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市場調査レポート
商品コード
1190702

電気自動車用モーター通信コントローラ市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Electric Vehicle Motor Communication Controller Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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電気自動車用モーター通信コントローラ市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
  • 目次
概要

主なハイライト

  • 電気自動車用モーター通信コントローラ市場は、現在、5億4,607万米ドルで、今後5年間でCAGR19.48%で成長し、13億2,962万米ドルに達すると予測されています。
  • COVID-19の大流行は、世界中のほぼすべての産業に影響を与えました。しかし、電気自動車の需要や販売が毎年続いているなどの要因により、電気自動車パワーインバータ市場の需要が大きく伸びています。例えば、パンデミックにもかかわらず、乗用車などの電気自動車の販売は、アジア太平洋や欧州などの地域の様々な国で積極的な成長を見せています。
  • 長期的には、電気モビリティプロジェクトに多額の支出を行っている各国の政府の取り組みにより、市場の成長が見込まれています。政府は、自動車メーカーや顧客に電気自動車の生産と導入を奨励しており、電気自動車用モーターコントローラーメーカーにとってはチャンスとなるでしょう。また、電気自動車の需要の高まりは、モーター通信用コントローラーなど、電気自動車に使用される部品の販売も増加させると予想されます。
  • この変化は、ICエンジン車の販売不振にはつながらないもの、現在と将来において電気自動車の有望な市場を創出しました。このような動向を受け、一部の自動車メーカーは電気自動車および関連部品の研究開発費を増加させ、他のメーカーは市場シェアを獲得するために新製品の投入に注力し始め、最終的に市場の需要を押し上げることになりました。例えば

主な市場動向

電気自動車の販売台数増加

  • 2021年の世界のEV販売台数は897万台で、2020年の販売台数を大きく上回っています。この台数には、乗用車、商用車、トラック、推進タイプなど、すべてのセグメントが含まれています。
  • 乗用車の電気自動車の普及を加速し、内燃機関を搭載した従来の自動車を段階的に廃止する動きが世界的に広がっています。平均燃料価格の上昇は、欧州が世界の他の地域よりも電気自動車の新規登録台数の割合が高いことを反映しています。したがって、燃料価格の上昇により電気自動車が大量に採用されることで、世界的にビジネスが拡大すると予想されます。
  • また、プラグインハイブリッド車(PHEV)やバッテリー電気自動車(BEV)の世界の販売増も、電気自動車の需要を高める重要な要因となっています。世界各国のメーカーが一貫して電気自動車の需要を牽引してきました。
  • 例えば、21年度末に現代自動車は世界で313,926台を販売しました。この販売統計は、以前と比較して17%減少しています。さらに、現代自動車の自動車部門は、電気自動車の販売台数がほぼ倍増し、急成長していることが確認されています。その結果、BEVの販売台数は11,447台となり、105%増となりました。また、プラグイン電気自動車は14,693台となり、前年同期比58%増となりました。
  • フォルクスワーゲン、アウディ、ポルシェ、シュコダ、シートを含むフォルクスワーゲングループの2022年第1四半期の純売上台数は、BEVセグメントで99,100台となりました。これは、前年比成長率65.2%という急成長を示しています。2021年度のフォルクスワーゲングループのプラグイン電気自動車販売台数は、約762,400台と記録的な台数となっています。

アジア太平洋地域が市場を席巻

  • COVID-19のパンデミックによる半導体供給不足で世界的に自動車販売が低迷する中、よりクリーンな車を選ぶ人が増えたため、中国の電気自動車販売は昨年154%増加しました。中国では、電気自動車メーカーの販売台数は、2020年の130万台、2019年の120万台から、2021年には330万台に増加します。
  • 同国のNEV分野は、需要の増加、投資、支援施設や法律の改善、技術の進歩により前進しています。中国政府は、2025年までに全自動車販売台数の20%を電気自動車にしたいと考えており、これには政府の次世代自動車としてNEVを採用することも含まれています。
  • 中国は世界で最も急速に成長している電気自動車市場の一つであり、推定500社の電気自動車メーカーが世界最大の自動車市場に殺到しています。中国政府は、産業基本計画「Made in China 2025」の一環として、Nio、Xpeng、Li Autoなどの国内ブランドが市場シェアを拡大することを推奨しています。
  • 中国の電気自動車(EV)産業は、その発足以来、政府の規制やインセンティブによって成長を遂げてきました。とはいえ、EVの領域が巨大化するにつれ、その推進力は公権力に大きな比重を置くようになりました。その結果、中国財政部は2022年1月、年内にすべての補助金を廃止し、今年中にEV補助金を30%削減すると発表しました。こうした措置は市場開拓の妨げになりかねないです。
  • OEMは、EV用電池や部品の製造など、新たな技術投資を行っています。例えば、中国リチウム電池技術(CALB)武漢の電力・蓄電池生産拠点の第2期が2022年6月に完成しました。武漢初の重要なEV用電池プロジェクトで、総工費は220億人民元。
  • この地域のもう一つの国であるインドは、電気自動車の販売で追い上げています。インドでは、2021年に3,29,190台の電気自動車が販売され、前年の1,22,607台から168%増加しました。インドにおけるトラベラー系電気自動車の取引は、2021年に14,800台と大幅に増加し、現在も発展を示しています。
  • 国際的な排出基準を満たし、急速な都市化に伴うe-モビリティを促進するために、インド政府は国内での電気自動車の生産と使用を奨励するためにいくつかの措置を講じています。
  • 国家電気モビリティ・ミッション計画(NEMMP)とインドにおけるハイブリッドおよび電気自動車の迅速な導入と製造(FAME IおよびII)は、電気モビリティに対する初期の関心と露出を生み出すのに役立っています。例えば、FAMEの第2段階では、政府は2022年までに14億米ドルの支出を発表しました。このフェーズでは、7,090台の電動バス、50万台の電動三輪車、55万台の電動乗用車、100万台の電動二輪車に補助金を支給し、公共交通機関と共有交通機関の電化に重点を置いています。
  • インド政府は、国内の電気自動車産業を促進するために、電気自動車メーカーと消費者に免税と補助金を提供しています。段階的製造の提案に基づき、政府は電気自動車製造に使用される部品に15%の関税を、輸入リチウムイオン電池に10%の関税を課しています。
  • 100%のFDIが認められ、新しい生産拠点ができ、充電インフラの整備がより推進されることで、インドの電気自動車部門は速度を上げています。インドの電気自動車分野のその他の発展要因としては、インド製の電気二輪車に対するより大幅な割引を支援する連邦政府の補助金や政策、ACCバッテリーストレージの製造の現地化促進などが挙げられます。また、インドでは電気自動車用充電スタンドの運営に免許が不要であるなど、政府の規制と政策が改善されたことも、市場の成長を後押ししています。
  • インドでは電気自動車の販売が増加しているため、自動車メーカーは新技術の開発や新エネルギー車の需要に対応するための生産能力の増強に投資しており、電気自動車用モーター通信コントローラのニーズが生まれています。

競合情勢

電気自動車用モーター通信コントローラ市場は統合されており、老舗のブランドが含まれています。

LG INNOTEK、Tesla Inc、三菱電機株式会社、Ficosa Corporation、EFACEC Power Solutions SGPS, S.A.、Engie SA、Siemens AGなどが市場の主要プレイヤーとして挙げられます。製品の革新は、主要なプレーヤーによる市場を支援しています。

例えば、2022年12月、LGイノテック社は、ワイヤレスバッテリーマネジメントシステム(ワイヤレスBMS)、DC/DCコンバータ、充電用電気自動車通信コントローラ、その他の電気自動車ソリューションを初めて展示すると発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • ACモーター
    • DCモーター
  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 推進方式
    • バッテリー車
    • プラグインハイブリッド車
    • 燃料電池車
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • LG INNOTEK
    • Tesla Inc
    • Mitsubishi Electric Corporation
    • Ficosa Corporation
    • EFACEC Power Solutions SGPS, S.A
    • Engie SA
    • Siemens AG
    • ABB ltd.
    • Vector Informatik GmbH
    • Robert Bosch GmbH
    • Schneider Electric SE

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 93395

Key Highlights

  • Currently, the electric vehicle motor communication controller market is valued at USD 546.07 million and is expected to reach USD 1329.62 million over the next five years at a CAGR of 19.48%.
  • The COVID-19 pandemic affected almost every industry around the globe; however, the demand for the electric vehicle power inverter market is growing significantly, owing to factors such as the continuous demand and sales of electric vehicles every year. For instance, despite the pandemic, the sales of electric vehicles, such as passenger cars, have shown positive growth in various countries in the regions, such as Asia-Pacific and Europe.
  • Over the long term, the market is expected to grow due to the governmental efforts in various countries that are spending heavily on electric mobility projects, which will provide an opportunity for electric vehicle motor controller manufacturers as governments are encouraging auto manufacturers and customers to produce and adopt electric vehicles. The rise in the demand for electric vehicles is also expected to increase the sales of the components used in electric vehicles, such as motor communication controllers.
  • Though change has not resulted in a slump in IC engine vehicle sales, it created a promising market for electric vehicles in the present and future. The above trend has propelled some automakers to increase their expenditure on R&D in electric vehicles and associated components, while others have started focusing on launching new products to capture the market share, eventually pushing the demand in the market. For instance,

Key Market Trends

Increasing Sales of Electric Vehicles

  • Global EV sales were 8.97 million units in 2021, significantly higher than sales figures in 2020. The volume includes all segments, including passenger vehicles, commercial vehicles, trucks, and propulsion types.
  • The movement to accelerate the adoption of passenger electric cars and phase out traditional vehicles with internal combustion engines is gaining traction worldwide. The increase in average fuel prices reflects the fact that Europe has a higher share of new electric car registrations than other parts of the world. Hence, the mass adoption of electric vehicles, owing to rising fuel prices, is expected to increase business globally.
  • The market studied is driven by the increasing sales of plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs) and battery electric vehicles (BEVs) globally, which has also remained a significant cause for bolstering electric vehicle demand. Manufacturers around the globe have consistently driven the demand for electric vehicles.
  • For instance, during the end of FY21, Hyundai sold 313,926 cars globally. The sales statistics stood at a drop of 17% compared to previous years. Moreover, Hyundai observed that its automotive segment witnessed a sharp rise, with almost doubled sales figures for its all-electric cars. This, in turn, makes its sales figure for its BEV to stood at 11,447 units, with a rise of 105%. In addition, plug-in electric cars increased to 14,693 units to 58% year and year growth.
  • In Q1, 2022, Volkswagen Group, which includes Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda, and SEAT, reported net sales of 99,100 units under its BEV segment. This showcases a steep rise of 65.2 % year-on-year growth rate. In FY2021, Volkswagen Group sold a record-breaking number of plug-in electric vehicles, roughly 762,400 units.

Asia-Pacific is Dominates the Market

  • Electric vehicle sales in China increased by 154% last year as more people chose cleaner vehicles, despite the global auto sales slump caused by the COVID-19 pandemic's shortage of semiconductor supplies. In China, manufacturers of electric vehicles sold 3.3 million units in 2021, up from 1.3 million in 2020 and 1.2 million in 2019.
  • The nation's NEV sector is advancing due to rising demand, investments, improved supportive facilities and legislation, and technological advancements. By 2025, the Chinese government wants 20% of all vehicle sales to be electric, including adopting NEVs as the government's next vehicle generation.
  • China has one of the fastest-growing electric vehicle markets in the world, with an estimated 500 electric car manufacturers flooding the world's largest vehicle market. The Chinese government encourages domestic brands like Nio, Xpeng, and Li Auto to increase their market share as part of the Made in China 2025 industrial master plan.
  • Since its inception, China's electric vehicle (EV) industry has grown thanks to government regulations and incentives. Be that as it may, given the colossal extension of the EV area, the impetuses put a huge weight on the public authority. Consequently, China's Finance Ministry announced in January 2022 that all subsidies will be eliminated by the end of the year and that EV subsidies will be reduced by 30% this year. Such measures could obstruct market development.
  • OEMs are making new technological investments, like manufacturing EV batteries and components. For instance, China Lithium Battery Technology Co., Ltd.'s (CALB) Wuhan power and energy storage battery production site's second phase was completed in June 2022. It is Wuhan's first significant EV battery project, costing 22 billion CNY.
  • Another country in the region, India, is catching up on sales of electric vehicles. In India, 3,29,190 electric vehicles were sold in 2021, a 168% increment over the 1,22,607 units sold the earlier year. Traveler electric vehicle deals in India significantly increased in 2021 to 14,800 units and are still indicating development.
  • To meet international emission standards and foster e-mobility in the wake of rapid urbanization, the Indian government has taken several steps to encourage the production and use of electric vehicles in the country.
  • The National Electric Mobility Mission Plan (NEMMP) and Faster Adoption and Manufacturing of Hybrid & Electric Vehicles in India (FAME I and II) helped create the initial interest and exposure to electric mobility. For instance, in phase two of FAME, the government announced an outlay of USD 1.4 billion through 2022. This phase focuses on the electrification of public and shared transportation by subsidizing 7,090 e-buses, 500,000 electric three-wheelers, 550,000 electric passenger vehicles, and 1,000,000 electric two-wheelers.
  • To promote the domestic electric vehicle industry, the Indian government has provided tax exemptions and subsidies to EV manufacturers and consumers. As per the phased manufacturing proposal, the government has imposed a 15% customs duty on parts used to manufacture electric vehicles and 10% on imported lithium-ion cells.
  • With 100 percent FDI allowed, new production centers, and a greater drive to improve charging infrastructure, India's electric vehicle sector is picking up speed. Other development factors for the Indian EV sector include federal subsidies and policies supporting more significant discounts for Indian-made electric two-wheelers and a localized ACC battery storage manufacturing boost. Improved government regulations and policies, like no license required to operate EV charging stations in India, further aid the market's growth.
  • With the increasing sales of electric vehicles in India, automakers are investing in developing new technologies and increasing their production capacities to accommodate the demand for new energy vehicles, creating the need for electric vehicle motor communication controllers.

Competitive Landscape

The electric vehicle motor communication controller market is consolidated, and it includes well-established brands. LG INNOTEK, Tesla Inc, Mitsubishi Electric Corporation, Ficosa Corporation, EFACEC Power Solutions SGPS, S.A., Engie SA, Siemens AG, and others are some key players in the market. Product innovations are aiding the market by major players.

For instance, in December 2022, LG Innotek announced that it would exhibit wireless battery management systems (wireless BMS), DC/DC converters, electric vehicle communication controllers for charging, and other electric vehicle solutions for the first time.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 AC Motor
    • 5.1.2 DC Motor
  • 5.2 Vehicle Type
    • 5.2.1 Passenger Cars
    • 5.2.2 Commercial Vehicles
  • 5.3 Propulsion Type
    • 5.3.1 Battery Electric Vehicles
    • 5.3.2 Plug-in Hybrid Electric Vehicles
    • 5.3.3 Fuel Cell Electric Vehicles
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Russia
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Australia
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 LG INNOTEK
    • 6.2.2 Tesla Inc
    • 6.2.3 Mitsubishi Electric Corporation
    • 6.2.4 Ficosa Corporation
    • 6.2.5 EFACEC Power Solutions SGPS, S.A
    • 6.2.6 Engie SA
    • 6.2.7 Siemens AG
    • 6.2.8 ABB ltd.
    • 6.2.9 Vector Informatik GmbH
    • 6.2.10 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.11 Schneider Electric SE

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS