表紙:自動車用ガレージ機器市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1189943

自動車用ガレージ機器市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Automotive Garage Equipment Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用ガレージ機器市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

現在、自動車用ガレージ機器の市場規模は81億2000万米ドルで、今後5年間でCAGR4%以上を記録し、112億7000万米ドルに達すると予想されます。

COVID-19の大流行により、当初はガレージの閉鎖や自動車生産台数の減少など、市場にマイナスの影響を及ぼしました。しかし、2021年前半には規制が緩和されたため、市場は勢いを取り戻しました。自動車分野の消費者需要は、主に中古車販売と、ほとんどの消費者が日々の通勤ニーズを満たすためにマイカーを導入し始めたことによる、自動車のメンテナンスに対する消費者の傾倒によって支えられています。

自動車用ガレージ機器市場の需要は、既存の修理工場や独立系ガレージのアップグレード、インドやブラジルなどの新興国における自動車販売の増加によって牽引されています。さらに、自動車メーカーが車の性能向上のためのデータ蓄積を優先するようになり、適切な自動車用ガレージ機器の必要性が高まったことから、市場の拡大が予想されます。

また、自動車メーカーが技術革新や燃費の良い自動車の開発に注力していることも、車載用機器の需要増加につながると考えられます。さらに、中古車販売の増加や車齢の伸びも、予測期間中の市場に明るい展望をもたらすと予想されます。

アジア太平洋地域、次いで欧州、北米が予測期間中に顕著な成長を遂げると予想されています。これらの地域の主要国での自動車生産と車両生産の急増、自動車消費者の安全に対する懸念の高まりが、今後数年間における自動車用ガレージ機器の需要を促進すると予測されます。

主な市場動向

自動車産業の拡大による市場の需要拡大

COVID-19の大流行や半導体不足などの課題にもかかわらず、自動車産業は回復基調にあり、2021年以降、世界の主要国で新車・中古車販売が顕著に伸びています。自動車業界、特に中古車業界では、新規参入企業間の価格競争力が一つの光明となっています。業界参入企業が市場にディーラー網を構築するために行った投資は、世界中で新車・中古車販売台数が伸びている理由の一つです。例えば

  • 信用調査会社エクスペリアンが発表したレポートによると、2022年第2四半期の自動車ローンのうち62%近くが中古車向けでした。60%だった2022年第1四半期と比較しても、中古車ローンは着実に増加しています。2021年第2四半期に米国で利用された車両ローンのうち、中古車ローンが58%を占めた前年同期と比較すると、さらに高い伸びを示しています。米国では新車価格がさらに上昇する中、中古車を選ぶ消費者が増えています。この購入パターンの変化は、2022年第2四半期に新記録を樹立しました。

さらに、車両のメンテナンスや修理への支出の増加はまた、調査した市場の成長をサポートする傾向があります。車両の状態を維持し、車両の強化された性能を保証するために、効果的な予防的車両メンテナンスシステムは、消費者が運ぶ故障を防ぐために、定期メンテナンス、部品の修理、車両検査で構成されています。このような動向は、様々な自動車用ガレージ機器の必要性を高め、彼らは効率的にこれらの修理やメンテナンス活動を行う上で重要な役割を果たしているとして、プレーヤーは、セグメントで動作する車や商用車にサービスを展開することをお勧めします。例えば、以下の通りです。

  • 2021年8月、Dover CorporationおよびVehicle Service Groupの一部であるForward Lift Companyは、同社のモバイルコラムリフト用のフレーム係合アダプタキットの新ラインアップを発売しました。これらのアタッチメントにより、技術者はより幅広いフォークリフトを簡単に持ち上げ、パレットトラックや大型車両に届くように整備することができます。

したがって、中古車は製品の寿命と品質を向上させるためにいくつかの変更に対応することが予想されるため、ガレージ機器の需要は今後数年間で増加すると思われます。さらに、より新しく、より効率的な車庫用機器の導入により、教育機関にも新たな機会が生まれています。このような市場の動向や発展は、近い将来の市場の見通しが楽観的であることを示しています。

アジア太平洋地域は予測期間中に大幅な成長を遂げると予想される

アジア太平洋地域は、今後数年間で大きく成長することが予想されます。同地域における自動車用ガレージ機器の需要は、主に中国、インド、その他のASEAN諸国における新車・中古車・商用車の販売増に支えられています。さらに、さまざまな自動車メーカーが自律走行車、ハイブリッド車、電気自動車のための電気・デジタル技術の開発に投資しているため、そうしたことが市場にプラスの影響を及ぼすと予想されます。例えば、以下の通りです。

  • CAAMによると、中国の2022年第2四半期の乗用電気自動車(EV)販売台数は2021年からほぼ倍増し、EV販売台数全体のうち純電池式電気自動車(BEV)がほぼ78%を占め、残りはプラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)であることがわかりました。2021年の中国における中古車販売台数は約1759万台で、2020年と比較して22.7%増加しました。過去12年間で、中国における中古車取引台数は、2010年の390万台から約3.5倍に増加しています。

また、近年は予防保全の必要性が重要視され、多くの消費者が自動車を適切な状態に保とうとしていることから、車載機器市場の拡大が予想されます。また、安全装備の充実や車両のデザイン変更などにより、先進的な機器のニーズも今後増加すると予想されます。例えば、以下の通りです。

  • 2022年6月に実施された調査によると、日本の自家用乗用車の月平均整備費用は約1万2,700円となり、前年の約1万1,700円から増加しました。

上記の要因や動向を踏まえ、アジア太平洋地域はプレーヤーに多くの機会を提供し、同地域での活動の拡大を促すと予想されます。このような動向から、アジア太平洋地域は今後5年間で大きな成長を遂げると予想されます。

競合情勢

自動車用ガレージ機器市場は、競争が激しく、断片的な市場であると考えられています。世界の自動車用ガレージ機器市場では、複数の企業が機能しており、競争が非常に激しくなっています。競合他社は、市場全体において高いポジションを確保するために、ジョイントベンチャー、M&A戦略、その他の戦略的提携を結んでいます。逆に、大規模な投資やその他の成長戦略は、市場全体の競争において競合他社が優位に立つのに役立つと思われます。例えば、以下の通りです。

  • 2022年9月、コンチネンタルAGは、自動車の微粒子排出に関する今後の法的強化に備え、欧州の整備工場や試験機関にワークショップ機器の範囲を拡大することを発表しました。同社は、ドイツ・フランクフルトで開催されたAutomechanika 2022で、自動車整備工場向け排ガス試験機「DX280 DC」と「CCP800」を発表しました。
  • 2022年2月、Citadel Enterprisesの傘下でオランダのKootstertilleにあるStertil Groupは、Nussbaum Custom Lifts GmbHの買収を発表しました。この買収は、世界中の民間および公共ワークショップやOEMメーカー向けに、車両のメンテナンス、修理、サービス業界に世界クラスの車両リフトソリューションを提供するための継続的な投資に対するStertil Groupのコミットメントを実証しています。
  • 2020年9月、診断用リーク検出技術の世界的リーダーであるRedline Detectionは、修理工場で急増するブースト車に対応するために設計された、この種の診断用リーク検出器としては初のSpeed Smokeを発売すると発表しました。スピードスモークは現在、期間限定でマスコ・ツールスから独占販売されています。ほとんどの自動車メーカーが、排出ガスの改善と燃費の向上を実現しながら性能を向上させるためにブーストエンジンを導入しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターの5フォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(市場規模:10億米ドル)

  • 機器タイプ別
    • 吊り上げ装置
    • 排気ガス試験装置
    • ボディショップ向け機器
    • ホイール・タイヤ機器
    • 車両診断・試験
    • 洗浄装置
    • その他の機器タイプ
  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 地域別情報
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Robert Bosch GmbH
    • Continental AG
    • Istobal S.A.
    • Aro Equipments Pvt. Ltd
    • Guangzhou Jingjia Auto Equipment Co. Ltd
    • Arex Test Systems B.V.
    • Boston Garage Equipment Ltd
    • Vehicle Service Group
    • Gray Manufacturing Company Inc.
    • VisiCon Automatisierungstechnik GmbH
    • MAHA Mechanical Engineering Haldenwang GmbH & Co. KG

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 92939

Currently, the automotive garage equipment market is valued at USD 8.12 billion, and it is expected to reach USD 11.27 billion by registering a CAGR of above 4% over the next five years.

The COVID-19 pandemic had a negative impact on the market, as initial lockdowns resulted in the shutdown of garages and a decline in vehicle production. However, by the first half of 2021, as restrictions were eased, the market regained its momentum. The consumer demand in the automotive sector is mainly supported by used car sales and consumer inclination toward maintenance of vehicles as most consumers started adopting personal vehicles to meet their daily commuting needs.

The demand in the automotive garage equipment market is driven by upgrading existing repair shops and independent garages and increasing vehicle sales in emerging economies such as India and Brazil. Further, the market is anticipated to expand as OEMs start prioritizing the accumulation of data on enhancing vehicle performance which elevated the need for suitable automotive garage equipment.

In addition, as automakers are gravitating toward technical breakthroughs and the creation of fuel-efficient automobiles, there is likely be an increase in the demand for automotive garage equipment. Moreover, rising sales of used vehicles and growing vehicle life are anticipated to create a positive outlook for the market during the forecast period.

Asia-Pacific region, followed by Europe and North America, is expected to witness notable growth over the forecast period. The surge in vehicle production and vehicle production across major countries in these regions and increasing safety concerns among car consumers are expected to drive the demand for automotive garage equipment in the coming years.

Key Market Trends

Expansion of Automotive Industry to Augment Demand in the Market

Despite challenges like the COVID-19 pandemic and semi-conductor shortage, the automotive industry has been on a recovery path, and since 2021 new and used vehicle sales have been witnessing notable growth across major countries in the world. The price competitiveness among the new players has been one glowing spot in the automotive industry, especially across the used cars industry. Investments made by the industry participants to establish their dealership network in the market are one of the reasons for the growing new and used vehicle sales volume across the world. For instance,

  • According to a report released by credit reporting company Experian, close to 62% of vehicle loans taken in the Q2 of 2022 were for used cars. There has been a steady rise in used car loans compared to Q1 2022 when it stood at 60%. The growth was even higher when compared to the same quarter last year when used car loans accounted for 58% of total vehicle loans taken in United States in Q2 2021. As new car prices further go up in United States (USA), more and more consumers are now opting for used vehicles. This change in the buying pattern made a new record in the second quarter of 2022.

Further, increased expenditure on the maintenance and repair of vehicles also tends to support the growth of the market studied. To keep vehicles in condition and to assure enhanced performance of the vehicle, An effective preventative vehicle maintenance system consists of scheduled maintenance, component repairs, and vehicle inspections to prevent breakdowns carried by consumers. Such trends elevate the need for various automotive garage equipment and encourage players to expand services to cars and commercial vehicles operating in the segment, as they play a key role in carrying out these repair and maintenance activities efficiently. For instance,

  • In August 2021, Forward Lift Company, a part of Dover Corporation and Vehicle Service Group, launched a new line of frame-engaging adapter kits for the company's mobile column lifts. These attachments enable technicians to easily lift and service a wider range of forklifts to reach pallet trucks and heavy vehicles.

Therefore, as used cars are expected to accommodate several changes to improve the product's longevity and quality, demand for garage equipment is likely to rise over the coming years. Furthermore, the introduction of newer, more efficient garage equipment has opened up new opportunities for training institutions. Such trends and developments in the market indicate an optimistic outlook for the market in the near future.

Asia-Pacific Region Expected to Witness Significant Growth During the Forecast Period

The Asia-Pacific region is expected to grow significantly over the coming years. The demand for automotive garage equipment in the region is mainly supported by increasing sales of new and used cars and commercial vehicles across China, India, and other ASEAN countries. Further, as various automakers are investing in the development of electric and digital technologies for autonomous, hybrid, and electric vehicles, such is expected to have a positive impact on the market. For instance,

  • According to CAAM, China's Q2 2022 passenger electric vehicle (EV) sales almost doubled from 2021, with Pure battery electric vehicles (BEVs) accounting for almost 78% of total EV sales, while the remaining were plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs). In 2021, about 17.59 million used cars had been sold in China, an increase of 22.7 percent compared to 2020. During the past twelve years, used vehicle transactions in China have increased approximately 3.5 times from 3.9 million units in 2010.

Further, as the need for timely preventive maintenance has gained significant importance in recent years, most consumers are trying to keep their vehicles in proper condition such trends are expected to lead rise in the garage equipment market. With rising safety equipment and increasing vehicular design changes, etc. the need for advanced equipment has also been anticipated to proliferate in the region in coming years. For instance,

  • According to a survey conducted in June 2022, the average monthly maintenance costs of private passenger cars in Japan amounted to approximately 12.7 thousand Japanese yen, up from around 11.7 thousand yen in the previous year.

Based on above-mentioned factors and developments, it is expected that the Asia-pacific region to provide numerous opportunities for players and encourage them to expand their activities in the region. Such trends indicate that the Asia-Pacific region is expected to have significant growth over the next five years.

Competitive Landscape

The automotive garage equipment market is considered to be a highly competitive and fragmented one. Multiple players are functioning in the global automotive garage equipment market, making the competition very intense. Competitors are engaging in joint ventures, merger and acquisition strategies, and other strategic collaborations to ensure a high position in the overall market. Conversely, significant investments and other growth strategies are likely to help players gain a competitive edge in the overall market competition. For instance,

  • In September 2022, Continental AG announced that it is expanding its range of workshop equipment to get Europe's garages and testing organizations ready for upcoming legal tightening regarding vehicles' particulate emissions. The company presented the DX280 DC and the CCP800, two exhaust emissions testers for car workshops, at Automechanika 2022 in Frankfurt, Germany.
  • In February 2022, the Stertil Group, part of Citadel Enterprises and located in Kootstertille, the Netherlands, announced the acquisition of Nussbaum Custom Lifts GmbH. This acquisition demonstrates the Stertil Group's commitment to the continued investment in providing world-class vehicle lifting solutions to the vehicle maintenance, repair, and service industries for private and public workshops and OEM manufacturers worldwide.
  • In September 2020, Redline Detection, the world's leader in diagnostic leak detection technology, announced the launch of Speed Smoke, the first diagnostic leak detector of its kind, designed to address the proliferation of boosted vehicles in repair shops. Speed Smoke is now available exclusively through Matco Tools for a limited time. Most automakers have implemented boosted engines to increase performance while delivering improved emissions and increased fuel economy.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's 5 Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD billion)

  • 5.1 By Equipment Type
    • 5.1.1 Lifting Equipment
    • 5.1.2 Emission Testing Equipment
    • 5.1.3 Body shop Equipment
    • 5.1.4 Wheel and Tire Equipment
    • 5.1.5 Vehicle Diagnostic and Testing
    • 5.1.6 Washing Equipment
    • 5.1.7 Other Equipment Types
  • 5.2 By Vehicle Type
    • 5.2.1 Passenger Cars
    • 5.2.2 Commercial Vehicles
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the world
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.2 Continental AG
    • 6.2.3 Istobal S.A.
    • 6.2.4 Aro Equipments Pvt. Ltd
    • 6.2.5 Guangzhou Jingjia Auto Equipment Co. Ltd
    • 6.2.6 Arex Test Systems B.V.
    • 6.2.7 Boston Garage Equipment Ltd
    • 6.2.8 Vehicle Service Group
    • 6.2.9 Gray Manufacturing Company Inc.
    • 6.2.10 VisiCon Automatisierungstechnik GmbH
    • 6.2.11 MAHA Mechanical Engineering Haldenwang GmbH & Co. KG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS