market Size, Share, Growth Analysis, By Ingredient Type(Lutein and Zeaxanthin, Antioxidants), By Indication(Age-related Macular Degeneration (AMD), Cataract), By Formulation(Tablets, Capsules)-Industry Forecast 2023-2030

出版日: | 発行: SkyQuest | ページ情報: 英文 157 Pages | 納期: 3~5営業日

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目の健康サプリメントの世界市場規模、シェア、成長分析、成分タイプ別、適応症別、剤形別-業界予測2023-2030年
出版日: 2024年02月12日
発行: SkyQuest
ページ情報: 英文 157 Pages
納期: 3~5営業日
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  • 概要
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概要

目の健康サプリメントの世界市場規模は2022年に17億9,000万米ドルと評価され、予測期間中(2024-2031年)のCAGRは5.9%で、2023年の19億米ドルから2031年には30億米ドルに成長する見通しです。

目の健康製品市場は、視力障害や近視の罹患率の増加、特に在宅勤務中のスクリーン使用やオンライン交流の増加によるCOVID-19の流行など、さまざまな要因に後押しされて大きな成長を遂げています。近視の急増は、白内障、緑内障、加齢黄斑変性症などの進行性の眼疾患の発症リスクの上昇に関連しています。この動向は、デジタル眼精疲労や近視の影響を受けやすい高齢者とミレニアル世代の両方における目の健康製品に対する需要の高まりにつながり、世界の市場拡大に貢献しています。加齢黄斑変性(AMD)、ドライアイ症候群、白内障、炎症など、さまざまな眼疾患の流行は、眼科医によるこれらの疾患の予防と治療における目の健康サプリメントの使用の推奨とともに、市場の成長をさらに促進しています。世界保健機関(WHO)の報告によると、世界中で約22億人が視力障害や失明に苦しんでおり、低・中所得国では高所得国よりもその割合が著しく高いです。特に貧しい国では、女性が白内障やAMDなどの眼病にかかる可能性が高いです。米国、カナダ、オーストラリア、英国などの新興諸国では、目の健康補助食品を含むヘルスケア項目に対する一人当たりの支出が高く、市場拡大に寄与しています。目の健康を促進するためにルテイン&ゼアキサンチンやビルベリーエキスを含むサプリメントに対する需要の高まりは、直販やeコマースプラットフォームを通じて簡単に入手できることと相まって、市場の成長をさらに促進しています。さらに、世界10億人の未治療の視力障害者のニーズを満たすことを目的とした新しい目の健康サプリメントのイントロダクションより、市場は活性化すると予想されます。例えば、ボシュロムは2020年に米国でPreserVision AREDS 2 Formulaマイクロゲル眼科用ビタミンを発売し、同社の従来のソフトゲル処方と比較して、進行したAMD患者により便利な選択肢を提供しました。これらのサプリメントの強固な販売チャネルと供給ネットワークも市場拡大に大きく貢献しています。NutraIngredientsの調査によると、目の健康サプリメントのインターネット販売はここ数ヶ月で約48.3%まで大幅に増加しており、COVID-19危機がその一因となっています。これは市場の回復力と適応力を強調するもので、近い将来のさらなる成長への道を開くものです。

トップダウンアプローチとボトムアップアプローチを使用して、世界の目の健康サプリメント市場の規模を推定・検証し、その他の様々な依存サブマーケットの規模を推定しました。市場規模を推定するために使用した調査手法には、以下の詳細が含まれる:2次調査を通じて市場の主要企業を特定し、1次調査と2次調査を通じて各地域における市場シェアを決定しました。この全手順には、主要企業の年次報告書および財務報告書の調査、ならびにCEO、副社長、取締役、マーケティング担当役員などの業界リーダーからの重要な洞察を得るための広範なインタビューが含まれます。シェアの割合や内訳はすべて二次情報を用いて決定し、一次情報によって検証しました。本調査でカバーする市場に影響を与える可能性のあるすべてのパラメータを説明し、広範な詳細情報を閲覧し、一次調査を通じて検証し、最終的な定量的・定性的データを得るために分析しました。

目の健康サプリメントの世界市場セグメント分析

目の健康サプリメントの世界市場は、成分タイプ、適応症、製剤、地域に区分されます。成分タイプに基づき、市場はルテインとゼアキサンチン、抗酸化物質、オメガ3脂肪酸、コエンザイムQ10、フラボノイド、α-リポ酸、アスタキサンチン、その他のサプリメントにセグメント化されます。適応症に基づき、市場は加齢黄斑変性(AMD)、白内障、ドライアイ症候群、炎症、その他に区分されます。製剤別では、市場は錠剤、カプセル、粉末、ソフトジェル、液体に区分されます。地域別では、目の健康サプリメントの世界市場は北米、欧州、アジア太平洋、南米、MEAに区分されます。

目の健康サプリメントの世界市場促進要因

加齢黄斑変性症(AMD)、白内障、ドライアイ症候群など、目に関連する疾患の増加により、目の健康サプリメントのニーズが高まっています。世界の高齢化人口の増加に伴い、これらの疾患の有病率は上昇すると予想され、最適な目の健康を促進・維持するために設計されたサプリメント市場の拡大を生み出しています。

目の健康サプリメントの世界市場における抑制要因

目の健康サプリメントのポジティブな効果を示唆する逸話的証拠や初期研究はあるが、その有効性と長期的影響に関する全体的な科学的証拠は限られています。包括的な臨床研究や標準化された調査手法がないことが制約となっており、サプリメントに対する消費者の信頼や受容を損なう可能性があります。

世界の目の健康サプリメント市場の動向

目の健康を最適に維持し、加齢に関連する目の疾患を予防することの重要性に対する消費者の意識が高まり、積極的なアプローチが促されています。個人は、目の健康サプリメントを総合的な健康習慣に積極的に取り入れています。

消費者は、天然成分やオーガニック成分から作られた目の健康サプリメントを好む傾向が強まっています。合成添加物、防腐剤、人工着色料を含まない製品が重視されています。このような傾向から、メーカーは透明でクリーンな成分プロファイルを持つサプリメントを作らざるを得なくなっています。

目の健康サプリメントは現在、加齢黄斑変性(AMD)、白内障、ドライアイ症候群、緑内障など、特定の目の症状に対応するよう設計されています。メーカー各社は、消費者の特定の嗜好に合わせ、これらの症状に関連する独自の栄養要件を満たすように調整した特殊な製剤を開発しています。

ビタミン、ミネラル、抗酸化物質、その他の必須栄養素を配合した目の健康サプリメントが人気を集めています。これらのサプリメントは、目の健康全般を総合的にサポートするもので、複数の栄養ニーズに対応する単一製品を好む消費者に便利な選択肢を提供します。

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 調査手法
  • 親市場の分析
  • 主な市場の考察
    • 技術分析
    • 価格分析
    • サプライチェーン分析
    • バリューチェーン分析
    • 市場のエコシステム
    • IP分析
    • 貿易分析
    • スタートアップ分析
    • 原材料の分析
    • イノベーションマトリクス
    • パイプライン製品の分析
    • マクロ経済指標
    • 主な投資の分析
    • 主な成功要因
    • 競合の程度
  • 市場力学と見通し
    • 市場力学
      • 促進要因
      • 機会
      • 抑制要因
      • 課題
    • 規制情勢
    • ポーターの分析
    • 将来の混乱についての特別な考察
  • 目の健康サプリメントの世界市場:成分タイプ別
    • 市場概要
    • ルテインとゼアキサンチン
    • 酸化防止剤
    • オメガ3脂肪酸
    • コエンザイムQ10
    • フラボノイド
    • アルファリポ酸
    • アスタキサンチン
    • およびその他のサプリメント
  • 目の健康サプリメントの世界市場:適応症別
    • 市場概要
    • 加齢黄斑変性症(AMD)
    • 白内障
    • ドライアイ症候群
    • 炎症
    • その他
  • 目の健康サプリメントの世界市場:剤形別
    • 市場概要
    • 錠剤
    • カプセル
    • 粉末
    • ソフトジェル
    • 液体
  • 目の健康サプリメントの世界市場規模:地域別
    • 市場概要
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • 英国
      • その他欧州地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • その他ラテンアメリカ地域
    • 中東・アフリカ(MEA)
      • GCC諸国
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ地域
  • 競合情勢
    • 上位5社の比較
    • 主要企業の市場ポジショニング(2021年)
    • 主な市場企業が採用した戦略
    • 主要成功戦略
    • 市場における最近の活動
    • 主要企業の市場シェア(2021年)
  • 主要企業プロファイル
    • Bausch Health Companies Inc.
    • Vitabiotics Ltd.
    • Novartis International AG
    • Alcon Inc.
    • The Nature's Bounty Co.
    • Pfizer Inc.
    • Amway Corporation
    • ZeaVision Holdings, Inc.
    • Valeant Pharmaceuticals International, Inc.
    • Swanson Health Products, Inc.
    • GNC Holdings Inc.
    • Nature's Way Products, LLC
    • EyePromise
    • The Himalaya Drug Company
    • Nutraceutical Corporation
    • Vitafusion
    • EyeScience Labs, LLC
    • NOW Foods
    • Ocuvite(Abbott Laboratories)
    • Carlson Labs
目次
Product Code: SQMIG35I2201

Global Eye Health Supplements Market size was valued at USD 1.79 Billion in 2022 and is poised to grow from USD 1.9 Billion in 2023 to USD 3.00 Billion by 2031, at a CAGR of 5.9% during the forecast period (2024-2031).

The market for eye health products is witnessing significant growth, propelled by various factors such as the increasing incidence of vision impairment and myopic vision, particularly during the COVID-19 pandemic due to heightened screen usage and online interactions while working from home. The surge in myopia is linked to a higher risk of developing progressive eye conditions like cataracts, glaucoma, and age-related macular degeneration. This trend has led to a heightened demand for eye health products among both elderly individuals and millennials, who are susceptible to digital eye fatigue and myopia, contributing to global market expansion. The prevalence of various eye conditions, including Age-related Macular Degeneration (AMD), dry eye syndrome, cataracts, and inflammation, along with endorsements from ophthalmologists for the use of eye health supplements in preventing and treating these disorders, is further driving market growth. The World Health Organization (WHO) reports that approximately 2.2 billion people worldwide suffer from vision impairment or blindness, with low and middle-income countries experiencing significantly higher rates than high-income countries. Women, especially in poorer nations, are more likely to be affected by eye diseases such as cataracts and AMD. In developed countries like the United States, Canada, Australia, and the United Kingdom, high per-capita expenditures on healthcare items, including eye health dietary supplements, are contributing to market expansion. The increasing demand for supplements containing Lutein & Zeaxanthin and bilberry extract for promoting eye wellness, coupled with easy accessibility through direct sales and e-commerce platforms, is further fueling market growth. Moreover, the market is expected to experience a boost with the introduction of new eye health supplements aimed at meeting the needs of the 1.0 billion untreated individuals with vision impairment worldwide. For instance, Bausch + Lomb launched its PreserVision AREDS 2 Formula micro gel eye vitamins in the United States in 2020, providing a more convenient option for individuals with advanced AMD compared to the company's previous soft gel formula. The robust sales channels and supply networks for these supplements also contribute significantly to market expansion. A NutraIngredients survey reveals a substantial increase in internet sales of eye health supplements, rising to approximately 48.3% in recent months, driven in part by the COVID-19 crisis. This emphasizes the resilience and adaptability of the market, paving the way for further growth in the near future.

Top-down and bottom-up approaches were used to estimate and validate the size of the Global Eye Health Supplements Market and to estimate the size of various other dependent submarkets. The research methodology used to estimate the market size includes the following details: The key players in the market were identified through secondary research, and their market shares in the respective regions were determined through primary and secondary research. This entire procedure includes the study of the annual and financial reports of the top market players and extensive interviews for key insights from industry leaders such as CEOs, VPs, directors, and marketing executives. All percentage shares split, and breakdowns were determined using secondary sources and verified through Primary sources. All possible parameters that affect the markets covered in this research study have been accounted for, viewed in extensive detail, verified through primary research, and analysed to get the final quantitative and qualitative data.

Global Eye Health Supplements Market Segmental Analysis

The global eye health supplements Market is segmented into ingredient type, indication, formulation and region. Based on ingredient type, the market is segmented into lutein and zeaxanthin, antioxidants, omega-3 fatty acids, coenzyme Q10, flavonoids, alpha-lipoic acid, astaxanthin, and other supplements. Based on indication, the market is segmented into age-related macular degeneration (AMD), cataract, dry eye syndrome, inflammation, and others. Based on formulation, the market is segmented into tablets, capsules, powder, softgels, liquid. Based on region, the global Eye Health Supplements Market is segmented into North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and MEA.

Drivers of the Global Eye Health Supplements Market

The increasing occurrence of eye-related conditions like age-related macular degeneration (AMD), cataracts, and dry eye syndrome is fueling the need for eye health supplements. With a rising global aging population, the prevalence of these disorders is anticipated to climb, generating an expanding market for supplements designed to promote and maintain optimal eye health.

Restraints in the Global Eye Health Supplements Market

Although there is anecdotal evidence and initial studies suggesting the positive effects of eye health supplements, the overall scientific evidence regarding their effectiveness and long-term impact is constrained. The absence of comprehensive clinical studies and standardized research methodologies serves as a limitation, potentially undermining consumer confidence and acceptance of these supplements.

Market Trends of the Global Eye Health Supplements Market

A rising awareness among consumers regarding the significance of maintaining optimal eye health and preventing age-related eye conditions is prompting a proactive approach. Individuals are actively incorporating eye health supplements into their overall wellness routines.

Consumers are showing a growing preference for eye health supplements crafted from natural and organic ingredients. The emphasis is on products devoid of synthetic additives, preservatives, and artificial colors. This inclination is compelling manufacturers to create supplements with transparent and clean ingredient profiles.

Eye health supplements are now being designed to address particular eye conditions like age-related macular degeneration (AMD), cataracts, dry eye syndrome, and glaucoma. Manufacturers are developing specialized formulations tailored to meet the unique nutritional requirements associated with these conditions, aligning with the specific preferences of consumers.

Combination eye health supplements, encompassing a blend of vitamins, minerals, antioxidants, and other essential nutrients, are gaining traction. These supplements provide comprehensive support for overall eye health, offering a convenient option for consumers who prefer a single product addressing multiple nutritional needs.

Table of Contents

  • Executive Summary
    • Market Overview
    • Wheel of Fortune
  • Research Methodology
    • Information Procurement
    • Secondary & Primary Data Sources
    • Market Size Estimation
    • Market Assumptions & Limitations
  • Parent Market Analysis
    • Market Overview
    • Market Size
    • Market Dynamics
      • Drivers
      • Opportunities
      • Restraints
      • Challenges
  • Key Market Insights
    • Technology Analysis
    • Pricing Analysis
    • Supply Chain Analysis
    • Value Chain Analysis
    • Ecosystem of the Market
    • IP Analysis
    • Trade Analysis
    • Startup Analysis
    • Raw Material Analysis
    • Innovation Matrix
    • Pipeline Product Analysis
    • Macroeconomic Indicators
    • Top Investment Analysis
    • Key Success Factor
    • Degree of Competition
  • Market Dynamics & Outlook
    • Market Dynamics
      • Drivers
      • Opportunities
      • Restraints
      • Challenges
    • Regulatory Landscape
    • Porters Analysis
      • Competitive rivalry
      • Threat of Substitute Products
      • Bargaining Power of Buyers
      • Threat of New Entrants
      • Bargaining Power of Suppliers
    • Skyquest Special Insights on Future Disruptions
      • Political Impact
      • Economic Impact
      • Social Impact
      • Technical Impact
      • Environmental Impact
      • Legal Impact
  • Global Eye Health Supplements Market by Ingredient Type
    • Market Overview
    • Lutein and Zeaxanthin
    • Antioxidants
    • Omega-3 Fatty acids
    • Coenzyme Q10
    • Flavonoids
    • Alpha-Lipoic Acid
    • Astaxanthin
    • and Other Supplements
  • Global Eye Health Supplements Market by Indication
    • Market Overview
    • Age-related Macular Degeneration (AMD)
    • Cataract
    • Dry Eye Syndrome
    • Inflammation
    • and Others
  • Global Eye Health Supplements Market by Formulation
    • Market Overview
    • Tablets
    • Capsules
    • Powder
    • Softgels
    • Liquid
  • Global Eye Health Supplements Market Size by Region
    • Market Overview
    • North America
      • USA
      • Canada
    • Europe
      • Germany
      • Spain
      • France
      • UK
      • Rest of Europe
    • Asia Pacific
      • China
      • India
      • Japan
      • South Korea
      • Rest of Asia-Pacific
    • Latin America
      • Brazil
      • Rest of Latin America
    • Middle East & Africa (MEA)
      • GCC Countries
      • South Africa
      • Rest of MEA
  • Competitive Landscape
    • Top 5 Player Comparison
    • Market Positioning of Key Players, 2021
    • Strategies Adopted by Key Market Players
    • Top Winning Strategies
      • By Development
      • By Company
      • By Year
    • Recent Activities in the Market
    • Key Companies Market Share (%), 2021
  • Key Company Profiles
    • Bausch Health Companies Inc.
      • Company Overview
      • Business Segment Overview
      • Financial Updates
      • Key Developments
    • Vitabiotics Ltd.
      • Company Overview
      • Business Segment Overview
      • Financial Updates
      • Key Developments
    • Novartis International AG
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    • Alcon Inc.
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    • The Nature's Bounty Co.
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    • Pfizer Inc.
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    • Amway Corporation
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    • ZeaVision Holdings, Inc.
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    • Valeant Pharmaceuticals International, Inc.
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    • Nature's Way Products, LLC
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    • EyePromise
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    • Nutraceutical Corporation
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    • Vitafusion
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    • EyeScience Labs, LLC
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