表紙:自動車用タイヤ空気圧システムの世界市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1189985

自動車用タイヤ空気圧システムの世界市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Automotive Tire Inflator Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 70 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
自動車用タイヤ空気圧システムの世界市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界の自動車用タイヤ空気圧システム市場は、予測期間(2022-2027年)に約5%のCAGRを記録して成長すると予想されています。

COVID-19の大流行が自動車産業に短期的に大きな影響を与えたため、2020年に新車の生産と販売が減少しました。さらに、規制のため、自動車所有者の運転が減り、メンテナンスやタイヤ交換のための移動が長引き、パンクのリスクやダウンタイムが増加しました。

世界中の自動車メーカーは、燃費規制の強化に対応するため、コストを削減し、効率を高めるために車両から予備品を取り除くようになっており、これがタイヤ空気入れ市場の主要な促進要因となっています。スペアタイヤを空気入れと交換すると、車体から約25ポンド(約1.5kg)軽量化されます。また、インドなど一部の国ではスペアタイヤの装着を義務化しており、これもタイヤ空気入れ市場の成長を後押しすると予想されます。

アジア太平洋地域は、世界で販売される自動車の大半がアジア太平洋地域で販売されていることから、最大の市場であるとともに、最も急速に成長している地域でもあります。

主な市場動向

電気自動車の販売拡大が市場の牽引役となる見込み

自動車産業は、今や電気自動車なしでは成り立ちません。電気自動車は、公害や温室効果ガスの排出を最小限に抑え、かつエネルギー効率を向上させる手段でもあります。この成長の主な原因は、環境に対する関心の高まりと、政府の有益な施策にあります。2025年末には、電気自動車の年間販売台数は1,000万台を超え、自動車販売台数全体の15%以上を占めると予想されています。

世界の大流行にもかかわらず、最近、電気自動車の市場は堅調に拡大しており、2021年の電気自動車の総販売台数は約660万台で、2020年時点の300万台、2019年の220万台から増加しました。排出ガス削減やゼロエミッション車の普及のため、さまざまな組織や政府による規制が強化された結果、販売台数が増加しました。

例えば、2021年、カナダ連邦政府は、2025年までにゼロエミッションのトランジットを獲得し、2040年までに道路を走行する車両の大半を電気自動車にするという国際的な推進計画に署名しました。

軽量化とバッテリーの搭載スペースを確保するため、多くの自動車メーカーは、バッテリー式電気自動車やハイブリッド車にスペアタイヤを搭載していません。例えば、テスラはどの車両にもスペアホイールを用意していません。さらに、フォルクスワーゲンID4にもスペアタイヤは標準装備されていません。

また、各国の多くの政府がスペアタイヤ追加の義務付けを解除しています。例えば、2021年8月、インド政府は、スペアホイールの強制を撤廃し、viz、タイヤ修理・インフレーションキット、またはTPMSを車両に提供すると表明しました。

上記のような事例や政府の取り組みにより、電気自動車の需要増が見込まれることから、予測期間においてタイヤインフレータ市場は促進されると予想されます。

アフターマーケットセグメントは大きな成長を遂げると予想される

自動車用タイヤ空気入れのアフターマーケット市場は、予測期間中に高いCAGRで推移することが予想されます。中国、インド、米国など、いくつかの地域の国々は、予測期間中に世界の自動車市場で大きなシェアを占めると予想されます。

乗用車や小型商用車の販売台数が増加していることなどが、この分野のタイヤ空気入れ市場の牽引役となることが予想されます。この地域の多くの自動車メーカーがスペアタイヤの追加を廃止し始めたため、タイヤ空気入れを含むタイヤ修理キットの需要が伸びると予想されます。

さらに、インドなどの国では、多くの自動車製造会社がスペアタイヤとともに、タイヤ修理キットを提供するようになりました。例えば、2021年にタタが発売したエントリーレベルのハッチバック「ティアゴ」は、スペアタイヤだけでなく、パンク修理キットを提供しています。

それに伴い、テスラをはじめ多くの電気自動車がスペアタイヤを提供していないため、タイヤインフレーターの需要も高まっています。また、2021年、テスラはモデル3でのタイヤパンクキットの提供を停止しました。しかし、テスラはトヨタ、スズキ、ヒュンダイなど他の自動車メーカーとともに、タイヤインフレーターキットをオプションで提供しています。

多くの自動車メーカーがスペアタイヤとタイヤインフレーターキットの提供を控えているため、複数の自動車所有者がeコマースサイトや実店舗を通じてアフターマーケットのインフレーターを好むと予想され、これが予測期間中にアフターマーケット分野の成長を促進すると考えられています。

競合情勢

自動車用タイヤ空気入れ市場は、多くの大手および地域のプレーヤーが存在するため、断片化されています。大手企業としては、Robert Bosch GmbH、Dana Incorporated、Stanley Black &Decker, Inc、Meritor, Incなどが挙げられます。

市場が細分化されているため、多くの小規模な地域プレーヤーが市場に参入しています。例えば、2022年1月、Portronics社はインドで新しいタイヤインフレータ「Vayu」を発売しました。このインフレーターは、4000mAhのバッテリーを搭載し、50Wの出力を持つ。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • タイプ別
    • 固定式/集中式タイヤインフレーター
    • ポータブル
  • 販売チャネル別
    • OEM
    • アフターマーケット
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Robert Bosch GmbH
    • FTL(IDEX Corporation)
    • Dana Incorporated
    • Stanley Black & Decker, Inc
    • Michelin
    • The Goodyear Tire & Rubber Company.
    • SAF-HOLLAND Group
    • Meritor, Inc
    • ITW Global Tire Repair, INC
    • Bon-Aire Industries Inc

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 91294

The Automotive Tire Inflator Market is expected to grow registering a CAGR of about 5% in the forecast period (2022-2027).

The new vehicle production and sales decreased in 2020 as the COVID-19 pandemic had a substantial short-term impact on the automotive industry. Additionally, because of the restrictions, car owners drove less, which prolonged trips for maintenance or tire replacement, increasing the risk of punctures and downtime.

Automakers across the globe are removing the spares from their vehicles to save money and reduce weight to increase efficiency in response to increasingly strict fuel economy rules which is the primary driver of the tire inflator market. About 25 pounds are taken out of the car when a spare tire is exchanged with an inflation kit. Additionally, some countries like India, have lifted the mandate of a spare tire which is also expected to aid the tire inflator market growth in the forecast period.

As majority of the vehicles, sold globally are in the Asia-Pacific region, it is the largest as well as the fastest growing market.

Key Market Trends

Growing Sales of Electric Vehicles is Expected to Drive the Market

The automobile sector now cannot exist without electric vehicles. It represents a means to minimise pollution and other greenhouse gas emissions while also attaining energy efficiency. The main causes of this growth are the rising environmental concerns and the beneficial government measures. By the end of 2025, it is anticipated that the number of electric passenger cars sold annually would surpass 10 million units and might make up more than 15% of total vehicle sales.

Despite the global pandemic, the market for electric vehicles has been expanding at a solid rate recently; in 2021, total sales of electric vehicles were at approximately 6.6 million units, up from 3.0 million units as of 2020 and 2.2 million units in 2019. Sales have increased as a result of stricter regulations being implemented by various organisations and governments to reduce emissions and promote zero-emission automobiles.

For instance, In 2021, the Canadian federal government signed the international drive to obtain zero-emission transit by 2025 and make the majority of the vehicles plying on the road electric by 2040.

To save weight and make more room for the battery majority of the carmakers do not include a spare tire with their battery electric or hybrid vehicles. For instance, Tesla doesn't offer a spare wheel for any of its vehicles. Additionally, Volkswagen ID4 also doesn't feature a spare tire as a standard fitment.

Many governments across the countries have also lifted the mandate of adding a spare tire. For instance, in August 2021, Indian government exclaimed of removing the compulsion of spare wheel, viz a viz, a tire repair and inflation kit, or a TPMS is provided with the vehicle.

Owing to the above mentioned instances, and government initiavites, the rise in the demand for electric vehicles, is expected to propel the tire inflator market in the forecast period.

Aftermarket Segment is Expected to Witness Significant Growth

The aftermarket automotive tire inflator market is expected to witness a high CAGR during the forecast period. Countries from several regions, like China, India, United States, and others are expected to hold a significant share in the global automotive market during the forecast period.

Factors like, the rise in the sales of passenger cars and light commercial vehicles, are expected to drive this segment of the tire inflator market. As many carmakers across the region have started eliminating the addition of spare tire, the demand for tire repair kit, which also includes a tire inflator, is expected to grow.

Additionally, many car manufacturing companies in the countries like India have started providing a tire repair kit, along with a spare tire. For instance, in 2021, Tata launched its entry-level hatchback Tiago which offers a spare tire as well as a puncture repair kit.

With that, as many electric cars do not offer a spare tire including tesla, which also enhances the demand for the tire inflator. Also, in 2021, Tesla stopped offering a tire puncture kit with its Model 3. However, Tesla along with other car makers like Toyota, Suzuki, Hyundai and others doo offer a tire inflator kit as an optional accessory.

As many carmakers are refraining from providing, a spare tire and a tire inflator kit, several vehicle owners are expected to prefer aftermarket inflators through e-commerce websites and brick and mortar structure, which is liekyl to drive teh aftermarket segment growth during the forecats period.

Competitive Landscape

The Automotive Tire Inflator market is fragmented due to the presence of many big and regional players in the market. Some of the big players in the market include Robert Bosch GmbH, Dana Incorporated, Stanley Black & Decker, Inc, Meritor, Inc and others.

As the market is fragmented, many small regional players are stepping into the market. For instance, in January 2022, Portronics launched a new tire inflator, Vayu, in India. The inflator comes with a battery of 4000mAh and has a power output of 50W.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Cars
    • 5.1.2 Commercial Vehicles
  • 5.2 By Type
    • 5.2.1 Fixed/Central Tire Inflator
    • 5.2.2 Portable
  • 5.3 By Sales Channel
    • 5.3.1 OEM
    • 5.3.2 Aftermarket
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 Uinted Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.2 FTL (IDEX Corporation)
    • 6.2.3 Dana Incorporated
    • 6.2.4 Stanley Black & Decker, Inc
    • 6.2.5 Michelin
    • 6.2.6 The Goodyear Tire & Rubber Company.
    • 6.2.7 SAF-HOLLAND Group
    • 6.2.8 Meritor, Inc
    • 6.2.9 ITW Global Tire Repair, INC
    • 6.2.10 Bon-Aire Industries Inc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS