市場調査レポート
商品コード
1208690
車載用フロントエンドモジュールの世界市場-2022-2029Global Automotive Front-End Module Market - 2022-2029 |
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車載用フロントエンドモジュールの世界市場-2022-2029 |
出版日: 2023年02月01日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 210 Pages
納期: 約2営業日
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自動車フロントエンドモジュール(FEM)は、ヘッドライト、フロントグリル、ラジエーター、オイルクーラー、コンデンサー、ホーンアッセンブリーなど、自動車の前部に取り付けられる複数の部品アッセンブリーです。フロントエンドモジュール(FEM)は、一般的に小型・中型の乗用車に使用されています。しかし、近年では、大型セダンやSUVにもフロントエンドモジュールが利用されています。
自動車メーカーによる車両プラットフォーム統合の採用が進んでいることが、世界の自動車用フロントエンドモジュール市場の主な促進要因となっています。フロントエンドモジュールの高コストが、自動車用フロントエンドモジュールの世界市場の成長を制限する主要因となっています。
自動車メーカーによる車載プラットフォーム統合の採用が拡大
大手自動車メーカーは近年、コスト削減と利益率向上のために様々な戦略をとっています。自動車メーカー各社は、自社の製品ポートフォリオ全体において、車両プラットフォームの統合を進めています。車両プラットフォーム統合とは、車両内の様々なシステムやコンポーネントを共通のプラットフォームやシャーシに統合することを指します。このアプローチにより、メーカーは共通のコンポーネントセットを使用して複数の車両モデルを設計・開発することができ、開発コストと時間を大幅に削減することができます。
車両プラットフォーム統合の主な利点の1つは、メーカーが複数の車両モデルで多数のコンポーネントを再利用できることです。メーカーは車種ごとに新しいコンポーネントを設計・テストする必要がないため、新車開発のコストを大幅に削減することができます。
さらに、車両プラットフォームの統合により、メーカーは規模の経済を活用することができます。メーカーは、複数の車種に対して多くの部品を生産することで、大量生産によるコストダウンを実現することができます。消費者にとっては、自動車の総コストを削減することができます。したがって、車両プラットフォームの統合は、コンポーネントの共通化により、フロントエンドモジュールの需要を増加させる。車両プラットフォーム統合の採用が拡大していることは、世界の自動車フロントエンドモジュール市場の主要な促進要因となっています。
車載用フロントエンドモジュールの高コスト化
自動車フロントエンドモジュールは、ヘッドライト、バンパー、グリル、ラジエーター、フォグランプ、エアダムなど、さまざまな部品から構成される複雑なシステムです。これらの部品は通常、高性能プラスチックや金属などの高品質な材料で作られており、その製造や組み立てにはコストがかかります。フロントエンドモジュールの製造には、特殊な設備と人員を必要とする複雑な工程があり、これがさらにコストを押し上げています。
さらに、フロントエンドモジュールの開発とテストは、厳しい安全基準と性能基準を満たす必要があるため、コストと時間のかかるプロセスとなっています。また、テスト工程では、専用のテスト機器が必要な上、複数回のテストを実施するため、コストがかかります。また、新しいフロントエンドモジュールの技術や設計を開発するためには、研究開発に多大な投資を必要とし、それがさらにシステム全体のコストを押し上げています。高いコストは最終的に車両価格の上昇という形で消費者に転嫁され、一部の潜在的な購買意欲を減退させる可能性があります。
COVID-19の影響分析
COVID-19の大流行は、自動車フロントエンドモジュール市場に大きな影響を及ぼしています。パンデミックによる世界のロックダウンと景気後退により、新車需要が激減し、それに伴いフロントエンドモジュールの需要も減少しました。
新車需要の減少は、主に旅行制限とパンデミックによる世界経済への影響によるものです。多くの人々が経済的な不安から新車購入に踏み切れず、また躊躇していました。新車の生産台数の減少につながり、フロントエンドモジュールの需要に波及しました。
需要の減少に加え、パンデミックは前工程モジュールのサプライチェーンを混乱させた。多くの前工程モジュールメーカーが、ロックダウンやサプライチェーンの混乱により、一時的な操業停止や減産を余儀なくされました。その結果、前工程モジュールの供給力がさらに低下し、市場を圧迫することになりました。
こうした課題にもかかわらず、世界経済が回復し、新車需要が大流行前の水準に戻るにつれて、自動車フロントエンドモジュール市場は回復すると予想されます。また、長期的には、安全性や性能を向上させた先進的なフロントエンドモジュールの需要が高まり、市場は継続的に成長すると予想されます。
The global automotive front-end module market size was worth US$ XX million in 2021 and is estimated to reach US$ XX million by 2029, growing at a CAGR of XX% during the forecast period (2022-2029).
An automotive front-end module (FEM) is a multi-piece assembly such as headlights, front grill, radiator, oil cooler, condenser, horn assembly and others attached to the front of the vehicle. Front-end modules (FEM) are generally used on compact and midsize passenger vehicles. However, in recent years, large sedans and SUVs are also utilizing front-end modules.
The growing adoption of vehicle platform integration by automotive manufacturers is the major driver for the global automotive front-end module market. The high cost of front-end modules is a key factor in limiting the growth of the global automotive front-end module market.
Growing adoption of vehicle platform integration by automotive manufacturers
Major automotive manufacturers have undertaken various strategies in recent years to reduce costs and boost profit margins. Manufacturers are integrating their vehicle platforms across their entire product portfolios. Vehicle platform integration refers to integrating various systems and components within a vehicle onto a common platform or chassis. This approach allows manufacturers to design and develop multiple vehicle models using a common set of components, which can significantly reduce development costs and time.
One of the main benefits of vehicle platform integration is that it allows manufacturers to reuse a large number of components across multiple vehicle models. It can significantly reduce the costs of developing new vehicles, as the manufacturer does not have to design and test new components for each model.
In addition, vehicle platform integration allows manufacturers to take advantage of economies of scale. Manufacturers can achieve lower costs through mass production by producing many components for multiple vehicle models. It can help to reduce the overall cost of vehicles for consumers. Therefore, vehicle platform integration increases demand for front-end modules due to the commonality of components. The growing adoption of vehicle platform integration is a key driver for the global automotive front-end module market.
High cost of automotive front-end modules
Automotive front-end modules are complex systems with various components, including headlights, bumpers, grilles, radiators, fog lights and air dams. The components are typically made of high-quality materials, such as high-performance plastics and metal, which are expensive to manufacture and assemble. Manufacturing front-end modules involves complex processes requiring specialized equipment and personnel, which further adds to the cost of these systems.
In addition, the development and testing of front-end modules is a costly and time-consuming process, as these systems must meet strict safety and performance standards. The testing process can be expensive due to the need for specialized testing equipment, as well as the cost of conducting multiple rounds of testing. The development of new front-end module technologies and designs requires significant investment in research and development, which further adds to the overall cost of these systems. The high costs are ultimately passed on to consumers in the form of higher vehicle prices, which can deter some potential buyers.
COVID-19 impact analysis
The COVID-19 pandemic has significantly impacted the automotive front-end module market. The global lockdowns and economic downturn caused by the pandemic led to a sharp decrease in demand for new vehicles, which in turn led to a decrease in demand for front-end modules.
The decrease in demand for new vehicles was primarily due to the restrictions on travel and the impact of the pandemic on the global economy. Many people could not afford to purchase new vehicles or were hesitant due to economic uncertainty. It has led to a decrease in the production of new vehicles, which had a ripple effect on the demand for front-end modules.
In addition to the decrease in demand, the pandemic disrupted the supply chain for front-end modules. Many front-end module manufacturers were forced to temporarily shut down their operations or reduce production due to lockdowns and supply chain disruptions. It has led to a further decrease in the availability of front-end modules and put pressure on the market.
Despite these challenges, the automotive front-end module market is expected to recover as the global economy recovers and the demand for new vehicles returns to pre-pandemic levels. In the long term, the market is expected to continue to grow as the demand for advanced front-end modules with improved safety and performance features increases.
The global automotive front-end module market is segmented into component, material, vehicle and region. The global automotive front-end module market by vehicle is further segmented into passenger cars and commercial vehicles. Global passenger car production far exceeds commercial vehicle production, thereby generating the largest demand for automotive front-end modules.
Front-end modules in passenger cars are systems that are located at the front of the vehicle and are responsible for a variety of functions. Radiators, bumpers, grills, fog lights, air dams and headlights are some of the common front-end module components used in passenger cars. The front-end module of a passenger car is designed to provide protection, improve visibility and improve the vehicle's performance and efficiency.
North America is a developed region and a major automotive market. Major international automotive manufacturers have operations in the region. Manufacturers are constantly introducing new models and revamping existing models to cater to regional consumer demand. The North American automotive front-end module market will witness sustained growth in the upcoming years.
Europe is another developed and industrialized region with a well-developed automotive industry. Many reputed global automotive brands are based in the region. European automotive manufacturers are gradually moving towards electric and hybrid vehicles. The European automotive front-end module market is expected to grow steadily during the forecast period.
Asia-Pacific is a rapidly developing and industrializing region that generates the largest demand for passenger and commercial vehicles. Major growing economies such as India, China, Vietnam, Malaysia, Indonesia and Thailand generate the bulk of the regional demand. Despite the growing demand, vehicle ownership is low due to high economic inequality and a large percentage of the global poor population. Automotive manufacturers have adopted various strategies, such as releasing economical vehicle models and partnering with financial institutions to boost regional demand. The Asia-Pacific automotive front-end module market will witness major growth during the forecast period.
Some major players contributing to the growth of the global automotive front-end module market are Denso Corporation, MAHLE GmBH, Kansei Corporation, Faurecia, Magna International Inc, Hyundai Mobis, Valeo, Montaplast GmBH, Plastic Omnium and Continental AG. Some of the key strategies pursued by the major market players include researching and developing new materials for front-end modules, partnering with automotive manufacturers to develop new modules and expanding to new markets.
Denso Corporation
Overview: Denso Corporation is a global manufacturer of automotive components headquartered in Kariya, Aichi Prefecture, Japan. The company was founded in 1949 as Nippon Denso Co., Ltd., a joint venture between Toyota and Denso Corporation to produce automotive parts for Toyota vehicles. Denso Corporation operates in 35 countries and produces various products, including engine management systems, climate control systems, electronic components and automotive sensors. In addition to its work in the automotive industry, Denso also has a strong presence in the commercial transportation, heavy equipment and electronics industries.
Product Portfolio
Recent Developments
The global automotive front-end module market report would provide approximately 57 market data tables, 59 figures and 210 pages.
Target Audience 2022
LIST NOT EXHAUSTIVE