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市場調査レポート
商品コード
1438409

FMCG物流:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

FMCG Logistics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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FMCG物流:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

FMCG物流市場規模は2024年に1兆3,000億米ドルと推定され、2029年までに1兆6,700億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.09%を超えるCAGRで成長します。

FMCG物流- 市場

主なハイライト

  • FMCGは、製造、ブランディング、広告、物流における競争上の優位性を必要とするユニークなビジネスモデルとみなされています。消費財業界の主な成長原動力は、ライフスタイルの変化、アクセスの容易さ、消費者の習慣の急速な変化です。消費者は、地元の店舗やオンラインでいつでも幅広い製品が入手できることを期待しています。これを達成するために、消費財企業は、効率性、機敏性、持続可能性に優れた世界サプライチェーンと連携します。FMCGメーカーは、より迅速かつコスト効率よく商品を店舗に届けるための共同物流ソリューションを採用しています。最近のeコマースブームもFMCG業界にとって恩恵となっています。
  • 従来の保管、購買、資材管理、統合資材管理から、業界はサプライチェーン管理の新時代に入りつつあります。FMCG事業における物流業務は通常、主要な町や都市に物流ハブを置き、卸売業者と小売業者の両方にサービスを提供するハブアンドスポークモデルタイプで運営されています。消費者は、複数のチャネルを通じて迅速な注文処理を期待しています。これを可能にするために、消費財企業は物流業務をアウトソーシングして、販売計画と業務プロセスの間のギャップを埋め、予測を改善し、在庫を合理化し、納期を短縮します。
  • FMCGプレーヤーは、新たな消費パターンからの需要に応えるために、物流サービスプロバイダー(LSP)への依存度を高めることが予想されます。サプライチェーンの自動化への投資、既存の製造施設の拡張、倉庫ハブの出現は、現在の市場調査において重要な焦点となっている分野です。強力なサプライチェーン戦略に加えて、物流施設と場所が間もなくFMCG事業者の成功に重要な役割を果たすようになるでしょう。より良い競争力を維持し、主要な需要層にアクセスするには、企業は成長する需要に対応するために戦略的に立地を検討する必要があります。

FMCG物流市場動向

eコマースの普及拡大に伴い、効率的な物流運営が求められています

Eコマースは世界の小売市場を再構築しています。これまでのところ、eコマースブームは旅行業界だけでなく、アパレルや家電量販店にも恩恵をもたらしてきました。eコマースは現在、世界のFMCG(FMCG)市場に占める割合は7%未満です。オンラインFMCGの普及が遅れている主な理由の1つは、新鮮で生鮮食品が最高の状態で消費者に届くようにするための物流上の課題です。さらに、先進市場、特にドイツのような人口密度の高い市場では、多くのFMCG製品が実店舗で消費者のすぐ近くで簡単に入手できます。

しかし、利便性を求める消費者の需要が高まり、テクノロジーやその他の実現条件が向上したことにより、オンラインFMCGの成長は世界中で加速しています。FMCGのオンライン成長は引き続きオフライン成長を上回り、ほとんどの小売業者や製造業者は将来の成功を確実にするためにオムニチャネル戦略を必要としています。 FMCGのオンライン販売は今後数年間で世界的に2倍になる予定で、新興国市場途上市場では先進国市場の2倍の速さで成長すると見込まれています。アジア地域は、今後5年間でオンラインFMCGに最大の成長機会を提供すると予想されています。

現在のオンラインマーケットプレースでは、在庫状況と配達予定時刻の可視化、無料追跡オプションや簡単な返品などのさまざまな配送オプションが提供されています。無料配送を提供するには、小売業者は物流プロバイダーから低コストのソリューションを入手する必要があります。同様に、消費者に即日配送オプションなどを迅速に提案するには、小売業者は優先度が高く完全に信頼できる物流サービスを必要としています。

人口増加がFMCG産業の拡大を牽引

人口の増加は、世界のFMCG産業の拡大を促進する主な理由の1つです。実際には、人口の急速な拡大は消費財の消費の増加と逆相関しています。同様の要因には、定期的な製品の発売、さまざまなFMCG製品に対する消費者の意識の高まり、中間層の可処分所得の増加、消費財へのアクセスの容易さ、先進国と発展途上国の消費者のライフスタイルの顕著な変化、強力なブランド広告、魅力的な価格帯が含まれます。そのような企業の強力な物流と流通チャネル、オンライン商取引の拡大、市場の既存企業と新規参入企業の両方による研究開発支出の増加などが挙げられます。

また、ソーシャルメディアやインターネットの利用の増加は、これまでに豊かな発展の可能性を生み出してきましたし、将来的にもそうなることは確実です。市場のかなりの部分を獲得する主な方法の1つとして、業界のトップ国際企業のいくつかは、消費者にパーソナライズされたソリューションを提供することに専念しています。これらの戦術のいくつかには、製品の導入と買収が含まれます。

今日の消費者は、利便性、より健康的な代替品、地元産のオーガニック製品をますます求めています。この手軽さへの需要が電子商取引を生み出し、繁栄しました。企業はデジタル分析に多大な投資を行っており、消費者産業の中でおそらく小売部門が最も変革の機が熟していると多くの人が考えています。

FMCG物流業界の概要

FMCG物流市場はかなり細分化されており、大手企業と中小規模の地元企業が存在し、かなりの数の企業が市場シェアを占めています。 DHL Group、CH Robinson、Kuehne+Nagel、Ceva Logistics、DB Schenker、DSV、およびXPO Logisticsは、世界の主要な競合企業の1つです。世界の物流企業のほとんどは、市場のニーズと需要を満たすために小売および消費財の物流部門を持っています。さらに、地元企業は在庫処理、サービス内容、取扱製品、テクノロジーの面で自社の能力をますます強化しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

  • 分析調査手法
  • 調査段階

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場概要

  • 現在の市場シナリオ
  • 市場力学
    • 促進要因
      • 迅速かつ効率的な配送に対する消費者の需要の高まり
      • サプライチェーン運営の合理化の必要性
    • 抑制要因
      • 輸送コストが高い
      • 生鮮品管理の複雑さ
    • 機会
      • 先進技術の導入
      • Eコマースプラットフォームの拡大
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 政府の規制と取り組み
  • 世界物流セクター(概要、LPIスコア、主要な貨物統計など)
  • 世界のFMCG産業に焦点を当てる(概要、流通チャネル、主要製品カテゴリーなど)
  • スポットライト-従来のFMCG物流サプライチェーンに対するeコマースの影響
  • FMCG小売部門の速い補充サイクルが物流市場に及ぼす影響
  • 契約物流・一貫物流※の需要に注目

第5章 市場セグメンテーション

  • サービス別
    • 輸送機関
    • 倉庫保管、配送、在庫管理
    • その他の付加価値サービス
  • 製品カテゴリー別
    • 食品および飲料
    • パーソナルケア
    • 家事介護
    • その他の消耗品
  • 地域別
    • アジア太平洋
    • 北米
    • 欧州
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • DHL Group
    • CH Robinson
    • Kuehne+Nagel
    • Ceva Logistics
    • XPO Logistics
    • DB Schenker
    • Hellmann Worlwide Logistics
    • DSV
    • Bollore Logistics
    • Rhenus Logistics
    • FM Logistic
    • Kenco Logistics
    • Penske Logistics*
  • その他の企業

第7章 市場の将来

第8章 付録

  • 活動主要国別のGDP分布
  • FMCG小売統計
  • 経済統計運輸・保管部門、経済への貢献(主要国)
  • 世界の消費財流動統計
目次
Product Code: 66578

The FMCG Logistics Market size is estimated at USD 1.30 trillion in 2024, and is expected to reach USD 1.67 trillion by 2029, growing at a CAGR of greater than 5.09% during the forecast period (2024-2029).

FMCG Logistics - Market

Key Highlights

  • FMCG is considered a unique business model that requires competitive advantages in manufacturing, branding, advertising, and logistics. The key growth drivers for the consumer goods industry are changing lifestyles, ease of access, and rapidly changing consumer habits. Consumers expect a wide array of products to be always available in local stores and online. to achieve this, consumer goods companies tie up with global supply chains that are highly efficient, agile, and sustainable. FMCG manufacturers are adopting collaborative logistics solutions that deliver products to stores faster and more cost-effectively. The recent e-commerce boom has also been a blessing for the FMCG industry.
  • From traditional storekeeping, purchasing, materials management, and integrated materials management, the industry is entering a new era of supply chain management. The logistics operations in FMCG businesses are typically operated on a hub-and-spoke model type with distribution hubs in major towns and cities serving both the wholesalers and retailers. Consumers are expecting fast order fulfilment through multiple channels. To make this possible, consumer goods companies outsource their logistics operations to bridge the gap between sales planning and operational processes, improve forecasting, streamline inventory, and speed up delivery times.
  • FMCG players are expected to rely more on logistics service providers (LSPs) to meet demand from new consumption patterns. Investment in supply chain automation, expansion of existing manufacturing facilities, and the emergence of warehouse hubs are essential areas of focus in the current market study. Distribution facilities and locations, along with a strong supply chain strategy, will play a critical role in the success of FMCG operators soon. To maintain a better competitive position and access key demand demographics, businesses will need to consider the location strategically to meet the growing demand.

FMCG Logistics Market Trends

Growing Penetration of E-commerce Demands Efficient Logistics Operations

E-commerce is reshaping the global retail market. Till date, the e-commerce boom has favored the travel sector, as well as apparel and electronics retailers. E-commerce currently contributes less than 7% of the global fast-moving consumer goods (FMCG) market. One of the key reasons for the slower uptake of online FMCG has been the logistical challenges associated with ensuring fresh and perishable products arrive at the consumer in top condition. Additionally, in advanced markets, especially those with dense populations such as Germany, many FMCG products are readily available in close proximity to consumers at brick-and-mortar stores.

However, with increasing consumer demand for convenience, and better technology and other enabling conditions, online FMCG growth is accelerating across the globe. FMCG online growth will continue to outpace offline growth, and most retailers and manufacturers need Omnichannel strategies to ensure future success. Online FMCG sales are set to double globally over the next few years and will grow twice as fast in developing markets than in developed markets. The Asia region is expected to provide some of the biggest growth opportunities for online FMCG over the next five years.

The current online marketplace offers visibility of inventory status and expected delivery time and a variety of shipping options including free tracking options and easy returns. To provide free shipping, retailers need to get low-cost solutions from their logistics providers. Equally, to propose fast, including same-day delivery options to their consumers, retailers need high-priority and entirely reliable logistics services.

The rising population driving the expansion of the FMCG Industry

The growing population is one of the key reasons driving the expansion of the global FMCG industry. In actuality, the quick expansion in population is inversely correlated with the rise in consumer goods consumption. Similar factors include regular product launches, increased consumer awareness of various FMCG products, rising middle-class disposable incomes, easier access to consumer goods, a noticeable shift in consumers' lifestyles in developed and developing nations, strong brand advertising, and attractive price points, strong logistics and distribution channels of such companies, expansion of online commerce, and increased R&D spending by both established players and newcomers in the market.

Also, the increasing use of social media and the internet has created a wealth of development prospects in the past and is certain to do so in the future. As one of their primary methods to capture a sizeable portion of the market, several top international businesses in the industry are dedicated to offering consumers personalized solutions. A few of these tactics involve product introductions and acquisitions.

Consumers nowadays are increasingly looking for convenience, healthier alternatives, and locally produced organic products. This demand for ease was what gave rise to eCommerce, which has flourished. Companies are making significant investments in digital analytics, and many think that among all consumer industries, the retail sector is perhaps the ripest for transformation.

FMCG Logistics Industry Overview

The FMCG logistics market is fairly fragmented with the presence of large players and small and medium-sized local players with quite a few players who occupy the market share. DHL Group, C.H. Robinson, Kuehne + Nagel, Ceva Logistics, DB Schenker, DSV, and XPO Logistics are among Global's top competitors. Most of the global logistics players have a retail and consumer goods logistics division to meet the market needs and demand. Additionally, local players are increasingly enhancing their capabilities in terms of inventory handling, service offerings, products handled, and technology.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Analysis Methodology
  • 2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
      • 4.2.1.1 Rising consumer demand for fast and efficient delivery
      • 4.2.1.2 The need for streamlined supply chain operations
    • 4.2.2 Restraints
      • 4.2.2.1 High trasnportation costs
      • 4.2.2.2 Complexity of managing perishable goods
    • 4.2.3 Opportunities
      • 4.2.3.1 The adoption of advanced technologies
      • 4.2.3.2 Expansion of e-commerce platforms
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Government Regulations and Initiatives
  • 4.6 Global Logistics Sector (Overview, LPI Scores, Key Freight Statistics, etc.)
  • 4.7 Focus on Global FMCG Industry (Overview, Distribution Channels, Major Product Categories, etc.)
  • 4.8 Spotlight - Effect of E-commerce on Traditonal FMCG Logistics Supply Chain
  • 4.9 Effect of FMCG Retail Sector's Fast Replenishment Cycles on the Logistics Market
  • 4.10 Spotlight on the Demand for Contract Logistics and Integrated Logistics*

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Service
    • 5.1.1 Transportation
    • 5.1.2 Warehousing, Distribution, and Inventory Management
    • 5.1.3 Other Value-added Services
  • 5.2 By Product Category
    • 5.2.1 Food and Beverage
    • 5.2.2 Personal Care
    • 5.2.3 Household Care
    • 5.2.4 Other Consumables
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
    • 5.3.3 Europe
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Overview (Market Concentration, Major Players)
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 DHL Group
    • 6.2.2 C.H. Robinson
    • 6.2.3 Kuehne + Nagel
    • 6.2.4 Ceva Logistics
    • 6.2.5 XPO Logistics
    • 6.2.6 DB Schenker
    • 6.2.7 Hellmann Worlwide Logistics
    • 6.2.8 DSV
    • 6.2.9 Bollore Logistics
    • 6.2.10 Rhenus Logistics
    • 6.2.11 FM Logistic
    • 6.2.12 Kenco Logistics
    • 6.2.13 Penske Logistics*
  • 6.3 Other Companies

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX

  • 8.1 GDP Distribution, by Activity-Key Countries
  • 8.2 FMCG Retail Statistics
  • 8.3 Economic Statistics Transport and Storage Sector, Contribution to Economy (Key Countries)
  • 8.4 Global Consumer Goods Flow Statistics