市場調査レポート
商品コード
1189862
人工甘味料市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)Artificial Sweetener Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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人工甘味料市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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人工甘味料市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR3.7%を記録すると予測されています。
COVID-19の大流行により、ブラジルではサトウキビをエタノールと砂糖に配分することに不確実性が生じました。さらに、原油価格の変動とレノバビオ・エタノール・プログラムは、ブラジルからの輸出レベルを変化させることで、砂糖の国際市場に大きな影響を与えました。全国製糖協同組合連合会によると、原油価格が30%下落したため、製油所がエタノール製品に使用するサトウキビを制限するようになり、2020年3月の世界市場での砂糖の供給量が増加した(需要より供給が多いため、製品価格が安くなった)ため、砂糖価格は22%下落したとされています。しかし、この安値は長くは続かず、2020年4月終了後に上昇しました。
人工甘味料は、砂糖より甘いが、エネルギー密度は砂糖よりはるかに低いです。人工甘味料は、清涼飲料水、ソース、チューインガム、ゼリー、ドレッシング、焼き菓子、キャンディー、フルーツジュース、アイスクリームなどの食品・飲料産業で用途が広がっています。清涼飲料業界では、低糖飲料やダイエット飲料の需要が高まっているため、人工甘味料の消費量が最も多いことが分かっています。
クリーンラベルソリューションに関する懸念の高まりや欧州・米国における複雑な規制構造が市場の成長を阻害する可能性がありますが、製品イノベーションと人工甘味料の需要拡大が、予測期間中の市場のさらなる成長を後押しする可能性があります。
健康志向の高まりにより、消費者はお気に入りの食品の糖分やカロリー含有量に細心の注意を払っています。彼らは、食品や飲料を購入する際に、低カロリーの表示が重要であると述べています。健康志向の消費者は、低カロリーまたはノンカロリーの食品や飲料を好むため、人工甘味料の消費量は増加傾向にあります。顧客の需要に応えるため、食品メーカーは高甘味度の人工甘味料を使用して、カロリーが低く魅力的な風味の軽食品を製造しています。
例えば、砂糖不使用のガムは、通常のガムと比較して大幅な売上増を記録しています。ダイエット飲料、卓上甘味料、ヨーグルト、冷凍乳製品なども、人工甘味料を主成分とする商品です。都市に住む人々は、多忙で座りっぱなしのライフスタイルのため、健康的なライフスタイルを維持することが困難であると感じています。そのため、不規則な食事や、空腹感や喉の渇きを癒すために甘い飲み物を摂取するなどの有害な習慣がしばしば見られます。低カロリーRTD飲料は、世界の人口がより座りがちで不健康になるにつれて、人気が高まると予測されます。2021年7月、PepsiCoは、2025年までにEU全域のソーダとアイスティー飲料のポートフォリオにおいて、糖分を25%削減する計画を発表しました。同社は、糖分を抑えた製品を投入することで、同地域の健康志向の高い消費者の注目を集めることを目指しています。
消費者の健康意識の高まり、肥満や糖尿病への懸念、カロリー摂取量の多さなどが、同地域の人工甘味料市場を牽引しています。また、同地域では体重を減らす傾向が見られるため、食卓用砂糖の使用量が減り、人工甘味料市場を後押ししています。経済状況の改善とライフスタイルの変化により、コンビニエンス・フードへの需要が高まっています。低カロリーやゼロカロリー食品などの進化した食事パターンが加工・包装食品分野で増加しており、その結果、人工甘味料の需要も増加しています。
人工甘味料市場は、大小さまざまな地域プレイヤーが存在する断片的な市場です。市場の主要メーカーは、安全で手頃な価格の効率的な人工甘味料を提供するために、先進的な技術を使用しています。市場の主要なプレーヤーは-Whole Earth Sweetener、Ach Food、Madhava Sweeteners、Cargill Inc.、Beijing Vitasweet、Ajinomoto Co. Inc.、Tate &Lyle PLCです。
食品甘味料製造分野で事業を展開する企業は、その製造を消費者の嗜好に合わせつつあります。ここ数年の消費者の嗜好の変化により、メーカーはクリーンラベルや非遺伝子組み換え製品の製造に力を入れており、これは今後数年間も続くと予想されます。
The artificial sweetener market is projected to register a CAGR of 3.7% during the forecast period (2022-2027).
The COVID-19 pandemic created uncertainty regarding the allocation of sugarcane between ethanol and sugar in Brazil. Furthermore, crude oil price fluctuations and the Renovabio ethanol program had significant effects on the international market for sugar by altering the export levels from Brazil. According to the National Federation of Co-operative Sugar Factories, the global price of sugar dropped by 22%, as the oil price fell by 30%, which encouraged the refineries to limit the sugarcane used for ethanol products, thereby increasing the sugar availability in the global market (higher supply than the demand resulted in the low price of the product) in March 2020. However, this low price did not last for long and increased after April 2020 end.
Artificial sweeteners are sweeter than table sugar, but they have energy density far lower than table sugar. Artificial sweeteners find increased applications in the food and beverage industry in products like soft drinks, sauces, chewing gum, jellies, dressings, baked goods, candy, fruit juice, ice cream, etc. The soft drink industry is found to have the maximum consumption of artificial sweeteners due to the increasing demand for low sugar and diet beverages.
While increasing concerns regarding clean-label solutions and the complex regulatory structure in Europe and United States may impede the market growth, product innovation and growing demand for artificial sweeteners may help the market grow further during the forecast period.
Increasingly health-conscious consumers are paying close attention to the sugar and calorie content of their favorite foods. They say that a low-calorie claim is important to them when buying food or drinks. With the health-conscious audience gravitating for low- or no-calorie versions of food and beverages, artificial sweetener consumption is on the rise. In response to customer demand, food manufacturers are using high-intensity artificial sweeteners to create light goods with fewer calories and enticing flavor profiles.
Sugar-free gums, for example, have shown substantial sales growth compared to normal gums. Diet beverages, tabletop sweeteners, yogurt, and frozen dairy products are some other goods that use artificial sweeteners as a key component. Urban inhabitants find it challenging to maintain a healthy lifestyle due to their hectic and sedentary lifestyles. This frequently leads to harmful habits such as irregular eating and the intake of sugary drinks to quench hunger and thirst at inappropriate times. Low-calorie RTD drinks are projected to rise in popularity as the world's population becomes more sedentary and unhealthy. In July 2021, PepsiCo announced its plans to reduce sugar content by 25% in sodas and iced tea beverage portfolios across the EU by 2025. By introducing products with less sugar content, the company aims to catch the attention of health-conscious consumers in the region.
The rise in health awareness among consumers, concerns about obesity and diabetes, and the amount of calorie intake are driving the artificial sweetener market in the region. A trend of losing weight is also found in the region, which reduces the usage of table sugar and boosts the artificial sugar market. The improved economic conditions and changing lifestyles have resulted in the increased demand for convenience foods. The evolving dietary patterns such as low-calorie and zero-calorie foods are increasing in the processed and packed food segment, resulting in the increased demand for artificial sweeteners.
The artificial sweetener market is a fragmented market with the presence of various large and small regional players. Leading manufacturers in the market are using advanced technologies to provide safe, affordable, and efficient artificial sweeteners. Major players in the market are - Whole Earth Sweetener, Ach Food, Madhava Sweeteners, Cargill Inc., Beijing Vitasweet Co. Ltd, Ajinomoto Co. Inc., and Tate & Lyle PLC.
Companies operating in the food sweetener manufacturing segment are aligning their manufacturing with consumer preferences. A shift in consumer preferences over the past few years has led manufacturers to focus on the production of clean-label and non-GMO products, which is expected to continue in the coming years.