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市場調査レポート
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1438284

電動ボート・船舶:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Electric Boat and Ship - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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電動ボート・船舶:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

電動ボート・船舶の市場規模は、2024年に70億7,000万米ドルと推定され、2029年までに128億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に12.65%のCAGRで成長します。

電気ボートと電気船-市場

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは、製造施設の閉鎖と世界中で課された貿易制限により、電動ボート・船舶市場の成長を妨げました。船舶が海上で座礁し、入港が禁止されたため、海上輸送は大幅な減少を記録し、その結果、海運会社の営業コストが大幅に上昇しました。

一部の試算によると、渡航制限の影響でコンテナ船の交通量は13.77%、旅客船の交通量は42.77%減少しました。ただし、経済状況を改善するために政府が許可した緩和により、市場は予測期間中に復活すると予想されます。多くの電動船舶推進船会社は、顧客が自社のフリートをリアルタイムで遠隔監視できるようにデジタル化に投資し、OEMに新たな収益源を生み出しています。例えば

主なハイライト

  • 2020年 6月、Kongberg Gruppenのデジタルソフトウェア子会社であるKongberg Digitalは、フリートの位置とパフォーマンスに関するリアルタイムの洞察をフリート所有者にリモートで提供する新しいベンチマークアプリケーションを開始しました。

船舶の保有台数の増加や、排出削減のために環境に優しい船舶の導入促進に政府が注力していることなどの要因により、長期的には市場の需要が促進されると予想されます。例えば

主なハイライト

  • ノルウェー政府は2018年、2021年までに国内で少なくとも60隻の電気船を運航し、2026年までに国内のフィヨルドなどユネスコ遺産に登録されている観光地での化石燃料で動くすべての船の運航を禁止するという目標を設定しました。

ノルウェーは市場の成長に大きく貢献しており、この地域では新しい電気船やボートの需要が最も高いため、欧州が市場で最大のシェアを保持すると予想されています。さらに、英国は主要G7諸国の中で、電気ボートや電気船舶の導入を含む2050年までの温室効果ガス排出実質ゼロを目標とした最初の国となった。

したがって、前述の要因により、今後5年間で電動ボートおよび船舶市場が大幅に成長すると予測されています。

電動ボート・船舶の市場動向

環境への懸念から電気ボートや電気船の採用が増加

世界の貿易の80%が船舶によって運ばれているため、電動ボートおよび船舶市場の促進要因には、海上観光の増加や海上貿易の増加などが含まれます。世界経済は海運市場に依存しているため、環境問題がこの分野でますます最前線に浮上しているため、電動ボート市場がこの分野でより大きな役割を果たすことが期待されています。電気式およびハイブリッド式の船舶は排出ガスが少なく、環境のさらなる汚染を防ぎます。

さらに、排出量を削減するために電気ボートや船舶の使用を促進する政府の支援と船主の意欲の高まりは、予測期間中の市場の成長を助ける可能性があります。例えば:

  • 2022年 5月、フィンランド経済雇用省は持続可能な海事産業のための開発プログラムを開始しました。このプログラムは、国内の海事産業における低炭素技術とデジタルソリューションの導入を加速することを目的としています。このプログラムは、運輸通信省、ビジネス・フィンランド、フィンランド産業投資、フィンベラ、フィンランドVTT技術研究センター、フィンランド海洋産業連盟と協力して実施されます。このプログラムは2023年末まで実施されます。
  • 2022年4月、オランダ政府は、2025年までにアムステルダム、ロッテルダムの都市および国内のすべての国立公園での化石燃料で動くすべてのボートを禁止すると発表しました。同国はまた、すべてのレジャー船団を転換する計画も発表しました。国内で運航されているボートから電動ボートまで。
  • 2021年4月、韓国は3,300万米ドルを投資して、グリーン船舶の最初のテストベッドを構築しました。
  • 2050年までにカーボンニュートラルを達成するという韓国の計画の中心となる「2030 Green Ship-K推進戦略」は、特に水素燃料電池や推進システムなどの低炭素船舶技術の進歩と広範な利用を目標としています。この取り組みでは、同国の海運温室効果ガス排出量を今後25年間で40%、2050年までに70%削減するという目標を設定しています。
  • 2021年1月、海運電化チェーン全体にわたる13社のグループが「Current Direct」という名前の新しいプロジェクトを立ち上げました。このプロジェクトは、輸送におけるバッテリー電気推進システムのコストを削減し、「サービスとしてのエネルギー」プラットフォームを構築することを目的としています。このプロジェクトは欧州委員会から1,200万ユーロ(1,236万米ドル)の補助金を受けて資金提供されています。
  • 2020年、韓国政府は、同国の海洋部門によって引き起こされる汚染を軽減するため、環境に優しい海運の開発を奨励するための8億7,000万米ドルのイニシアチブを発表しました。
  • 2019年、スウェーデン船主協会(Svensk Sjofart)は、2045年までにスウェーデンのすべての化石燃料を燃料とする船舶を段階的に廃止すると発表しました。

さらに、国際海事機関などの国際規制は、2020年 1月に世界の硫黄分上限を導入しました。この規制の下では、主に商船や船舶などの船舶は、排出規制区域外で運航するために低硫黄燃料を必要とする可能性があり、電気を推進する可能性があります。船の採用。

この市場は、特に欧州などの地域で電気ボートを製造および販売する新興企業の参入によっても牽引されています。例えば、

  • 2022年 9月、スウェーデンの電動ボートのスタートアップ X Shoreは、トップとオープンの2つの構成と、ユーティリティ、パフォーマンス、プレミアムの3つの仕様の電動スピードボート X Shore 1を発売しました。 X Shore 1の最高速度は30ノット、巡航速度は20ノット、低速での航続距離は50海里で、63kWhのバッテリーパックを1個搭載します。 X Shore 1は2023年の第2四半期から出荷可能となります。

したがって、前述のすべての要因が重なり、今後5年間で電動ボートおよび船舶市場の健全な成長を引き起こす可能性があります。

欧州は予測期間中に最大の市場シェアを保持すると予想されます

欧州が最大の市場シェアを保持すると予想されており、予測期間中に大幅な成長が見込まれると予想されます。スウェーデンは、環境規制や排出基準の強化を受けて、ノルウェーやフィンランドとともに、この地域での電気ボートや船舶の導入を推進する上で重要な役割を果たしています。さらに、この地域での海洋観光、ウォーターアドベンチャー、釣り活動における電気レクリエーションおよびレジャー船の人気の高まりにより、地域市場の成長が促進されると予想されます。

スウェーデン、フィンランド、ノルウェー、オランダなどのさまざまな欧州諸国が、輸送関連のカーボンニュートラル目標を達成するために環境に優しい電動マリンモビリティを促進するために採用した政府の取り組みや政策は、欧州を一つの国家にするための非常に大きな要因になると予想されています。

欧州に次いで、北米が最も高い成長を遂げると予想され、次にアジア太平洋が続く。北米では、米国人口の大部分がボート遊びやレジャー活動を好むため、米国はボート遊びをする人にとって大きな場所であると考えられています。

改良された蓄電池システム、海上貿易の増加、海洋観光などの新技術が、アジア太平洋地域の成長を推進しています。インド、中国、日本は市場の成長に大きく貢献すると予想されます。

電動ボート・船舶業界の概要

電動ボート・船舶の市場は、市場に複数の大手企業や地元企業が存在するため、ある程度統合されています。近年、特に欧州で、レジャー電気ボートを製造する新興企業の参入も見られます。市場の主要企業には、ABB Limited、Siemens AG、Kongsberg Gruppen、General Dynamics Electric Boat、Corvus Energyなどが含まれます。いくつかの主要な市場参加者は、市場での地位を強化するために、他の電気船会社と提携し、合併・買収に取り組んでいます。さらに、市場参入企業は、他の企業に対する競争力を獲得するためにバッテリー技術の改善に焦点を当てています。例えば:

  • 2022年 10月、世界の電池イノベーション企業であるEnevateと船舶推進会社Sealenceは、海洋用途向けの高性能電池セルを開発するための提携を発表しました。
  • 2022年8月、Volvo Cars Ltd.の子会社であるスウェーデンの高級電気自動車メーカー、Polestarは、スウェーデンの電気ボートメーカー、Candelaと複数年契約でバッテリーと充電システムを提供する契約を締結しました。
  • 2022年 3月、DeepSpeedは、エネルギー貯蔵容量が83キロワット時の新しい高出力水冷電気ボートバッテリーと400V電気ボートバッテリーを発売しました。新しいバッテリーは、DeepSpeedが買収したイタリアのパルマ大学からのeモビリティスピンオフ企業、eDriveLabによって開発されました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 推進タイプ
    • ハイブリッド
    • ピュアエレクトリック
  • 電池のタイプ
    • 鉛酸
    • リチウムイオン
    • ニッケルベース電池
  • キャリッジタイプ
    • 乗客
    • 貨物
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Vision Marine Technologies Inc.
    • Grove Boats SA
    • Ruban Bleu
    • ElectraCraft Boats
    • Greenline Yachts
    • Domani Yachts
    • Ganz Boats GmbH
    • Quadrofoil
    • Duffy Electric Boats
    • Groupe Beneteau
    • Hyundai Heavy Industries(Hyundai Electric Limited)
    • Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering(DSME)
    • ABB Ltd
    • Corvus Energy

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 64958

The Electric Boat and Ship Market size is estimated at USD 7.07 billion in 2024, and is expected to reach USD 12.84 billion by 2029, growing at a CAGR of 12.65% during the forecast period (2024-2029).

Electric Boat and Ship - Market

The COVID-19 pandemic hampered the growth of the electric boat and ship market due to the shutdown of manufacturing facilities and trade restrictions imposed worldwide. Maritime transport registered a massive decline since the ships were stranded on the sea and were prohibited from entering the ports resulting in significantly higher operating costs for the shipping companies.

According to some estimates, the container ship traffic dropped by 13.77% and passenger ship traffic dropped by 42.77% due to the traveling restrictions. However, with relaxations allowed by governments to improve economic conditions, the market is expected to revive during the forecast period. many electric marine propulsion ship companies invested in digitalization to help their clients remotely monitor their fleets on a real-time basis to generate new revenue streams for these OEMs. For instance

Key Highlights

  • In June 2020, Kongberg Digital , the digital software subsidiary of Kongsberg Gruppen launched a new benchmarking application which provides real time insights on the location and performance of the fleets remotely to the fleet owners.

Over the long term factors such as the increasing boat and ship fleet and governments' focus on encouraging the adoption of eco-friendly boats and ships to reduce emissions are anticipated to propel the demand in the market. For instance

Key Highlights

  • In 2018 the Government of Norway set a target to have atleast 60 electric ships operating in the country by 2021 and ban all the fossil fuel powered ships operating in UNESCO Heritage listed tourist sites like fjords in the country by 2026.

Norway being a significant contributor to the market growth, Europe is expected to hold the largest share in the market due to the highest demand for new electric ships and boats in the region. In addition, the United Kingdom became the first country among the major G7 countries to target net-zero greenhouse gas emissions by 2050, which includes the adoption of electric boats and ships.

Thus the aforementioned factors are projected to produce significant growth in the elctric boat and ship market over the next five years.

Electric Boat & Ship Market Trends

Growing Adoption of Electric Boats and Ships due to Environmental Concerns

The driving factors of the electric boat and ship market include factors like increased maritime tourism and increased seaborne trade, as 80% of the world's trade is carried by ships. As the global economy is dependent on the shipping market, the electric boat market is expected to play a bigger role in this sector as environmental causes have increasingly come to the forefront in this sector. Electric and hybrid types of ships cause less emission and save the environment from getting polluted more.

Moreover, growing government support and shipowners' willingness to promote the usage of electric boats and ships to reduce emissions is likely to help the market growth during the forecast period. For instance:

  • In May 2022, The Ministry of Economic Affairs and Employment of Finland launched a development program for a sustainable maritime industry. The program aims to accelerate the adoption of low-carbon technologies and digital solutions for the maritime industry in the country. The program will be carried out in the cooperation with Ministry of Transport and Communications, Business Finland, Finnish Industry Investment, Finnvera, VTT Technical Research Centre of Finland and Finnish Marine Industries Federation. The progarm will run till the end of 2023.
  • In April 2022, the Government of the Netherlands announced a ban on all fossil fuel powerd boats in the cities of Amsterdam, Rotterdam and all the national parks in the country, by 2025. The country has also announced plans to convert all the fleet of leisure boats operating in the country to electric boats.
  • In April 2021, South Korea invested USD 33 million to build the first testbed for green marine vessels.
  • The 2030 Green Ship-K Promotion Strategy, a central part of South Korea's plans to achieve carbon-neutrality by 2050, specifically targets the advancement and wider use of low-carbon ship technology, including hydrogen fuel cells and propulsion systems. The initiative has set a goal of reducing the country's shipping greenhouse gas emissions by 40% in the next 25 years and 70% by 2050.
  • In January 2021, a group of thirteen companies across the entire shipping elctrification chain launched a new project named as ' Current Direct'. The project aims to reduce the cost of battery-electric propulsion systems in shipping and build an 'Energy as a Service' platform. The project is financed by European Commission with a grant of EUR 12 million (USD 12.36 million).
  • In 2020, the South Korean government announced a USD 870 million initiative to encourage the development of eco-friendly shipping to reduce pollution caused by the country's marine sector.
  • In 2019 Swedish Shipowners' Association ( Svensk Sjofart) announced to phase out all the fossil fuel powered ships in Sweden by 2045.

Additionally, international regulations, like the International Maritime Organization, deployed the global sulfur cap in January 2020. Under this regulation, ships, mainly commercial ships and marine vessels, may require low sulfur fuels to operate outside the emission control areas, which may propel electric ship adoption.

The market is also driven by the entry of new startups which manufacture and sell eletcric boats espaecially in geographies like Europe. For instance,

  • In September 2022, Swedish electric boat startup X Shore launched X Shore 1 an electric speedboat in two configurations: Top and Open and three specifications: Utility, Performance and Premium. The X Shore 1 has top speed of 30 knots, cruising speed of 20 knots, range of 50 nautical miles at lower speeds and is powered by a single 63 kWh battery pack. The X Shore 1 is available for delivery from the second quarter of 2023.

Thus the confluence of all the aforementioned factors is likely to induce healthy growth in the electric boat and ship market over the next five years.

Europe is Expected to Hold the Largest Market Share During the Forecast Period

Europe is expected to hold the largest market share, and it is anticipated to witness considerable growth over the forecast period. Sweden is playing a significant role along with Norway and Finland in propelling the adoption of electric boats and ships in the region in the wake of growing environmental regulations and emission standards. Moreover, the growing popularity of electric recreational and leisure vessels in marine tourism, water adventures, and fishing activities in the region is expected to propel regional market growth.

The government initiatives and policies adopted by various European countries like Sweden, Finland, Norway, and the Netherlands to promote eco-friendly and electric marine mobility to achieve their transportation-related carbon neutrality goals are anticipated to be a very major factor in making Europe one of the dominant markets for electric boats and ships.

Next to Europe, North America is expected to witness the highest growth, followed by Asia-Pacific. In North America, the United States is considered a big place for boaters as the majority of the US population is fond of boating and leisure activities.

New technologies, such as improved battery storage systems, rising seaborne trade, and marine tourism drive growth in the Asia-Pacific region. India, China, and Japan are anticipated to contribute significantly to the market growth.

Electric Boat & Ship Industry Overview

The electric boats and ships market is moderately consolidated due to the presence of several major and local players in the market. The market has also seen the entry of some startups that manufacture leisure electric boats in recent years, especially in Europe. Some of the key players in the market are ABB Limited, Siemens AG, Kongsberg Gruppen, General Dynamics Electric Boat, Corvus Energy, and many more. Several key market players are entering collaborations and engaging in mergers and acquisitions with other electric ship companies to strengthen their positions in the market. Furthermore, the market participants focus on improving battery technology to attain a competitive edge over other players. For instance:

  • In October 2022, Enevate a global battery innovation company, and boat propulsion company Sealence announced a collaboration to develop high-performance battery cells for marine applications.
  • In August 2022, Swedish luxury electric vehicle manufacturer Polestar, a subsidiary of Volvo Cars Ltd., signed a contract with the Swedish electric boat manufacturer Candela to provide battery and charging systems in a multi year deal.
  • In March 2022, DeepSpeed launched a new new high power liquid cooled electric boat battery with energy storage capacity of 83 kiloWatt hours and the 400V electric boat battery. The new battery is developed by eDriveLab, the e-mobility spinoff from University of Parma in Italy which is acquired by DeepSpeed.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Propulsion Type
    • 5.1.1 Hybrid
    • 5.1.2 Pure Electric
  • 5.2 Battery Type
    • 5.2.1 Lead-acid
    • 5.2.2 Lithium-ion
    • 5.2.3 Nickel-based Batteries
  • 5.3 Carriage Type
    • 5.3.1 Passenger
    • 5.3.2 Cargo
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Italy
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Vision Marine Technologies Inc.
    • 6.2.2 Grove Boats SA
    • 6.2.3 Ruban Bleu
    • 6.2.4 ElectraCraft Boats
    • 6.2.5 Greenline Yachts
    • 6.2.6 Domani Yachts
    • 6.2.7 Ganz Boats GmbH
    • 6.2.8 Quadrofoil
    • 6.2.9 Duffy Electric Boats
    • 6.2.10 Groupe Beneteau
    • 6.2.11 Hyundai Heavy Industries (Hyundai Electric Limited)
    • 6.2.12 Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME)
    • 6.2.13 ABB Ltd
    • 6.2.14 Corvus Energy

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS