表紙:デザートミックスの世界市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
市場調査レポート
商品コード
1136192

デザートミックスの世界市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Global Dessert Mixes Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027).

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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デザートミックスの世界市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

デザートミックス市場は、予測期間である2022-2027年に7.7%のCAGRで推移すると予測されています。

便利な食品は、家庭での調理に時間がかからないため、特に共働きの家庭や若者、ホステルに住む人たちの間で人気が高まっています。また、新興諸国では消費者の所得水準が上昇しているため、味覚を満足させるために自由にお金を使うことができ、デザートミックスの需要が高まっています。Gulab jamun、Kulfi、Faloodaなどの伝統的なデザートは、ますます人気が高まってきています。しかし、現代のシェフは、時間のかかる伝統的な方法よりも、手軽で簡単な方法を好み、その結果、gulab jamun mixやFalooda mixなどのインスタントデザートミックスを採用するようになりました。このように、世界的にスイーツの消費量が増加していることから、市場は予測期間中に勢いを増すと予想されます。

短期的には、パンデミックによって、ブランドメーカーはオンラインプレゼンスを強化し、国内サプライヤーと協力して消費者ベースを拡大することが求められています。また、デザートは一般的に後回しにされがちですが、デザートに特化したウェブサイトや様々なデザートを扱うオンライン食料品店が登場し、友人との出会いを求める若者や数カ月の制限の後にご馳走を求める消費者にとって、居酒屋での集まりに代わる好ましい選択肢として急速に普及しつつあります。

主な市場動向

フリー・フロム・デザートミックスへの傾倒

消費者にクリーンなライフスタイルや健康的な食生活を求める声が高まり、"Free from"のラベルが付いた食品が目立つようになっています。小麦やグルテンは体に悪いと考える人が多いため、グルテンフリーのケーキミックスは世界中で売れています。また、セリアック病やグルテン過敏症、グルテン不耐症ではないもの、健康に気を遣っている人がグルテンを含む食品の摂取を控えるようになり、「free from」デザートは若者のライフスタイルの選択肢にもなってきています。さらに、顧客の健康意識の高まりや食品規制機関が定める厳しい規制などの要因によって、健康的な食品の消費が増加し、市場はさらに活性化されています。例えば、インド食品安全基準局(FSSAI)は、2019年6月に製品に記載するグルテンフリーの主張に関する新たな表示基準を発行しました。そのため、グルテンフリー製品を製造する場合、メーカーはラベルに「グルテンを含む製品も製造する施設で加工した」ことを開示しなければならなくなりました。さらに、食品安全当局による有利な規制は、業界リーダーにとって生産性を高める機会を増やすと予想されます。例えば、2021年8月、ザ・グッドサム・フーズ社は、コロンビアから輸入した有機ココアパウダー、アリュロース、アーモンド粉を使用したグルテンフリーのベーキングミックスのラインアップを発売すると発表しています。製品には、「Fudgy Brownie Baking Mix」、「Chocolate Cake Baking Mix」、「Cacao Pancake Mix」が含まれます。この食品規格の採用により、グルテンフリーのデザートミックスの需要が高まるため、予測期間中に市場は驚異的な売上成長を遂げると思われます。

アジア太平洋地域がデザートミックス市場で最大のシェアを占める

アジア太平洋地域のデザートミックス市場は、簡便な食品への嗜好、有機デザートミックス、デザートの中でもフレーバーケーキミックスの高い需要といった様々な要因によって急速な拡大を遂げています。さらに、消費者がプレミアム価格を支払う用意のある多数のフレーバーアイスクリームミックスが入手可能であることも、デザートミックスの販売を後押しする重要な展開となっています。さらに、消費者は自分のニーズや欲求、好みの味、コンボの好みに直接応える商品を求めています。消費者は、スーパーやカフェ、アイスクリーム・パーラーに行かなくても、eコマースで特定のフレーバーのアイスクリーム・ミックスを注文し、それに何かを加えることで自分だけのアイスクリーム体験をすることができるのです。しかし、各社は消費者のさらなるニーズに対応したフレーバーアイスミックスの投入に注力しています。例えば、2021年4月、Chozen Foodsというインドの食品会社は、バニラ、チョコレート、イチゴ、バタースコッチ、マンゴー味の冷水アイスクリームミックスを含む5種類のフレーバーを発表し、わずか5分で作ることができるようになりました。

競合情勢

世界のデザートミックス市場は、多様な製品を提供し、市場における主導的地位を維持しようと競争する地域および国際的な企業が多数存在するため、非常に競争が激しい市場です。デザートミックスの世界市場における主要な企業は、Dr. Oetker、General Mills Inc.、Conagra Brands Inc.、European Gourmet Bakery、Chelsea Milling Co.などとなっています。市場で強力な顧客基盤と評判の高い地位を確立するために、主要企業は、製品革新、地理的拡大、およびコラボレーションを含む戦略の実施に従事しました。さらに、市場での地位を強化するために、これらの企業は、品質の向上と製品ラインの多様化に注力してきました。例えば、2022年5月、Conagra Brands, Inc.のDuncan Hinesブランドは、非営利団体"The Birthday Party Project"とコラボレーションした後、最新のJOYfetti Cake Mixesをリリースすると発表しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • ケーキミックス
    • ブラウニーミックス
    • アイスクリームミックス
    • その他の製品
  • フレーバー別
    • チョコレート
    • バニラ
    • レッドベルベット
    • その他
  • カテゴリー別
    • オーガニック
    • コンベンショナル
  • 流通経路別
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • General Mills Inc.
    • Conagra Brands Inc.
    • New Horizon Foods, Inc.
    • Dr. Oetker KG
    • Sovos Brands
    • Mondelez International Inc.
    • Junket Foods LLC
    • Chelsea Milling Co.
    • Hudson River Foods
    • Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

第9章 免責事項

目次
Product Code: 92153

The dessert Mixes Market is projected to register a CAGR of 7.7 % during the forecast period, 2022-2027.

Convenient foods have grown in popularity, particularly among working families, youngsters, and people who live in hostels, because they require less time to prepare any type of food at home. Furthermore, rising consumable income levels in developing countries have allowed people to spend freely on satisfying their taste buds, increasing in demand for dessert mixes. Traditional desserts like gulab jamun, kulfi, and Falooda, to name a few, are becoming more and more popular. However, contemporary chefs prefer quick and simple methods over more time-consuming traditional ones, which has led them to adopt instant dessert mixes like gulab jamun mix and Falooda mix, among others. Thus, with the rising consumption of sweets over the world the market is expected to gain momentum during the forecast period.

In short term, The pandemic situation has prompted brand manufacturers to enhance their online presence and collaborate with domestic suppliers to increase their consumer base because more people are familiar with the widespread online ordering and home delivery choices. Additionally, desserts have typically been considered an afterthought, but as more dessert-specific websites and online grocery stores with a variety of dessert products have popped up, they are quickly replacing pub gatherings as the preferred option for young people looking to meet friends and for consumers looking for a treat after months of restriction.

Key Market Trends

Inclination Towards Free-from Dessert Mixes

Consumers have been urged to embrace a clean lifestyle and healthy dietary habits as a result there is a higher prominence of food products with the label "free from." Since many individuals believe that wheat and gluten are unhealthy for them, this factor is driving sales of gluten-free cake mix in the world. Nowadays, "free from" desserts, have also become a lifestyle choice among youngsters as many people who are concerned about their health but do not have celiac disease, gluten sensitivity, or gluten intolerance are making a conscious effort to limit their intake of foods that contain gluten. Additionally, the market is further driven by the factors, such as increased customer health awareness and the stringent regulations set by food regulatory bodies, resulting in increased consumption of healthy food products. For instance, the Food Safety and Standards Authority of India (FSSAI) issued new labeling standards for gluten-free claims on products in June 2019. Thus, when a gluten-free product is produced the manufacturer has to disclose on the label as "Processed in a facility that also produces gluten-containing products". Furthermore, favorable regulations from food safety authorities are anticipated to create more opportunities for industry leaders to boost productivity. For instance, in August 2021, The company GoodSam Foods announced the release of a line of gluten-free baking mixes made with organic cocoa powder imported from Colombia, allulose, and almond flour. The products include Fudgy Brownie Baking Mix, Chocolate Cake Baking Mix, and Cacao Pancake Mix. Hence, the market will experience tremendous sales growth during the projected period as a result of the demand for gluten-free dessert mixes that will result from the adoption of this food standard.

Asia-Pacific Holds Largest Share in the Dessert Mix Market

The dessert mixes market in Asia-Pacific is experiencing rapid expansion due to various factors like convenience food preference, organic dessert mixes, and high demand for flavored cake mixes among desserts. Further, the availability of numerous flavored ice cream mixes, which consumers are ready to pay a premium price for, is another important development that is boosting sales of dessert mixes. Additionally, consumers are looking for goods that directly address their needs, wants, preferred tastes, and combo preferences. Customers can create their own ice cream experiences by ordering certain flavors of ready-to-prepare ice cream mixes from e-commerce stores, then adding things to them, rather than visiting to the grocery store, cafes, or ice cream parlors. However, various companies are focusing on introducing flavored ice cream mixes, which cater to the further needs of the consumers. For instance, in April 2021, An Indian food company called Chozen Foods has introduced five different flavours which includes Vanilla, chocolate, strawberry, butterscotch, and mango flavored cold water ice cream mixtures that can be made in just five minutes.

Competitive Landscape

The global dessert mixes market is highly competitive owing to the presence of numerous regional and international players offering a wide variety of products and vying to maintain their leading position in the market studied. The major players operating the dessert mixes in the global market are Dr. Oetker, General Mills Inc., Conagra Brands Inc., European Gourmet Bakery, and Chelsea Milling Co., among others. To establish a strong customer base and a reputable position in the market, the leading players engaged in implementing strategies that include product innovation, geographic expansions, and collaborations. Further, in order to strengthen their position in the market, these firms have focused on raising quality and diversifying their product line. For instance, in May 2022, Conagra Brands, Inc.'s Duncan Hines brand announced the release of their newest JOYfetti Cake Mixes after collaborating with the nonprofit organization "The Birthday Party Project."

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Cake Mix
    • 5.1.2 Brownie Mix
    • 5.1.3 Ice-Cream Mix
    • 5.1.4 Other Products
  • 5.2 By Flavor
    • 5.2.1 Chocolate
    • 5.2.2 Vanilla
    • 5.2.3 Red velvet
    • 5.2.4 Others
  • 5.3 By Category
    • 5.3.1 Organic
    • 5.3.2 Conventional
  • 5.4 By Distribution Channel
    • 5.4.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.4.2 Convenience Stores
    • 5.4.3 Online Retail Stores
    • 5.4.4 Other Distribution Channels
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
      • 5.5.1.4 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 United Kingdom
      • 5.5.2.2 Germany
      • 5.5.2.3 Spain
      • 5.5.2.4 France
      • 5.5.2.5 Italy
      • 5.5.2.6 Russia
      • 5.5.2.7 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 South America
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Argentina
      • 5.5.4.3 Rest of South America
    • 5.5.5 Middle East & Africa
      • 5.5.5.1 Saudi Arabia
      • 5.5.5.2 South Africa
      • 5.5.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 General Mills Inc.
    • 6.3.2 Conagra Brands Inc.
    • 6.3.3 New Horizon Foods, Inc.
    • 6.3.4 Dr. Oetker KG
    • 6.3.5 Sovos Brands
    • 6.3.6 Mondelez International Inc.
    • 6.3.7 Junket Foods LLC
    • 6.3.8 Chelsea Milling Co.
    • 6.3.9 Hudson River Foods
    • 6.3.10 Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER