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市場調査レポート
商品コード
1687143
美容・パーソナルケア製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)Beauty And Personal Care Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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美容・パーソナルケア製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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美容・パーソナルケア製品市場規模は2025年に6,412億米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは5.68%で、2030年には8,452億米ドルに達すると予測されます。
ミレニアル世代は、定期的な身だしなみの一環として、カラー化粧品のような美容製品を使うことが増えています。身だしなみを重視するようになったことで、こうした化粧品がさまざまな流通チャネルを通じて簡単に手に入るようになったことが、販売額を押し上げました。さらに、天然成分、無害成分、オーガニック成分を含む化粧品の出現も、市場の拡大を後押ししました。化学品や合成製品の有害性に対する意識の高まりとともに、消費者はオーガニックパーソナルケア製品に傾倒しています。これは、調査期間中の市場成長を促進すると予想されます。このほか、企業は消費者の需要を利用し、市場でのシェアと消費者基盤を拡大しています。例えば、2022年2月、英国を拠点とするファッション企業Boohooは、50以上の製品からなるヴィーガンビューティーシリーズを発売しました。Boohoo Beautyの化粧品ラインには、ハイライトスティック、チーク、セッティングスプレー、コスメパレットなどがあり、独占販売されています。さらに、口腔疾患は、予防可能な部分も多いが、多くの国々にとって大きな健康負担となっており、生涯を通じて人々に影響を与え、痛み、不快感、醜状、死に至ることさえあります。2023年の世界保健機関(WHO)の推定によると、口腔疾患は全世界で35億人近くが罹患しており、中でも永久歯のう蝕が最も一般的な疾患です。世界全体では、20億人が永久歯のう蝕に苦しみ、5億2,000万人の幼児が乳歯のう蝕に苦しんでいると推定されています。そのため、パーソナルケア製品の需要は今後数年間で増加すると予想されます。
パーソナルケア製品に含まれる化学品の副作用に関する懸念の高まりは、肌荒れ、アレルギー、くすみにつながり、天然とオーガニックのスキンケア製品への需要を煽りました。合成化粧品の長期使用は、刺激、ホルモンバランスの乱れ、毒性など、さまざまな健康問題を引き起こす可能性があります。しかし、植物エキスや天然オイルなどのオーガニック成分の化粧品は、肌に害を与えないです。消費者は、化学品を含まず、内容成分が透明な自然派スキンケアや化粧品を好みます。このような要因が、消費者の間で合成スキンケア製品からオーガニック製品への嗜好のシフトをもたらしました。
この関心の高まりに乗じて、メーカー各社は幅広いオーガニックスキンケア製品を導入することで、製品ラインナップの刷新と拡大を図っています。これらの製品は、オーガニック、ヴィーガン、天然、ケミカルフリー、無農薬などの謳い文句で、植物由来のクリーンラベル成分を含んでいます。例えば、Shiseidoは2022年4月に新しいスキンケアブランド「Ule」を発表しました。このブランドは、地元の垂直農園から無農薬の植物を調達しています。自然派スキンケアの利点に関する知識の普及により、消費者は環境にやさしく、持続可能で、成分の透明性が高い自然派スキンケア製品を求めるようになりました。さらに、バイオ化粧品のオンラインショップを通じたオーガニックコンセプトの動向の高まりが、天然・オーガニック美容・パーソナルケア製品市場の成長を後押しすると予想されます。
アジア太平洋では、中国、インド、日本、インドネシア、ベトナムのような国々が、市場参入企業にかなりの成長機会をもたらしています。これは主に、多くの人々が毎日のメイクAppleーチンで化粧品の可能性を解き放つように、カラー化粧品への需要が高まっているためです。それゆえ、主要企業は市場を強化するための主要戦略として、製品革新やM&Aに激しく乗り出しています。例えば、2023年4月、パーソナルケアと美容ブランドのザ・ボディショップは、インド市場で「アクティヴィスト」製品シリーズを発売しました。この新ラインは、スキンケア製品とカラー化粧品のセレクションで、同国におけるブランドのサステイナブルコミットメントを強化するものです。
さらに、フェイシャルメーキャップ、ヘアスタイリング、カラーリング製品などの化粧品に関する意識の高まりと、クリーンラベルや天然成分への需要の高まりが、間もなく市場を牽引すると予想されます。価格に敏感な消費者が保湿と皮膚保護を提供する製品を選ぶようになり、多機能製品へのニーズが技術革新を促進しています。ソーシャルメディアのインフルエンサーが美容法を発表する動向は、ここ数年増加しています。そのため、国内外の美容企業はブランドの認知度を高め、潜在的な消費者にリーチするためにインフルエンサーに注目しています。例えば、2022年9月、世界展開の一環として、ジェシカ・アルバが設立したクリーンライフスタイル企業、Honest Companyが中国で事業を開始しました。衛生的な美容製品に対する比較的小規模ながら高まる需要を活用するため、このデジタルネイティブ企業は、Alibaba・グループの越境eコマースプラットフォームであるTmall Globalに旗艦店を設立しました。中国の買い物客は、Honestのブランド「オネスト・ビューティー」のスキンケアやカラー化粧品を購入できます。Tmall Globalの買い物客は、Extreme Length Mascara+Lash Primerや、ヒアルロン酸を配合したフェイスクリームHydrogel Creamなど、様々なストックユニットから選ぶことができます。
世界の美容・パーソナルケア市場は競争が激しく、Procter & Gamble、Unilever、L'Oreal SA、Colgate-Palmolive Company、Estee Lauder Inc.需要は主に、スキンケア習慣への適応と、ブランドノウハウに関する消費者の意識向上によって牽引されています。各社は、成分、機能性、包装に関する品質と製品革新を改善しました。主要企業は、統合を達成し、製品提供を最適化するための主要戦略として、合併、買収、製品革新に乗り出しています。さらに、これらの参入企業は、地元市場で優位に立つために地元参入企業と合併しています。
The Beauty And Personal Care Products Market size is estimated at USD 641.20 billion in 2025, and is expected to reach USD 845.20 billion by 2030, at a CAGR of 5.68% during the forecast period (2025-2030).
Millennials are increasingly using beauty products like color cosmetics as part of their regular grooming routines. The simple accessibility of these cosmetic items through various sales channels, with the increased emphasis on personal grooming, aided the sales value. Furthermore, the emergence of cosmetics with natural, non-toxic, and organic components helped the market expansion. Consumers are inclined toward organic personal care products with rising awareness about the harmful effects of chemicals and synthetic products. It is expected to drive market growth during the study period. Besides this, companies are capitalizing on consumers' demands to expand their share and consumer base in the market. For instance, in February 2022, a United Kingdom-based fashion company, Boohoo, launched a vegan beauty range of more than 50 products. Boohoo Beauty's cosmetics line includes highlighter sticks, blush, setting sprays, cosmetic palettes, and others that are available exclusively. Moreover, oral diseases, while largely preventable, pose a major health burden for many countries and affect people throughout their lifetime, causing pain, discomfort, disfigurement, and even death. The World Health Organization (WHO) in 2023 estimated that oral diseases affect close to 3.5 billion people worldwide, with caries of permanent teeth being the most common condition. Globally, it is estimated that 2 billion people suffer from caries of permanent teeth, and 520 million children suffer from caries of primary teeth. Therefore, the demand for personal care products is anticipated to rise in the coming years.
The growing concerns regarding the side effects of chemicals in personal care products, leading to skin irritation, allergies, and dullness, fueled the demand for natural and organic skincare products. Prolonged use of synthetic cosmetics may cause various health issues, such as irritation, hormonal imbalance, and toxicity. However, cosmetic products of organic ingredients, such as plant extracts and natural oils, do not harm the skin. Consumers prefer natural skincare and cosmetic products that are free from chemicals and transparent about their content. This factor resulted in a shift in preference from synthetic skincare products to organic products among consumers.
To capitalize on this growing interest, manufacturers are revamping and expanding their product offerings by introducing a wide range of organic skincare products. These products contain plant-based, clean-label ingredients with organic, vegan, natural, chemical-free, and cruelty-free claims. For instance, in April 2022, Shiseido revealed a new skincare brand, Ule. It sources pesticide-free botanicals from local vertical farms. The dissemination of knowledge related to the benefits of natural skincare led consumers to seek eco-friendly, sustainable, natural skincare products that offer greater product ingredient transparency. Furthermore, the growing trend of organic concepts through online stores for bio-cosmetic products is expected to boost the growth of the natural and organic beauty and personal care products market.
In the Asia-Pacific region, countries like China, India, Japan, Indonesia, and Vietnam present considerable growth opportunities for market players. This is primarily due to the growing demand for color cosmetics, as many people unleash the potential of cosmetics in their daily makeup routine. Hence, the significant players are intensely embarking on product innovation and mergers and acquisitions as their prime strategy to consolidate the market. For instance, in April 2023, Personal care and beauty brand The Body Shop launched its 'activist' product range in the Indian market. The new line strengthens the brand's sustainable commitment in the country with a selection of skin products and color cosmetics.
Furthermore, growing awareness regarding cosmetics products, such as facial makeup, hairstyling, and coloring products, with increasing demand for clean labels and natural ingredients, is expected to drive the market shortly. The need for multifunctional products is driving innovation as price-conscious consumers are opting for products that provide hydration and skin protection. The trend of social media influencers showcasing their beauty regimens has increased over the past few years. Thus, local and international beauty companies are turning to influencers to increase their brand awareness and reach potential consumers. For instance, in September 2022, as part of its global expansion, the Honest Company, a clean lifestyle company founded by Jessica Alba, launched its business in China. To capitalize on the relatively small but rising demand for sanitary beauty products, the digitally native company created a flagship store on Tmall Global, Alibaba Group's cross-border e-commerce platform. Chinese shoppers can purchase skin care and color cosmetics from Honest's brand, Honest Beauty. Shoppers on Tmall Global can select from various stock-keeping units, including its Extreme Length Mascara + Lash Primer and Hydrogel Cream, a face cream enriched with hyaluronic acid.
The global beauty and personal care market is competitive, with a strong presence of regional and international players in the market like Procter & Gamble, Unilever, L'Oreal SA, Colgate-Palmolive Company, and Estee Lauder Inc. Demand is mainly driven by more adaptation toward skincare routines and consumer awareness about brand know-how. The companies improved the quality and product innovation regarding ingredients, functionality, and packaging. The key players are embarking on mergers, acquisitions, and product innovation as their key strategies to achieve consolidation and optimize offerings. Moreover, these players merge with local players to gain dominance in the local market.