表紙:ココナッツオイル市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
市場調査レポート
商品コード
1136041

ココナッツオイル市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Coconut Oil Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 169 Pages | 納期: 2~3営業日

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ココナッツオイル市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 169 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ココナッツオイル市場は、予測期間である2022年から2027年にかけてCAGR6.34%を記録すると予測されています。

成分としてのココナッツオイルは、食品・飲料、化粧品、パーソナルケア、医薬品など、さまざまな産業で広く受け入れられています。最終用途産業の継続的な拡大に伴い、ココナッツオイルの需要も過去数年の間に世界市場で増加しています。さらに、植物由来の化粧品やパーソナルケア製品の動向は、主要なココナッツ生産国全体で工業用ココナッツオイルの生産と加工を加速しています。さらに、バージンココナッツオイル生産者協会(VCOPA)、インドネシアココナッツ加工産業協会、ココナッツ開発委員会、国際ココナッツ共同体など、業界運営を規制するココナッツ協会が各国に設立されています。これらの協会は、主にそれぞれの国のココナッツの貿易、輸出、栽培、加工を監視しています。例えば、インドでは、ココナッツ開発委員会(CDB)がインド政府農業省の下に設立され、ココナッツオイル生産の総合的な開発を行う法定機関となっています。さらに、これらの政府機関の関与を求めることで、メーカーはココナッツオイルやその他のココナッツ製品別の信頼を獲得しており、これもココナッツオイルの需要が高まる消費者を可能にしている理由の一つです。

短期的には、ココナッツオイルの取引は、ロシアとウクライナの間の国間戦争のために大幅に影響を受けています。例えば、市場調査によると、2020年、ロシアはココナッツオイルを360万米ドル輸出し、世界第34位の輸出国であったが、この両国間の戦争により、2022年、ロシアはココナッツオイル輸出63万4,000米ドル、輸入1840万米ドル、貿易収支170万米ドルのマイナスであることをマークしています。このように、ココナッツオイルの取引は、世界中で影響を受けています。

主な市場動向

パーソナルケアセグメントにおけるココナッツオイルの需要の増加

ココナッツオイルやその他のココナッツベースの製品は、世界中のコミュニティ、特に熱帯地方や沿岸地方で、美容のための健康的な成分として認識されており、その結果、メーカーはココナッツオイルを化粧品やパーソナルケア製品の主成分として使用するよう影響を及ぼしています。さらに、現代の消費者がオーガニックやビーガンのスキンケアやヘアケアソリューションにますます傾倒していることから、バージンココナッツオイルを配合した化粧品が広く受け入れられています。ココナッツオイルはトリグリセリドと安定した飽和中鎖脂肪酸(ラウリン酸、カプリン酸C10、カプリル酸C8)から成り、ミネラルオイルと同じ閉塞性と疎水性を持っているため、多くのパーソナルケアブランドがミネラルオイルに代わって化粧品やパーソナルケア製品に配合しているのです。さらに、ココナッツオイルは、ラウリン酸による防腐効果があるため、近年、リップクリーム、シャンプー、石鹸、保湿剤などの定番成分として普及が進んでいます。また、ココナッツオイルは天然の保湿剤であり、唇の水分を閉じ込め、柔らかくしなやかにすることから、各メーカーはココナッツオイルを使用したリップケア製品の製造に取り組んでいます。例えば、2022年6月には、アメリカの女優アリアナ・グランデが所有する美容ブランド「REM beauty」が、唇の保湿と艶のためにココナッツオイルを採用した新製品「エッセンシャルドリップリップオイル」を発売しています。

アジア太平洋が最大市場

ココナツやココナツベースの製品は、アジア太平洋地域のさまざまな食品や飲料の最も一般的な原料の1つとして使用されています。例えば、南インドでは、ココナッツオイルで揚げた香ばしいスナックに特化したプライベートブランドのスナックがいくつか存在します。さらに、植物由来の食品に関連する健康上の利点に関する消費者の意識の高まりが、パッケージ食品産業におけるココナッツオイルの用途を促進しています。さらに、ココナッツオイルは、インド、インドネシア、タイなどのアジア諸国の文化において、古くから皮膚や髪の健康を増進するために広く好まれてきました。さらに、主要国の政府は、アプリケーション産業全体の需要増に対応するために、ココナッツオイルの加工能力の拡大を推進しています。例えば、2021年2月、日本政府は草の根・人間の安全保障プロジェクト無償資金協力(GGP)を通じて、ムライティブ地区のココナッツオイル生産施設設置プロジェクトに66,648米ドルの助成金を提供しました。このように、ヴィーガンやオーガニック化粧品、パーソナルケア製品、包装食品など、進化する消費者の好みに合わせて製品を処方する最終用途産業からのココナッツオイル需要の高まりは、アジア太平洋のココナッツオイル市場の成長を後押しすると予想されます。

競合情勢

世界のココナッツオイル市場は、製品開発、生産能力の拡大、高度な加工技術への投資など、さまざまな戦略を採用する主要企業によって、非常に競争が激しくなっています。また、業界関係者は未開拓の市場にビジネスを拡大するために、M&Aに注力しています。世界のココナッツオイル市場で事業を展開している主な企業は、Celebes Coconut Corporation、Royce Food Corporation、GREENVILLE AGRO CORPORATION、Cargill, Incorporatedなどです。

その他の特典です。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 精製ココナッツオイル
    • 未精製ココナッツオイル
    • その他のココナッツオイル
  • 用途別
    • 飲食品
    • 医薬品
    • 化粧品とパーソナルケア
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • The Archer-Daniels-Midland Company
    • Cargill, Incorporated
    • GREENVILLE AGRO CORPORATION
    • Gustav Heess
    • SBH Foods Pvt. Ltd.
    • The Coconut Company
    • TANTUCO ENTERPRISES, INC.
    • ISA Regal International
    • LUONG QUOI COCONUT CO., LTD
    • Simple Mills

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

第9章 免責事項

目次
Product Code: 91964

The coconut oil market is projected to register a CAGR of 6.34% during the forecast period, 2022-2027.

Coconut oil as an ingredient has been widely accepted in different industries such as food and beverage, cosmetics, personal care, and pharmaceuticals. With the ongoing expansion of end-use industries, the demand for coconut oil is also increasing in the worldwide market over the past few years. Further, the rising trend of plant-based cosmetics and personal care products is accelerating the production and processing of industrial-grade coconut oil across key coconut-producing countries. Additionally, several coconut associations have been established in different countries to regulate the industry operations which include Virgin Coconut Oil Producers Association (VCOPA), Indonesian Coconut Processing Industry Association, Coconut Development Board, and International Coconut Community, among others. These associations are primarily engaged in monitoring of trade, export, cultivation, and processing of coconut across the respective country. For instance, in India, Coconut Development Board (CDB) is a statutory body established under the Ministry of Agriculture, Government of India for the integrated development of coconut oil production. Moreover, by seeking the involvement of these government agencies, the manufacturers are gaining the trust of the coconut oil and other coconut by-products, which is another reason that is enabling the consumers with increasing demand for coconut oil.

In the short term, the trading of coconut oil has been significantly affected due to the inter-country war between Russia and Ukraine. For instance, according to the market study, in 2020, Russia was the 34th largest exporter of coconut oil across the globe as it exported USD 3.6Million in coconut oil, whereas, due to the war between these respective countries, in 2022, Russia has marked the coconut oil-exporting of USD 634Thousand and an importing of USD 18.4M which is a negative trade balance of USD 1.7Million. Thus, coconut oil trading is being affected across the globe.

Key Market Trends

Increasing Demand for Coconut Oil in Personal Care Segment

Coconut oil and other coconut-based products have been perceived as a healthy ingredient for beauty enhancement by communities all around the world, especially in tropical and coastal regions, which in turn has influenced the manufacturers to use coconut oil as a staple ingredient in cosmetic and personal care products. Moreover, cosmetics infused with virgin coconut oil are widely accepted as modern consumers are increasingly inclined towards organic and vegan skincare and hair care solutions. As a result, many personal care brands are replacing mineral oil with coconut oil in their cosmetics and personal care products range as coconut oil consists of triglycerides, combined with stable saturated medium-chain fatty acids (lauric acid, C10 capric acid, and C8 caprylic acid) with the same occlusive and hydrophobic characteristics that mineral oil has. Further, the antiseptic properties of coconut oil due to the lauric acid have promoted it as a staple ingredient in lip balms, shampoo, soaps, and moisturizers in recent years. Besides, coconut oil is a natural moisturizer, it locks the moisture of lips and makes them soft and supple, thereby, manufacturers are engaged in manufacturing coconut oil-based lip care products. For instance, in June 2022, REM beauty, the beauty brand owned by American actress Ariana Grande launched a new product called Essential Drip Lip Oil, featuring coconut oil for lip hydration and glossy shine.

Asia-Pacific is the Largest Market

Coconut and coconut-based products are being used as one of the most common ingredients for various food and beverage products across the Asia-Pacific region. For instance, in South India, there are several private label snack brands that specialize in savory snacks fried in coconut oil. Furthermore, increasing consumer awareness about the health benefits associated with plant-based food is driving the application of coconut oil in the packaged food industry. Moreover, coconut oil has been widely preferred to enhance skin and hair health since ancient times in the culture of Asian countries including India, Indonesia, and Thailand, among others. Furthermore, the government across key countries is promoting the expansion of coconut oil processing capacity to cater to rising demand across application industries. For instance, in February 2021, the Japanese government provided a grant of USD 66,648 through the Grant Assistance for Grassroots Human Security Projects (GGP), for a project for the installation of coconut oil production facilities in the Mullaitivu district. Thus, the rising coconut oil demand from end-use industries to formulate the products as per evolving consumer preferences for vegan and organic cosmetics, personal care products, and packaged food is expected to boost the growth in Asia pacific coconut oil market.

Competitive Landscape

The global coconut oil market is highly competitive in nature with key companies adopting different strategies such as product development, expansion of production capacity, and investment in advanced processing technologies. Additionally, industry participants are focusing on mergers and acquisitions to expnad their business across untapped markets. Some of the majr players operating in the global coconut oil market are, Celebes Coconut Corporation, Royce Food Corporation, GREENVILLE AGRO CORPORATION, and Cargill, Incorporated, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Products Type
    • 5.1.1 Refined Coconut Oil
    • 5.1.2 Un-Refined Coconut Oil
    • 5.1.3 Other Types of Coconut Oil
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Food and Beverages
    • 5.2.2 Pharmacetuticals
    • 5.2.3 Cosmetic and Personal Care
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 The Archer-Daniels-Midland Company
    • 6.3.2 Cargill, Incorporated
    • 6.3.3 GREENVILLE AGRO CORPORATION
    • 6.3.4 Gustav Heess
    • 6.3.5 SBH Foods Pvt. Ltd.
    • 6.3.6 The Coconut Company
    • 6.3.7 TANTUCO ENTERPRISES, INC.
    • 6.3.8 ISA Regal International
    • 6.3.9 LUONG QUOI COCONUT CO., LTD
    • 6.3.10 Simple Mills

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER