表紙:ハニースプレッド市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
市場調査レポート
商品コード
1136097

ハニースプレッド市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Honey Spreads Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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ハニースプレッド市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ハニースプレッド市場は、予測期間である2022-2027年に6.21%のCAGRで推移すると予測されています。

ハチミツは、天然甘味料として食品に広く使用されているため、消費者の間でより高い需要を示しています。ハニースプレッドは、西部地域の朝食の主食として使用されており、その人気は世界中で高まっているため、過去数年にわたって市場の成長を後押ししてきました。しかし、COVID-19のパンデミックの発生は、リソース不足とサプライチェーンの混乱により、2020-21会計年度のハニースプレッド市場に影響を与え、その結果、生産率に影響を及ぼしました。

長期的には、ビタミン、ミネラル、天然糖分などの栄養が豊富に含まれていることから、消費者の間で蜂蜜、ハニースプレッドの消費が高まっていることが市場成長の要因であると考えられています。さらに、ハニースプレッドは、コレステロールフリー、無脂肪、消化器系の健康問題の治療や免疫機能の強化に役立つなど、さまざまな栄養的・健康的メリットがあるため、主に毎日の食事でテーブルシュガーに取って代わる存在になっています。さらに、消費者の健康意識の高まりにより、人工甘味料から天然甘味料への嗜好が変化しており、予測期間中、世界市場におけるハニースプレッドの売上を押し上げています。

主な市場動向

朝食用食品におけるハニースプレッドの消費量の増加

欧米では、パンケーキやワッフル、シリアルなどの朝食食品にハニースプレッドをトッピングして食べることが多くなっています。朝食食品の味を引き立てる甘味料に対する消費者の嗜好が高まるにつれ、さまざまなフレーバーのハニースプレッドの需要も増えてきています。したがって、プレーヤーは市場でフレーバーハニースプレッドを発売することに従事しています。例えば、2021年、Valeo FoodsはRowseというブランドでチョコレート風味のハニースプレッドを発売しました。ChocoBeeと呼ばれるこの新製品は、ハチミツと持続可能なカカオで作られています。一方、世界の消費者の健康志向の高まりにより、低カロリーの甘味料が朝食用シリアルの風味を高めるために普及しています。このため、ハチミツは低カロリー甘味料として認識され、ハニースプレッドの需要を後押ししています。さらに、現代の消費者は体重管理プログラムに参加し、肥満を抑制するために低カロリー食を採用することが増えているため、この動向は予測期間中も続くと予想されます。そのため、朝食用食品におけるハニースプレッドの需要拡大が、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

北米が主要シェアを占める

北米は、ハニースプレッドなどの食品スプレッドの朝食食品への使用頻度が増加していることから、市場を独占すると予想されています。米国農務省(USDA)が発行した「Sugar and Sweeteners」レポートによると、米国の蜂蜜需要は、2021年に前年比8%増の6億1,800万ポンドの蜂蜜または蜂蜜ベースの製品の消費を設定するという記録で史上最高を記録しているとのことです。特に、一人当たりの蜂蜜消費量は、2021年に1.9ポンドに達しています。また、米国は、食糧農業機関(FAO)が発表したレポートによると、中国に次いで2番目に大きな蜂蜜ベースの製品の消費国です。したがって、同地域の消費率の増加が予測期間中の市場成長を促進しています。同様に、同地域では天然ハニースプレッドの需要が増加しているため、各社は北米地域への新品種の導入に注力しています。例えば、2022年9月、米国でプレミアム蜂蜜製品の人気サプライヤーであるStakich社は、最近、健康増進に役立つ栄養素を詰め込んだハニースプレッドなどの新しい天然生蜂蜜製品を発売しました。

競合情勢

世界のハニースプレッド市場は、世界および地域的なプレイヤーの存在により、競争的な性質を有しています。調査対象市場の主要プレイヤーには、Kraft Heinz Company、J M Smucker Company、Ferrero International S.A.、Conagra Brands, Inc.などがいます。企業は、世界各地でプレゼンスを高め、市場シェアを伸ばすために、製品イノベーションとM&Aに注力しています。例えば、2022年1月、ネイチャーネイツはスイートハーベストフーズと合併し、米国の各家庭でプレミアムハニー製品を入手できるようにしました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ピュアハニースプレッド
    • ナッツハニースプレッド
    • ミックスハニースプレッド
    • その他
  • 流通経路別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンラインショップ
    • その他の流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Unilever Plc
    • The Kraft Heinz Company
    • the JM Smucker Co.
    • Sioux Honey Association
    • Ferrero International S.A.
    • Conagra Brands Inc
    • Hive & Wellness Australia Pty Ltd.
    • Comvita Limited
    • Honey-Butter Products Co., Inc.
    • Alberta Honey Producers Cooperative Limited

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

第9章 免責事項

目次
Product Code: 92035

The honey spread market is projected to register a CAGR of 6.21% during the forecast period, 2022-2027.

Honey has witnessed a higher demand among consumers as it is widely used as a natural sweetener in food products. The honey spread has been used as a staple of breakfast foods in the western region and its popularity is growing across the world which in turn boosted the market growth over the past few years. However, the outbreak of the COVID-19 pandemic impacted the honey spread market in the financial year 2020-21 due to the lack of resources and disruption in the supply chain which in turn affected the production rate.

Over the long term, the market growth can be attributed to the rising consumption of honey, and honey spread among consumers as it is abundant in nutrition such as vitamins, minerals, and natural sugar. In addition, the honey spread is primarily replacing the table sugar in daily diet owing to its various nutritional and health benefits such as cholesterol-free, fat-free, and aid in curing digestive health issues and enhancing immune function. Moreover, the rising consumer health consciousness has changed their preference for sweeteners from artificial sweeteners to natural sweeteners and hence, driving the sales of honey spread in the worldwide market over the forecast period.

Key Market Trends

Increasing Consumption of Honey Spread in Breakfast Food

In the western region, the breakfast foods such as pancakes, waffles, and cereals are highly consumed with honey spread as a topping. With growing consumer preference for sweeteners to enhance the taste of breakfast foods, the demand for different flavored honey spreads is also increasing. Hence, the players are engaged in launching flavored honey spreads in the market. For instance, in 2021, Valeo Foods launched chocolate-flavored honey spread under its brand Rowse. The new product called ChocoBee is made of honey and sustainable cocoa. On the other hand, low-calorie sweeteners have become popular to enhance the flavor of breakfast cereals owing to the rising health-consciousness among global consumers. This, in turn, is driving the demand for honey spreads as honey is perceived as a low-calorie sweetener. Further, this trend is expected to sustain during the forecast period as modern consumers are increasingly participating in weight management programs and adopting low-calorie diets to control obesity. Thereby, the growing demand for honey spread in breakfast foods is expected to drive market growth during the forecast period.

North America Holds the Major Share

North America is anticipated to dominate the market owing to the increasing frequency of food spreads such as honey spreads in breakfast foods in the region. According to the Sugar and Sweeteners report published by the United States Department of Agriculture (USDA), the United States honey demand has reached an all-time high with a record of setting consumption of honey or honey-based products valued at 618 million pounds in 2021 with increasing 8 percent from the previous years. In particular, the per capita consumption of honey has reached to 1.9 pounds in 2021. Moreover, the United States is the second largest consumer of honey-based products behind China based on a report published by the Food and Agricultural Organization (FAO). Thus, the increasing consumption rate in the region is driving market growth over the forecast period. Similarly, the natural honey spread demand is increasing in the region, and hence the companies are focused on introducing new varieties to the North American region. For instance, in September 2022, Stakich, a popular supplier of premium honey products in the United States recently launched new natural raw honey products such as honey spreads that are packed with health-promoting nutrients.

Competitive Landscape

The global honey spread market is competitive in nature owing to the presence of global and regional players. Major players in the market studied include the Kraft Heinz Company, J M Smucker Company, Ferrero International S.A., and Conagra Brands, Inc. among others. companies are focusing on product innovations and mergers & acquisitions to develop their presence and increase market share across the globe. For instance, in January 2022, Nature Nate's merged with Sweet Harvest Foods to make premium honey products accessible in every home in the United States.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Pure Honey Spread
    • 5.1.2 Nut Honey Spread
    • 5.1.3 Mixed Honey Spread
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Unilever Plc
    • 6.3.2 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.3 the JM Smucker Co.
    • 6.3.4 Sioux Honey Association
    • 6.3.5 Ferrero International S.A.
    • 6.3.6 Conagra Brands Inc
    • 6.3.7 Hive & Wellness Australia Pty Ltd.
    • 6.3.8 Comvita Limited
    • 6.3.9 Honey-Butter Products Co., Inc.
    • 6.3.10 Alberta Honey Producers Cooperative Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER