表紙:安息香酸市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1190045

安息香酸市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Benzoic Acid Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
安息香酸市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

安息香酸の世界市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR5.6%で成長すると予測されています。

COVID-19のパンデミックは、いくつかの施設が閉鎖されたり従業員数が減らされたりして、少数の材料の生産が減少したため、メーカーに多くの支障をもたらしました。COVID-19の突然の発生に伴い、政府の厳しい規制により、世界中で缶詰または包装された食品および飲料、菓子の需要が増加したため、世界中で安息香酸市場の需要が大幅に増加しています。安息香酸市場は、過去数年間のアプリケーションセグメントでその卓越性のために積極的な成長を見てきましたし、パンデミックの位相にわたって速いペースで成長を達成し続けることが期待されます。

しかし、食品の保存は、缶詰食品、インスタント食品、パッケージ食品の貯蔵寿命を高めるために不可欠であり、これは安息香酸市場の成長を世界的に加速させました。さらに、安息香酸は、化学分野ではフェノールの調合に、歯磨き粉やマウスウォッシュでは防腐剤として利用されており、これらはCOVID-19の際に必須商品となり、世界中のオンライン小売サイトや食料品店で簡単に入手することができるようになりました。さらに、特に欧州と北米地域では、フタル酸系可塑剤を非フタル酸系可塑剤に置き換えることで、製紙産業での用途が増え、安息香酸メーカーに大きな市場機会が生まれました。

安息香酸の市場は、世界中の消費者の間で缶詰や包装された食品、またはそのまま食べられる食品の人気が高まっているため、大きく成長しています。しかし、長い間、食品の安全性と無菌を維持するために、食品メーカーは、安息香酸の需要を推進することが予測され、予算に優しい、安全であるような成分や要素を採用すると予測されます。これとは別に、安息香酸市場は、アンチエイジング、火傷、白癬、または水虫の食品などの真菌性皮膚疾患の治療のための別の軟膏でその使用のために高い成長を推進していました。

主な市場動向

加工食品に対する需要の増加

消費者のパラダイムシフトにより、毎日の食事に必要なスナック菓子、フルーツジュース、加工肉スナックなどの加工食品・飲料製品への移行が進んでいます。欧州の多くの国々では、朝食などの食事を抜くことが一般化しており、加工・包装された飲食品への消費者の嗜好が高まっています。安息香酸を含む保存料は加工食品や飲食品の重要な成分であるため、エンドユーザー業界は安息香酸のイノベーションを積極的に求めており、その結果、メーカーにとっては製品ポートフォリオの拡大や製品投入を通じて市場で大きな地位を獲得する絶好の機会になっています。また、インド、オーストラリア、中国などの新興国における飲食品加工施設の増加も、安息香酸の需要を後押ししています。

アジア太平洋地域が急成長中の市場として浮上

アジア太平洋地域は安息香酸市場で大きなシェアを占めており、その主な理由はさまざまなエンドユーザー産業での幅広い用途にあります。飲食品産業を除けば、インドや中国では一人当たりのプラスチック消費量が多く、それが可塑剤の使用を増加させ、安息香酸市場を押し上げています。また、同地域では安息香酸ナトリウム・カリウムの需要増が顕著であり、これも安息香酸市場を牽引する要因の一つとなっています。また、インドをはじめとするアジア諸国では飼料産業が成熟しており、この地域でも安息香酸の需要を高めています。また、政府の規制が厳しいことや、小規模な飲食品産業が増加していることも、市場の成長を後押しする要因となっています。

競合情勢

安息香酸は非常に断片的な市場であり、世界中に多数のローカルプレーヤーが存在しています。安息香酸はさまざまなエンドユーザー産業で幅広く使用されているため、世界市場での存在感を高めるために、積極的なメーカーによる製品の上市が増加しています。Emerald Performance Materials、I G Petrochemicals Ltd.、Merck KGaA、Chemcrux Enterprises Ltd.、The Chemical Companyなどの主要企業は、安息香酸の最大用途分野を獲得し、圧倒的なシェアを獲得しています。(IGPL), Merck KGaA, Chemcrux Enterprises Ltd, and The Chemical Companyも安息香酸の最大の応用分野を獲得し、市場で顕著なシェアを獲得するために製品範囲を拡大しています。巨大なメーカーは、エンドユーザー業界の要件に基づいて、ニッチで革新的な製品を開発するために彼らのR&Dの努力を強化しています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • 飲食品
      • ベーカリー・菓子類
      • 肉製品
      • 飲料
      • ソース/ディップ/サラダドレッシング
      • 乳製品
      • その他
    • 化学品
    • 可塑剤
    • 飼料
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市況分析
  • 企業プロファイル
    • Emerald Kalama
    • I G Petrochemicals Ltd(IGPL)
    • Merck KGaA
    • Chemcrux Enterprises Ltd
    • Merck KGaA
    • Chemcrux Enterprises Ltd
    • The Chemical Company
    • Ganesh Benzoplast
    • Huayin jinqiancheng pharmaceutical co. ltd
    • Wuhan Youji Industry Company Limited

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 47628

The global benzoic acid market is projected to grow at a CAGR of 5.6 % during the forecast period (2022-2027).

The COVID-19 pandemic posed numerous hindrances for the manufacturers as several facilities had been closed or reduced the number of employees, resulting in lower production of few materials. With the sudden outbreak of COVID-19, strict government regulations led to increased demand for canned or packaged food and beverages and confectionaries worldwide; thus, the demand for the Benzoic acid market across the globe is growing drastically. The benzoic market has seen positive growth due to its prominence in the application segments in the past couple of years and is expected to continue attaining growth at a faster pace over the phase of the pandemic.

However, food preservation was essential to raise the shelf life of canned food, instant food, and packaged food products, which accelerated the growth of the Benzoic acid market globally. Additionally, benzoic acid is utilized for preparing phenols in the chemical sector and preservatives in toothpaste and mouthwash, which were essential commodities during covid-19 and are easily available on online retail websites, and grocery shops over the world. Furthermore, replacing phthalate plasticizers with non-phthalate plasticizers, particularly in European and North American regions, has created a great market opportunity for the benzoic acid manufacturers with increasing application in paper industries.

The benzoic acid market is blooming owing to the increasing popularity of canned, packaged, or ready-to-eat food commodities among consumers all over the globe. However, to keep food safe and bacteria-free for a longer time, food producers are predicted to adopt such ingredients and elements that are budget friendly and safe, which is predicted to propel the demand for benzoic acid. Apart from this, the benzoic acid market was propelling high growth owing to its usage in different ointments for fungal skin disease treatment such as anti-aging, burns, ringworm, or athlete's food.

Key Market Trends

Increasing Demand For Processed Foods

The consumer's paradigm shift toward processed food and beverage products such as snacks, fruit juices, processed meat snacks, and others to meet their daily meal requirement. The prevalence of skipping meals such as breakfast in many European countries has increased consumers' preference for processed and packaged food and beverage products. As preservatives, including benzoic acid, are an important ingredient in processed food and beverage products, the end-user industries are actively looking for innovation in benzoic acid, which in turn has provided a great opportunity for the manufacturers to attain a significant market position through expanding their product portfolio and product launches. The increasing number of food and beverage processing units in developing nations such as India, Australia, China, and others are also fueling the demand for benzoic acids.

Asia-Pacific Emerges as The Fastest-growing Market

Asia Pacific region holds a major share in the benzoic acid market, primarily due to extensive application in various end-user industries. Apart from the food and beverage industries, the per capita consumption of plastic is high in India and China, which in turn has increased the use of plasticizers, boosting the benzoic acid market. The Region has strongly registered a rising demand for sodium and potassium benzoate, another factor driving the overall benzoic acid market. The animal feed industry is also maturing in various Asian countries such as India, again boosting the demand for benzoic acid in the Region. The stringent government regulations and an increasing number of small-scale food and beverage industries are also major contributors to fueling the market's growth.

Competitive Landscape

Benzoic acid is a highly fragmented market with the presence of a large number of local players across the globe. The extensive application of benzoic acid in various end-user industries has resulted in an increasing number of product launches by active manufacturers to consolidate their presence in the global market. The key players such as Emerald Performance Materials, I G Petrochemicals Ltd. (IGPL), Merck KGaA, Chemcrux Enterprises Ltd, and The Chemical Company are also expanding their product range to capture maximum application areas of benzoic acid and attain a prominent share in the market. The giant manufacturers have intensified their R&D efforts to develop niche and innovative products based on the end-user industry's requirements.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Food & Beverage
      • 5.1.1.1 Bakery and Confectionery
      • 5.1.1.2 Meat Products
      • 5.1.1.3 Beverage
      • 5.1.1.4 Sauces / Dips / Salad Dressings
      • 5.1.1.5 Dairy Products
      • 5.1.1.6 Others
    • 5.1.2 Chemicals
    • 5.1.3 Plasticizers
    • 5.1.4 Animal Feed
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Russia
      • 5.2.2.5 Italy
      • 5.2.2.6 Spain
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 India
      • 5.2.3.2 China
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle-East and Africa
      • 5.2.5.1 South Africa
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Position Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Emerald Kalama
    • 6.4.2 I G Petrochemicals Ltd (IGPL)
    • 6.4.3 Merck KGaA
    • 6.4.4 Chemcrux Enterprises Ltd
    • 6.4.5 Merck KGaA
    • 6.4.6 Chemcrux Enterprises Ltd
    • 6.4.7 The Chemical Company
    • 6.4.8 Ganesh Benzoplast
    • 6.4.9 Huayin jinqiancheng pharmaceutical co. ltd
    • 6.4.10 Wuhan Youji Industry Company Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET