表紙:ベビー用オーラルケア市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1190016

ベビー用オーラルケア市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Baby Oral Care Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 145 Pages | 納期: 2~3営業日

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ベビー用オーラルケア市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ベビー用オーラルケア市場は、予測期間中にCAGR5.5%を記録すると予測されています。

虫歯、虫歯の治療、歯の知覚過敏など、さまざまな歯の問題の有病率が上昇していることが、世界市場におけるベビー用オーラルケア製品の需要を押し上げています。例えば、世界保健機関(WHO)が発表した調査によると、幼児期のう蝕は世界の問題であり、その有病率は60~90%と推定されています。また、近年では、口腔カンジダ症、口唇ヘルペス、萌出嚢胞などのさまざまな感染症のリスクから、乳児の口腔衛生に対する保護者の関心が高まっており、乳児用オーラルケア製品への支出に影響を与えています。このように、乳幼児の口腔衛生の必要性に関する両親の知識の高まりは、中期的に調査した市場の需要を促進すると予想されます。

長期的には、育児用品や育児サービスへのアクセス向上に支えられた現代的な子育て、主要ブランドによる消費者啓発キャンペーン、子どもの健康と福祉を推進する政府政策などの要因が、市場を牽引すると予想されます。例えば、米国では、HHS(米国保健社会福祉省)がヘッド・スタート・プログラムという取り組みを通じて、子どもや親に口腔衛生について教育しています。このプログラムでは、乳幼児とその家族に対して、早期学習、健康、家族の幸福の中核となる分野のサービスを提供しています。

主な市場動向

子供たちの口腔衛生問題の増加

現代の親たちは、子どもたちの予防医療にますます力を入れるようになり、先進的な製品に積極的にお金をかけるようになりました。初期の虫歯、細菌感染など、さまざまな口腔障害への懸念が高まり、親はベビー用オーラルケア製品を使うようになりました。例えば、2022年10月にオーストラリア歯科医師会が開示した最新の統計によると、5歳までに、5~6歳の子どもの3人に1人がすでに乳歯の虫歯になっているとのことです。オーストラリア政府は、国民の間で口腔衛生状態の悪化による負担が増加していることを受け、「国家口腔衛生計画2015-2024」を打ち出しました。米国政府は、メディケイドと子供健康保険プログラム(CHIP)を運営し、検診、X線検査、フッ素治療、デンタルシーラント、詰め物などの歯科サービスを保険で提供し、口腔衛生に対する意識を高めています。したがって、歯科疾患の有病率の上昇、子育てニーズの変化、口腔衛生意識を促進するための政府の取り組みの増加は、ベビー用オーラルケア市場の成長を促す主な要因となっています。

アジア太平洋市場は大幅なCAGRで推移すると予想される

過去数年間、アジア太平洋地域では、さまざまな年齢層の子どもたちにおける口腔障害の有病率が大幅に増加しています。例えば、インド政府の保健サービス総局および保健家族福祉省によると、インドではう蝕が公衆衛生上の問題であり、子どもにおける有病率は60~80%に上るとされています。そのため、親は口腔衛生と細菌感染に対する安全性を確保するために、ベビー用オーラルケア製品を採用するようになっています。そのため、主なブランドは、消費者の嗜好の高まりに対応するため、改良されたソリューションを開発しています。例えば、2020年6月、オーストラリアのサプリメント会社であるHenry Blooms Health Productsは、菌株Dental-Lacを特徴とする子供用の新しいプロバイオティクス歯磨き粉3種を発売し、製品範囲を拡大しました。この歯磨き粉には、キシリトール、アロエベラ、ペパーミントが含まれており、子供の口腔内と歯の衛生をサポートします。このように、アジアの親たちの間で口腔衛生の重要性が高まっていることと、高度なソリューションが利用可能であることが、予測期間中にベビー用オーラルケア製品の需要を押し上げると予想される主な要因となっています。

競合情勢

ベビー用オーラルケア市場は、地域および国際的なプレーヤーが多数存在し、非常に競争が激しい市場です。市場の著名なプレーヤーは、 Colgate-Palmolive, Procter & Gamble, Unilever PLC, and GlaxoSmithKline PLCなどです。プレイヤーは、市場でのポジションを強化するために、パートナーシップ、M&A、製品イノベーションなどの戦略的アプローチを採用しています。例えば、2022年7月、インドで最も急成長しているベビー用品ブランドの1つであるセーフオーキッドは、子どもの口腔衛生と口腔運動機能を改善するための独自のオーラルケアとセンサリーキットを発売しました。同製品は、12歳までのお子様を対象としています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 歯ブラシ
    • 歯磨き粉
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 薬局・ドラッグストア
    • オンラインショップ
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Amway
    • Colgate-Palmolive Co.
    • GlaxoSmithKline PLC
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Johnson and Johnson Inc.
    • The Procter & Gamble Company
    • Kao Corp.
    • Pigeon Corporation
    • Uniliver PLC
    • Sunstar Suisse SA

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

第9章 免責事項

目次
Product Code: 92753

The Baby Oral Care Market is projected to register a CAGR of 5.5% during the forecast period.

The rising prevalence of different dental problems, such as tooth decay, nursing caries, and tooth sensitivity, is driving the demand for baby oral care products in the worldwide market. For instance, a study published by the World Health Organization (WHO) reveals that early childhood caries is a global problem with a prevalence estimated between 60 and 90%. Further, increased parental concern for infant oral hygiene in recent years due to the risk of various infections, such as oral thrush, cold sores, and Eruption cysts, is influencing the spending on baby oral care products. Thus, the growing knowledge of parents about the need for infant oral hygiene is expected to fuel the demand in the market studied over the medium term.

In the long term, the market is anticipated to be driven by the factors such as modern parenting supported by increased access to childcare products and services, consumer awareness campaigns organized by key brands, and government policies to promote the health and well-being of children. For instance, in United States, the HHS (US Department of Health and Human Services) educates children and parents about oral health through the initiative called Head Start Program. The program delivers services to infants, toddlers, and families in core areas of early learning, health, and family well-being.

Key Market Trends

Increasing Oral Health Problems Among Kids

Modern parents are increasingly focused on preventive healthcare for their children and willing to spend on advanced products. The rising concern of various oral disorders, such as early tooth decay, bacterial infections, tongue pushing, and lip sucking, is pushing parents to use baby oral care products. For instance, the latest statistics disclosed by the Australian Dental Association in October 2022 state that by the age of 5 years, 1 in 3 children aged 5 - 6 years have already had tooth decay in a baby tooth. The government of Australia launched the "National Oral Health Plan 2015-2024" in response to the increasing burden of poor oral health among the nation's population. The United State Government runs Medicaid and Children's Health Insurance Program (CHIP), which provides coverage for dental services, including check-ups, X-rays, fluoride treatments, dental sealants, fillings, and more to create awareness about oral health. Therefore, the rising prevalence of dental disorders, changing parenting needs, and the increasing government initiatives to promote oral health awareness are key factors driving the growth in the baby oral care market.

Asia-Pacific Market is Anticipated to Register a Significant CAGR

Over the past few years, the prevalence of oral disorders in children of various age groups has grown significantly in the Asia-Pacific region. For instance, according to the Directorate General of Health Services and Ministry of Health & Family Welfare, the Government of India, dental caries is a public health problem in India with a prevalence as high as 60- 80% in children. As a result, parents are now adopting baby oral care products to ensure oral hygiene and safety against bacterial infections. Thus, key brands are developing improved solutions to cater to the increase in consumer preference. For instance, in June 2020, Henry Blooms Health Products, Australia's supplement company, expanded its product range with the launch of three new probiotic-toothpastes for kids, featuring a strain Dental-Lac. The toothpaste includes Xylitol, aloe vera, and peppermint to support the oral and dental hygiene of kids. Thus, the increasing importance of oral health among Asian parents and the availability of advanced solutions are the key factors anticipated to push the demand for baby oral care products during the forecast period.

Competitive Landscape

The baby oral care market is highly competitive, with a large number of regional and international players. The prominent players in the market are Colgate-Palmolive, Procter & Gamble, Unilever PLC, and GlaxoSmithKline PLC, among others. The players are adopting strategic approaches such as partnerships, mergers & acquisitions, and product innovation to strengthen their market position. For instance, in July 2022, Safe-O-Kid, one of India's fastest-growing baby product brands, launched unique Oral Care and Sensory Kits to improve children's oral hygiene and oral motor function. The product is available for children up to 12 years.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Toothbrushes
    • 5.1.2 Toothpastes
    • 5.1.3 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarket/Hypermarkets
    • 5.2.2 Pharmacies and Drug Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of the Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Amway
    • 6.3.2 Colgate-Palmolive Co.
    • 6.3.3 GlaxoSmithKline PLC
    • 6.3.4 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.3.5 Johnson and Johnson Inc.
    • 6.3.6 The Procter & Gamble Company
    • 6.3.7 Kao Corp.
    • 6.3.8 Pigeon Corporation
    • 6.3.9 Uniliver PLC
    • 6.3.10 Sunstar Suisse SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER