表紙:バナナ粉の市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1190022

バナナ粉の市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Banana Flour Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 75 Pages | 納期: 2~3営業日

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バナナ粉の市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 75 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

バナナ粉市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR4.9%を記録すると予想されています。

COVID-19のパンデミックは、食の消費パターンを乱し、その後バナナ粉市場に影響を与えました。グルテンフリー製品の台頭は、バナナ粉の需要を増加させました。それにもかかわらず、サプライチェーンと貿易の遮断は、病気の発生によりバナナ粉の生産を減少させています。消費者は健康的な食習慣を徐々に取り入れ、バナナ粉のような製品の需要を高めています。

さらに、パンデミックによって消費者の食に対する意識も変化し、健康的な食材を選ぶことが最優先事項となってきています。このため、製粉業界では、余剰在庫をバナナ粉などの製品に加工して活用することが奨励されています。未成熟バナナ粉は栄養価が高いため、消費者の間で購入量が増えています。

消化に関する赤ちゃんのためのバナナ粉の好みの増加や、高度で最先端の製造技術の上昇は、市場の成長を加速させる。菓子類、フィリングやドレッシング、ベーカリーやスナック、幼児食など、さまざまな用途の製造における同製品の高い使用率は、バナナ粉市場にプラスの影響を与えています。

主な市場動向

ベーカリー製品への用途拡大

バナナ粉はベーカリー(職人的なベーカリーを含む)やバナナ粉を使ったイノベーションを起こすシェフから広く受け入れられています。バナナ粉は、小麦粉と同じかそれ以上の結果をもたらします。小麦粉やトウモロコシから作られた小麦粉は、他の穀物ベースの小麦粉とブレンドする必要があるため、単独で使用することはできません。しかし、バナナ粉はそのまま使用することができます。バナナ粉は製パン業界では結着剤として人気があります。

さらに、バナナ粉は焼き菓子に粒々感、軽さ、ふんわり感を与えます。また、未熟なバナナは、バナナのマイルドな味と香りをもたらします。これらの要因が、製パン産業におけるバナナ粉の採用拡大に寄与し、市場のさらなる牽引役となっています。

アジア太平洋と北米がバナナ粉市場を大きく後押し

北米とアジア太平洋地域のバナナ粉市場は、世界市場の成長を大きく後押ししています。両地域はバナナの主要生産地のひとつと考えられており、バナナ粉産業の成長をサポートすると予測されています。アジア太平洋地域内では、インドとオーストラリアが主要な消費者市場として挙げられます。アジア太平洋地域、特にインドでは毎年バナナの生産量が多く、この地域のバナナ粉産業の成長につながっています。一方、北米では、バナナ粉が幼児食に多く使用されているため、バナナ粉の需要が急増しています。また、ペストリーやケーキなどのベーカリー製品への使用も増えており、同地域で広く消費されています。グルテンフリーでダイエットに役立つことから、同地域の市場で高い需要があります。アジア太平洋と北米以外では、ラテンアメリカと中東アフリカも高い生産率を記録しており、今後数年間で健全な成長を示す可能性があります。

競合情勢

世界のバナナ粉市場は断片的であり、各社はオンラインプラットフォームを活用して製品の認知度や到達可能性を高めることに注力しています。そのため、バナナ粉を購入する顧客を引き付けるために、企業はグルテンフリーやUSDA認証ラベルなど、製品にさまざまな特性や利点を提供しています。市場で事業を展開している主な企業は、KADAC Pty Ltd、NuNaturals、Natural Evolution(Europe)Limitedです。これらの企業の多くは、効果的なマーケティングおよびプロモーション戦略と、グルテンフリーの製品ポートフォリオの拡張に注力しています。さらに、世界の拡大を目指したM&Aは、バナナ粉市場のいくつかの企業にとって重要な戦略であり続けるでしょう。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場の概要

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 従来型
    • オーガニック
  • 流通チャネル別
    • オフライン小売店
    • オンラインストア
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • 南アフリカ
      • その他の地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Woodland Foods
    • KADAC Pty Ltd
    • NuNaturals
    • Natural Evolution(Europe)Limited
    • Edward & Sons Trading Co.
    • GILL SCHNEIDER-Pereg Gourmet Natural Foods
    • Ceres Enterprises Ltd
    • Kokos Natural
    • Diana Foods
    • Hearthy Foods

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 68795

The banana flour market is expected to register a CAGR of 4.9% during the forecast period (2022-2027).

The COVID-19 pandemic has disturbed food consumption patterns and subsequently impacted the banana flour market. The rise of gluten-free products has increased the demand for banana flour. Nevertheless, supply chain and trade blockages have decreased banana flour production due to the disease outbreak. Consumers are progressively adopting healthy eating habits, increasing the demand for products such as banana flour.

Moreover, the pandemic has also changed consumer perception toward food consumption, and choosing healthy ingredients has become a top priority. This encourages the flour food industry to utilize the excess stock by processing it into products like banana flour. The purchase volume of these unripe banana flour products is increasing among consumers due to their high nutritional value.

The increase in the preference for banana flour for babies regarding digestion and the rise in advanced and state-of-the-art manufacturing techniques accelerate the market growth. The high usage of the product in manufacturing various applications such as confectionery, filling and dressing, bakery and snacks, and infant food, among others, positively affects the banana flour market.

Key Market Trends

Increasing Application in Bakery Products

Banana flour is gaining wider acceptance from bakers (including artisanal bakers) and chefs who innovate with banana flour. Banana flour provides the same or even better results as wheat flour. Flour made from wheat or corn cannot be used alone, as it needs to be blended with other grain-based flour. However, banana flour can be used directly. Banana flour is becoming popular as a binding agent in the baking industry.

Furthermore, banana flour imparts a grainy, light, and fluffy texture to baked products. Unripe bananas also provide a mild flavor and aroma of banana. All these factors contribute to the increasing adoption of banana flour in the baking industry, which is helping in driving the market further.

Asia Pacific and North America to Significantly Aid the Banana Flour Market

North America and the Asia Pacific banana flour markets are significantly supporting the growth of the global market. Both the regions are considered to be among the major producer of bananas, which is projected to support the growth of the banana flour industry. Within the Asia-Pacific region, some of the leading consumer markets include India and Australia. The Asia Pacific, especially India, witnesses a large production volume of bananas every year, leading to the growth of the banana flour industry in the region. Meanwhile, North America has been witnessing a surge in demand for banana flour as the product is abundantly used to make infant food. The product is widely consumed in the region due to its rising use in bakery products like pastries, cakes, and others. The product has a high demand in the regional markets as it is gluten-free and helps lose weight. Apart from the Asia Pacific and North America, Latin America and Middle East Africa are also registering higher production rates and are likely to witness healthy growth in the coming years.

Competitive Landscape

The global banana flour market is fragmented, with companies focusing on leveraging online platforms to improve the visibility and reachability of their products. Thus, to attract customers to buy their banana flour, companies offer various characteristics and benefits in their products, such as gluten-free and USDA-certified labels. Key players operating in the market are KADAC Pty Ltd, NuNaturals, and Natural Evolution (Europe) Limited. Most of them focus on effective marketing and promotional strategies and the extension of their gluten-free offerings portfolio. Moreover, mergers and acquisitions targeting global expansion will remain a key strategy for several companies in the banana flour market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Conventional
    • 5.1.2 Organic
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline Retail Stores
    • 5.2.2 Online Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Other Regions

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Woodland Foods
    • 6.4.2 KADAC Pty Ltd
    • 6.4.3 NuNaturals
    • 6.4.4 Natural Evolution (Europe) Limited
    • 6.4.5 Edward & Sons Trading Co.
    • 6.4.6 GILL SCHNEIDER-Pereg Gourmet Natural Foods
    • 6.4.7 Ceres Enterprises Ltd
    • 6.4.8 Kokos Natural
    • 6.4.9 Diana Foods
    • 6.4.10 Hearthy Foods

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET