表紙:自動車用タイヤ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1189987

自動車用タイヤ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Automotive Tires Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用タイヤ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車用タイヤ市場は、2021年に1,050億米ドルとなり、2027年には予測期間中に3%以上のCAGRで1,150億米ドルに達すると予測されています。

COVID-19の大流行は、2020年に新車の生産と販売が減少したため、短期的には自動車用タイヤ市場に直接大きな影響を及ぼしました。さらに、規制のため、自動車の所有者は運転量を減らし、その結果、メンテナンスやタイヤ交換のための訪問が遅れました。しかし、予測期間中に自動車販売台数の急激な増加が見込まれるため、市場は経済的に復活すると予想されます。

燃費重視の傾向の高まり、利便性への要求の高まり、そして従来のタイヤの高いメンテナンスコストや交換コストが、自動車用タイヤ市場の成長を後押ししています。また、OEMが最先端の製造技術を採用し、持続可能性、耐久性、手頃な価格による製品の差別化を提供していることも、この産業の成長を後押ししています。

リトレッドタイヤの需要は、かなりの割合で増加しています。タイヤのリトレッドは、タイヤの完全な交換を防ぐため、アフターマーケットでの運用コストを大幅に削減するのに役立ち、その結果、費用対効果の高い選択肢となります。ケーシングは複数のライフサイクルを提供するのに役立ち、特に商業用フリートオペレーターにとっては大幅なコスト削減につながります。

タイヤメーカーは、2050年までにカーボンニュートラルを達成するために、ゼロカーボン技術、エネルギー効率、グリーンエネルギーの方向で投資を行い、生産においてグリーンエネルギーに目を向けています。例えば、2021年2月、 Michelin Groupは、2050年までにタイヤを100%持続可能なものにすることを目指すと発表しました。このために Michelinは、Axens、IFP Energies Nouvelles、Pyrowave、Carbios、Enviro、BlackCycleなどの様々な組織と提携しています。

主な市場動向

高性能タイヤへの需要拡大

自動車用高性能タイヤ市場は、予測期間中に高い成長を遂げると予想されています。この市場成長の背景には、カーレースやバイクレース、エクストリームテレインラリーのようなスポーツへの人々の傾倒の高まりなど、多くの要因があります。OEMは、自社製品のマーケティングやブランドの認知度向上のためのプラットフォームとして、これらのイベントを利用しています。新興国における可処分所得の増加により、SUVやクロスオーバー車などの大容量車両の需要が伸びています。インドや中国をはじめとする新興経済諸国における急速なインフラ整備は、商用車や建設車両の販売拡大を引き起こしています。交換用・アフターマーケットタイヤ市場は、自動車メーカーにとって収益を上げるための大きなチャンスとなります。ゴムタイヤは摩耗しやすいため、顧客は従来のゴムタイヤよりも高性能なタイヤを選んでいます。

欧州では、BMW, Volkswagen, Ferrari, Daimler, Renaultといった多数のOEMが存在するため、高性能タイヤに対する強い需要が見られます。これらのOEMは、欧州大陸で開催されるモータースポーツイベントに定期的に参加し、安全でクリーン、かつコスト効率の高い車両やコンポーネントを求める顧客のニーズに応える革新的な製品の新ラインアップを披露しています。

市場の様々な大手企業が、高性能タイヤ向けの新製品に投資しています。例えば、2021年3月には、Eniの化学会社であるVersalisとBridgestoneEMIAが、高性能タイヤの生産に向けた合成ゴムとスチレンブタジエンゴム(SBR)を含む新しいエラストマーグレードの研究、生産、供給に関する共同開発契約を締結しています。

アジア太平洋地域が最も速い速度で市場が成長すると予想される

2020年の中国の自動車販売台数は6%以上減少し、世界最大の自動車市場は3年連続で縮小しました。中国の自動車メーカーは2020年に1,929万台の乗用車を販売しました。一方、2021年4月、China Association of Automobile Manufacturers(CAAM)は、主要企業の販売台数の集計データによると、1~3月の累計販売台数は634万4000台に達したと発表しています。

インドも同地域の主要市場であり、第3四半期以降、乗用車の販売台数は改善し、2020年10月には前年同月の271万1737台に対して310万294台に達し、14.19%の伸びとなっています。自動車販売店協会連合会(FADA)の発表によると、2020年11月の乗用車販売台数は2,91,001台で、2019年11月の2,79,365台と比較して4.17%増となりました。

Japan Automobile Tyre Manufacturers Association(JATMA)が発表した「2020年自動車用タイヤ国内需要」によると、2020年の自動車用タイヤ新品販売本数は3643万9000本減で、前年比17%減となっています。2020年前半はCOVID-19の影響を受けたが、後半は好調な新車生産により自動車用タイヤの需要が回復に転じた。

同地域の主要プレイヤーは、競合他社に対する優位性を確保するため、新型タイヤを投入しています。2021年3月、Apollo TiresはインドでコンパクトSUVセグメント向けタイヤ「Apterra Cross」を発表しました。Apterra Crossタイヤは、CSUVの正確な使用パターンを理解するための同社の調査結果です。この新シリーズのタイヤはインドで発売され、後にASEANとSAARC市場にも導入する予定です。

競合情勢

世界のタイヤ市場は、Michelin, Bridgestone, Pirelliなどの大手メーカーが乗用車と商用車の両方のタイヤニーズに応えており、中位レベルの集中度を示しています。しかし、中国、インド、インドネシアなど、地域的・集中度の高いアジアの自動車市場の場合、現地タイヤメーカーが市場を独占しています。

高品質で安全なタイヤが求められていることが、自動車メーカーやエンドユーザーが地域の中小企業よりもレノボメーカーの製品を好む主な理由でした。さらに、これらの大手企業は、技術革新と優れた性能を統合するために研究開発費を飛躍的に増加させました。その結果、オフロード用およびオンロード用のプレミアム品質のタイヤが生産されるようになったのです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイヤタイプ別
    • 冬用タイヤ
    • 夏用タイヤ
    • その他のタイヤタイプ
  • 用途別
    • オンロード
    • オフロード
  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • エンドユーザー別
    • OEM
    • アフターマーケット
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Bridgestone Corp.
    • Continental Automotive AG
    • Cooper Tire & Rubber Company
    • Goodyear Tire & Rubber Company
    • Hankook Tires Group
    • Michelin Tires
    • MRF(Madras Rubber Factory Limited)
    • Pirelli & C SpA
    • Apollo Tires
    • Yokohama Rubber Co. Ltd
    • JK Tyre & Industries

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 53710

The automotive tires market was valued at USD 105 billion in 2021, and it is anticipated to reach USD 115 billion by 2027, at a CAGR of more than 3% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic had a significant effect on the automotive tires market directly in the short term as the production and sales of new vehicles witnessed a decline in 2020. Moreover, owing to restrictions, vehicle owners reduced the amount of driving resulting in delayed visits for maintenance or tire replacement. However, with the projected exponential increase in vehicle sales over the forecast period, the market is expected to be revived economically.

The growing focus on fuel economy, rising demand for convenience, and high maintenance or replacement costs of conventional tires are driving the growth of the automotive tires market. Another factor that is responsible for the growth of the industry is the adoption of cutting-edge manufacturing technology by OEMs to offer product differentiation through sustainability, durability, and affordability.

The demand for retreaded tires is increasing at a significant rate. The retreading of tires helps reduce the operating cost significantly in the aftermarket as it prevents the complete replacement of tires and is, thereby, a cost-effective option. The casings can help provide multiple life cycles, resulting in significant cost savings, especially for commercial fleet operators.

Tire makers are turning to green energy in their production as companies are working to achieve carbon neutrality by 2050, with investments in the direction of zero-carbon technology, energy efficiency, and green energy. For instance, in February 2021, Michelin Group announced that it is working toward making its tires 100% sustainable by 2050. For this, Michelin partnered with various organizations like Axens, IFP Energies Nouvelles, Pyrowave, Carbios, Enviro, and BlackCycle.

Key Market Trends

Increased Demand for High-performance Tires

The automotive high-performance tires market is expected to witness high growth during the forecast period. The growth is driven by numerous factors, such as the increasing inclination of people toward sports like car and bike racing and extreme terrain rallies. OEMs use these events as a platform to market their products and increase brand visibility. Increasing disposable income of customers living in emerging economies is leading to a growth in demand for higher-capacity vehicles such as SUVs and crossover vehicles. Rapid infrastructure development in developing economies, especially India and China, has caused a growth in sales of commercial vehicles and construction vehicles. The replacement and aftermarket tire market presents a huge opportunity for vehicle manufacturers to generate revenue. Customers are choosing high-performance tires over traditional rubber tires because rubber tires are subjected to wear and tear easily.

Europe has shown a strong demand for high-performance tires due to the presence of a large number of OEMs such as BMW, Volkswagen, Ferrari, Daimler, and Renault. These OEMs regularly participate in motorsports events held in the continent and showcase their new line of innovative products that cater to customers' need for safe, cleaner, and cost-effective vehicles and components.

Various major players in the market are investing in new products for high-performance tires. For instance, in March 2021, Versalis, Eni's chemical company, and Bridgestone EMIA signed a joint development agreement for the research, production, and supply of synthetic rubber and new elastomer grades, including styrene-butadiene rubber (SBR), for the production of high-performance tires.

Asia-Pacific is Expected to Grow at the Fastest Rate in the Market

The world's largest automotive market shrank for a third straight year as Chinese car sales declined by more than 6% in 2020. Automakers in China sold 19.29 million passenger vehicles in 2020. Whereas in April 2021, the China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) announced that according to aggregated data of sales figures for major companies, cumulative sales from January to March reached 6.344 million units.

India is another major market in the region, with its passenger vehicle sales improving after the third quarter of the year, reaching 3,10,294 units in October 2020 compared to 2,71,737 units in the same month last year, a 14.19% growth. As per the Federation of Automobile Dealers Associations (FADA), passenger vehicle sales in November 2020 were 2,91,001 units compared to 2,79,365 units in November 2019, with a 4.17% growth.

According to the "2020 Domestic Demand for Automobile Tires" released by the Japan Automobile Tyre Manufacturers Association (JATMA), the sales of new automobile tires for vehicles in 2020 were 36,439,000 down, a 17% decrease year-to-year. The first half of 2020 was affected due to the influence of COVID-19; however, demand for new vehicle tires began to recover in the second half of the year due to strong new vehicle productions.

Major players in the region are introducing new tires to gain an advantage over their competitors. March 2021, Apollo Tires introduced Apterra Cross tires for the compact SUV segment in India. The Apterra Cross tires are an outcome of the company's research to understand the exact usage patterns of CSUV. The new range of tires is being launched in India, with plans to introduce it in the ASEAN and SAARC markets later.

Competitive Landscape

The global tires market is mid-level concentrated with major manufacturers like Michelin, Bridgestone, Pirelli, and others catering to the tire needs of both passenger cars and commercial vehicles. However, in the case of regional and highly concentrated Asian automotive markets like China, India, and Indonesia, the market is dominated by local tire manufacturers.

The demand for high-quality and safe tires was the main reason for the automakers and end-users to prefer products from renounced manufacturers over smaller regional players. Furthermore, these big players have increased their R&D spending exponentially to integrate innovation with performance excellence. This, in turn, has resulted in the production of premium quality tires for off-road and on-road applications.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Tire Type
    • 5.1.1 Winter Tires
    • 5.1.2 Summer Tires
    • 5.1.3 Other Tire Types
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 On-the-Road
    • 5.2.2 Off-the-Road
  • 5.3 By Vehicle Type
    • 5.3.1 Passenger Cars
    • 5.3.2 Commercial Vehicles
  • 5.4 By End User
    • 5.4.1 OEM
    • 5.4.2 Aftermarket
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Italy
      • 5.5.2.5 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 South Korea
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Rest of the World
      • 5.5.4.1 South America
      • 5.5.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Bridgestone Corp.
    • 6.2.2 Continental Automotive AG
    • 6.2.3 Cooper Tire & Rubber Company
    • 6.2.4 Goodyear Tire & Rubber Company
    • 6.2.5 Hankook Tires Group
    • 6.2.6 Michelin Tires
    • 6.2.7 MRF (Madras Rubber Factory Limited)
    • 6.2.8 Pirelli & C SpA
    • 6.2.9 Apollo Tires
    • 6.2.10 Yokohama Rubber Co. Ltd
    • 6.2.11 JK Tyre & Industries

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS