表紙:自動車用フロントエンドモジュール市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1189938

自動車用フロントエンドモジュール市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Automotive Front-End Module Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用フロントエンドモジュール市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車用フロントエンドモジュール市場は、2021年に1,249億5,000万米ドルとなり、予測期間(2022年~2027年)にCAGR fを5%以上記録し、2027年には1,764億米ドルに達すると予測されています。

COVID-19の大流行により、2020年の製造施設の閉鎖や停止により、世界的に自動車の生産と販売が減少し、自動車産業とフロントエンドモジュール市場などの関連部品産業の成長が阻害されました。しかし、2021年前半までに主要市場が開放されたことや、主要プレイヤーが短期的な戦略で各国での事業を復活させたことで、市場は勢いを取り戻しました。

中期的には、自動車産業の拡大や、世界の主要地域における自動車の安全性に対する意識の高まりが、市場の需要を牽引するものと考えられます。また、自動車の軽量化ニーズの高まりや、技術的に高度な軽量フロントエンドモジュールの需要増は、同市場のプレーヤーに有利な機会を提供するものと思われます。しかし、自動車フロントエンドモジュールに対する消費者の関心が高まっていることを受けて、メーカーが商品の小型化を選択したため、自動車フロントエンドモジュール市場には多額の支出が行われており、予測期間中の市場成長が制限される可能性が高いです。

また、主要な自動車メーカーは、今後数年間の市場成長を支える競争力を得るために、最新のフロントエンドモジュールを自社車に採用することを積極的に検討しています。また、ADAS技術や自律走行車の台頭により、従来の自動車よりも多くのセンサーが搭載されるため、この点に関する広範な研究活動を行う機会が増え、市場全体の成長を後押しすることになります。

アジア太平洋地域、欧州、北米の順で、予測期間中、市場の発展において主な役割を果たすと予想されます。また、この地域の主要自動車メーカーが最新のフロントモジュール技術を導入し、市場の成長に拍車をかけると予想されます。

主な市場動向

自動車用軽量フロントエンドモジュールの需要拡大

自動車の軽量化需要の高まりも、自動車用フロントエンドモジュール(FEM)市場の推進力となっています。軽量化された自動車部品は、自動車全体の重量を減らすことができるため、CO2排出量やコストを削減することができます。そのため、世界中のいくつかの政府が、企業平均燃費(CAFE)やBS-VI基準などの厳しい排出ガス・燃費規制を導入しており、こうした規制が自動車OEMに対して、軽量金属、複合材料、プラスチックなどの軽量材料の使用拡大を促していると思われます。自動車部品のフロントエンドモジュール材料の試みは、主に自動車の重量を20%~30%削減することに貢献してきました。

現在では、重い鋼鉄や鉄のキャリアの代わりに、燃費と車両性能の向上に貢献する軽量部品が使用されています。軽量熱可塑性プラスチックの材料としては、ポリプロピレンとナイロンが一般的に使用されています。例えば

  • 2020年7月、SUV「Ford Kuga」向けに「ハイブリッド」プラスチック-金属複合技術で生産された高集積ボルスターは、スチールパネルとペンシルベニア州ピッツバーグのランクセス社の易流動性ガラス繊維強化ナイロン6「デュレタンBKV30H2.0EF」で生産されています。ボルスターとフロントエンドモジュールは、自動車産業の世界システムサプライヤーであるドイツのモンタプラスト社が開発し、生産しています。

大型車には、複合材と金属のハイブリッド設計が好まれます。環境に配慮した環境規制や消費者のデジタルライフスタイルも、自動車の軽量化、ひいてはコンポジット/ハイブリッドフロントエンドモジュール(FEM)の需要増に大きく貢献しています。例えば、次のようなことです。

  • 2021年4月、ベバストはAuto Shanghaiにおいて、未来のモビリティのビジョンとしてコンセプトカーを発表しました。このコンセプトカーには、自律走行、電動化、快適性のための数々の技術ソリューションが集約されています:動作するライダーと動作するカメラを備えたルーフセンサーモジュール、開閉可能な大型パノラマルーフ、スマート軽量フロントエンドモジュール、バッテリーおよび充電ソリューション、統合熱管理システムなどです。

現在、複合材を使用したフロントエンドモジュールを搭載した車両が数台市場に投入されています。最近発売された現代自動車とメルセデスの小型セグメント車2台は、軽量フロントエンド構造を採用しており、コンポーネントに追加機能を組み込むことができるため、組み立て時間の短縮、コスト削減、質量低減が可能になります。この3車種のキャリアには、射出成形されたペレット状のLFT-PPが使用されています。例えば

  • 1.5リッターターボチャージャー付きガソリンエンジンに加え、エンジンのフロントエンドアクセサリードライブ(FEAD)に内蔵された48ボルトのベルトスタータージェネレーター(BSG)、48ボルト-12 DC/DCコンバータ、48ボルトのリチウムイオン電池モジュールとバッテリー管理システム(BMS)、さらに回生ブレーキシステム、ハイブリッドモジュール制御システムで補完される予定です。

このような市場の動向と技術を考慮すると、自動車部品の軽量化傾向は、メーカーが顧客に革新的なソリューションを提供することを後押しすると予想されます。こうした動向を背景に、同市場は予測期間中に相応の成長を遂げると予想されます。

アジア太平洋地域が大幅な成長を遂げる見込み

アジア太平洋地域は、日本、韓国、中国、インドの主要なフロントエンドモジュールメーカーの存在感が強いため、自動車用フロントエンドモジュール市場を独占すると予想されます。また、この地域の主要国において自動車生産台数が増加していることや、さまざまな自動車メーカーが軽量車両の生産に力を入れていることも、市場の需要を後押ししています。例えば、次のようなことです。

  • 中国自動車工業会(CAAM)によると、2022年7月、自動車産業のPMIは52.0%より高く、製造業全体のPMIより良好であったと述べています。7月の自動車全体の生産台数は245万5,000台、販売台数は242万台で、それぞれ前年同月比31.5%、29.7%の増加でした。乗用車の生産台数は221万台で前年同期比42.6%増、販売台数は217万4,000台で同40.0%増となっています。1~7月の乗用車生産台数は1,264万5,000台で前年同期比10.9%増、販売台数は1,252万9,000台で同8.3%増となっています。
  • SIAMによると、インドの乗用車総販売台数は271万1457台から306万9499台に増加し、同期間のバンは2020年4月から2021年3月の10万8841台に対し11万3265台となり、市場の前向きな動向を示しています。

中国、インド以外では、韓国、日本が、日産自動車のような自動車産業の大手企業の存在により、重要性を増しています。この地域は、自動車用フロントエンドモジュール(FEM)市場において、2桁のCAGRを示すと予想されます。さらに、市場の需要は、主要企業の拡張戦略、生産設備の拡張などによってサポートされることが期待されます。例えば、以下の通りです。

  • 2022年3月、ポルシェ・カイエンのマレーシア初の組立CKDユニットが、ケダ州クリムのSime Darbyの組立工場(ポルシェにとって欧州外初の組立施設)の生産ラインからロールオフしました。ベースとなるカイエンは、現在、現地でCKD形式で生産されている唯一のモデルです。センターコンソールおよびコックピット(クラリオン)、フロントおよびリアアクスル(ZF)、フロントエンドモジュールアセンブリなど、6つの主要モジュールを現地で調達しています。

このような新興国市場の開拓により、予測期間中の市場は明るい見通しとなることが予想されます。

競合情勢

自動車用フロントエンドモジュール市場は適度に集約されており、株式会社デンソー、Faurecia SA、Group、Magna International、Plastic Omnium Groupなどの大手企業が市場の大半のシェアを占めています。世界中のさまざまな企業が、競合に打ち勝つために新しい研究開発プロジェクトへの投資、合弁事業、パートナーシップを結んでいます。例えば、以下のようなものです。

  • 2021年5月、マザーソングループは、子会社Samvardhana Motherson Reflectecを通じてトルコのPlast Met Groupの過半数株式の取得を完了この買収の成功により、マザーソングループは、重要なトルコ自動車市場へのアクセスを持つようになっています。
  • 2020年10月、Plastic Omniumは、100%電気自動車向けの多数の新しいプログラムが始動することを発表しました。Plastic Omniumは、Tesla Model 3とModel Yにフロントバンパーとリアバンパー、フロントエンドモジュールを装備しています。これらのモデルは、中国と北米で製造されています。また、VW ID.3およびID.4用のフロントエンドモジュール、センターコンソール、フロントおよびリアバンパーを提供しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース:10億米ドル)

  • 車種別
    • 乗用車
    • 小型商用車
    • 大型商用車
  • 原材料別
    • 金属
    • コンポジット
    • その他
  • 地域別一覧
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Denso Corporation
    • Hirschvogel Automotive Group
    • HYUNDAI MOBIS CO. LTD
    • Magna International Inc.
    • Hanon Systems
    • Compagnie Plastic Omnium SA
    • SL Corporation
    • Valeo SA
    • Marelli Corporation
    • MAHLE GmbH
    • Calsonic Kansei Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 56676

The Automotive Front-End Module Market was valued at USD 124.95 billion in 2021 and is expected to reach USD 176.4 billion by 2027 registering a CAGR f above 5% during the forecast period (2022 - 2027).

The COVID-19 pandemic hindered the growth of the automotive industry and associated component industry like the front-end module market as lockdowns and shutdown of manufacturing facilities in 2020 resulted in the decline of vehicle production and sales worldwide. However, key markets opening up by the first half of 2021 and key players' short-term strategies to revive their business operations across various countries have helped the market to regain its momentum.

Over the medium term, expanding the automotive industry and growing awareness about safety in vehicles across all major regions in the world are expected to drive demand in the market. In addition, the rising need for vehicle weight reduction and increasing demand for technically advanced lightweight front-end modules are likely to offer lucrative opportunities for players in the market. However, heavy expenditures are being made in the automotive front-end module market as manufacturers choose to miniaturize their goods in response to rising consumer interest in vehicle front-end modules likely to restrict market growth during the forecast period.

Further, as key automotive players are actively looking to adopt the latest front-end modules in their vehicles to gain competitive edge to support market growth in coming years. Besides, these rise in ADAS technology and autonomous cars to enhance overall market growth as they accomodate more sensors than conventional vehicles and hence more opportunity for conducting extensive research activities in this regard.

Asia-Pacific, Europe followed by North America region expected to play key role in the development of the market during the forecast period as growth across these regions is supported by notable vehicle production both passenger cars and commercial vehicles. In addition, the growth of market is likely to be spurred by key automotive OEM launches with latest front module innovations and key manufacturers in the region.

Key Market Trends

Increasing Demand for Lightweight Automotive Front-End Modules

The growing demand for lightweight vehicles is also the driving force for the automotive front-end module (FEM) market. As lightweight auto parts reduce the overall weight of the vehicles, they can, in turn, reduce CO2 emissions and cost. So, as several governments across the globe have introduced stringent emission and fuel economy regulations such as corporate average fuel economy (CAFE), BS-VI norms, etc. such regulations are likely to encourage automotive OEMs to increase the usage of lightweight materials such as lightweight metals, composites, and plastics. Experimenting with front-end module materials in auto parts has predominately contributed to achieving 20%-30% of vehicle weight reduction.

Nowadays instead of heavy steel and iron carriers, lightweight components are used which are responsible for fuel efficiency and vehicle performance enhancement. Commonly used materials for lightweight thermoplastics are polypropylene and nylon. For instance,

  • In July 2020, a highly integrated bolster produced with a 'hybrid' plastic-metal composite technology for the Ford Kuga SUV, is produced with steel panels and Durethan BKV30H2.0EF, an easy-flowing, fiberglass-reinforced nylon 6 from Lanxess, Pittsburgh, Penn. The bolster and the fully assembled front-end module were developed and are produced by Germany's Montaplast GmbH, a global system supplier of the automotive industry.

Hybrid composite/metal designs are preferably used for heavy-end vehicles. Environmental regulations for green initiatives and the digital lifestyle of consumers is also playing a vital part in increasing demand for lightweight vehicles and in turn the demand for composite/ hybrid front-end module (FEM). For example,

  • In April 2021, Webasto announced that, at Auto Shanghai, it is presenting a concept vehicle as a vision of the mobility of the future. The concept car brings together numerous technical solutions for autonomous driving, electrification and comfort: roof sensor module with a working lidar and working camera, a large openable panorama roof, a smart lightweight front-end module, a battery and charging solution, and an integrated thermal management system.

Currently, several vehicles are launched in the market with front-end modules made of composite materials. The recently launched Hyundai and two small segment cars from Mercedes use a lightweight front-end construction that allows for the integration of additional functionality in components, which in turn saves assembly time, reduces costs, and lowers mass. Carriers for all three vehicles make use of injection-molded pelletized LFT-PP. For instance,

  • In February 2020, Geely Philippines introduced its very own gasoline-electric hybrid technology into its upcoming compact SUV, which will pair with a 1.5-liter turbo-charged gasoline engine, complemented by a 48-volt belt-starter generator (BSG) integrated in the Front-End Accessory Drive (FEAD) of the engine, a 48-volt to 12 DC/DC converter, a 48-volt lithium-ion battery module and battery management system (BMS), along with a recuperation braking system and a hybrid module control system.

Considering such developments and technologies in the market, the trend of light weight components in vehicles anticipated to push manufacturers to offer innovative solutions for their customers. Owing to such trends , the market expected to grow at decent rate during the forecast period.

Asia-Pacific Region Expected to Witness Significant Growth in the Market

The Asia-Pacific region is expected to dominate the automotive front-end module market -owing to the strong presence of key front-end module manufacturers in Japan, South Korea, China, and India. The demand in the market is further supported by growing vehicle production across key countries in the region coupled with the growing focus of various automotive OEMs to produce lightweight vehicles. For instance,

  • According to CAAM, the China Association of Automobile Manufacturers (CAAM) stated that in July 2022, the PMI of the automobile industry was higher than 52.0%, which was better than that of the overall manufacturing industry. Overall vehicle production and sales in July totaled 2.455 million units and 2.42 million units, representing a 31.5% and 29.7% y/y increase, respectively. Passenger vehicle production reached 2.21 million units, up 42.6% y/y, while sales were 2.174 million units, up 40.0% y/y. Passenger vehicle production for the January to July period totaled 12.645 million units, up 10.9% y/y, while sales were 12.529 million units, up 8.3% y/y.
  • According to SIAM, total Passenger Vehicle Sales in India increased from 2,711,457 to 3,069,499 units and during the same period 113,265 units of Vans were sold compared to 108,841 units in April 2020 to March 2021 indicating positive trends in the market.

Apart from China and India South Korea, Japan are also gaining the importance owing to the presence of big players of automobile industry like Nissan. This region is expected to show strong double digit CAGR for the automotive front end module (FEM) market. Further, demand in the market expected to be supported by key players expansion strategy, production facilities expansion, etc. For instance,

  • In March 2022, the first ever Malaysia-assembled CKD unit of Porsche Cayenne has rolled off the production line at Sime Darby's assembly plant in Kulim, Kedah, the first assembly facility for Porsche outside of Europe. The base Cayenne is currently the only model being produced locally in CKD form. Six key modules sourced locally include center console and cockpit (Clarion), front and rear axles (ZF), and the front-end module assembly.

Such developments, anticipated to create positive outlook for the market during the forecast period.

Competitive Landscape

The Automotive front-end module market is moderately consolidated and the majority share of the market is dominated by major players, such as Denso Corporation, Faurecia SA, Group, Magna International, and Plastic Omnium Group, among others. Various players around the world are investing in new R&D projects, making joint ventures, and partnerships for being ahead of the competition. For instance,

  • In May 2021, Mother son Group completes the acquisition of a majority stake in Turkey's Plast Met Group through its subsidiary Samvardhana Motherson Reflectec With the successful closure of this acquisition, Motherson Group now has access to the significant Turkish automotive market.
  • In October 2020, Plastic Omnium announced that numerous new programs for 100% electric vehicles are coming on stream. Plastic Omnium equips the Tesla Model 3 and Model Y with front and rear bumpers and front-end modules. These models are manufactured in China and North America. It also provides front-end module, centre console, front and rear bumpers for VW ID.3 and ID.4.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value - USD billion)

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Cars
    • 5.1.2 Light Commercial Vehicle
    • 5.1.3 Heavy Commercial Vehicle
  • 5.2 By Raw Material Type
    • 5.2.1 Metal
    • 5.2.2 Composite
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Denso Corporation
    • 6.2.2 Hirschvogel Automotive Group
    • 6.2.3 HYUNDAI MOBIS CO. LTD
    • 6.2.4 Magna International Inc.
    • 6.2.5 Hanon Systems
    • 6.2.6 Compagnie Plastic Omnium SA
    • 6.2.7 SL Corporation
    • 6.2.8 Valeo SA
    • 6.2.9 Marelli Corporation
    • 6.2.10 MAHLE GmbH
    • 6.2.11 Calsonic Kansei Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS