表紙:車載用バッテリー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1189912

車載用バッテリー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Automotive Battery Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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車載用バッテリー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

車載用バッテリー市場は、2021年に460億米ドル、2027年には650億米ドルに達し、予測期間(2022年~2027年)にCAGR5.5%を記録すると予測されています。

COVID-19の影響は、世界中で製造装置の閉鎖や停止が続いたため、どの産業にも避けられないものです。COVID-19の大流行により、ほとんどのバッテリーセルが中国で製造されているため、電池サプライチェーンが停滞し、中国への依存とそれに伴うリスクが浮き彫りになりました。このため、米国とEU地域におけるサプライチェーンの現地化/地域化に対するさまざまな利害関係者の関心が高まり、市場における新たな機会への道が開かれました。

車載用バッテリーの世界市場は、電池価格の下落、原油埋蔵量の減少、従来の自動車が環境に与える影響などを背景に、エンドユーザーがゼロエミッションのハイブリッド車や電気自動車を好むようになったことから、予測期間中に安定した成長を見せると予想されます。さらに、世界の電池生産能力の向上が、車載用バッテリー産業における規模の経済の実現に寄与しており、これも市場成長の主要な要因となっています。

アジア太平洋地域は最も高い成長率を示しており、今後数年間でさらなる成長が期待されています。一方、中国は商用車や乗用車の需要が高いことから、車載用バッテリー市場の成長率が最も高い地域となっています。

主な市場動向

大幅な成長が見込まれるリチウムイオン電池分野

リチウムイオン電池の市場は、予測期間中に最も速い成長を遂げると予想されています。リチウムイオン電池は、ハイブリッド自動車や電気自動車など、高エネルギー密度のソリューションが求められる用途に搭載されています。また、自動車の経済性を高めるため、メーカーは電池の価格低減に継続的に取り組んでおり、世界の市場成長を後押ししています。

従来の電池技術に比べ、リチウムイオン電池は充電速度が速く、寿命が長く、電力密度が高いため、より軽量なパッケージでより多くの電池寿命を得ることができます。車載用リチウムイオンバッテリーは、鉛電池やニッケル水素電池などの従来の電池と比較して、環境にやさしい充電式電源として台頭してきました。

米国、インド、ドイツ、日本などの国々で燃費規制が厳しくなる中、メーカーはリチウムイオン電池のコスト削減を図り、電気自動車の需要を高めています。例えば、2019年9月、Maruti Suzukiは、Toshiba、Densoと提携し、グジュラート(インド)に世界最大の自動車用リチウムイオン電池製造装置を設置しました。

多数の政府が電気自動車普及のためのインセンティブ/税額控除を提供しており、車載用リチウムイオンバッテリーの需要拡大が予想されます。例えば、米国では、IRS(内国歳入庁)の税額控除が電気自動車の新規購入1台につき2,500~7,500米ドルとなっています。同様に、カリフォルニア州では2,500ドルのリベート、デラウェア州では1,000ドルのリベート、コロラド州では5,000ドルの税額控除が電気自動車購入時に提供されています。

車載用バッテリー市場を独占するアジア太平洋地域

アジア太平洋地域は、乗用車や商用車の電気自動車に対する需要の増加により、車載用バッテリーの金額が最も速く成長すると予想されています。しかし、北米はすべての鉛蓄電池メーカーがこの地域にあるため、車載用バッテリー市場の展望を支配しています。

韓国、インド、マレーシア、インドネシアなど、さまざまな国で自動車用途の製品需要が伸びていることが、予測期間中の同地域の成長に影響を与える可能性があります。さらに、費用対効果の高い高性能な自動車を製造するためのさまざまな企業による継続的な製品開拓が、この地域の市場成長に貢献すると予測されます。さらに、電気自動車の普及を促進するための補助金を提供する政府の取り組みも、予測期間中の市場成長の原動力になると予想されます。

上記の要因とは別に、さまざまな電気自動車メーカーがアジアの車載用バッテリーメーカーと契約または取引を締結しており、同地域の車載用バッテリーの需要を増強しています。例えば、BMWとフォルクスワーゲンは、CATLや韓国のLG Chem、Samsung SDIからバッテリーを購入する契約を締結しています。

競合情勢

車載用バッテリー市場は、多数のメーカーが存在するため、非常に競争が激しくなっています。市場は、原材料のサプライヤーとメーカーに依存しています。M&Aやジョイントベンチャーは、市場参加者が市場での存在感を高めるために採用する重要な戦略の一つです。例として

  • Exide Technologiesは、Shenyang Dongbei Storage Battery Co.とのジョイントベンチャーを通じて中国で事業を展開しています。これにより、車載用バッテリーの大量生産に貢献しています。
  • PanasonicとToyotaは、電気車載用バッテリーを共同生産する計画を発表しました。PanasonicとTeslaがネバダ州に設立したギガファクトリーで電気車載用バッテリーの量産を開始したと発表。

市場で活動する他の主要なプレーヤーには、A123 Systems LLC、LG Chem、BYD、East Penn Manufacturing Company、Robert Bosch GmBH、EnerSys、Exide Technologies、およびGS Yuasa Corporationが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • バッテリーの種類
    • 鉛-酸
    • リチウムイオン
    • その他のバッテリータイプ
  • 車載用
    • 乗用車
    • 商用車
  • 駆動方式
    • 内燃エンジン
    • 電気自動車
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • A123 Systems
    • Panasonic Corporation
    • Exide Technologies
    • VARTA
    • Clarios
    • GS Yuasa Corporation
    • Hitachi Group Ltd
    • Robert Bosch GmbH
    • China Aviation Lithium Battery Co. Ltd
    • Contemporary Amperex Technology Co. Limited
    • SAMSUNG SDI CO. LTD
    • East Penn Manufacturing Co.
    • LG Chem Ltd.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 51801

The Automotive Battery Market was valued at USD 46 billion in 2021, and it is expected to reach USD 65 billion by 2027, registering a CAGR of 5.5% during the forecast period (2022 - 2027).

The impact of COVID-19 is inevitable on any industry as there were continuous lockdowns and halts of manufacturing units worldwide. The COVID-19 pandemic slowed battery supply chains as most battery cells are manufactured in China, thereby highlighting the dependence on China and the associated risks. This has spurred interest among various stakeholders for localization/regionalization of supply chains in the US and EU regions, paving the way for new opportunities in the market.

The global automotive battery market is anticipated to witness steady growth during the forecast period due to the increasing preference of end users for zero-emission hybrid and electric vehicles, owing to the falling battery price, reducing crude oil reserves, and environmental effects of conventional automobiles. In addition to this, an increase in the global battery production capacity has helped achieve economies of scale in the automotive battery industry, another major driver for market growth.

The highest growth rate is observed in Asia-Pacific, and the region is expected to grow further in the coming years. Conversely, China ranks as the fastest-growing automotive battery market, owing to the high demand for commercial and passenger vehicles.

Key Market Trends

The Lithium-Ion Battery Segment Expected To Have Significant Growth

The market for lithium-ion batteries is anticipated to observe the fastest growth during the forecast period. A lithium-ion battery is equipped for applications that demand high-energy density solutions, such as hybrid and electric automobiles. Additionally, to increase vehicle economies, manufacturers are continuously focusing on reducing the price of the battery, propelling the market growth globally.

Compared to the traditional battery technology, lithium-ion batteries charge faster, last longer, and they have a higher power density for more battery life in a lighter package. The automotive lithium-ion battery has emerged as an eco-friendly, rechargeable power source compared to conventional batteries such as lead-acid and nickel-metal hydride batteries.

With stringent fuel efficiency norms in countries such as United States, India, Germany, and Japan, manufacturers are trying to reduce the cost of lithium-ion batteries, increasing the demand for electric vehicles. For instance, in September 2019, Maruti Suzuki partnered with Toshiba and Denso to set up the world's largest automotive lithium-ion battery manufacturing unit in Gujrat (India).

Numerous governments are providing incentives/ tax credits to promote the use of electric vehicles, which is expected to increase the demand for automotive lithium-ion batteries. For instance, the IRS (Internal Revenue Service) tax credit is USD 2,500-7,500 per new electric vehicle purchased in United States. Similarly, California provides USD 2,500 rebates, Delaware provides USD 1,000 rebates, and Colorado provides USD 5,000 tax credits on purchasing electric vehicles.

The Asia-Pacific Region to Dominate the Automotive Battery Market

The Asia-Pacific region is expected to have the fastest growth in the value of the automotive battery, owing to the increasing demand for electric passenger and commercial cars. However, North America dominates the automotive battery market outlook as all the string lead-acid battery manufacturers are in the region.

Growing product demand for automotive applications in various countries, including South Korea, India, Malaysia, and Indonesia, is likely to influence the region's growth during the forecast period. Furthermore, ongoing product developments by various companies to manufacture cost-efficient and high-performance vehicles are projected to contribute to the regional market's growth. In addition, government initiatives to provide subsidies to increase the adoption of electric vehicles are also anticipated to drive market growth during the forecast period.

Apart from the factors above, various electric vehicle manufacturers have signed contracts or deals with Asia's vehicle battery manufacturers, augmenting the demand for automotive batteries in the region. For instance, BMW and Volkswagen signed contracts to buy batteries from CATL, and Korean producers, LG Chem and Samsung SDI.

Competitive Landscape

The Automotive Battery Market is highly competitive, owing to the presence of numerous manufacturers. The market is dependent on raw material suppliers and manufacturers. Mergers, acquisitions, and joint ventures are among the key strategies market players adopt to consolidate their market presence. For Instance,

  • Exide Technologies operates in China through its joint venture with Shenyang Dongbei Storage Battery Co. This helps in the mass production of automotive batteries in the market.
  • Panasonic and Toyota announced their plan to produce batteries for electric vehicles jointly. Panasonic announced that the mass production of batteries for electric vehicles began in the Gigafactory set up by the collaboration of Panasonic and Tesla in Nevada.

Some other key players operating in the market include A123 Systems LLC, LG Chem, BYD Co. Ltd, East Penn Manufacturing Company, Robert Bosch GmBH, EnerSys, Exide Technologies, and GS Yuasa Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Battery Type
    • 5.1.1 Lead-Acid
    • 5.1.2 Lithium-Ion
    • 5.1.3 Other Battery Types
  • 5.2 Vehicle Type
    • 5.2.1 Passenger Cars
    • 5.2.2 Commercial Vehicles
  • 5.3 Drive Type
    • 5.3.1 Internal Combustion Engine
    • 5.3.2 Electric Vehicles
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 France
      • 5.4.2.3 United Kingdom
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 A123 Systems
    • 6.2.2 Panasonic Corporation
    • 6.2.3 Exide Technologies
    • 6.2.4 VARTA
    • 6.2.5 Clarios
    • 6.2.6 GS Yuasa Corporation
    • 6.2.7 Hitachi Group Ltd
    • 6.2.8 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.9 China Aviation Lithium Battery Co. Ltd
    • 6.2.10 Contemporary Amperex Technology Co. Limited
    • 6.2.11 SAMSUNG SDI CO. LTD
    • 6.2.12 East Penn Manufacturing Co.
    • 6.2.13 LG Chem Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS