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市場調査レポート
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1188810

加工豚肉の世界市場-2028年までの市場規模、シェア、予測

Global Processed Pork Meat Market - Size, Share & Forecasts up to 2028

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 332 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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加工豚肉の世界市場-2028年までの市場規模、シェア、予測
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 332 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

加工豚肉の世界市場はCAGR 2.28%を記録すると予測されます。

主なハイライト

  • 流通経路別最大市場:オントレード:ファストフードを中心としたレストラン数の増加や豚肉アイテムの多様化により、オントレード経路を利用する消費者が増加しています。
  • 地域別最大市場であるアジア太平洋地域:南アジア地域の経済発展により、高品質な商品へのアクセスや消費力が拡大し、豚肉の需要増につながっています。
  • 流通経路別成長著しいセグメント-オフトレード:加工豚肉は幅広い商品ラインアップと複数のブランドから選択できること、また無料レジ・配送オプションが容易であることが、このセグメントの成長を後押ししています。
  • 地域別急成長セグメント:中東: 欧米やアジア諸国からの海外移住者の増加により、スモークポークやソーセージなど、より多くの国際的な豚肉製品がこの地域で販売されるようになりました。

主な市場動向

流通経路別では、「オントレード」が最大のセグメント。

  • 加工豚肉の販売は、主にオントレード経路で行われており、これが主要な市場セグメントとなっています。2016年から2021年にかけて、金額ベースで12.32%の成長を記録しました。豚肉は特に外食産業で人気があり、ベーコンバーガーやファストフードの朝食に使用されています。レストランでは、豚バラ肉、豚肩肉、プルドポーク、より良いチョップカットを使った料理も増えています。豚肉の海外需要も、特にメキシコ、中国、米国、日本などの市場で増加しています。
  • オフトレードは、加工豚肉市場で最も急速に成長している流通経路であり、予測期間中にCAGR値2.62%を記録すると予測されています。JBS SA、Tyson Foods、Conagra Brands Incorporated、WH Group Limited、Hormel Foods Corporationなどの主要企業は、製品のイノベーションとスーパーマーケットやオンラインストアなど、さまざまな小売経路を通じた展開に注力しています。労働人口の増加により、消費者の食習慣や消費パターンが変化しており、一方で多忙なライフスタイルにより、加工豚肉の需要が高まっています。
  • オンラインは、加工豚肉市場において最も急速に成長している流通経路です。予測期間中に金額ベースで9.07%の成長を記録すると予測されています。オンライン・経路は、迅速な配送、支払いゲートウェイへのアクセス、返金、特別な取引などの利点を提供します。食料品のオンライン購入は、世界中で非常に人気があります。Walmart、Kroger、Amazon Fresh、Grofersなどの国際的な大手企業は、現在の顧客基盤を拡大することに重点を置いています。彼らは広範囲に渡ってプロモーション活動に従事し、オンライン食料品市場の成長を後押ししています。

地域別では、アジア太平洋地域が最大です。

  • 加工豚肉の売上は世界的に緩やかに伸びています。2016年から2021年にかけての加工豚肉の全体的な成長率は14.27%でした。世界全体で0.83%で成長している人口の増加や、健康志向の高まりによるタンパク質需要の急増が、世界各地の加工豚肉の需要を後押ししています。豚肉の一人当たりの消費量は増加傾向にあります。例えば、欧州では、一人当たりの消費量は2020年の28.1kg/年から2021年には28.34kg/年に上昇しました。
  • アジア太平洋地域は、2021年に欧州より27.3%、北米より40.07%、南米より45.65%多く、加工豚肉の販売で大きな市場シェアを占めています。加工豚肉のほとんどは中国で消費されており、2021年には一人当たりの消費量が年間23kgと最も多いことが記録されています。また、同国は2021年時点で14億1,400万人と世界最大級の人口を抱えており、世界の豚肉および加工豚肉消費の50%を占めています。アジア太平洋地域のその他の国でも、都市人口の増加に伴う処分所得の増加により、豚肉消費が増加しています。アジア諸国における飼料の入手可能性の向上は、新たな養鶏場を誘致し、それが豚肉加工産業を誘致しています。
  • 中東は、世界的に最も急速に成長している加工豚肉であり、予測期間中に金額ベースで10.68%のCAGRが予想されます。2021年中に中東の外国人人口が増加(1,000万人)するため、国際的なプレーヤーは中東のような新市場への進出に投資しており、それによってオントレードやオフトレードを含むすべての経路から加工豚肉への顧客を引きつけています。

競合情勢

世界の加工豚肉市場は細分化されており、上位5社で15.29%を占めています。この市場の主要なプレーヤーは、Hormel Foods Corporation、JBS S.A、Sysco Corporation、Tyson Foods Inc.、WH Group Limited(アルファベット順に並べ替え)です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリー&キーファインディング

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲
  • 調査手法

第3章 主要な産業動向

  • 価格動向
  • 生産動向
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通経路分析

第4章 市場セグメンテーション

  • 流通経路
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンラインチャネル
      • スーパーマーケット、ハイパーマーケット
      • その他
    • オントレード
  • 地域別
    • アフリカ
      • 流通経路別
      • 国別
      • エジプト
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ地域
    • アジア太平洋地域
      • 販売経路別
      • 国別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • 流通経路別
      • 国別
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東地域
      • 販売経路別
      • 国別
      • バーレーン
      • クウェート
      • オマーン
      • カタール
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東地域
    • 北米
      • 販売経路別
      • 国別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米地域
    • 南米地域
      • 販売経路別
      • 国別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他の南米地域

第5章 競合情勢

  • Key Strategic Moves
  • 市場シェア分析
  • Company Landscape
  • 企業プロファイル
    • Butterball LLC
    • COFCO Corporation
    • Danish Crown AmbA
    • Hormel Foods Corporation
    • JBS S.A
    • Muyuan Foods Co., Ltd.
    • Seaboard Corporation
    • Sysco Corporation
    • The Clemens Family Corporation
    • Tyson Foods Inc.
    • Tonnies Holding ApS & Co. KG
    • Vion Group
    • WH Group Limited

第6章 CEOへの主な戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析のフレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(DRO)
  • 出典・参考文献
  • 表と図のリスト
  • プライマリーインサイト
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92397

The Global Processed Pork Meat Market is projected to register a CAGR of 2.28%

Key Highlights

  • Largest Segment by Distribution Channel - On-Trade : The increasing number of restaurants, mainly fast-food channels and the varieties of pork items available are leading a higher number of consumers to visit on-trade channels.
  • Largest Segment by Region - Asia-Pacific : Improved economic development in the South-Asian region has expanded their access to high-quality goods as well as their spending power, leading to a rise in demand for pork.
  • Fastest-growing Segment by Distribution Channel - Off-Trade : The availability of a wide range of products with several brand options for processed pork and the ease of free checkout and delivery options are aiding the segmental growth.
  • Fastest-growing Segment by Region - Middle East : More international pork products, like smoked pork and sausages, are now available in the region as a result of the growing ex-pat population from Western and Asian countries.

Key Market Trends

On-Trade is the largest segment by Distribution Channel.

  • Sales of processed pork meat are primarily made through the on-trade channel, which is the major market segment. It registered a growth of 12.32% by value from 2016 to 2021. Pork is particularly popular in the foodservice sector, used in bacon burgers and fast food breakfasts. Restaurants are also introducing more dishes featuring pork belly, pork shoulder, pulled pork, and better chop cuts. Foreign demand for pork is also increasing, especially in markets such as Mexico, China, the United States, and Japan.
  • Off-trade is the fastest-growing channel in the processed pork market, which is projected to record a CAGR value of 2.62% during the forecast period. Key players such as JBS SA, Tyson Foods, Conagra Brands Incorporated, WH Group Limited, and Hormel Foods Corporation are focusing on product innovation and expansion through various retail channels, such as supermarkets and online stores. The growing working population is changing consumer food habits and spending patterns, whereas busy lifestyles are increasing the demand for processed pork.
  • Online is the fastest-growing distribution channel in the processed pork market. It is projected to register a growth of 9.07% by value during the forecast period. Online channels provide benefits such as quicker shipping, accessibility to payment gateways, refunds, and special deals. Online grocery purchasing is highly sought after worldwide. The major international companies, including Walmart, Kroger, Amazon Fresh, and Grofers, are focusing on growing their current customer bases. They are extensively engaging in promotional efforts, boosting the growth of the online grocery market.

Asia-Pacific is the largest segment by Region.

  • The sales of processed pork meat worldwide are growing moderately. The overall growth of processed pork stood at 14.27% from 2016 to 2021. The increase in the population, growing at 0.83% across the world, and the spike in protein demand due to increased health consciousness are fueling processed pork demand across the world. The per capita consumption of pork is increasing. For instance, in Europe, the per-capita consumption rose to 28.34 kg/annum in 2021 from 28.1 kg/annum in 2020.
  • The Asia-Pacific region occupies a significant market share of processed pork sales, 27.3% more than Europe, 40.07% more than North America, and 45.65% more than South America in 2021. Most of the processed pork is consumed in China, with the highest per capita consumption of 23 kg per annum recorded in 2021. The country also has one of the world's largest populations, at 1,414 million as of 2021, accounting for 50% of pork and processed pork meat consumption in the world. The rest of the countries in Asia-Pacific are also increasing pork consumption due to higher disposal incomes with the increasing urban population. An increase in feed availability in Asian countries is attracting new poultry farms, which are, in turn, attracting pork processing industries.
  • The Middle East is projected to be the fastest-growing processed pork meat globally, with an anticipated CAGR of 10.68% by value during the forecast period. With the increasing ex-pat population (10 million) in the Middle East during 2021, international players are investing in expanding into new markets like the Middle East, thus attracting customers toward processed pork from all the channels, including on-trade and off-trade.

Competitive Landscape

The Global Processed Pork Meat Market is fragmented, with the top five companies occupying 15.29%. The major players in this market are Hormel Foods Corporation, JBS S.A, Sysco Corporation, Tyson Foods Inc. and WH Group Limited (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study​
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 Price Trends
  • 3.2 Production Trends
  • 3.3 Regulatory Framework
  • 3.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION

  • 4.1 Distribution Channel
    • 4.1.1 Off-Trade
      • 4.1.1.1 Convenience Stores
      • 4.1.1.2 Online Channel
      • 4.1.1.3 Supermarkets And Hypermarkets
      • 4.1.1.4 Others
    • 4.1.2 On-Trade
  • 4.2 Region
    • 4.2.1 Africa
      • 4.2.1.1 By Distribution Channel
      • 4.2.1.2 By Country
      • 4.2.1.2.1 Egypt
      • 4.2.1.2.2 Nigeria
      • 4.2.1.2.3 South Africa
      • 4.2.1.2.4 Rest Of Africa
    • 4.2.2 Asia-Pacific
      • 4.2.2.1 By Distribution Channel
      • 4.2.2.2 By Country
      • 4.2.2.2.1 Australia
      • 4.2.2.2.2 China
      • 4.2.2.2.3 India
      • 4.2.2.2.4 Indonesia
      • 4.2.2.2.5 Japan
      • 4.2.2.2.6 Malaysia
      • 4.2.2.2.7 South Korea
      • 4.2.2.2.8 Rest Of Asia-Pacific
    • 4.2.3 Europe
      • 4.2.3.1 By Distribution Channel
      • 4.2.3.2 By Country
      • 4.2.3.2.1 France
      • 4.2.3.2.2 Germany
      • 4.2.3.2.3 Italy
      • 4.2.3.2.4 Netherlands
      • 4.2.3.2.5 Russia
      • 4.2.3.2.6 Spain
      • 4.2.3.2.7 United Kingdom
      • 4.2.3.2.8 Rest Of Europe
    • 4.2.4 Middle East
      • 4.2.4.1 By Distribution Channel
      • 4.2.4.2 By Country
      • 4.2.4.2.1 Bahrain
      • 4.2.4.2.2 Kuwait
      • 4.2.4.2.3 Oman
      • 4.2.4.2.4 Qatar
      • 4.2.4.2.5 United Arab Emirates
      • 4.2.4.2.6 Rest Of Middle East
    • 4.2.5 North America
      • 4.2.5.1 By Distribution Channel
      • 4.2.5.2 By Country
      • 4.2.5.2.1 Canada
      • 4.2.5.2.2 Mexico
      • 4.2.5.2.3 United States
      • 4.2.5.2.4 Rest Of North America
    • 4.2.6 South America
      • 4.2.6.1 By Distribution Channel
      • 4.2.6.2 By Country
      • 4.2.6.2.1 Argentina
      • 4.2.6.2.2 Brazil
      • 4.2.6.2.3 Rest Of South America

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles
    • 5.4.1 Butterball LLC
    • 5.4.2 COFCO Corporation
    • 5.4.3 Danish Crown AmbA
    • 5.4.4 Hormel Foods Corporation
    • 5.4.5 JBS S.A
    • 5.4.6 Muyuan Foods Co., Ltd.
    • 5.4.7 Seaboard Corporation
    • 5.4.8 Sysco Corporation
    • 5.4.9 The Clemens Family Corporation
    • 5.4.10 Tyson Foods Inc.
    • 5.4.11 Tonnies Holding ApS & Co. KG
    • 5.4.12 Vion Group
    • 5.4.13 WH Group Limited

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR MEAT INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms