表紙:醸造用酵素市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1190151

醸造用酵素市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Brewing Enzymes Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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醸造用酵素市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の醸造酵素市場は、予測期間(2022年~2027年)にCAGR6.7%を記録すると予想されています。

COVID-19の発生により、世界中でロックダウンが発生し、継続的な規制がサプライチェーンを混乱させ、醸造酵素市場のメーカーに課題をもたらしました。激しい競争、価格設定問題、消費者の嗜好の変化が市場を牽引しています。醸造酵素市場もこの損失の例外ではなく、生産施設や製造装置が停止し、この側面が成長を阻害しました。

市場は主に、消費者の間でビールやアルコール飲料の需要が高まり、世界レベルで独立系の醸造所や地ビールメーカー、ブルーパブが増加したことが要因となっています。しかし、FDA、USDA、EUなどの規制機関による醸造業界における規制が、市場成長を抑制する大きな課題となっています。

醸造酵素の市場動向

アルコール飲料の需要増加

アルコール飲料の需要増加の結果、醸造・蒸留業界の需要は過去数年間で大幅な伸びを記録しています。世界中の消費者が個性的で風味豊かなビールを求めており、これがアルコール飲料市場においてアミラーゼ、プロテアーゼ、グルカナーゼ、セルラーゼなどの醸造酵素の市場を押し上げています。Brewers Associationによると、米国では過去5年間にクラフトビールの醸造所が大幅に増加したとのことです。

アジア太平洋地域は急成長中

中国やインドなどアジア太平洋地域の国々は、ビールやアルコール飲料の需要の増加、国民の可処分所得、人口の都市化、多くの国での主要企業の進出などにより、市場の大半を占めています。中国では、醸造に使用される酵素の有効性、効果、実現可能性を評価・向上させるための一連の研究が行われています。また、地ビールメーカーの数が増加していることに加え、健康的なライフスタイルを求める傾向から、アルコールフリーや低アルコールの分野で大規模な製品発表が行われています。これらの要因が相まって、市場の拡大に拍車をかけています。

醸造酵素市場の競合分析

醸造酵素の世界市場は、各国の地域および国内の大手企業が存在するため、断片的な市場となっています。消費者の間でブランドの存在感を高めるために大手企業が採用する戦略的アプローチとして、新製品開発とともに企業の合併、拡張、買収、提携に重点が置かれています。例えば、Associated British Foods plcは、革新的な酵素の発見プロセスの効率を高めるために菌株開発をデジタル化する研究開発用高度ソフトウェアソリューションのリーディングプロバイダーであるGenedata AGとの提携を拡大しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 原料別
    • 微生物
    • 植物由来
  • タイプ別
    • アミラーゼ
    • アルファラーゼ
    • プロテアーゼ
    • その他のタイプ
  • 形態別
    • 液状
    • 乾燥状
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市況分析
  • 企業プロファイル
    • Amano Enzyme Inc.
    • Associated British Foods PLC
    • DuPont de Nemours Inc.
    • Koninklijke DSM NV
    • A Group Soufflet company
    • CBS Brewing
    • Megazyme Ltd
    • Novozymes AS
    • Caldic BV
    • Souflett biotechnology by souflett groups

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 50810

The global brewing enzymes market is expected to register a CAGR of 6.7% during the forecast period (2022- 2027).

Due to the COVID-19 outbreak, lockdowns across the world and continuing restrictions disrupted the supply chain creating challenges for manufacturers in the Brewing Enzymes market. Intense competition, pricing issues, and shifting consumer preferences is driving the market. The brewing enzyme market is no exception to this loss, production facilities and manufacturing units were shut down, and this aspect disrupted growth.

The market is mainly driven by the increase in demand for beer and alcoholic beverages among consumers, which has resulted in an increased number of independent breweries, microbreweries, and brewpubs on a global level. However, regulations in the brewing industry by regulatory bodies such as FDA, USDA, and EU are the major challenge that is restraining the market growth.

Brewing Enzymes Market Trends

Increased Demand For Alcoholic Beverages

As a result of increased demand for alcoholic beverages, the demand for the brewing and distilling industries has experienced significant growth during the past few years. Consumers across the world are seeking distinctive and flavorful beers, which is pushing the market for brewing enzymes such as amylases, proteases, glucanase, and cellulase in the alcoholic beverage market space. According to the Brewers Association, there has been a significant increase in the number of craft breweries in United States over the last five years.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Region

Countries in the Asia-Pacific region, such as China and India, have the majority of the market due to their increasing demand for beer and alcoholic beverages, disposable income of the people, urbanized population, and expansion of key companies in many countries. In China, a series of studies have been conducted to assess and enhance the efficacy, effectiveness, and feasibility of the enzymes used in brewing. Along with the rising count of microbreweries, the country is also involved in extensive product launches in the alcohol-free and low-alcohol segments owing to the trend towards a healthy lifestyle. All these factors together are fuelling the market expansion.

Brewing Enzymes Market Competitive Analysis

The global market for brewing enzymes is fragmented, owing to the presence of large regional and domestic players in different countries. Emphasis is given to the merger, expansion, acquisition, and partnership of the companies along with new product development as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers. For instance, Associated British Foods plc has expanded its partnership with Genedata AG, a leading provider of advanced software solutions for R&D to digitalize strain development to increase the efficiency of the discovery process for innovative enzymes.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and market definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Source
    • 5.1.1 Microbial
    • 5.1.2 Plant
  • 5.2 By Type
    • 5.2.1 Amylase
    • 5.2.2 Alphalase
    • 5.2.3 Protease
    • 5.2.4 Other Types
  • 5.3 By Form
    • 5.3.1 Liquid
    • 5.3.2 Dry
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Position Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Amano Enzyme Inc.
    • 6.4.2 Associated British Foods PLC
    • 6.4.3 DuPont de Nemours Inc.
    • 6.4.4 Koninklijke DSM NV
    • 6.4.5 A Group Soufflet company
    • 6.4.6 CBS Brewing
    • 6.4.7 Megazyme Ltd
    • 6.4.8 Novozymes AS
    • 6.4.9 Caldic BV
    • 6.4.10 Souflett biotechnology by souflett groups

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET