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市場調査レポート
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1137938

保証管理システム市場-成長、動向、予測(2022年~2027年)

Warranty Management System Market- Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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保証管理システム市場-成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

保証管理システムの市場規模は、2021年に24億6,880万米ドルと評価され、予測期間中(2022-2027)にCAGR 14%で2027年までに54億2,950万米ドルに達すると予測されています。

新技術の出現と自動車産業や製造業における競争の激化により、世界の人々は保証請求管理プロセスの自動化に刺激を与えています。保証管理システムは、保証関連の手続きを自動化および標準化するための統合ソフトウェアを提供することで、契約および保証管理業務を改革するものです。

主なハイライト

  • 世界の保証管理システム(WMS)市場の調査は、正確かつ高品質の産業データ、収益予測、およびビジネスの地域情勢を提供します。保証管理システム市場で事業を展開するメーカーは、世界の金融危機の中、強制的なロックダウンや事業停止により、歯車を回転させ続けることに努めています。企業は、世界の保証管理ソフトウェア市場における不確実性とハードルに対処するために、創造的なソリューションを導入することによって、事業の再確立を試みています。
  • 保証クレーム処理とインストールベース資産の追跡の自動化により、保証管理ソリューションは、サービス組織が保証、クレーム、資産のライフサイクルを通じて作成、管理、追跡、処理することを可能にします。次世代の保証管理システム(WMS)は、人工知能(AI)および機械学習(ML)機能と統合され、顧客満足度を確保します。例えば、カリフォルニア州に拠点を置くソフトウェア会社Tavant Technologiesは、組織が保証コストを削減し、アフターマーケット体験を改善するのに役立つエンドツーエンドの保証管理システムを推進しています。このように、保証ライフサイクル管理ソリューションにおけるAIとMLの革新は、市場を牽引しています。
  • 様々な業界のメーカーが、保証管理システムソフトウェアをマーケティングツールとして活用し、保証管理手順の標準化と自動化を図っています。このソフトウェアにより、メーカーは顧客基盤を増加させ、製品の保証寿命の可視性を提供する機能に、より集中することができます。また、サプライヤー、販売業者、チャネルパートナー、顧客とのつながりを強化することで、迅速な意思決定を支援します。Speridian Technologies社は、保証管理ソフトウェアが手続きを合理化し、クレームサイクルを18%短縮し、重複する事例を排除し、出荷コストを削減またはカットすることで利益を最大20%向上させ、より正確で徹底したレポートを提供し、保証管理システムの使用を必要であると主張しています。
  • 保証管理システムの世界市場は、製造業や自動車産業の拡大により拡大しています。保証管理システムにとって魅力的な産業のひとつが自動車産業です。つまり、自動車産業の開拓が市場の成長を加速させているのです。
  • COVID-19のパンデミックの発生は、さまざまなビジネスに影響を与えています。自動車&運輸業界は、自動車分野におけるサプライチェーンと製品需要の混乱により、最も影響を受けた業種の1つです。すべての非本質的なサービスの停止により、商用車や乗用車のニーズは鈍化しました。しかし、経済は徐々に回復し、徐々に増加し、保証管理システムの需要を成長させる時間の許す限り迅速にその足元に戻ることでビジネスを支援する可能性があります。

主な市場動向

クラウドが市場で大きなシェアを占めています。

  • 企業におけるクラウドサービスの需要と普及の増加は、今後数年間で世界の保証管理システム市場を押し上げると予想されます。企業設立のための革新的なインフラ整備と、情報・技術サービスの成長が世界市場を牽引しています。
  • 保証管理システムをクラウド上で実装することで、高い拡張性、柔軟性、定義された権限による共有機能を提供します。保証管理システムの業界プレーヤーは、市場を開拓する機会を浸透させています。ベンダーは、製品品質の維持と生産性の向上のために、保証管理システムに人工知能(AI)とクラウドベースの技術を使用し始めています。
  • さらに、保証管理ソフトウェアは、インボランタリー管理ソフトウェア、会計ソフトウェアなどの他のソフトウェアと容易に統合することができます。その結果、1つのソフトウェアで多くのプロセスを効率化できるため、クラウドベースの保証管理ソリューションに対する需要が高まっています。
  • モノのインターネット(IoT)を構成するコネクテッド/スマートデバイスやセンサーの急増、さまざまなマシンツーマシン(M2M)通信ネットワークから生成される大量のメタデータは、保証請求プロセスをインテリジェントに更新してシームレスな顧客体験を提供するために必要な新しいレベルの洞察をメーカーに提供することになります。
  • 企業はデータのクラウドへの移行を進めており、業界各社はクラウドベースのソリューションを提供しているため、予測期間中の市場成長を後押しするものと思われます。クラウドベースのIoTプラットフォームは、予測モデリング、シミュレーション、テスト仮説、レポートなど、収集したデータからのアクションを可能にします。

米国は市場において最大のシェアを占めています。

  • 世界の保証管理システム市場を独占しているのは米国です。同国は、中小規模の企業におけるデータセキュリティの受容が進んでいることから、健全な成長を遂げています。
  • 同国の保証管理システム市場の成長をもたらす主な動向には、スマートフォン端末の増加や、オーディオ・ビデオ端末、ウェアラブル端末、スマートホーム端末などのインテリジェント端末の採用増加があり、最高の顧客体験を提供するための保証管理ソリューションの採用が生み出されているのです。
  • 老舗で技術的に進んだ地域プレイヤーの強い存在感が、市場成長に重要な役割を果たしました。国内総生産(GDP)の高い成長率と、米国を中心とするこの地域の国々の良好な経済的安定性が、製造部門と様々な産業にわたる製品開発を支えています。生産量の増加に伴い、相手先商標製品製造会社(OEM)は、製品の品質を維持しながら需要と供給のバランスを保つよう取り組んでいます。そのため、OEMは、サプライチェーン全体で保証管理システムを採用するようになってきています。
  • したがって、デジタルサービスの普及と技術の進歩は、さまざまな分野での最新技術の早期導入と相まって、この地域の成長を補完しています。また、同国では、保証管理システムへの投資や技術的進歩が多く見られます。小売分野での保証管理システムの採用も浮上しており、アナリティクスの適用による顧客行動体験の向上を目指して、組織化された小売業へのシフトがかなり進んでいます。
  • 保証管理システムの需要は、自動車製品の販売やIoTデバイスの販売に直結しているため、予測期間中は同国が市場を独占すると予想されます。

競合情勢について

保証管理システム市場は、多くのプレイヤーが存在するため、非常に細分化されています。市場の主要プレイヤーには、IBM、Oracle、SAPなどがあります。市場における最近の開拓は以下の通りです。

  • 2022年8月、フィンランドに本社を置く農業機械メーカーで、北欧の大手トラクターメーカーであるValtra社は、トラクターの保証クレームに関連する現場コストを削減するために製品開発プロセスを改善するためにAdvian Solutionsと提携しました。
  • 2022年6月、FrogDataは、ディーラーにおける重要な保証管理の問題を解決するために設計された保証請求処理用データプラットフォームWarrantyMindを発表し、ディーラーが車両納入プロセスで保証を販売する際のコミットメントを達成できるよう支援しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 自動車産業と製造業における競争の激化
    • WMSの利点に関する認知度の向上
    • 保証費用の増加
  • 市場抑制要因
    • 資格やスキルのある人材の不足とエンドユーザーの認識不足
    • 高いトレーニング費用
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19の市場影響度評価

第5章 市場セグメンテーション

  • デプロイメントタイプ別
    • オンプレミス
    • オンクラウド
  • ソフトウェアタイプ別
    • ワランティーインテリジェンス
    • クレーム管理
    • サービス契約管理
    • アドミニストレーション管理
  • コンポーネント別
    • ソリューション
    • サービス(プロフェッショナルサービス、マネージドサービス)
  • エンドユーザー業界タイプ別
    • 産業機器(重機、機械)
    • 自動車・輸送機器
    • コンシューマーデュラル(主な住宅設備機器、空調設備機器)
    • 建設/建築材料
    • その他業界別(医療機器、航空宇宙・防衛など)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Pegasystems Inc.
    • PTC Inc.
    • IFS Americas Inc
    • Tavant Technologies, Inc.
    • Tech Mahindra Limited
    • Evia Information Systems Pvt Ltd
    • Mize Inc
    • Oracle Corporation
    • IBM Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 66173

Warranty Management Systems Market size is valued at USD 2,468.8 Million in 2021 and is projected to reach USD 5,429.5 Million by 2027 at a CAGR of 14% during the forecast period (2022-2027). The emergence of new technologies and rising competition in automotive and manufacturing industries have stimulated the world population to automate their warranty claim management processes. Warranty management systems reinvent the contract and warranty management operations by offering integrated software to automate and standardize warranty-related procedures.

Key Highlights

  • The global Warranty Management System (WMS) market study provides precise and high-quality industry data, revenue projections, and business geographic landscape. Manufacturers operating in the warranty management system market are striving to keep their wheels turning during the global financial crisis due to forced lockdowns and businesses shutting down. Companies are attempting to re-establish their businesses by implementing creative solutions to deal with uncertainties and hurdles in the worldwide warranty management software market.
  • Through the automation of warranty claim handling and installed base asset tracking, the warranty management solution enables service organizations to create, administer, track, and process warranties, claims, and assets through their lifecycles. Next-gen warranty management systems (WMS) are integrated with artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) capabilities to ensure customer satisfaction. For instance, California-based software company Tavant Technologies is promoting its end-to-end warranty management system that helps organizations reduce warranty costs and improve aftermarket experience. Thus, AI and ML innovations in warranty lifecycle management solutions drive the market.
  • Manufacturers in various industries utilize warranty management system software as a marketing tool to standardize and automate warranty management procedures. With this software, manufacturers may better concentrate on features that increase customer base and offer visibility into a product's warranty lifespan. By strengthening connections with suppliers, distributors, channel partners, and customers, the software also assists firms in making prompt decisions. Speridian Technologies claims that warranty management software streamlines the procedure and cuts the claim cycle by 18%, eliminates duplicate cases, boosts profit by up to 20% by cutting out or reducing shipping costs, and offers more accurate and thorough reporting, necessitating the use of the warranty management system.
  • The global market for warranty management systems is expanding due to expansion in the manufacturing and automotive industries. One of the attractive industries for warranty management systems is the automotive sector. So the development of the automotive industry is accelerating the market's growth.
  • The outbreak of COVID-19 pandemic has affected a wide range of businesses. The automotive & transportation industry is one of the most affected verticals due to disruption in the supply chain and product demand in the automotive sector. The need for commercial and passenger vehicles was slowed down due to the shutdown of all non-essential services. However, the economy is recovered slowly and gradually increased, which might assist the business with returning to its feet as quickly as time permits which will grow the demand for warranty management systems.

Key Market Trends

Cloud Has Significant Share In The Market.

  • The increasing demand and popularity of cloud services across enterprises are expected to boost the global warranty management system market in the upcoming years. Innovations and improved infrastructure for establishing businesses and growth in information and technology services drive the global market.
  • Implementing the warranty management system on-cloud provides high scalability, flexibility, and sharing capabilities with defined authority. The industry players in warranty management systems are penetrating the opportunity to tap the market. Vendors have started using artificial intelligence(AI) and cloud-based technologies in the warranty management system to maintain product quality and increase productivity.
  • Furthermore, the warranty management software can easily integrate with other software such as involuntary management software, accounting software, etc. As a result, they can use a single software to streamline many processes, which enhances the demand for cloud-based warranty Management solutions.
  • The proliferation of Connected/Smart devices and sensors that comprise the Internet of Things (IoT), as well as the amounts of metadata generated by different machine-to-machine (M2M) communications networks, would offer manufacturers a new level of insight needed to intelligently update the warranty claims process and deliver seamless customer experience.
  • The companies are migrating their data to the cloud, and industry players are offering the cloud-based solution, which is likely to boost market growth over the forecast period. The cloud-based IoT platform enables actions from the collected data, such as predictive modeling, simulation, test hypothesis, and reporting.

United States Has Largest Share In The Market.

  • The United States dominates the global warranty management system market. The country is witnessing healthy growth due to the rising acceptance of data security among small- and medium-scale firms.
  • The major trends responsible for the growth of the warranty management system market in the country include the growing number of smartphone devices and an increase in the adoption of intelligent devices, which contain Audio and Video devices, as well as Wearable and Smart Home devices, which creates the adoption of a warranty management solution to provide the best customer experience.
  • The strong presence of well-established and technologically advanced regional players has played a crucial role in market growth. The high growth rate of gross domestic product (GDP) and good economic stability of countries in the area, especially the U.S., supports the manufacturing sector and product development across various industries. With increased production, original equipment manufacturers (OEMs) work toward maintaining the balance between supply and demand while maintaining product quality. Hence, OEMs are increasingly adopting warranty management systems across their supply chain.
  • Therefore, the proliferation of digital services and technological advancements, coupled with the early adoption of the latest technologies in various sectors, supplement the region's growth. The country is also experiencing many investments and technological advancements in the warranty management system. The adoption of the warranty management system in the retail space is also emerging, as there is a considerable shift to organized retail to improve customer behavior experience through the application of analytics.
  • As the demand for the warranty management system is directly related to the sales of automobile products sales of IoT devices, therefore, the country is expected to dominate the market over the forecast period.

Competitive Landscape

The Warranty Management System Market is Highly Fragmented due to the presence of many players in the market. Some key players in the Market include IBM, Oracle, and SAP. Some of the recent developments in the market are

  • In August 2022, Valtra, an agricultural machinery manufacturer based in Finland and the leading tractor manufacturer in the Nordics, partnered with Advian Solutions to improve their product development process to cut field costs related to tractor warranty claims.
  • In June 2022, FrogData helped dealerships meet the commitments made when selling warranties during the vehicle delivery process with the launch of WarrantyMind, a data platform for warranty claims processing designed to solve critical warranty administration problems at dealerships.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Competition In Automotive And Manufacturing Industries
    • 4.2.2 Increasing Awareness About Benefits Of Wms
    • 4.2.3 Rising Warranty Expenditure
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lack Of Qualified And Skilled Workforce And Lack Of Awareness Among End Users
    • 4.3.2 High Training Cost
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Deployment Type
    • 5.1.1 On-premises
    • 5.1.2 On-cloud
  • 5.2 By Software Type
    • 5.2.1 Warranty Intelligence
    • 5.2.2 Claim Management
    • 5.2.3 Service Contract
    • 5.2.4 Administration Management
  • 5.3 By Component
    • 5.3.1 Solutions
    • 5.3.2 Services (Professional and Managed Services)
  • 5.4 By End-user Industry Type
    • 5.4.1 Industrial Equipment (heavy Equipment and Machinery)
    • 5.4.2 Automotive and Transportation
    • 5.4.3 Consumer Durable (Major Residential Appliances and HVAC Systems)
    • 5.4.4 Construction/Building Materials
    • 5.4.5 Other Verticals (Medical Devices, Aerospace and Defense, etc.)
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia Pacific
    • 5.5.4 Latin America
    • 5.5.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Pegasystems Inc.
    • 6.1.2 PTC Inc.
    • 6.1.3 IFS Americas Inc
    • 6.1.4 Tavant Technologies, Inc.
    • 6.1.5 Tech Mahindra Limited
    • 6.1.6 Evia Information Systems Pvt Ltd
    • 6.1.7 Mize Inc
    • 6.1.8 Oracle Corporation
    • 6.1.9 IBM Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS