市場調査レポート
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1189957

カーナビゲーションシステム市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Automotive Navigation System Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

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カーナビゲーションシステム市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

カーナビゲーションシステム市場は、2021年に321億米ドル、2027年には420億8000万米ドルに達し、予測期間(2022年~2027年)のCAGRは7%を記録すると予測されています。

COVID-19のパンデミックは、市場にマイナスの影響を及ぼしました。2020年に報告された自動車販売台数が少ないため、ナビゲーションシステムの主要な市場ポテンシャルは完全に低くなってしまっています。また、車両の移動が非常に少ないか、ほぼゼロであったため、業界のアフターマーケット部門は多くの売上を記録することができなかっています。しかし、乗用車の販売増が見込まれ、乗用車・商用車ともに安全に対する意識が高まっていることから、市場は共倒れ前の状態に戻り、経済的に成長することが期待されています。

中期的には、リアルタイムの交通データ、地図更新、スマートフォンとの連携などがカーナビゲーションシステムの主要機能として挙げられ、今後数年間で大きな顧客需要を呼び込むと思われます。さらに、ナビゲーションシステムの技術的進歩は、予測期間中にナビゲーションシステム市場の需要を促進することが期待されます。しかし、サイバーセキュリティの問題の増加やナビゲーションシステムの高コストが、予測期間中の市場成長を阻害するいくつかの要因となっています。

例えば、Amazonは、運転中の全体的な体験を向上させるために、音声アシスタントAlexaに新しい自動車に特化したスキルのセットを追加しました。新しいスキルの1つは、"Alexa, pay for gas"と言うだけでガソリン代を支払うことができる機能です。この機能は、必要な技術を統合した11,000以上のExxonとMobilのステーションで使用することができます。

アジア太平洋地域は、予測期間中、日本、インド、中国を主要な自動車製造拠点とし、カーナビゲーションシステムの主要市場になると予測されます。北米と欧州地域全体では、自動車用MEMSセンサーが新興アプリケーションの1つであり、カーナビゲーションシステム市場の電子制御ユニットやタイヤ空気圧監視システムで使用されていることから、需要が増加する可能性が高いです。

主な市場動向

予測期間中、アフター市場セグメンテーションが顕著な成長を見せる

OEMによるナビゲーションシステムの工場装着とは別に、アフターマーケットチャネルからの装着率も予測期間中に大幅に上昇することが予想されます。

eコマースの発展に伴い、eコマース企業には、これらの製品を顧客に時間通りに届けるという負担がかかっています。このため、多くのeコマース企業が既存の物流業者と提携し、BtoCの配送を行っています。上記の需要に応えるため、物流会社はより多くの車両を導入し、サービスを拡大してきました。

これらの車両は、顧客に時間通りに到着するために、主に衛星ナビゲーションシステムを搭載しています。さらに、多くの消費者を引きつけるために、eコマース企業は「どこでも配達」「即日配達」「時間指定配達」などのアイデアを導入しています。

現在販売されているほとんどの車には、促進要因が目的地に到着するのを助けると同時に、車内の乗員を楽しませるナビゲーションシステムが搭載されています。また、古い車で純正ナビがない場合は、市販のナビをダッシュボードに取り付けたり、ポータブルナビを使用することもできます。

  • 2019年11月、Gentex Corporationは、カスタムカメラとミラー一体型ディスプレイを使用して車両の後方視界を向上させる次世代フルディスプレイミラー(FDM)、プロのレーシングカーチーム向けに特別設計された高性能FDM、RF(無線周波数)およびクラウド型ホームオートメーション装置を操作できるホームリンクボタンを内蔵した全く新しい自動調光ミラーの3製品をアフターマーケット用に発売しました。この3つの製品は、すべてVoxx Electronicsを通じて販売される予定です。
  • 2021年9月、Mahindraは、Bolero NeoのセカンドからトップまでのバリエーションであるN10に、新たにケンウッドのアフターマーケットインフォテイメントシステムを搭載して出荷すると発表しました。最上位仕様のN10(O)ヴァリアントには、引き続き既存のユニットが搭載される予定です。

このように、ナビゲーションシステムの需要および依存度は、予測期間中、引き続き上昇するものと思われます。

欧州が圧倒的なシェアを獲得する見通し

欧州の自動車産業は世界の自動車輸出大国であり、ナビゲーションは自動車の安全対策として考えられています。政府当局は、すべての自動車にGPSシステムの接続を義務付けることを計画しています。欧州標準化委員会(CEN)と欧州通信標準化機構(ETSI)は、協調型知的交通システムの初期規格を発行しました。

国は積極的に販売の急増を示し、また、Renault、Mitsubishi Electric Corporation、Denso, Bosch、Nissan、Garmin、Hyundai、Toyota等のような自動車OEMの顕著な存在感を示しています。例えば、欧州では、乗用車の販売台数が2020年の14000台から2021年には15900台へと増加しています。ナビゲーションが自動車の安全対策として考えられていることから、安全・セキュリティサービスが自動車市場で最大の貢献をしています。

また、この地域の自動車メーカーや一次サプライヤーは、モビリティ管理やナビゲーション技術などの分野で独自のデジタルサービスを開発するために、データベースのソリューションにおけるナビゲーションプラットフォームプロバイダーの強みを一貫して検証してきました。例えば、Robert BoschはナビゲーションサービスプロバイダーのTomTomと提携し、促進要因レス車にデジタルマップサービスを提供しており、自動車メーカーだけでなく自動車部品サプライヤーも車両へのGPSサービス提供に携わっています。

さらに、電気自動車の需要増加、無線通信技術の高い普及率、高度な通信インフラの利用可能性などが、地域全体で自律走行車と依存型ナビゲーションシステムの市場を牽引する主な要因となっています。

競合情勢

Aisin Aw, Alpine Electronics Inc、Clarion, Mitsubishi Electric Corporation、DENSO Corporation、Harman International Industries Inc.などの主要企業が、市場で大きなシェアを獲得しています。

これらの企業は、AI(人工知能)やAR(拡張現実)などの成長技術でナビゲーションシステムの機能拡張に注力し、自動車における高度なナビゲーションシステムの需要増を取り込もうとしています。

  • 2022年4月、Mapboxは、顧客の期待を超えるドライブ体験をもたらすために、Toyota Motor North Americaが開発した次世代マルチメディアシステムを搭載したトヨタ車とレクサス車の一部で発売すると発表しました。Mapbox Mapsソフトウェア開発キットには、Toyotaの次世代マルチメディアシステムを補完する地図デザインが組み込まれており、促進要因にとってターンバイターン・ナビゲーションが直感的に理解できるようになっています。
  • 2021年12月、Teslaは、物体検出を改善した新しいフルセルフドライビング(FSD)ベータ版ソフトウェアアップデート、バージョン10.6をフリートへプッシュし始めています。米国では、安全スコアが98点以上のオーナーに対して、新バージョンのFSDベータ版のプッシュを開始しています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 販売チャネルタイプ
    • OEM
    • アフターマーケット
  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • 南アフリカ共和国
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Alpine Electronics Inc.
    • DENSO Corporation
    • Harman International Industries Inc.
    • Clarion Co. Ltd.
    • Continental Reifen Deutschland GmbH
    • Aisin AW Co. Ltd
    • TomTom International BV
    • JVC Kenwood Corporation
    • Panasonic Corporation
    • Mitsubishi Electric Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 46689

The Automotive Navigation System Market was valued at USD 32.10 billion in 2021, and it is expected to reach USD 42.08 billion by 2027, registering a CAGR of 7% during the forecast period (2022-2027).

The Covid-19 pandemic had a negative impact on the market. With low vehicle sales reported in 2020, the major market potential for navigation systems was completely low. Also, with very few or almost zero vehicular movements, the aftermarket sector of the industry did not register many sales. However, with the expected increase in sales of passenger vehicles and increased awareness of safety in both passenger and commercial vehicles, the market is looking forward to reviving and growing economically back to pre-covid conditions.

Over the medium term, real-time traffic data, map updates, and smartphone integration have been a few primary features of an automotive navigation system that are likely to attract significant customer demand over the coming years. Further, technological advancements in the navigation system are expected to drive the demand for the navigation systems market during the forecast period. However, increasing cyber-security issues and the high cost of the navigation system are a few factors that are likely to hinder the growth of the market during the forecast period.

For instance, Amazon added a set of new auto-specific skills to the Alexa voice assistant in order to improve the overall experience while driving. One of the new skills is the ability to pay for gas simply by saying, "Alexa, pay for gas." This feature can be used at over 11 000 Exxon and Mobil stations that have integrated the necessary technology.

Asia-Pacific is projected to become the key market for automotive navigation systems, with Japan, India, and China, being the major automotive manufacturing hubs during the forecast period. The demand across North America and Europe region is likely to increase due to the penetration of automobile MEMS sensors as it is one of the emerging applications and is being used in the electronic control units and tire pressure monitoring systems in the automotive navigation systems market.

Key Market Trends

Aftermarket Segment to Witness Considerable Growth during Forecast Period

Apart from the factory fitment of the navigation system from the OEM side, the fitment rate from the aftermarket channels is likely to see a considerable rise during the forecast period.

With the growing e-commerce sector, there is a burden on the e-commerce companies to deliver these products to their customers in time. For this purpose, many e-commerce companies are forming alliances with existing logistic providers for Business to Customer (B2C) delivery. To cater to the above demand, logistics companies have been expanding their services by getting more vehicles into services.

These vehicles have been primarily equipped with satellite navigation systems in order to reach their customers on time. Furthermore, in order to attract a large number of consumers, these e-commerce companies have introduced ideas, like 'anywhere delivery,' 'same day delivery, and even 'same hour delivery.

Most vehicles rolled out today come equipped with navigation systems that help drivers reach their destinations while also entertaining occupants in the car. Older cars that do not come with a factory-fitted navigation system can be fitted with aftermarket navigation systems in their dashboards or use portable navigation systems. For instance,

  • In November 2019, Gentex Corporation launched three new products for the aftermarket a next-generation Full Display Mirror (FDM) that uses a custom camera and mirror-integrated display to enhance the vehicle's rearward view, a high-performance FDM specifically designed for professional racecar teams, and an all-new automatic-dimming mirror with integrated HomeLink buttons capable of operating RF (radio frequency) and cloud-based home automation devices. All three products will be available through Voxx Electronics.
  • In September 2021, Mahindra announced that the Bolero Neo's second-to-top N10 variant will now be shipped with a new aftermarket infotainment system from Kenwood. The top-spec N10 (O) variant will continue to be equipped with the existing unit.

Thus, the demand for and dependence on navigation systems are likely to continue to rise during the forecast period.

Europe Likely to Capture Dominant Share in the Market

The European auto industry has emerged as a major exporter of automobiles around the world and considers navigation a safety measure in vehicles. Government authorities are planning to ensure that all cars must be connected with GPS systems. The European Committee for Standardization (CEN) and the European Telecommunications Standards Institute (ETSI) issued an initial set of standards for cooperative intelligent transport systems.

The country is actively witnessing a surge in sales and also has a notable presence of automotive OEMs like Renault, Mitsubishi Electric Corporation, Denso, Bosch, Nissan, Garmin, Hyundai, Toyota, Etc. For instance, In Europe, sales of passenger cars have increased from 14000 units in 2020 to 15900 units in 2021. Safety and security service is the largest contributor in the automotive market, considering navigation as a safety measure in vehicles.

Automakers and tier-1 suppliers in the region have also been consistently testing the strength of navigation platform providers in data-based solutions to develop their own digital services in areas such as mobility management and navigation technology. For instance, Robert Bosch partnered with navigation service provider TomTom to offer digital mapping services to driverless cars, where not only the auto manufacturers but also the auto part suppliers are involved in providing GPS services to the vehicles.

Further increasing demand for electric vehicles, high penetration of wireless communication technology, and availability of advanced telecom infrastructure are the major factors driving the market for autonomous cars and the dependent navigation systems across the region.

Competitive Landscape

Some of the major players, like Aisin Aw Co. Ltd, Alpine Electronics Inc., Clarion, Mitsubishi Electric Corporation, DENSO Corporation, Harman International Industries Inc., etc., have captured significant shares in the market.

These companies are focusing on expanding their navigation system functionalities with growing technologies, like AI (artificial intelligence) and AR (augmented reality), to capture the increasing demand for advanced navigation systems in vehicles.

  • In April 2022, Mapbox announced that it would launch in select Toyota and Lexus vehicles equipped with a next-generation multimedia system developed by Toyota Motor North America to bring a driving experience that exceeds customer expectations. The Mapbox Maps software development kit incorporates a map design that complements Toyota's next-generation multimedia system, making turn-by-turn navigation intuitive for drivers.
  • In December 2021, Tesla started to push a new Full Self-Driving (FSD) Beta software update - version 10.6 - to its fleet with improved object detection. The company is starting to push a new version of the FSD Beta to owners in the US with a safety score of 98 and up.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Sales Channel Type
    • 5.1.1 OEM
    • 5.1.2 Aftermarket
  • 5.2 Vehicle Type
    • 5.2.1 Passenger Car
    • 5.2.2 Commercial Vehicle
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Alpine Electronics Inc.
    • 6.2.2 DENSO Corporation
    • 6.2.3 Harman International Industries Inc.
    • 6.2.4 Clarion Co. Ltd.
    • 6.2.5 Continental Reifen Deutschland GmbH
    • 6.2.6 Aisin AW Co. Ltd
    • 6.2.7 TomTom International BV
    • 6.2.8 JVC Kenwood Corporation
    • 6.2.9 Panasonic Corporation
    • 6.2.10 Mitsubishi Electric Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS