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市場調査レポート
商品コード
1261532
プロバイオティクスデザートの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポートタイプ別、用途別、流通チャネル別、地域別展望と予測、2022年~2028年Global Probiotic Desserts Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Type, By Application, By Distribution Channel, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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プロバイオティクスデザートの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポートタイプ別、用途別、流通チャネル別、地域別展望と予測、2022年~2028年 |
出版日: 2023年03月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 197 Pages
納期: 即納可能
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プロバイオティクスデザート市場規模は2028年には10億米ドルに達し、予測期間中にCAGR6.6%の市場成長率で上昇すると予測されています。
消化器系の健康とウェルネスを促進する商品に対する消費者の関心の高まりは、プロバイオティクスデザート市場の動向の一つです。プロバイオティクス・デザートは、腸の健康がいかに重要であるかを意識するようになり、食生活にプロバイオティクスを加えるための手軽で楽しい方法を探している人々にとって、シンプルな答えとなります。より多くの人々が健康に注目する中、製パン分野は消費者の需要に応えるために進化し、変化しています。
人々は、より健康的で、より実用的で、市場シェアが拡大している、優れた風味と繊細な味わいを持つアイテムを求めています。冷製乳製品を使ったデザートの人気が高まっているため、ベーカリーはレシピにプロバイオティクスやプレバイオティクスを加えています。消費者は、"嗜好品ばかり"のデザートは、健康目的から外れてしまうため、あまり興味を示さなくなってきています。消費者は栄養価の高さとおいしさを求めているため、食品メーカーはこのようなミックスアイテムを提供しています。
COVID-19の影響分析
機能性食品、栄養補助食品、栄養補助食品、プロバイオティックデザートのような免疫力向上食品の需要は、免疫力向上サプリメントの使用に関する認識と理解の高まりにより、パンデミックの間に増加しました。また、COVID-19の大流行により、消費者はヨーグルトやケフィアなどの必要かつ栄養価の高い食品を買いだめするようになり、飲食品業界におけるプロバイオティクス製品の使用率が上昇しました。したがって、パンデミックは、これらの製品の需要が増加する一方で、サプライチェーンの混乱が流通網に影響を与えたため、プロバイオティック・デザートに中程度の影響を与えたと言えます。
市場の成長要因
機能性食品への需要の高まり
政府機関は、部分的に調査に基づき、関連するヘルスクレームを承認しています。その結果、プロバイオティクスは消化器系の健康に高い優先順位を置き続けています。プロバイオティクスは、現在、最も適応性の高い成分の一つです。なぜなら、消費者は、免疫、口腔の健康、体重管理など、消化器系の健康以外の理由でもプロバイオティクスを求めるようになっているからです。新しい健康カテゴリーに商品を紹介できるようにすることで、市場と市場参入企業の成長の見通しが立つ。
斬新なフレーバーとセルフサービス型ビジネスモデルの創出
セルフサービス型店舗では、トッピングや味付け、ポーションサイズを自由にコントロールできるため、お客さまは食生活に合わせて摂取量を選択・管理することができます。ここ数年、セルフサービスの比率は、フルサービス企業に比べて大幅に増加しています。このモデルでは、トッピングや味ではなく、重さによって価格が決まるという事実が、消費者のこのモデルへの好みにさらに影響を与えています。このような進歩により、消費者は通常のアイスクリームのような代替品よりもプロバイオティクス・デザートを好むようになり、今後数年間は市場の成長を後押しすることになるでしょう。
市場抑制要因
製品の不当なマーケティングや認識
消費者の間では、より健康的で有用な食品オプションに対する需要が著しく高まっていますが、高品質の製品が入手できないため、このような形でプロバイオティクスを摂取することを躊躇しています。さらに、消費者はプロバイオティクス・デザートを高カロリーまたは「ジャンク」な食品と結びつけて考えるため、デザートを頻繁に食べるものではないという消費者の認識が、食生活への取り込みを妨げる最大の障壁の1つになっています。したがって、これらすべての前述の要因は、今後数年間のプロバイオティック・デザート市場の成長を阻害する可能性があります。
アプリケーションの展望
アプリケーションに基づき、プロバイオティックデザート市場は、ヨーグルト、ケフィア、アイスクリーム、その他に分類されます。2021年のプロバイオティックデザート市場では、ケフィアセグメントがかなりの成長率を調達しました。ケフィアは、ケフィア粒から作られる発酵乳飲料で、薄いヨーグルトに似た特定の種類の中好性共生培養物です。ケフィアから作られた製品には、栄養ミネラル、共役リノール酸、必須アミノ酸、ビタミンなどの栄養素が、未発酵のヤギ、牛、羊のミルクに匹敵する量で、最小から最大のレベルまで含まれています。
流通チャネルの展望
流通チャネル別に、プロバイオティックデザート市場は、Eコマース、専門店、ハイパーマーケット&スーパーマーケット、その他に分けられます。専門店セグメントは、2021年にプロバイオティックデザート市場で最大の収益シェアを獲得しました。専門店で買い物をする顧客は、一流の顧客サービス、徹底した商品説明、知識豊富なアドバイスを受けています。専門店形式の出現は、小売セクターの継続的な進化、顧客行動の変化、および世界中の一般的なライフスタイルの進歩に起因しています。専門店の存在感が増していることが、このセグメントの成長を後押ししています。
タイプ別展望
タイプに基づき、プロバイオティックデザート市場は、乳製品ベースと植物ベースに区分されます。乳製品ベースのセグメントは、2021年にプロバイオティックデザート市場で最大の収益シェアを示しました。このセグメントの拡大は、健康的で有用な食品に対する顧客の欲求の高まりによって推進されています。乳製品ベースのプロバイオティックデザートは、多くの地域で非常に一般的で需要があります。さらに、セルフサービスのフローズンデザート屋台のような施設が広く普及していることも、乳製品を販売しています。
地域別展望
地域別では、プロバイオティックデザート市場は、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。アジア太平洋セグメントは、2021年にプロバイオティックデザート市場で最も高い収益シェアを調達しました。プロバイオティクスの人気の高まりは、中国とインドにおけるプロバイオティックデザートの需要を促進しています。可処分所得の増加、ライフスタイルの変化、フレーバーヨーグルトの人気上昇などが、こうした商品の需要に影響を与える主な要因となっています。また、新製品の開発、すぐに食べられる食事への需要の高まりも拡大に寄与しています。
List of Figures
The Global Probiotic Desserts Market size is expected to reach $1 billion by 2028, rising at a market growth of 6.6% CAGR during the forecast period.
Probiotic desserts contain live microorganisms called probiotics, identical to the good bacteria in the human stomach. The purpose of these desserts is to offer consumers a quick and delectable way to enhance digestive health. Yogurt, kefir, as well as fermented ice cream are a few typical examples of probiotic desserts. According to the National Institutes of Health (NIH), probiotics are live microbes like bacteria and yeasts similar to the germs in the human gut.
Therefore, they can positively affect health when ingested in sufficient quantities. Similarly, the World Health Organization describes Probiotics as "live bacteria that, when provided in sufficient proportions, impart a health benefit on the host." Probiotic desserts might be a simple method to ingest probiotics. Additionally, since not all probiotic foods are created equally, the health advantages may differ depending on the kind and quantity of bacterial strains utilized.
Growing consumer interest in goods that promote digestive health and wellness is one of the trends in the probiotic desserts market. Probiotic desserts are a simple answer for people looking for quick and enjoyable ways to add probiotics to their diets as they become more conscious of how important gut health is. As more and more individuals focus on their health, the baking sector evolves and modifies to meet consumer demand.
People are looking for items with outstanding flavor and fine taste that are healthier, more practical, and have a growing market share. Since chilled dairy desserts are becoming increasingly popular, bakers are adding probiotics and prebiotics to their recipes. Consumers have become less interested in "all indulgence desserts" today since it would divert them from their health objectives. Food manufacturers offer items with this mix as consumers seek nutritious advantages and a delicious flavor.
COVID-19 Impact Analysis
The demand for functional foods, nutraceuticals, nutritional supplements, and immunity-boosting foods like probiotic desserts increased during the pandemic due to rising awareness and understanding about using immunity-boosting supplements. In addition, the COVID-19 pandemic also compelled consumers to stock up on necessary and nutrient-dense foods like yogurt, kefir, and others, which raised the usage of probiotic products in the food and beverage industry. Therefore, the pandemic had a moderate impact on the probiotic desserts, as the disruptions to the supply chains impacted their distribution networks while the demand for these products increased.
Market Growth Factors
Rising demand for functional foods
Governmental entities have approved relevant health claims based partly on research. As a result, probiotics continue to place a high priority on digestive health. Probiotics are currently one of the most adaptable components since consumers are increasingly looking for them for health reasons other than digestive health, such as immunity, oral health, and weight management. Enabling them to introduce their goods to new health categories gives market and market participants' growth prospects.
Creation of novel flavors and self-service business models
Self-serve eateries give patrons total control over toppings, flavors, and portion sizes, allowing them to choose and control their intake in line with their dietary needs. The ratio of self-serving outlets has increased significantly over the past few years compared to full-service companies. The fact that creations are priced in this model based on weights rather than toppings and tastes has an additional impact on consumer preference for this model. Owing to these advancements, consumers now prefer probiotic desserts over alternatives like regular ice cream, which will help the market grow in the upcoming years.
Market Restraining Factors
Wrongful marketing or perception of the product
The demand for healthier and more useful food options among customers has significantly increased, but the unavailability of quality products deters customers from consuming probiotics in this form. Additionally, since consumers associate probiotic desserts with high-calorie or "junk" foods, one of the greatest barriers to their diet inclusion is the customers' perception of desserts as infrequent meals. Therefore, all these aforementioned factors may hamper the growth of the probiotic desserts market in the coming years.
Application Outlook
Based on application, the probiotic desserts market is categorized into yogurt, kefir, ice cream, and others. The kefir segment procured a considerable growth rate in the probiotic desserts market in 2021. Kefir is a fermented milk beverage created from kefir grains, a particular kind of mesophilic symbiotic culture that resembles a thin yogurt. Products made from kefir contain nutrients in levels that range from minimal to large, including nutritional minerals, conjugated linoleic acid, essential amino acids, and vitamins, in amounts that are comparable to unfermented goat, cow, or sheep milk.
Distribution Channel Outlook
On the basis of distribution channel, the probiotic desserts market is divided into Ecommerce, specialty stores, hypermarket & supermarket, and others. The specialty stores segment acquired the largest revenue share in the probiotic desserts market in 2021. Customers who shop at specialty stores receive top-notch customer service, thorough product descriptions, and knowledgeable advice. The emergence of specialized retail formats results from the retail sector's ongoing evolution, changes in customer behavior, and general lifestyle advancements around the globe. The increasing prominence and presence of specialty stores are propelling the growth of the segment.
Type Outlook
Based on type, the probiotic desserts market is segmented into dairy based and plant based. The dairy based segment witnessed the maximum revenue share in the probiotic desserts market in 2021. The expansion of the segment is being driven by rising customer desire for wholesome and useful food products. Dairy based probiotic desserts are extremely common and demanded in many regions. Additionally, the widespread availability of facilities like self-serving frozen dessert stalls also sale dairy products.
Regional Outlook
On the basis of region, the probiotic desserts market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The Asia Pacific segment procured the highest revenue share in the probiotic desserts market in 2021. The growing popularity of probiotics has fuelled the demand for probiotic desserts in China and India. Increasing disposable income, shifting lifestyles, and the rising popularity of flavored yogurt are the main factors influencing the demand for such goods. Also, the development of new products and the rising demand for ready-to-eat meals contribute to the expansion.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include General Mills, Inc., Chobani LLC, Danone, S.A., Fonterra Co-operative Group Limited, Meiji Holdings Co., Ltd., Lancashire Farm Dairies, Sovos Brands, Inc., Yofix Probiotics Ltd., and Forager Project, LLC.
Market Segments covered in the Report:
By Type
By Application
By Distribution Channel
By Geography
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