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市場調査レポート
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1190420

コネクテッドトラック市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Connected Truck Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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コネクテッドトラック市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コネクテッドトラック市場は、基準年に209億4000万米ドルとされ、今後5年間で537億2000万米ドルに達すると予測され、収益面では17%のCAGRで成長しています。

COVID-19パンデミック時の製造停止、施錠、貿易制限は、連結トラック産業に悪影響を及ぼしました。さらに、自動車生産の落ち込みと労働力不足は、市場に大きな影響を及ぼしました。COVID-19の感染者が限られている国々では自動車販売が着実に増加しているため、自動車メーカーは操業を再開しており、市場は今後数年で回復すると思われます。さらに、自動車産業の重要なセクターの顧客との継続性を維持するために、メーカーは将来のビジネスの不確実性を軽減するためのコンティンジェンシープランを実施しています。

中期的には、eコマース業界の台頭と、トラック運送業界におけるIoTの応用により、性能、予知保全、燃料効率のために艦隊を遠隔監視することが、コネクテッドトラック市場の成長を後押しすると思われます。コネクテッドトラック技術を通じて、フリートオペレーターは、燃料、メンテナンス、促進要因の賃金など、合わせて総所有コストの60%以上を占める要因の最適化を見込んでいます。

成長する技術的な改善は、さまざまな国がスマート道路やスマートシティを作るように、車両管理者にコネクテッドトラックが必要だと思わせるようになっています。市場の最新動向としては、人工知能、自律走行技術、3Dプリンティング、およびそれらが世界の物流業界に与える影響と価値提案が挙げられます。

また、トラックにおけるテレマティクスの利用が増加していることも、市場の重要な動向の1つです。今後5年以内に、世界で3,500万台以上のトラックが接続されると予想されます。

市場の主要プレイヤーは、コネクテッドトラックの需要増に対応するため、新たなパートナーシップを形成し、新製品を発表しています。例えば、以下のようなことです。

主なハイライト

  • Daimler Trucks Europeは、新しい充電管理ソリューションを発表し、Mercedes Benz eActros電気トラック用のFleetBoardアプリケーションに統合しました。充電管理ソリューションは、ポルトガル・リスボンのDigital Product Studio tb.lxが開発しました。
  • Bosch Mobility Solutions India LtdとPTV Groupは、持続可能で環境に優しい、よりグリーンな未来のために、物流分野におけるコネクテッドモビリティのための最先端ソリューションを開発する新しいパートナーシップに調印しました。両社はまた、インドのコネクテッド・ロジスティクス産業における政府プロジェクトを共同で推進する予定です。

北米は、発達したインターネット接続、商用車におけるIoTやテレマティクスの利用拡大、物流企業のデジタル化の高まりなど、さまざまな要因から、世界最大のコネクテッドトラック市場であると認識されています。

欧州は、フリートオーナーによるフリート遠隔監視のためのIoTおよびテレマティクスの適用が増加していることから、コネクテッドトラックの市場として最も急速に成長しています。

コネクテッドトラックの市場動向

商用車市場におけるテレマティクスの需要拡大と利用がコネクテッドトラック市場を牽引

テレマティクスは、効率的なサプライチェーンロジスティクスと車両管理のための独自のソリューションの開発において重要な役割を担っています。テレマティクスはリアルタイムの可視性とデータを提供し、手順とプロセスの最適化、製品の完全性の維持、賞味期限の最適化、サプライチェーン全体での損失と保険リスクの削減を実現します。

テレマティクスは、安全性と規制遵守、促進要因の監視、保険、インフラに関する重要な課題に対応するため、商業ロジスティクスとサプライチェーンにおける重要なコンポーネントとなりつつあります。

テレマティクス・ソリューションは、交通情報のライブアップデート、スマートなルート案内と追跡、事故や故障の際の迅速なロードサイドアシスタンス、自動料金決済、保険テレマティクスなどの機能を統合しています。そのため、燃料コストの削減、リソースの最適化、リアルタイムの接続性など、車両の運用指標の最適化には欠かせないものとなっています。

COVID-19の流行とオンラインショッピングの増加によるeコマース部門の成長も、コネクテッドトラックの需要拡大に大きく寄与しています。ある試算によると、2021年のeコマース業界の総売上高は5兆2,000億米ドルに達し、2020年比で前年比22.66%の増加を記録しました。多くのeコマース企業は自社で物流業務を行っており、コネクテッドトラックの大規模なフリートを発注しています。これにより、安全性、車両性能、燃費、促進要因の行動、予知保全の目的で、コネクテッドトラックを遠隔監視することが可能になります。

例えば、次のようなことです。

  • 2022年10月、アマゾンは、今後5年間で欧州全域の電気バン、トラック、低排出ガスパッケージハブに10億ユーロを投資すると発表しました。これらの車両には、テレマティクスなどの次世代コネクテッドテクノロジーも搭載されます。同社は、電気自動車とコネクテッドバンの保有台数を3000台から10000台に増やすことを目標としています。また、ミドルマイル配送用に1500台の大型電気トラックを欧州に配備する予定です。
  • アマゾンは2021年11月、CNH Industrial傘下のIvecoに天然ガスエンジン搭載のトラック「S WAY」を1064台発注しました。このトラックは欧州で使用され、Amazon Alexaの音声認識機能を統合した車載接続システム「IVECO Driver Pal」がプリインストールされています。

企業は、テレマティクス技術の高度化、商用車へのテレマティクス機器の搭載に膨大な費用を投じています。例えば、以下のようなことです。

  • 2022年3月、Navistarは、電気自動車モデルを含むクラス6-8の国際トラックおよびICバス車両の全製品ポートフォリオの新造車にテレマティクス機器を標準搭載しました。
  • 2022年1月には、フォルクスワーゲンSEの商用車子会社であるトラトンSE傘下のスウェーデンの商用車メーカーであるスカニアABが、欧州で販売するすべての商用車にインテリジェントな速度アシスタントソリューションの搭載を義務付けた新しいEU法に準拠するため、次世代車両のインフォテインメントシステムにHERE ISA Mapソリューションを実装するにあたり、世界ナビゲーション企業のHERE Technologiesを選択しました。

自動車業界では、技術の進歩により、コネクテッドトラックの採用が増加すると予測されています。コネクテッドトラックは自律走行トラックの開拓において重要な役割を果たすと予想され、それによって自動車メーカーに機会を提供しますが、限られたネットワークインフラが今後数年間コネクテッドトラック市場の妨げとなる可能性が高いと予想されています。

例えば、次のようなことです。

  • 2022年10月、IKEAは自律走行トラックのスタートアップ企業であるKodiak Roboticsと提携し、IKEAの配送用に自律走行トラックをテキサス州ダラス、米国で試験・配備しました。

上記のすべての要因に基づき、テレマティクスの利用拡大やeコマース企業からの大規模な車両発注が、今後5年間のコネクテッドトラック市場の成長を促進すると予想されます。

北米と欧州がコネクテッドトラック市場の成長で重要な役割を果たす

地理的には、欧州と北米がコネクテッドトラック市場の主要シェアを占めており、これはこれらの地域における自動車部門の拡大により、コネクテッドトラックの台数が増加しているためです。

先進地域のコネクテッドトラックは、高い導入率とインフラの改善により、今後5年間で大きな成長を記録すると予想されています。運転中の安全に対する意識と政府の安全規制が自動車産業を強化し、それによって予測期間中にこれらの地域のコネクテッドトラック市場を牽引しています。北米の主要な通信会社は、製品ポートフォリオを拡大するために、主要なコネクテッドトラック会社と提携しています。例えば、以下の通りです。

  • 2022年10月、コネクテッドトラックサービスのリーダーであり、北米最大の官民計量所バイパスネットワークを運営するDrivewyzeは、通信大手Verizon Connectと提携し、Verizon Connect Revealの顧客にDrivewyze計量所バイパスとDrivewyze Safety+サービスへの統合アクセスを提供しました。

アジア太平洋地域では、コネクテッド商用車向けのテレマティクスや車両管理ソリューションの利用が増加していることから、OEMやテクノロジーメーカーがさまざまなコネクテッド車両ソリューションを開発しており、今後5年間でコネクテッドトラックの需要が急速に拡大すると予想されます。

中国政府は、電動モビリティに加え、ADAS機能など、いくつかの先進的な車両技術に注力しています。それに伴い、中国の主要な自動車メーカーは、新しいレベル2およびレベル3のADAS機能の導入により、ポートフォリオを更新しています。

例えば、以下の通りです。

  • 2022年7月、東風成龍H5が中国初の大型自律走行トラックの免許を取得しました。成龍H5の遠隔運転システムは、中国移動の5Gネットワークで稼働しています。

小型商用車や大型商用車へのテレマティクスやADAS(先進運転支援システム)の導入など、予測技術分野への取り組みが、今後5年間の市場の成長に寄与すると考えられます。

コネクテッドトラック市場の競合分析

コネクテッドトラック市場は、Daimler Truck SE、Traton SE、Tata Motors Ltd、Volvo Trucks Corporation、PACCARなどの少数の世界プレーヤーによって主に支配されています。これらのプレイヤーは、ブランドポートフォリオを拡大し、市場での地位を固めるために、ジョイントベンチャー、M&A、新製品発表、製品開発にも取り組んでいます。

例えば、以下の通りです。

  • 2022年9月、Tata MotorsはADAS機能を搭載したPrimaトラックシリーズの最新バージョンを発売しました。Tata Primaは、インドで発売された最初のADAS対応トラックです。
  • 2022年8月、フリートおよび資産管理ソリューションの大手プロバイダーであるMiX Telematicsは、日野トラックとの提携を発表しました。この提携により、日野トラックを運用する北米のMiXの顧客に豊富なデータセットを提供し、車両のメンテナンス、安全性、効率性、コンプライアンスに関する知的な意思決定に情報を提供することが期待されます。
  • 2022年5月、ボルボ・トラックとDHLは、北米でハブ・ツー・ハブの自律型トラック輸送サービスを試験的に実施するために提携しました。このサービスは、荷主、輸送業者、物流サービス業者、貨物ブローカーを対象としています。
  • 2022年3月、BharatBenzブランドでトラックとバスを製造・販売し、Daimler Truck SEの完全子会社であるDaimler India Commercial Vehiclesは、同社の世界製品ポートフォリオ向けに拡張性のあるデジタル接続イノベーションを開発する完全出資のインキュベーター、Daimler Truck Innovation Center India(DTICI)を正式に発足させました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース:10億米ドル)

  • 車両タイプ
    • 小型商用車
    • 大型商用車
  • 通信距離
    • 短距離専用通信(ADAS)
    • 長距離通信(テレマティクスコントロールユニット)
  • 通信方式
    • 車車間(V2V)
    • 車車間(V2C)
    • 車車間(V2I)
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Robert Bosch GmbH
    • Continental AG
    • Denso Corporation
    • Aptiv Global Operations Limited
    • ZF Friedrichshafen AG
    • NXP Semiconductors NV
    • Magna International Inc.
    • Sierra Wireless
    • Mercedes-Benz Group AG
    • AB Volvo
    • Harman International

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64111

The connected truck market was valued at USD 20.94 billion in the base year, and it is projected to reach USD 53.72 billion in the next five years, registering a CAGR of 17% in terms of revenue.

Manufacturing shutdowns, lockdowns, and trade restrictions during the COVID-19 pandemic negatively affected the connected truck industry. Furthermore, the fall in automotive production and lack of labor significantly impacted the market. As automotive manufacturers resumed operations due to steadily rising automobile sales in countries with a limited number of COVID-19 cases, the market is likely to recover in the next few years. Furthermore, the manufacturers are implementing contingency plans to mitigate future business uncertainties to retain continuity with clients in the critical sectors of the automobile industry.

Over the medium term, the rise of the e-commerce industry and the application of IoT in the trucking industry to monitor fleets remotely for the sake of performance, predictive maintenance, and fuel efficiency is likely to boost the growth of the connected trucks market. Through connected truck technology, fleet operators are anticipating optimizing factors, such as fuel, maintenance, and wages of drivers, which together contribute more than 60% of the total cost of ownership.

Growing technological improvements are pushing fleet managers to believe that connected trucks are necessary, as different countries are making smart roads and smart cities. Some of the latest trends in the market are artificial intelligence, autonomous technologies, 3D printing, and their impact and value proposition to the global logistics industry.

The increasing use of telematics in trucks is also one of the significant trends in the market. Within the next five years, more than 35 million trucks globally are expected to be connected.

Key players in the market are forming new partnerships and launching new products to cater to the increasing demand for connected trucks. For instance,

Key Highlights

  • Daimler Trucks Europe launched the new Charge Management Solution and integrated it into the FleetBoard application for Mercedes Benz eActros electric trucks. The Charge Management Solution was developed by Digital Product Studio tb.lx in Lisbon, Portugal.
  • Bosch Mobility Solutions India Ltd and PTV Group signed a new partnership to develop cutting-edge solutions for connected mobility in the logistics space for a sustainable, eco-friendly, and greener future. The two companies will also jointly pursue government projects in the connected logistics industry in India.

North America is identified as the largest market for connected trucks in the world due to a variety of factors like well-developed internet connectivity, growing usage of IoT and telematics in commercial fleets, and the rising digitization of logistics companies.

Europe is the fastest growing market for connected trucks due to the increasing application of IoT and telematics to monitor the fleets by fleet owners remotely.

Connected Truck Market Trends

Growing Demand and Use of Telematics in the Commercial Vehicle Market to Drive the Connected Truck Market

Telematics plays a significant role in developing unique solutions for efficient supply chain logistics and fleet management. Telematics provides real-time visibility and data to optimize procedures and processes, maintain product integrity, optimize shelf-life, and reduce losses and insurance risks across the supply chain.

Telematics is becoming a critical component in commercial logistics and supply chains because it addresses key challenges related to safety and regulatory compliance, driver monitoring, insurance, and infrastructure.

Telematics solutions integrate capabilities like live traffic updates, smart routing and tracking, rapid roadside assistance in case of accidents or breakdowns, automatic toll transactions, and insurance telematics. Therefore, they are critical to optimizing the operational metrics of fleets, such as fuel cost reduction, resource optimization, and real-time connectivity.

The growing e-commerce sector, owing to the COVID-19 pandemic and the increase in online shopping, also significantly contributed to the growing demand for connected trucks. According to some estimates e-commerce industry in 2021 reached total sales of USD 5.2 trillion, posting a Y-o-Y increase of 22.66% over 2020. Many e-commerce companies have in-house logistics operations and are ordering large fleets of connected trucks. This enables them to monitor connected trucks remotely for the purposes of safety, fleet performance, fuel efficiency, the behavior of drivers, and predictive maintenance.

For instance,

  • In October 2022, Amazon announced it to invest EUR 1 billion in electric vans, trucks, and low-emission package hubs across Europe, over the next five years. These vehicles also feature next-generation connected technologies like telematics. The company aims to increase its fleet of electric and connected vans from 3000 to 10000. The company also plans to deploy 1500 heavy-duty electric trucks in Europe for middle-mile deliveries.
  • In November 2021, Amazon ordered 1064 natural gas-powered trucks S WAY from Iveco, a subsidiary of CNH Industrial. The trucks are used in Europe and are pre-installed with IVECO Driver Pal, an onboard connectivity system featuring integrated voice recognition capabilities from Amazon Alexa.

Companies are spending huge amounts of money on making telematics technology more advanced and integrating telematics devices in commercial vehicles. For instance,

  • In March 2022, Navistar installed a telematics device as standard on all new builds of the complete Class 6-8 International Truck and IC Bus vehicle product portfolios, including electric models.
  • In January 2022, Scania AB, the Swedish commercial manufacturer which is a part of Traton SE, the commercial vehicle subsidiary of Volkswagen SE, selected global navigations company HERE Technologies to implement HERE ISA Map solution in the infotainment systems of its next-generation vehicles to comply with the new EU law, which has made it mandatory for all the commercial vehicles sold in Europe to be fitted with intelligent speed assistant solutions.

The automotive industry is projected to see an increase in the adoption of connected trucks due to technological advancements in the automotive industry. Connected trucks are expected to play a significant role in the development of autonomous trucks, thereby providing opportunities for automotive manufacturers, even though the limited network infrastructure is expected to be a significant factor that is likely to hinder the connected truck market over the next few years.

For instance,

  • In October 2022, IKEA teamed up with autonomous truck startup Kodiak Robotics to test and deploy autonomous trucks for IKEA's deliveries in Dallas, Texas, and United States.

Based on all the above factors, the growing usage of telematics and the large fleet orders from e-commerce companies are expected to drive the growth of the connected trucks market over the next five years.

North America and Europe are Playing Key Role in the Connected Truck Market Growth

Geographically, Europe and North America hold the major shares of the connected truck market, owing to the expansion of the automotive sector in these regions, leading to an increase in the number of connected trucks.

Connected trucks in the developed regions are anticipated to register significant growth over the next five years due to higher adoption rates and improved infrastructure. Awareness of safety while driving and government safety regulations are empowering the automotive industry, thereby driving the connected truck market in these regions during the forecast period. Major telecom companies across North America are partnering with leading connected truck companies truck to expand their product portfolios. For instance,

  • In October 2022, Drivewyze, the leader in connected truck services and operator of the largest public-private weigh station bypass network in North America, partnered with telecom major Verizon Connect to provide Verizon Connect Reveal customers with integrated access to Drivewyze weigh station bypass and Drivewyze Safety+ services.

The demand for connected trucks in Asia-Pacific is anticipated to grow rapidly over the next five years as OEMs and technology manufacturers are developing various connected vehicle solutions, owing to the increase in the use of telematics and fleet management solutions for connected commercial vehicles in the region.

The Chinese government is focusing on several advanced vehicles technology, like ADAS features, along with electric mobility. With that, major automakers in the country are updating their portfolio with the introduction of the new level 2 and level 3 ADAS features.

For instance,

  • In July 2022, the Dongfeng Chenglong H5 received the license for its first heavy-duty autonomous truck in China. The Chenglong H5's remote driving system runs on China Mobile's 5G network.

Initiatives toward the predictive technology sector, such as implementing telematics and advanced driver assistance system in light and heavy commercial vehicles, are likely to contribute to the growth of the market over the next five years.

Connected Truck Market Competitive Analysis

The connected truck market is majorly dominated by a few global players, which include Daimler Truck SE, Traton SE, Tata Motors Ltd, Volvo Trucks Corporation, and PACCAR. These players also engage in joint ventures, mergers and acquisitions, new product launches, and product development to expand their brand portfolios and cement their market positions.

For instance,

  • In September 2022, Tata Motors launched the latest versions of the Prima truck range equipped with ADAS features. Tata Prima is the first ADAS-enabled truck to be launched in India.
  • In August 2022, MiX Telematics, a leading provider of fleet and asset management solutions, announced its partnership with Hino trucks. This partnership is expected to provide MiX customers in North America that operate Hino trucks with rich data sets, informing intelligent decision-making regarding vehicle maintenance, safety, efficiency, and compliance.
  • In May 2022, Volvo Trucks and DHL teamed up to pilot a hub-to-hub autonomous trucking service in North America. This service is designed to serve shippers, carriers, logistics service providers, and freight brokers.
  • In March 2022, Daimler India Commercial Vehicles, which manufactures and sells trucks and buses under the BharatBenz brand and is a wholly owned subsidiary of Daimler Truck SE, officially launched the Daimler Truck Innovation Center India (DTICI), a fully-owned incubator to develop scalable digital connectivity innovations for the company's global product portfolio.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD Billion)

  • 5.1 Vehicle Type
    • 5.1.1 Light Commercial Vehicles
    • 5.1.2 Heavy Commercial Vehicles
  • 5.2 Range
    • 5.2.1 Dedicated Short-range Communication (ADAS)
    • 5.2.2 Long-range (Telematics Control Unit)
  • 5.3 Communication Type
    • 5.3.1 Vehicle-to-vehicle (V2V)
    • 5.3.2 Vehicle-to-cloud (V2C)
    • 5.3.3 Vehicle-to-infrastructure (V2I)
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.2 Continental AG
    • 6.2.3 Denso Corporation
    • 6.2.4 Aptiv Global Operations Limited
    • 6.2.5 ZF Friedrichshafen AG
    • 6.2.6 NXP Semiconductors NV
    • 6.2.7 Magna International Inc.
    • 6.2.8 Sierra Wireless
    • 6.2.9 Mercedes-Benz Group AG
    • 6.2.10 AB Volvo
    • 6.2.11 Harman International

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS