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市場調査レポート
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1190529

データディスカバリー市場-成長、動向、予測(2023年-2028年)

Data Discovery Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 126 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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データディスカバリー市場-成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 126 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

データディスカバリー市場は、予測期間である2022~2027年にかけてCAGR21%を記録すると予測されています。

データディスカバリー市場は、可視化および探索的データ分析サービスに対する企業の需要が増加していることから、将来にわたって大きく成長すると予測されています。データディスカバリー市場の主な成長要因としては、データ主導の意思決定の重要性の高まり、セルフサービス型ビジネスインテリジェンス(BI)ツールの動向の高まり、増え続ける複数構造化データソースからのインサイト創出が挙げられます。データディスカバリー市場の用途は、地理マップ、ヒートマップ、ピボットテーブルなどのビジュアルツールを適用し、パターンの発見プロセスをより迅速かつ直感的に行えるようにします。

主なハイライト

  • タイプ別に見ると、データディスカバリーソフトウェアセグメントは、データディスカバリー市場においてまもなく顕著になると予想されます。Tableau、QlikView、Tibco Spotfireなどのデータ発見および可視化ソフトウェアは、データ分析および技術志向のビジネス用途向けに設計されています。
  • Import.io Inc.によると、ウェブデータは、機械ベースと人間が生成したデータの両方が、従来のビジネスデータの10倍の速さで全体的に成長しているため、より速く成長すると予測されています。このような大きな可能性を秘めたビッグデータは、インターネットと同じようにビジネスオペレーションに革命をもたらすと、89%のユーザーが考えています。
  • eコマース事業者は、長年にわたって蓄積してきた膨大な顧客データを保有しており、毎日ペタバイト単位のデータが追加されているため、顧客のオンラインショッピングの普及が進み、世界中のeコマース分野の成長に拍車をかけているのです。米国商務省国勢調査局によると、2021年のeコマース総売上高は、2020年から14.2%(0.9%)増の8708億米ドルになると予想されています。
  • データ発見ツールは、通信会社が各チャネルで顧客体験と満足度を自律的に見るのに役立つ。データ分析による顧客維持・獲得は、効果的なマーケティングキャンペーンや製品提供を展開できるため、通信会社にとって主要な注力分野となっています。
  • ビッグデータ技術とデータディスカバリーツールは、通信に革命をもたらしています。Apache Hadoop、ストリーミング分析、機械学習などのツールは、通信事業者がこれまで扱いにくかったデータセットから洞察を得るための新たな機会を開いています。
  • また、データディスカバリー市場は、セキュリティとプライバシーの問題に直面することになるでしょう。クラウドベースのソリューションは、第三者機関によって保存される広範なデータ収集により、セキュリティ上の脅威となる可能性があります。それ以外にも、不透明な投資収益率(RoI)、複雑なツール、限られたアプリケーションなどが、市場の成長を抑制する要因となっています。

主な市場動向

銀行、金融サービス、保険セクターが支配的なポジションを占める

  • データディスカバリーツールは、銀行員の不十分なデータモデリング能力などの問題を解決し、銀行員がデータを解釈して顧客体験を拡大できるようにするのに役立ちます。また、潜在的な顧客セグメントを認識し、魅力的なオファーで顧客を囲い込むことができます。さらに重要なのは、データディスカバリーによって、銀行や金融サービス事業者はビジネスモデルを構築し、実質的なリスク分析によって適切な投資判断を下すことができるようになることです。
  • 人工知能(AI)と機械学習(ML)技術の利用の増加により、整理されたデータと整理されていないデータが大量に存在するようになり、予測期間中に機密データ発見ソリューションの利用が促進されると予測されます。さらに、データプライバシーとセキュリティに対するエンドユーザーの投資の増加や、機密データを世界的に保護するためのカリフォルニア消費者プライバシー法(CCPA)や一般データ保護規則(GDPR)などの進化した規制が、予測期間中にデータディスカバリー市場を牽引すると予測されます。
  • 多くの取引から湧き出る大量のデータにより、銀行は革新的なビジネスアイデアとリスク管理ソリューションを見出そうとしています。一定期間内に収集された各データは、独自のストーリーを持ち、将来の明確なゴールポストを示しているため、企業はこの情報を活用して市場での競争力を獲得することができます。
  • 例えば、SASは、その提供物を通じて、実証された価値を提供し、デジタル・トランスフォーメーションのためのAIの大きな可能性を解き放つのに役立ちます。銀行業界におけるSASは、全世界で3500社以上の金融サービスの顧客を持ち、世界のトップ銀行の90%以上がSASを使用しています。予測分析とAIスキルを組み込んだSASのバンキングアナリティクスソリューションは、さまざまな戦略的ビジネスニーズの充足に役立っています。
  • ビッグデータ・アナリティクスは、銀行や金融機関が採用するリスクモデルの外挿力を強化することができます。ビッグデータ分析を採用し、既存の銀行部門のワークフローに浸透させることは、デジタルミレニアムという急速に進化するビジネス環境で生き残り、勝ち抜くために不可欠な要素の1つであると言えます。

データディスカバリー市場を制するのは北米

  • 北米は、新しいテクノロジーの早期導入、クラウドベースのソリューションへの多額の投資、多数の企業の存在により、データディスカバリー市場をリードすると予想されます。データや各アプリケーションの継続的な増加に伴い、ストレージ容量の増加の必要性が、この地域のあらゆる主要企業にとってチャンスとなっています。
  • モバイルブロードバンドの発展、クラウドコンピューティングの成長、ビッグデータ分析が、新しいデータインフラとデータディスカバリーソフトウェアの需要を促進しています。また、サーバーの価格低下により、北米でのクラウドコンピューティングビジネスの導入が進み、効率的で持続可能なデータの構築が促進され、調査対象市場が拡大しています。
  • CBREのレポートによると、米国のプライマリーデータセンター市場の総在庫は、2021年上半期に7%、214.3MW増加しました。2021年中間期には527.6MW以上の容量が前年同期比42%増で建設中であり、その半分はバージニア州北部に位置しています。
  • Facebook、Microsoft、Apple、Googleなどの多国籍企業は、再生可能エネルギーによる電力供給を行うグリーンデータセンターへの投資を進めています。例えば、2019年4月、Amazonは、アイルランド、スウェーデン、米国の3つの再生可能エネルギープロジェクトに投資し、すべてのAmazon Web Services(AWS)データセンターに100%再生可能エネルギーを供給する計画を発表しています。これらの要因はすべて、膨大な量のデータの生産を促進し、結果としてデータディスカバリー市場を押し上げることになります。

競合情勢

データディスカバリー市場は、少数の大手企業によって構成されており、競争は緩やかです。市場シェアの面では、現在、一部のプレイヤーが市場を独占しています。しかし、アナリティクスの進歩に伴い新しいプレーヤーが市場での存在感を高め、それによって地域全体でビジネスの足跡を広げています。また、ビッグデータ分析技術における機能の大幅な拡大(オープンソースツールの利用可能性による)は、この地域の企業がライバルに追いつくために、向上した製品性能を過度に手放すことになり、その環境がコストをエスカレートさせ、業界の収益性を侵食する可能性があります。

  • 2021年9月- データ分析の需要拡大に対応するため、Tableauがカナダに初のオンラインリージョンを開設。カナダ初のTableau Online地域であり、世界でも6番目となります。モントリオールのIT部門の繁栄の一環として、新規および既存のTableau Onlineユーザーにクラウドベースのアナリティクスを提供します。
  • 2021年9月-Tableauは、非営利団体Viz for Social Goodと提携し、気候変動に関する非営利団体に無料のデータビジュアライゼーションを提供します。世界中から集まった1,000人以上のデータ専門家ボランティアからなるコミュニティであるViz for Social Goodは、COP26世界気候会議に向け、慈善団体によるデータの分析とプレゼンテーション、およびデータリテラシーの向上を支援する予定です。デザイン性の高いデータビジュアライゼーションによって、人々のデータに対する認識は一変します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 複数構造化されたデータソースの増加
    • データ主導の意思決定に対する重要性の高まり
  • 市場抑制要因
    • データセキュリティとプライバシーに関する懸念
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 企業規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • 業界別
    • 銀行、金融サービス、保険(BFSI)
    • 通信・IT業界
    • 小売・eコマース
    • 製造業
    • エネルギー・公共事業
    • その他業界別
  • 地域別情報
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Tableau Software LLC(Salesforce Company)
    • Datameer Inc.
    • Altair Engineering Inc.
    • SAP SE
    • Tibco Software Inc.
    • Cloudera Inc.
    • Platfora Inc.
    • ClearStory Data Inc.
    • Oracle Corporation
    • Birst Inc.
    • Qlik Technologies Inc.
    • MicroStrategy Incorporated
    • Panorama Software
    • Alteryx Inc.
    • SAS Institute Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 70623

The data discovery market is expected to register a CAGR of 21% over the forecast period, 2022-2027. The data discovery market is anticipated to grow significantly over the future, owing to the increasing demand of businesses for visualization and explorative data analysis services. The data discovery market's primary growth drivers include the growing importance of data-driven decision-making, growing trends in self-service business intelligence (BI) tools, and insight generation from a growing number of multi-structured data sources. Data discovery market applications apply visual tools comprising geographical maps, heat maps, and pivot tables to make the process of finding patterns faster and more intuitive.

Key Highlights

  • Based on types, the data discovery software segment is anticipated to gain prominence in the data discovery market soon. Data discovery and visualization Software like Tableau, QlikView, and Tibco Spotfire are designed for data analysis and technically-oriented business uses.
  • According to Import.io Inc., web data is projected to grow faster due to both machine-based and human-generated data experiencing an overall growth rate of 10 times faster than conventional business data. With such significant potential, 89% of users believe big data will revolutionize business operations in the same way the internet did.
  • Increasing penetration of online shopping amongst customers has fueled the growth of the e-commerce sector across the world, as e-commerce players have tremendous customer data collected over the years with the constant addition of petabytes of data every day. Total e-commerce sales for 2021 were anticipated at USD 870.8 billion, up 14.2% (0.9%) from 2020, according to the US Census Bureau of the Department of Commerce.
  • Data discovery tools help telecom firms to view customer experience and satisfaction autonomously across each channel. Customer retention and acquisition with data analysis are major focus areas for telecom companies, as they can develop effective marketing campaigns and product offerings.
  • Big data technologies and data discovery tools are revolutionizing telecommunications. Tools like Apache Hadoop, streaming analytics, and machine learning are opening new opportunities for CSPs to gain insights from data sets that were previously unwieldy.
  • Besides, the data discovery market will face challenges in security and privacy. Cloud-based solutions may pose security threats due to the extensive data collection that is stored by third-party entities. Apart from that, uncertain return on investment (RoI), complicated tools, and limited applications are other factors restraining the growth of the market.

Key Market Trends

The Banking, Financial Services, and Insurance Sector Holds a Dominant Position

  • Data discovery tools help to take issues such as inadequate data modeling abilities of bank employees and enable bank personnel to interpret the data to magnify the customer experience. It helps to recognize potential customer segments and trap them with compelling offers. More significantly, data discovery allows banks and financial service providers to build business models and make proper investment decisions with substantial risk analysis.
  • The increased use of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) technology has resulted in large amounts of organized and unorganized data, which is projected to drive the usage of sensitive data discovery solutions over the projection period. Additionally, increasing end-user investment in data privacy and security and evolving regulations such as the California Consumer Privacy Act (CCPA) and the General Data Protection Regulation (GDPR) to protect sensitive data globally are expected to drive the data discovery market during the forecast period.
  • With a massive volume of data gushing from many transactions, the banks are trying to find innovative business ideas and risk management solutions. Each set of data gathered over a period tells a unique story and shows the goalpost for a definite future period so that a business firm can capitalize on this information to attain a competitive edge in the market.
  • For instance, SAS, through its offerings, delivers proven value and can help unlock AI's vast potential for digital transformation. SAS in the banking industry has more than 3500 financial services customers worldwide; more than 90% of the top global banks use SAS. Banking analytics solutions from SAS with predictive analytics and embedded AI skills are helping meet a variety of strategic business needs.
  • Big data analytics can enhance the extrapolative power of risk models employed by banks and financial institutions. Adopting big data analytics and instilling it into the existing banking sector workflows is one of the essential elements of surviving and prevailing in the rapidly evolving business environment of the digital millennium.

North America to Dominate the Data Discovery Market

  • North America is expected to lead the data discovery market owing to the early adoption of new and emerging technologies, significant investments in cloud-based solutions, and the presence of a high number of businesses in this region. The need to increase storage capacity has become an opportunity for every major enterprise in the area, as there is a continuous rise in data and respective applications.
  • The development of mobile broadband, growth in cloud computing, and big data analytics are propelling the demand for new data infrastructures and data discovery software. Moreover, the declining prices of servers have enhanced the adoption of cloud computing businesses across North America, stoking the construction of effective and sustainable data, hence boosting the market being studied.
  • As per the CBRE report, the US primary data center market's total inventory across the primary market grew by 7% or 214.3 MW during H1 2021. More than 527.6 MW capacity was under construction at the midway point of 2021, 42% Y-o-Y, half of which was located in Northern Virginia.
  • Multinational companies, like Facebook, Microsoft, Apple, Google, etc., are investing in green data centers to power through renewable sources. For instance, In April 2019, Amazon announced its plan to invest in three renewable energy projects in Ireland, Sweden, and United States to power all Amazon Web Services (AWS) data centers with 100% renewable energy. All these factors are fostering the production of vast volumes of data, consequently boosting the data discovery market.

Competitive Landscape

The data discovery market is moderately competitive and consists of a few major players. In terms of market share, some of the players currently dominate the market. However, with the advancement in analytics. New players are increasing their market presence, thereby expanding their business footprint across the region. The vast expansion of capabilities in the big data analytics technology (owing to the availability of open-source tools) may also push the companies in the area to keep up with rivals and give away too much of the improved product performance, and the environment escalates costs and erodes industry profitability.

  • September 2021 - Tableau opened its first online region in Canada to meet the growing demand for data analytics. This is Canada's first Tableau Online area and the world's sixth. It will provide cloud-based analytics to new and existing Tableau Online users as part of Montreal's flourishing IT sector.
  • September 2021 - Tableau teamed up with the non-profit group Viz for Social Good to deliver free data visualizations to climate non-profits. Viz for Social Good, a community of over 1,000 data expert volunteers from around the world, will assist charities in analyzing and presenting their data, as well as improving their data literacy, in the run-up to the COP26 global climate conference. People's perceptions of data are transformed through well-designed data visualizations.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION​

  • 1.1 Study Assumptions​ and Market Definition​
  • 1.2 Scope of the Study​

2 RESEARCH METHODOLOGY​

3 EXECUTIVE SUMMARY​

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview​
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Number of Multi-Structured Data Sources
    • 4.2.2 Growing Importance for Data-Driven Decision-Making
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Data Security and Privacy Concerns
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitutes
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Component
    • 5.1.1 Software
    • 5.1.2 Services
  • 5.2 By Enterprise Size
    • 5.2.1 Small- and Mid-Sized Enterprises
    • 5.2.2 Large Enterprises
  • 5.3 By Industry Vertical
    • 5.3.1 Banking, Financial Services, and Insurance (BFSI)
    • 5.3.2 Telecommunications and IT
    • 5.3.3 Retail and E-Commerce
    • 5.3.4 Manufacturing
    • 5.3.5 Energy and Utilities
    • 5.3.6 Other Industry Verticals
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles*
    • 6.1.1 Tableau Software LLC (Salesforce Company)
    • 6.1.2 Datameer Inc.
    • 6.1.3 Altair Engineering Inc.
    • 6.1.4 SAP SE
    • 6.1.5 Tibco Software Inc.
    • 6.1.6 Cloudera Inc.
    • 6.1.7 Platfora Inc.
    • 6.1.8 ClearStory Data Inc.
    • 6.1.9 Oracle Corporation
    • 6.1.10 Birst Inc.
    • 6.1.11 Qlik Technologies Inc.
    • 6.1.12 MicroStrategy Incorporated
    • 6.1.13 Panorama Software
    • 6.1.14 Alteryx Inc.
    • 6.1.15 SAS Institute Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS