|
市場調査レポート
商品コード
1190667
E-Bike市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)E-Bike Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
||||||
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。 |
E-Bike市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 155 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のE-Bike市場は、2020年のCOVID-19の大流行により、製造施設の閉鎖や停止、サプライチェーンの混乱など、大きな影響を受けました。
しかし、規制が解除されて以来、同分野は順調に回復しています。住宅販売の増加、新規プロジェクトの立ち上げ、E-Bikeの需要増が、ここ2年間の市場回復を牽引しています。
中期的には、政府の規制と政策が良好であることに加え、成人、特に若者の間でフィットネスやレクリエーションとしてのサイクリングへの関心が高まっていることが、市場の需要を促進すると予想されます。このほか、主要OEMメーカーによる世界の主要国での投資や製品発売の増加、サプライチェーン施設のローカライズへの注力も、市場の明るい見通しを生み出しています。
電動バイクやスクーターは、通常の二輪車に比べて購入費用が高いと言われていますが、燃料費の上昇を抑えることができるため、物流、食品、配送、観光などの分野に携わる複数の企業が参入しています。したがって、これらの企業は電動二輪車の調達に投資し、市場の他の競合他社に対する顕著な優位性を得るために、これらの車両製造会社と戦略的な契約を締結しています。例えば、以下のようなことです。
市場シェアは欧州が大きく、次いでアジア太平洋、北米の順と予想されます。政府の取り組みやインセンティブの高まり、公害を制限する必要性などが、欧州とアジア太平洋地域の電動二輪車セクターの拡大を後押ししています。これらの地域の主要都市では、国レベル、都市レベルなどで、E-Bikeの急速な普及を支援するために自転車専用レーンを増設しています。例えば
電動自転車のペダルアシストモードは、従来の自転車とほぼ同じ仕組みで、車輪を回転させるためにライダーが手動で操作しなければならないペダルを備えています。しかし、電動自転車の種類によっては、前輪または後輪に搭載されたバッテリー駆動のモーターによって、さらなる動力が供給されます。電池寿命の長さ、メンテナンスの必要性の低さ、モデルによって3~5種類のペダルアシストモードを選択できるなどの利点が、新規ユーザーを獲得し、予測期間中の市場全体の発展に貢献するものと思われます。
また、若者の間で上り坂のサイクリングなどのスポーツ活動への関心が高まっていることや、健康的で健康的なライフスタイルへの意識が高まっていることも、市場の需要をさらに押し上げると予想されます。一貫した技術の進歩に伴い、ペデレックメーカーは、ライダーのスマートフォンと統合できるペデレックを設計・開発し、ライダーに速度やバッテリーの状態に関するリアルタイムの情報を提供することで、全体的なユーザーインターフェースの強化に注力しています。
さらに、スポーツイベントや関連活動の高まりと相まって、継続的な製品のアップグレードや新モデルの発売が既存および新規のプレイヤーを後押しし、その他のプレイヤーも市場に参入する可能性が高いです。例えば、次のようなことです。
ペダル式E-Bikeは、低価格であることが好まれ、また、継続的な体の動きが要求されるため、健康愛好家に好まれています。また、新世代のペダルアシスト式E-Bikeには、フィットネスやGPSトラッキング、速度、バッテリー状態などの機能が搭載されています。このような市場の新興国動向は、今後5年間の市場全体の需要を高めると予想されます。
欧州の電動自転車市場は、ドイツ、フランス、イタリアが中心となっています。E-Bikeの販売を促進する主な要因としては、製品の革新性、バッテリーとドライブの完全統合、魅力的なデザイン、高品質な素材の使用などが挙げられます。
ドイツのE-Bikeと自転車産業は近年すでに急速な発展を遂げており、2020年は最も高い数量拡大率と収益成長率を記録しました。
フランスでもE-Bikeの需要がかつてないほど高まっており、メーカー、小売店ともに在庫が急速に枯渇する事態に陥っています。パリでは、自転車通行量の増加に対応するため、50kmの自転車専用道路が整備され、Boltなどのe-mobility新興企業が市場の成長をさらに後押ししています。レジャー用から日常的な長距離走行用へと移行する人が増えたため、E-Bikeの販売台数は通常の自転車の販売台数を上回っています。
E-Bike市場は、競争が激しく、すべての主要地域で世界および国内プレーヤーが活発に活動しているため、非常に断片的な市場です。このため、著名なプレーヤーは、市場で他のプレーヤーに対する競争力を得るために成長戦略の設計に継続的に焦点を当てています。さらに、E-Bikeメーカーは、予測期間中に製品の発売、拡張、コラボレーション、買収などの彼らの戦略的な開発を拡大することを意図しています。例えば、以下の通りです。
The e-bike market was valued at USD 35,408.58 million, and it is expected to reach USD 61,869.48 million after five years, registering a CAGR of 6.96% over the next five years.
The global e-bike market was severely affected by the COVID-19 pandemic during the 2020 lockdowns and shutdown of manufacturing facilities and supply chain disruptions. However, the sector has been recovering well since restrictions were lifted. An increase in house sales, new project launches, and increasing demand for e-bikes have been leading the market recovery over the last two years.
Over the medium term, favorable government regulations and policies coupled with increasing interest among adults, especially youth, in cycling as a fitness and recreational activity are expected to drive demand in the market. Besides these, rising investments and product launches by major OEMs in major countries globally and their focus on localizing supply chain facilities create a positive outlook in the market.
While electric bikes and scooters are said to be more expensive to purchase compared to regular two-wheelers, the amount of money saved with respect to rising fuel costs is encouraging several players across the logistics, food, delivery, tourism, etc., sectors. Accordingly, the companies are investing in procuring these electric two-wheelers and are entering strategic agreements with these vehicle manufacturing companies to gain a notable edge over other competitors in the market. For instance,
Europe is expected to hold a significant market share, followed by Asia-Pacific and North America. The rising government efforts and incentives and the need to limit pollution are driving the expansion of Europe and Asia-Pacific electric-two-wheeler sector. Major cities in these regions are adding bike lanes to support the rapid adoption of e-bikes at the country level, city level, etc. For instance,
The pedal-assisted mode of an electric bike works much like a traditional bicycle, with pedals that the rider must manually operate to turn the wheels. However, additional power is supplied by a battery-powered motor mounted on the front or back wheel, depending on the type of bike. The advantages like better battery life, lower servicing needs, and the ability for users to choose from the three to five modes of pedal assist depending on the model, etc. are anticipated to attract new users and are likely to contribute to enhancing the overall development of the market during the forecast period.
In addition, increasing interest among youth towards sports activities like uphill cycling, etc., and the rising awareness towards healthy and fit lifestyles are expected to further propel demand in the market. With the consistent technological advancements, pedelec manufacturers are focusing on enhancing the overall user interface by designing and developing pedelecs that can be integrated with the rider's smartphones and provide them with real-time information on the speed and battery status of their vehicles.
Moreover, continuous product upgrades and new model launches coupled with rising sports events and associated activities encourage existing and new players and are likely to encourage other players in the market. For instance,
Pedelec e-bikes are being preferred for their lower prices and are also a preferred choice for health enthusiasts as they demand continuous body motion. Newer generation pedal-assisted e-bikes also incorporate features like fitness and GPS tracking, speed, and battery status, among others. Such developments and trends in the market anticipated to enhance overall demand in the market over the next five years.
The European e-bike market is dominated by Germany, France, and Italy. Some of the major factors driving the sales of e-bikes are the innovative nature of the product, fully-integrated batteries and drives, appealing designs, and the use of high-quality materials.
Germany's e-bike and bicycle industries have already experienced rapid development in recent years, while 2020 recorded the highest volume expansion and revenue growth.
France has also been facing unprecedented growth in demand for e-bikes, and both manufacturers and retailers have been struggling to keep up with the rapidly depleting inventory. Paris added 50 kilometers of bicycle lanes to cater to the increasing cycle traffic, and e-mobility startups, such as Bolt, have been further propelling the market's growth. The e-bike sales outnumbered the regular bicycle sales as more people moved from leisure buying to long-distance everyday use of e-bikes.
The e-bike market is highly fragmented market as the market is competitive and has an active engagement of both global and domestic players across all major regions i.e., though many key companies are operating in this industry, none of them have enough market share to influence prices, production, investment, and their competition. Owing to this, prominent players are continuously focusing on designing growth strategies to gain a competitive edge over other players in the market. Furthermore, e-bike manufacturers are intended on expanding their strategic developments such as product launches, expansion, collaborations, acquisitions, etc. over the forecast period. For instance,