市場調査レポート
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1190029

野球用品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Baseball Equipment Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 147 Pages | 納期: 2~3営業日

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野球用品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

野球用品市場は、予測期間中に7.1%のCAGRで推移すると予測されています。

野球は、消費者に娯楽を提供してきた最も一般的なスポーツの1つです。野球への参加率は、ここ最近で著しく伸びています。さらに、スポーツクラブや協会の増加により、野球の地域レベルや州レベルのトーナメントやチャンピオンシップの数がさらに増えています。例えば、プロ野球のMLB(Major League Baseball)は30チームからなり、世界中で数多くの野球大会が開催されています。このことが、野球用品の販売を加速させ、市場の成長を促進しています。

さらに、野球への参加を促進するための政府のイニシアティブの高まりは、予測期間中に有利な市場機会を創出することが期待されます。例えば、2020年初頭、「Sporting Schools」構想の一環として、オーストラリア政府は地域の複数の学校への野球の導入に成功しました。また、フィールド上の選手の安全性と快適性を確保するために、ヘルメットとグローブの使用がゲームルールの一部となっており、野球用品市場の需要に影響を与えています。

しかし、COVID-19の大流行時には、野球大会が中止となりました。これは、野球用品市場の成長にマイナスの影響を与えました。例えば、マイナーリーグの2020年シーズンは、参加者と観客の安全を確保するために中止となりました。このように、野球用品を含むスポーツ用品メーカーは、パンデミックの初期に市場シェアの急落を目の当たりにしたのです。

主な市場動向

参加率の向上

世界の野球スポーツの発展に伴い、野球リーグへの参加人口も増加。英国野球連盟によると、2020年には英国全体で約22,500人の野球選手が存在しました。北米地域における野球の参加率向上は、各国での野球人気の高まりを反映しています。調査期間中、米国が最も野球人口が多く、野球の開始以来同国の参加者の52.8%以上が野球をプレーしていると報告されています。そのため、近年いくつかの野球イベントやリーグが設立されています。例えば、2022年5月には、株式会社メジャーリーグ(MLB)プレイヤーズと Sorareが提携し、メジャーリーグNFTをベースとした初の無料プレイゲームを開始することが発表されました。さらに調査期間中、世界各地で野球コースの開発が継続的に行われています。このため野球用具の需要が高まり、予測期間中の市場成長を後押ししています。

北米が最大地域

アメリカ人と野球のつながりは長く、常に新しい技術やイノベーションの最先端を走ってきました。北米地域には多くの野球ファンがいるため、野球用具のニーズが高いのです。さらに、この地域には野球専用のグラウンドがあり、消費者の野球への関心を高めています。その後この地域の野球協会は、野球リーグが直面する問題に対処するために、さまざまなイノベーションの実施に取り組んでいます。例えば2021年、アメリカプロ野球協会は、リーグのすべてのデジタル資産をホストする新しいウェブサイト(AABasball.com)を立ち上げ、ファンはその新しいウェブサイトをリーグのすべてのコンテンツの中心拠点として、アメリカ協会のすべてのチームとつながることができるようになりました。このように、野球場の増加に伴う野球リーグの設立は、人々の野球への参加をさらに加速させるものです。これにより、野球用品の売上高は予測期間中に増加することが予想されます。

競合情勢

野球用品の市場は、国内外のプレーヤーが存在するため、非常に競争が激しくなっています。世界の野球用品市場で確認されている主なプレーヤーには、Adidas AG、Franklin Sports Inc.、Nike Inc.、Amer Sports Oyj、Mizuno Corporationが含まれます。これらの企業は、さまざまな地域市場の消費者に対応するために、新製品の発売や流通網の拡大に注力しています。例えば、2022年、DeMarini Sports Incは、新世代の革新的な野球バットの先駆けとなるRAYZR'D DeMariniロゴサーブを発売しました。

その他の特典です。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • バット
    • ボール
    • ヘルメット
    • グローブ
    • その他の製品タイプ
  • 販売チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • スポーツ専門店
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Adidas AG
    • Amer Sports Oyj
    • Franklin Sports Inc.
    • Mizuno Corporation
    • Nike Inc.
    • BRG Sports
    • Wilson Sports Goods
    • Marucci Sports
    • Rawlings Sporting Goods
    • Majestic Athletic

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

第9章 免責事項

目次
Product Code: 93097

The baseball equipment market is projected to register a CAGR of 7.1% during the forecast period.

Baseball is one of the most common sports that has served consumers with entertainment. The participation rate in baseball has significantly grown in the recent past. Moreover, an increasing number of sports clubs and associations has further raised the number of regional-level and state-level tournaments and championships in baseball. For instance, Major League Baseball (MLB) is a professional baseball organization that is composed of 30 teams and conducts numerous baseball tournaments across the world. This, in turn, accelerates the sales of baseball equipment and drives the growth of the market studied.

Further, the rising government initiatives to promote participation in baseball are expected to create lucrative market opportunities during the forecast period. For instance, in early 2020, as a part of its "Sporting Schools" initiative, the Australian government successfully introduced baseball to several schools in the region. In addition, the use of helmets and gloves has been part of the game rule to ensure the safety and comfort of the players on the field, influencing the demand in the baseball equipment market.

However, during the COVID-19 pandemic, baseball tournaments ceased. This had a negative impact on the growth of the baseball equipment market. For instance, Minor League Baseball's 2020 season was canceled to ensure the safety of participants and the audience. Thus, sporting equipment companies, including baseball equipment providers, witnessed a steep decline in their market shares in the early months of the pandemic.

Key Market Trends

Increased Participation Rate

With the development of baseball sports worldwide, participation in baseball leagues also increased among the population. According to the British Baseball Federation, there were nearly 22,500 baseball players across United Kingdom in 2020. The increasing participation rates of baseball in the North American region reflect the growing popularity of the game across various countries. It was reported that United States had the highest number of baseball players over the study period, with over 52.8% of the country's participation playing baseball since it launched. Therefore, several baseball events and leagues have been established in recent years. For example, in May 2022, Major League Baseball (MLB) Players Inc. and Sorare unveiled the partnership to launch the first Major League Baseball NFT-based free-to-play game. Moreover, the development of baseball courses across the world has been continuous during the study period. This led to the rising demand for baseball equipment, propelling the growth of the market studied over the forecast period.

North America is the Largest Region

The connection between Americans and baseball is enduring and has always been on the cutting edge of new technologies and innovations. Owing to the presence of an aggregate volume of baseball spectators in the North American region, the need for baseball equipment is high over the region. Moreover, the region owns special baseball grounds, captivating the consumer's interest in the respective game. Subsequently, the baseball associations in the region are engaged in implementing different innovations to counteract the problems faced by the baseball leagues. For instance, in 2021, the American Association of Professional Baseball launched a new website (AABasball.com) to host all the league's digital assets and enable fans to connect with every American Association team using its new website as the central hub for all league content. Therefore, the establishment of baseball leagues associated with an increasing number of baseball grounds further accelerates the population's participation in baseball. This is expected to drive the sales of baseball equipment over the forecast period.

Competitive Landscape

The baseball equipment market is highly competitive in nature due to the presence of domestic and international players. Major players identified in the global baseball equipment market include Adidas AG, Franklin Sports Inc., Nike Inc., Amer Sports Oyj, and Mizuno Corporation. These companies focus on new product launches and expanding distribution networks to cater to consumers across different regional markets. For instance, in 2022, DeMarini Sports Inc. launched the RAYZR'D DeMarini logo serves to usher in a new generation of innovative baseball bats.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Products Type
    • 5.1.1 Bat
    • 5.1.2 Ball
    • 5.1.3 Helmet
    • 5.1.4 Gloves
    • 5.1.5 Other Products Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Speciality Sports Stores
    • 5.2.3 Online Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Adidas AG
    • 6.3.2 Amer Sports Oyj
    • 6.3.3 Franklin Sports Inc.
    • 6.3.4 Mizuno Corporation
    • 6.3.5 Nike Inc.
    • 6.3.6 BRG Sports
    • 6.3.7 Wilson Sports Goods
    • 6.3.8 Marucci Sports
    • 6.3.9 Rawlings Sporting Goods
    • 6.3.10 Majestic Athletic

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER