市場調査レポート
商品コード
1190670
電子証券取引市場の成長、動向、予測(2023年~2028年)E-Brokerages Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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電子証券取引市場の成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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電子証券取引市場は、2021年から2027年にかけて約4.5%の成長が見込まれています。
電子証券取引とは、インターネットを通じて顧客と取引するブローカーのことで、物理的な場所ではなく、インターネットを通じて顧客と取引します。インターネット取引に積極的な人は、こうした専門家や団体に頻繁に連絡を取り、株式の売買を手伝ってもらうことになります。
COVID-19の発生は、世界中で金融市場の大幅な下落を招き、金融市場の危険性を高めています。中央銀行や政府は政策手段を市場に投入し、かつてないほどの支援策を打ち出しました。COVID-19の流行が進むにつれて、投資家は広義のマージンでも集中的なマージンでも、取引業務を活発化させました。ブローカーに初めて口座を開く投資家の数は増加し、ベテラン投資家は平均的な取引量を増やしています。COVID-19の発生件数が2倍になると、投資家の週単位の取引は大幅に増加します。投資家は株式やインデックスのポジションを追加するが、安全資産(金)や特に「リスクの高い」資産(株式CFD、暗号通貨)には移行しないです。
ブローカーは今日、かなり多様化しています。注文をこなすだけでなく、他の投資戦略や他のファイナンシャルアドバイザリーサービスを提供しています。彼らの収益の大部分は、顧客からの売買注文を満たすことで得られます。手数料やフィーの収入は、元本取引から得られます。それとともに、投資や配当から得られる金利収入、引き受けによる投資銀行収入、アドバイザリーサービスがあります。この業界の企業は、様々なレベルの負債を抱えています。投資銀行業務が多い大手証券会社では、重い債務負担を抱えることが多いです。一方、保守的な企業は、手数料に依存する傾向があり、負債残高も軽いです。
1975年の米国証券法改正により、固定的な売買手数料が廃止されました。それ以来、株式手数料は機関投資家、個人投資家ともに減少傾向にあります。その結果、米国では個人投資家の取引手数料がゼロになりました。モバイルアプリを使った証券会社ロビンフッドマーケッツは、数年前から無料取引と最低残高0ドルを提供し、ミレニアル世代の投資家を引き寄せています。また、大手金融サービス企業も他の種類の無料キャンペーンを実施しています。フィデリティ・インベストメンツは手数料ゼロのインデックスファンドを開始し、JPモルガン・チェースは初年度に100件の手数料無料の株式・ETF取引を顧客に提供するサービスを展開しました。
証券会社は、投資顧問会社からの依頼を受け、顧客に現金を貸し付け、信用取引で株を買わせたり、値下がりで利益を得ようとする空売りに証券を貸し付けたりすることでも利益を上げています。証券会社の最大の収入源は、顧客が持っていない資金を市場で運用したり貸し出したりすることで、証券会社の銀行子会社に預けられています。ゼロコミッションの導入による収益減は、顧客数の急増でカバーできます。大手証券会社数社の収益内訳を見ると、証券会社にとって、このような他の収益源の隠れた可能性があることがわかる。
インターネットブローカーの大半は、アドバイス提供者というよりツール提供者です。チャート、分析、執行ツールは提供するが、特定の投資推奨は行わないです。これは、投資顧問を行う会社とは異なります。証券会社がオンライン化されたことで、投資はよりDIY的になっています。特定の投資提案を行う1対1のカウンセリングは、手数料の高い口座で行うのが一般的だが、現在も行われています。証券会社によっては、顧客の目標に応じた資産配分を提案するハイブリッド戦略もあります。また、MerrillEdgeのように社内にアナリストを抱える証券会社では、自社の調査研究を顧客に公開することもあります。
この地域では代理店が主要な販売チャネルであることに変わりはないが、市場関係者の中には、将来的に販売シェアは銀行50%、代理店30%、その他のチャネル20%に収斂されるかもしれないと指摘する人もいます。デジタルの波はあるもの、ハイブリッド戦略がこの販売モデルを守り、保険会社が顧客にオムニチャネル体験を提供するのに貢献する可能性があります。
この業界の競合環境はかなり細分化されており、有名ブランドのほか、地域や地元企業も参入しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。
The E-brokerage Market recorded market size of USD X.X trillion in 2022 and is poised to grow at about 4.5% between 2021 and 2027. E-brokerage or an online broker is one who deals with clients through the Internet rather than at a physical location. Those active in internet trading will frequently contact these specialists or organizations to help them buy and sell shares.
The COVID-19 outbreak has resulted in major financial market falls and raised financial market dangers all around the world. Central banks and governments have thrown their policy tools into the market and launched never-before-seen assistance programs. As the COVID-19 epidemic progresses, investors boost their trading operations, both at the extensive and intensive margins. The number of investors who open their first account with the broker grows, while veteran investors increase their average trading activity. As the number of COVID-19 instances doubles, investors' weekly trading increases considerably. Investors establish additional stock and index positions, but do not shift to safe-haven (gold) or particularly "risky" assets (CFDs on stocks, cryptocurrencies).
Brokerages are fairly diversified today. Along with fulfilling orders, the players offer other investment strategies and other financial advisory services. A big chunk of their topline comes from filling buy and sell orders from clients. Commission and fee-based revenue come from the principal transactions. Along with it, interest income earned from investments and dividends, investment banking revenue through underwriting, and advisory services. The companies in this industry have varying levels of debt. Large brokers doing significant investment banking business often carry heavy debt burdens. While conservative companies are those who tend to depend on commissions and hold lighter debt balances.
United States Securities Acts Amendments of 1975 ended fixed trade commissions. Since then the equity commissions have been on a downward trend for both institutional and retail clients. This culminated in zero-commission trading for retail investors in United States. For a few years, the mobile app-based brokerage Robinhood Markets Inc. has offered free trades and a USD 0 minimum balance to draw in millennial investors. And big financial-services companies have been cranking out other kinds of free offers. Fidelity Investments Inc. initiated index funds with zero fees, and JPMorgan Chase & Co. rolled out a service that offered clients 100 commission-free stock and ETF trades in their first year.
Brokerages also make money by catering to investment advisers, loaning customers cash to buy stocks on margin, and lending out securities to short sellers hoping to profit on a decline in prices. One of the greatest sources of revenue for brokers is to invest or loan out the money clients don't have in play in the market which is put into banking subsidiaries of brokerage houses. The revenue loss from implementing zero-commission can be covered by the surge in customer base. The revenue breakup of a few major brokerage houses indicates the hidden potential of such other sources of revenue for brokers.
The majority of internet brokers are more tool providers than advise providers. They give charts, analysis, and execution tools but do not provide particular investment recommendations. This is distinct from a firm that serves as an investment advisor. Investing became more of a do-it-yourself affair once the brokerage sector went online. One-on-one counsel that gives particular investment suggestions is still available, although usually through higher-commission accounts. Some stock brokerages use a hybrid strategy in which they propose asset allocations based on the goals of their clients. Brokers with in-house analysts, such as MerrillEdge, also make their corporate research studies available to customers.
There is no doubt to say that agents remained as the main distribution channel in the region, but some market sources indicate the distribution share might converge at 50% bancassurance, 30% agents and 20% other channels in the future. Despite the digital wave, hybrid strategies may likely defend this distribution model and help the insurers provide an omni-channel experience to the customers.
This industry's competitive environment is fairly fragmented, with the participation of well-known brands as well as some regional and local businesses. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and by tapping new markets.