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市場調査レポート
商品コード
1261149
ベビーオーラルケアの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポートタイプ別(歯ブラシ、歯磨き粉、フロス、トゥースムース、その他)、エンドユーザー別(幼児、乳児)、流通チャネル別、地域別展望と予測、2022~2028年Global Baby Oral Care Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Type (Toothbrush, Toothpaste, Floss, Tooth Mousse, and Others), By End User (Toddler, and Infant), By Distribution Channel, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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ベビーオーラルケアの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポートタイプ別(歯ブラシ、歯磨き粉、フロス、トゥースムース、その他)、エンドユーザー別(幼児、乳児)、流通チャネル別、地域別展望と予測、2022~2028年 |
出版日: 2023年03月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 212 Pages
納期: 即納可能
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ベビーオーラルケア市場規模は、2028年には16億米ドルに達し、予測期間中にCAGR4.4%の市場成長率で上昇すると予測されています。
乳幼児の歯や歯茎の清掃は、0~3歳児は落ち着きがなく、また注意力がないため、指ブラシ、舌クリーナー、歯茎・歯面拭きなどのグッズを利用することが難しい場合があります。ベビー用オーラルケアの市場関係者は、子供が喜ぶデザインやフレーバーを幼児用オーラルケア製品に取り入れています。
歯ブラシ、舌クリーナー、歯固めの形状は、バナナ、クマ、恐竜などの動物、歯磨き粉、ガム、歯固めのフレーバーは、リンゴ、イチゴ、ベリー類などです。これらの製品は、子供にとって魅力的なものであるため、子供が使いたがり、親が嫌がるものを子供に使う必要がなく、歯や口の中を簡単にきれいにすることができます。魅力的なフォームファクターとフレーバーを持つベビーオーラルケア製品は、ベビーオーラルケア市場の成長に寄与しています。
COVID-19インパクト分析
封鎖の結果、産業界では原材料や従業員の不足が発生しました。その結果、企業の供給網に悪影響を及ぼし、売上が減少しました。しかし、新型コロナウイルスの流行により、持続可能な方法で調達された商品に対するお客様の関心が高まったにもかかわらず、歯ブラシなどの乳幼児向けオーラルケア商品の需要は、制限が解除された初期の数ヶ月後すぐに通常状態に戻りました。また、パンデミック後、衛生に対する意識が高まっています。このため、ベビー用オーラルケア製品の需要が急増し、市場に開拓の機会が生まれています。
市場の成長要因
保護者の口腔衛生に対する意識の高まり
毎年3月20日は、「世界口腔衛生デー」です。世界口腔衛生デー」の目的は、より良い口腔衛生のために必要な知識、自信、道具を身につけ、意識を高めることにあります。また、ここ数年、世界中で歯科医の数が増えています。これらの歯科医は、歯の健康に対する意識を高めるために、竹製歯ブラシのような化学物質を含まない口腔衛生用具の使用を推奨しています。今後数年間は、これらの要因がすべてベビーオーラルケア市場の成長に寄与すると予想されます。
子供たちの口腔衛生問題の増加
現代の親は、子どもの予防医療を重視し、革新的なアイテムに積極的に投資しています。例えば、虫歯、舌打ち、細菌感染、口唇吸引などの口腔トラブルが増加しているため、親は赤ちゃんの口腔ケア用品を購入せざるを得ないです。哺乳瓶の虫歯は、小さな新生児の乳歯の劣化や喪失の主な原因となっています。これは、新生児が哺乳瓶を使って昼寝や夜間睡眠に入るときに起こります。また、幼児が食事時ではなく、一日中哺乳瓶で飲んでいる場合にも起こります。これは、市場拡大に寄与すると予想されます。
市場再整備の要因
保護者の赤ちゃんの口腔衛生に関する意識の低さ
多くの親御さんは、お子さんのオーラルケアは歯が生え始めてからでいいという印象を持たれています。これは、保護者の間で大きな誤解となっており、市場の拡大を遅らせています。また、乳幼児期から適切なケアが提供されないと、子どもがより幼いうちにむし歯やその他の歯や口腔の問題を引き起こすリスクがあることを、ほとんどの親が知らないです。大多数の親や介護者が子どもの口腔の健康に影響を与える要因を指摘しているにもかかわらず、認識不足の証拠があり、それが子どものための歯科サービスの利用率の低さにつながっています。
タイプ別展望
タイプ別に、ベビーオーラルケア市場は、歯磨き粉、フロス、トゥースムース、歯ブラシ、その他に分類されます。2021年、赤ちゃん用オーラルケア市場では、歯ブラシ分野が最も高い収益シェアを占めています。赤ちゃん用歯ブラシは、一般的に柔らかい毛で製造され、子供にとってよりシンプルなものにするため、大人用よりもかなり小さくなっています。また、ほとんどの赤ちゃん用歯ブラシは、赤ちゃんを引き付けるために、魅力的な形状、様々な漫画のキャラクターの画像、および/または魅力的なパターンで作成されています。
エンドユーザーの展望
エンドユーザー別に見ると、ベビーオーラルケア市場は乳幼児と幼児に細分化されます。2021年、ベビーオーラルケア市場では、乳幼児分野が顕著な収益シェアを記録しました。1歳未満の赤ちゃんは乳児とみなされます。これらの乳児はまだ発達途上で、遊び、会話、探索、その他の活動を学びます。生後6ヶ月頃になると歯が生え始めるため、乳幼児期にベビー用デンタルケア製品を使用することが、その後の人生でより健康な歯を手に入れるために重要です。乳幼児期の歯の成長は、個人の口腔内の健康に長期的な影響を与える可能性があります。
販売チャネルの展望
流通チャネルに基づいて、ベビーオーラルケア市場はスーパーマーケット&ハイパーマーケット、専門店、コンビニエンスストア、オンラインチャネル、その他に二分化されます。2021年には、スーパーマーケット&ハイパーマーケット部門がベビーオーラルケア市場を独占し、最大の収益シェアを獲得しました。多くの消費財が手軽に手に入るため、スーパーマーケット&ハイパーマーケットの人気はますます高まっています。このような施設の世界の魅力は、都市化の進展、世界の労働人口の増加、競合価格などの要因に影響されています。
地域別展望
地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAでベビーオーラルケア市場を分析しています。2021年、アジア太平洋地域は最大の収益シェアを獲得し、ベビーオーラルケア市場をリードしました。この地域の人口の大部分は、地域の国々の開発レベルが異なるため、高品質の製品を入手することが困難であると感じています。その結果、この地域の消費者は、従来の育児方法を使い続けると予想されます。
List of Figures
The Global Baby Oral Care Market size is expected to reach $1.6 billion by 2028, rising at a market growth of 4.4% CAGR during the forecast period.
The baby oral care market includes toothbrushes, tooth mousse, toothpaste floss, teethers, and soothing gum gels. These products are particularly created to be suitable for the inner composition of a baby's mouth to prevent damage to the teeth and gums. There is an increase in the disposable income of customers worldwide, which increases their spending power. Many consumers invest a substantial amount of money in protecting the safety, health, and well-being of their infants.
Parents invest in baby educational toys, baby monitors, baby care goods, and more to ensure their children are safe, entertained, and healthy. Parents also spend more on premium, high-quality products to provide their infants with premium, safe items. This comprises toothbrushes, toothpaste, and teething rings, all of which are placed in the mouths of babies and if of poor quality, could cause injury. This boosts the demand for infant products, especially oral baby care products, resulting in a meteoric rise in the baby oral care market.
It may be difficult to clean the teeth and gums of infants and toddlers since children aged zero to three years are typically either restless or inattentive, making it difficult to utilize goods like finger brushes, tongue cleaners, gum & tooth wipes, and other similar items. Child-appealing designs and flavors are included in infant oral care products by market players in the baby oral care business.
Shape aspects for toothbrushes, tongue cleaners, and teethers comprise bananas, bears, dinosaurs, and other animals, whilst flavors for toothpaste, gum soothing gels, and tooth mousse comprise apple, strawberry, and assorted berries. These products are appealing to kids, encouraging them to desire to use them, eliminating the need for parents to use items on children that they despise, and making it easier to clean their teeth and mouth. Baby oral care products with appealing form factors and flavors contribute to the growth of the baby oral care market.
COVID-19 Impact Analysis
As a result of the lockdown, industries experienced a lack of raw materials and employees. This has negatively impacted the supply networks of businesses, resulting in a drop-in sales. Nonetheless, the demand for oral care goods for infants, such as toothbrushes, returned to normal shortly after the early months in which limitations were lifted, even though the prevalence of new coronaviruses has increased customer interest in sustainably sourced goods. In addition, after the pandemic, there is a growing awareness of hygiene. This has led to a surge in demand for baby oral care products, creating development opportunities for the market.
Market Growth Factors
Growing awareness about oral hygiene among parents
The 20th of March is observed annually as World Oral Health Day. The purpose of honoring World Oral Health Day is to equip individuals with the knowledge, self-assurance, and tools necessary for better oral hygiene, hence raising awareness. Also, the number of dentists worldwide has increased during the past few years. These dentists advocate using chemical-free oral hygiene items like bamboo toothbrushes to increase dental health awareness. In the coming years, it is anticipated that these factors will all contribute to the growth of the baby oral care market.
Growing oral health issues among kids
Contemporary parents place a greater emphasis on preventative healthcare for their children and are willing to invest in innovative items. For example, parents are compelled to purchase baby oral care items due to the increased incidence of oral problems such as tooth decay, tongue thrusting, bacterial infections, and lip-sucking. Baby bottle tooth decay is a leading cause of deterioration and loss of baby teeth in little newborns. This occurs when newborns go to nap and nighttime sleep with their bottles. It can also occur when a youngster drinks from a bottle throughout the day rather than at mealtimes. This is expected to contribute to market expansion.
Market Retraining Factors
Lack of awareness regarding baby oral health among parents
Most parents are under the impression that their child only requires oral care once they have started teething. This is a significant misunderstanding among parents and is slowing the expansion of the market. Most parents are unaware that their children are at risk for developing dental caries or other dental or oral problems at a younger age if they are not provided with the appropriate care beginning in infancy. Even though the vast majority of parents and carers indicated variables affecting their children's oral health, there was evidence of a lack of awareness, which led to poor usage of dental services for their children.
Type Outlook
Based on type, the baby oral care market is segmented into toothpaste, floss, tooth mousse, toothbrush and others. In 2021, the toothbrush segment held the highest revenue share in the baby oral care market. Baby toothbrushes are typically manufactured with softer bristles and are significantly smaller than adult ones to make them simpler for kids. In addition, most baby toothbrushes are created with appealing shapes, images of various cartoon characters, and/or attractive patterns to attract babies.
End User Outlook
By end user, the baby oral care market is fragmented into infant and toddler. In 2021, the infant segment recorded a remarkable revenue share in the baby oral care market. Babies under the age of one year are considered infants. These infants are still developing and learning to play, speak, explore, and carry out other activities. Around 6 months old, a baby's teeth start to show, making it crucial to utilize baby dental care products in infancy to acquire healthier teeth later in life. Babies' dental growth throughout the baby stage can have long-term effects on an individual's oral health.
Distribution Channel Outlook
On the basis of distribution channel, the baby oral care market is bifurcated into supermarkets & hypermarkets, specialty stores, convenience stores, online channels and others. In 2021, the supermarkets & hypermarkets segment dominated the baby oral care market with the maximum revenue share. Because many consumer items are readily available, supermarkets & hypermarkets are becoming increasingly popular. The global attractiveness of such institutions is influenced by factors including urbanization growth, an increase in the working population worldwide, and competitive pricing.
Regional Outlook
Region wise, the baby oral care market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific and LAMEA. In 2021, the Asia Pacific region led the baby oral care market by generating the maximum revenue share. The bulk of the population in the region finds it challenging to acquire quality products because the region's countries are at different levels of development. As a result, consumers in the area are anticipated to continue using conventional child-rearing practices.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Dr. Fresh, LLC (Perrigo Company plc), Amway Corporation, Himalaya Wellness Company (Himalaya Global Holdings Ltd.), Pigeon Corporation, Unilever PLC, The Colgate-Palmolive Company, The Procter and Gamble Company, Church & Dwight Co., Inc., Prestige Consumer Healthcare, Inc. and Honasa Consumer Private Limited.
Market Segments covered in the Report:
By Type
By End User
By Distribution Channel
By Geography
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