|
市場調査レポート
商品コード
1189928
車載ディスプレイ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Automotive Display Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
||||||
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。 |
車載ディスプレイ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
|
車載ディスプレイ市場は、2021年に119億米ドル、2027年には173億米ドルに達し、予測期間(2022年~2027年)のCAGRは6.41%以上と予測されています。
最近のCOVID-19は、市場の成長を阻害しています。ロックダウンや旅行制限により、自動車の需要は減少しています。その結果、自動車産業の自動車部品の成長も、過去2年間で減少しています。この動向は、自動車産業に関連するすべてのセグメントで見られます。
長期的には、インフォテインメント、テレマティクス、インストルメントクラスターなど、様々な車両表示システムの技術的進歩やイノベーションが市場の主な原動力となっています。先進国では、運転の利便性と安全性に対する消費者の嗜好が高まっており、市場の成長を後押ししています。
自動車の安全機能に対するニーズが高まる中、拡張現実などの技術は単なる概念から現実のものとなっています。BMW、Jaguar、Mercedes-Benzなどの多くの高級車ブランドは、すでにARヘッドアップディスプレイを自社車に搭載しています。拡張現実は、基本的な情報だけでなく、状況に応じたデータをフロントガラスに表示します。
現在、ディスプレイのパネルはTFT液晶が主流であるが、近い将来、有機ELパネルが自動車に採用されることが予想されます。有機材料と薄いプラスチック基板を使用するため、有機ELパネルは透明なディスプレイなど、デザインの自由度が高いです。
乗用車の販売台数の増加、コネクテッドカーの需要の高まり、そして高い可処分所得を背景に、車載ディスプレイ市場は、特にアジア太平洋地域と欧州経済圏で急成長しています。欧州は、Mercedes-Benz、Audi、Porsche、BMW、Jaguar Land Roverなどの高級車メーカーが多数存在することから、市場のもう一つの支配地域となると予想されます。
OLEDパネルは、設計の自由度が高く、OEMの新型車投入に伴う需要の増加により、予測期間中に市場で大きなシェアを占めると予想されます。
例えば、現在、AMOLED(アクティブマトリクス-有機EL)スクリーンは、主に高級車の後部座席のエンターテイメントに使用されています。
しかし、車載グレードの仕様に到達するためには、AMOLEDの材料とディスプレイのコストが高くなることが予想されます。このため、市場の成長を若干妨げると予想されます。インテリジェントコネクティビティ技術の進化により、自動車はモバイル・スマートターミナルとして成長しています。クラスター&センターコンソールのデュアルディスプレイに加え、HUD、電子バックミラーディスプレイ、コパイロットレクリエーションディスプレイ、リアシートエンターテイメントディスプレイ、透明Aピラーなどが台頭してきました。例えば2019年に発売されたHOZON Uは、デュアルディスプレイの他に車両制御ディスプレイや透明Aピラーを装備しています。2020年9月に発表されたENOVATE ME7は、クラスターディスプレイ、センターコンソールディスプレイ、コパイロットディスプレイ、後列のデュアルディスプレイなど5つの高精細ディスプレイを搭載しています。
OEMが発表したコンセプトモデルによると、今後、自動車のディスプレイ分野では曲面ディスプレイが輝くと言われています。
高級ブランド車や新エネルギー車では、まず有機ELディスプレイが活用されています。以前は、透明なAピラーやアウディのバーチャルバックミラーディスプレイのような小さなディスプレイだけが有機ELを適用していました。例えば
こうした動きは、予測期間中にOLEDセグメントの需要を高める可能性が高いです。
アジア太平洋地域は、タクシーにおけるリアシートエンターテイメントディスプレイの採用が増加し、ディスプレイメーカーがOLED技術の生産に注力していることから、市場の成長が加速すると予想されます。
例えばインドでは自動車生産台数が増加しており、乗用車の生産台数は2020-21年の3,062,280台から2021-22年には3,650,698台へと増加します。
一方、商用車の生産台数は2020-21年の624,939台から2021-22年には805,527台へと増加しています。UberやOlaなどの大手タクシーアグリゲーターは、過去2年間にプレミアムタクシーや高級タクシーにリアシートエンターテイメントディスプレイパネルを設置し、顧客の注目と予約志向を集めてきました。
一方、中国のVisionoxなどの車載ディスプレイメーカーは、浙江Hozon New Energy Automobile(Hozon)に、自律走行型新エネルギー車(NEV)用のセンターインフォメーションディスプレイ(CID)システム、ダッシュボード、ヘッドアップディスプレイ、リアシートエンターテイメントディスプレイなどのインテリジェントキャビンディスプレイ製品を提供する予定です。これらのディスプレイは、先進の有機発光ダイオード(OLED)技術に基づいて製造されています。したがって、上記のような市場の開拓と進歩は、予測期間中にアジア太平洋地域の全体的な発展に寄与する可能性があります。
車載ディスプレイ市場は、Continental AG、Visteon Corporation、Panasonic Corporation、Denso Corporation、Robert Bosc GmbHなどの主要企業が大きなシェアを獲得しており、緩やかな統合市場となっています。
各社が製品革新と技術進歩に注力する中、車載ディスプレイ事業は世界市場で高い競争を繰り広げています。
The Automotive Display Market was valued at USD 11.9 billion in 2021 and is expected to reach USD 17.3 billion by 2027 registering a CAGR of above 6.41% during the forecast period (2022 - 2027).
Recent COVID-19 has disrupted the market growth. With lockdowns and travel restrictions, the demand for vehicle has declined. As a result, the growth of automotive parts of automotive industry has been also decline in past two year . This trend is seen in the all segment related to automotive industry.
Over the long term, market is primarily driven by the technological advancements and innovations in various vehicle display systems such as infotainment, telematics, instrument cluster etc. In developed nations, rising consumer preference toward driving convenience and safety is driving the market's growth.
With an increased need for vehicle safety features, technologies such as augmented reality have turned from a mere concept into reality. Many luxury car brands such as BMW, Jaguar, and Mercedes-Benz have already implemented AR head-up displays in their cars. Augmented reality shows the situation-specific data on windshields than just basic information.
Currently, most of the panels used in display systems are TFT LCD, whereas OLED panels are expected to be adopted more prominently in automobiles in the near coming years. Due to the use of organic materials and thin plastic substrates, OLED panels provide design flexibility, including transparent displays.
With the growing sales of passenger cars, the rising demand for connected vehicles, and a high disposable income, the automotive display market has been witnessing a rapid growth, particularly in Asia-Pacific and European economies. Europe is expected to be another dominant region for the market due to the presence of a large number of luxury car manufacturers such as Mercedes-Benz, Audi, Porsche, BMW, and Jaguar Land Rover.
OLED panels are expected to capture a significant share in the market during the forecast period, owing to its high flexibility in design and growing demand from OEMs in their new model launches. For instance, Currently, AMOLED (Active Matrix - OLED) screens are being used mostly for rear seat entertainment in luxury cars.
However, to reach the automotive-grade specifications, AMOLED material and display cost are expected to be high. This is expected to slightly hinder the market's growth. With the evolvement of intelligent connectivity technology, cars are growing to be mobile smart terminals. In addition to cluster & center console dual displays, HUD, electronic rearview mirror displays, copilot recreation displays, rear seat entertainment displays, and transparent A-pillars have emerged. HOZON U. For instance, launched in 2019, is equipped with a vehicle control display and transparent A-pillars besides dual displays. ENOVATE ME7 unveiled in September 2020 carries 5 high-definition displays including a cluster display, a center console display, a copilot display and dual displays in the rear row.
According to the concept models released by OEMs, curved displays will shine in the automotive display field in future. Luxury brand cars and new energy vehicles are first making use of OLED displays. Previously, only small displays such as transparent A-pillars, and Audi virtual rearview mirror displays applied OLED. For instance,
Such developments likely to enhance demand in OLED Segment of the market during the forecast period.
Asia-Pacific expected to see faster growth in the market studied, owing to the increasing adoption of rear seat entertainment displays in taxis as well as display manufacturers have been focusing on the production of OLED technology. For instances,
In India, automobile production has been increased, Passenger car production has been increced from 3,062,280 units in 2020-21 to 3,650,698 units in 2021-22. Other other hand, Commercial Vehicles production has been incresed from 624,939 units in 2020-21 to 805,527 units in 2021-22. Major taxi aggregators like Uber and Ola have been installing rear seat entertainment display panels in their premium and luxury taxi cabs significantly, over past two years, to attract customers attention and their booking preferences.
While automotive display manufacturers like Visionox in China will be providing Zhejiang Hozon New Energy Automobile Co., Ltd. (Hozon) with intelligent cabin display products featuring center information display (CID) systems, dash boards, head-up display instruments, and rear seat entertainment display instruments for autonomous New Energy Vehicles (NEVs). These displays are manufactures based on the advanced organic light-emitting diode (OLED) technology. Therefore, all the above mentioned developments and advancements in the market likely to contribute for holistic development of Asia-pacific region over the forecast period.
The automotive display market is moderately consolidated one as presence of some of key major players, like Continental AG, Visteon Corporation, Panasonic Corporation, Denso Corporation, Robert Bosc GmbH, etc., have captured significant shares in the market.
With companies focusing on product innovation and technology advancement, the automotive display business is experiencing a high competition in the global market.