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市場調査レポート
商品コード
1687174
ドイツの美容およびパーソナルケア製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Germany Beauty And Personal Care Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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ドイツの美容およびパーソナルケア製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
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ドイツの美容およびパーソナルケア製品市場規模は2025年に197億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは3.99%で、2030年には239億8,000万米ドルに達すると予測されます。
可処分所得が増加し、身だしなみへの関心が高まるなか、消費者は自分の外見と健康を高める製品により多くの支出を惜しまないです。Statistisches Bundesamtによると、2022年、ドイツの個人世帯の可処分所得は前年比で7%増加しました。ソーシャルメディア・プラットフォームの台頭は、消費者の購買行動に大きな影響を与えています。さらに、有名人や美容ブロガーが独自のブランドを立ち上げ、特にソーシャルメディアに積極的な若い層をターゲットにしています。例えば、2022年6月、モデルで起業家のヘイリー・ビーバーは、インスタグラムを通じて新美容ブランド「ローデ」の立ち上げを発表しました。製品はドイツ、フランス、スペイン、その他の欧州諸国で販売されました。さらに、オーガニック化粧品を求める顧客の需要に応えるため、プレーヤーは自然派製品を発売しています。例えば、2022年8月、ドイツのインディーズブランド、スピリット・オブ・ルーゲンは、白亜の断崖で有名な小さな島、ルーゲンで手作りされた美容製品シリーズを発売しました。同社の美容製品のいくつかは、癒し効果の高いルーゲンのチョークを使用しています。
汚染、ストレス、不健康な食習慣が肌の健康に悪影響を及ぼし、敏感肌やアレルギーの有病率を高めています。同国の気候は季節によって暖かくなったり寒くなったりするため、消費者は敏感肌になっています。そのため、にきび、湿疹、しみ、吹き出物など、さまざまな皮膚過敏症に効果的なスキンケア製品を求める消費者が増えています。さらに、さまざまな肌悩みのために、AHA、BHA、セラミド、ナイアシンアミド、レチノール、ヒアルロン酸などの有効成分を配合したスキンケア製品への需要が消費者の間で高まっています。さらに、加齢とともに肌のコラーゲン産生量が減少し、それがシワの形成につながります。老年人口の増加と皮膚の健康への関心の高まりが、市場の成長をさらに後押ししています。
個々の髪質やニーズに合わせたパーソナライズド・ヘアケアの動向は、国内でますます顕著になっています。そのため、特定の髪質向けにカスタマイズされたシャンプーを提供するブランドが台頭しています。例えば、ヘンケルは2022年に、消費者の独立したニーズに対応するための新しいパーソナライズド・ヘアケア・サービスであるSalonLab&Meを開始しました。さらに、クレンジング、美容液、スクラブ、化粧水などの天然処方への関心の高まりから、フェイシャルケアの需要が大きく伸びています。eコマースの急増は、国内でのボディケア製品の販売増につながり、多くの主要企業がオンラインで製品を紹介するようになりました。例えば、2022年、Dr. Barbara Sturm Molecular Cosmeticsは、欧州全土のアマゾンにハイエンドストアを開設しました。この提携により、このドイツブランドは英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペインの消費者に迅速かつコスト効率よく製品を販売することができるようになりました。市場の成長は、製品革新の高まりによっても牽引されています。例えば、2023年3月、オーラルBはTHE BIG RETHINKを立ち上げました。これは、障害のある人々やその介護者、歯科専門家にとって、オーラルケアをより包括的で利用しやすく、前向きなものにするための取り組みです。THE BIG RETHINKの発売を記念して、ドイツのフランクフルトで開催された独占発売イベントでブランドフィルムが紹介されました。
ドイツの美容およびパーソナルケア製品市場は競争が激しいです。同市場の主要企業には、Loreal S.A.、Beiersdorf AG、The Procter &Gamble Company、Colgate &Palmolive Company、Coty Inc.などがいます。市場プレーヤーは、製品需要の拡大に対応するため、製品発売、事業拡大、提携、M&Aなどの戦略を採用しています。製品発売は、プレゼンスを拡大し市場に浸透させるために企業が採用する最も顕著な戦略です。
The Germany Beauty And Personal Care Products Market size is estimated at USD 19.72 billion in 2025, and is expected to reach USD 23.98 billion by 2030, at a CAGR of 3.99% during the forecast period (2025-2030).
With rising disposable income and increasing focus on personal grooming, consumers are willing to spend more on products that enhance their appearance and well-being. According to Statistisches Bundesamt, in 2022, disposable income in private households in Germany increased by 7% compared to the year before. The rise of social media platforms has significantly impacted consumer buying behavior. Moreover, celebrities and beauty bloggers are coming up with their own brands and targeting particularly younger demographics who are more active on social media. For instance, in June 2022, model and entrepreneur Hailey Bieber announced the launch of her new beauty brand, Rhode, via Instagram. The products were available for sale in Germany, France, Spain, and other European countries. Furthermore, players are launching natural products to cater to customers' demands for organic cosmetics. For instance, in August 2022, a German indie brand, Spirit of Rugen, launched a range of beauty products that are hand-made on the small island of Rugen, which is famous for its white chalk cliffs. Several of its beauty products feature the favorite healing Rugen chalk.
Pollution, stress, and unhealthy eating habits negatively impact skin health, increasing the prevalence of skin sensitivity and allergies. The climate in the country is warm and cold during different seasons, causing sensitive skin among consumers. Therefore, consumers are increasingly inclined toward effective skincare products available for various skin sensitivity issues such as acne, eczema, blemishes, and pimples. Furthermore, owing to the different skin concerns, the demand for skincare products with active ingredients, such as AHA, BHA, ceramides, niacinamide, retinol, hyaluronic acid, and others, has gained prominence among consumers. Moreover, as skin ages, it starts producing less collagen, which leads to wrinkle formation. The increasing geriatric population and rising focus on skin health further support the market growth.
The trend toward personalized haircare solutions tailored to individual hair types and needs is increasingly apparent in the country. This has led to the emergence of brands offering customized shampoos formulated for specific hair types. For instance, in 2022, Henkel launched SalonLab&Me, a new personalized hair care service to help consumers address their independent needs. Moreover, the market witnessed significant demand in facial care regimes due to the increasing interest in natural formulations, such as cleansers, serums, scrubs, and toners. The surge in e-commerce has led to heightened sales of body care products within the country, prompting numerous major companies to introduce their products online. For instance, in 2022, Dr. Barbara Sturm Molecular Cosmetics inaugurated high-end stores on Amazon across Europe. This partnership empowered the German brand to swiftly and cost-effectively distribute its products to consumers in the United Kingdom, Germany, France, Italy, and Spain. Market growth is also being driven by rising product innovation. For example, in March 2023, Oral B launched THE BIG RETHINK, an initiative to make oral care more inclusive, accessible, and positive for people with disabilities, their caregivers, and dental professionals. To celebrate the launch of THE BIG RETHINK, a brand film was introduced at an exclusive launch event in Frankfurt, Germany.
The Germany beauty and personal care products market is highly competitive. Some major players in the market include Loreal S.A., Beiersdorf AG, The Procter & Gamble Company, Colgate & Palmolive Company, and Coty Inc. The market players are adopting strategies like product launches, expansion, partnerships, and mergers and acquisitions to cater to the growing demand for products. Product launch has been the most prominent strategy adopted by companies to expand their presence and penetrate the market.