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市場調査レポート
商品コード
1662756
電気ボートの2030年までの市場予測: ボートタイプ、バッテリータイプ、出力、航続距離、用途、地域別の世界分析Electric Boat Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Boat Type (Pure Electric and Hybrid), Battery Type (Nickel-Based Battery, Lead Acid Battery and Lithium-Ion Battery), Power, Range, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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電気ボートの2030年までの市場予測: ボートタイプ、バッテリータイプ、出力、航続距離、用途、地域別の世界分析 |
出版日: 2025年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の電気ボート市場は2024年に38億6,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 15.0%で成長し、2030年には89億3,000万米ドルに達すると予想されています。
General Dynamicsの子会社であるElectric Boatは、米国海軍向けの先進的な潜水艦の設計・建造の専門知識で知られる著名な防衛請負業者です。100年以上の歴史を持つ電気ボートは、先進的な海軍技術、特に原子力潜水艦の進歩に欠かせない存在です。同社はコネチカット州とロードアイランド州に拠点を置き、新型潜水艦の建造だけでなく、すでに存在する艦隊の維持・更新も専門としています。
米国国防総省によると、General DynamicsのElectric Boatは、バージニア級潜水艦に関連するリードヤードのサポートと開発調査のために、3億7,680万米ドルの契約変更を獲得しました。
地政学における緊張の高まり
海軍防衛は、特にインド太平洋、中東、東欧などの地域における地政学的不安定性の高まりの結果として、より重要性を増しています。紛争海域で力を投射し、安全を保証できる強固で現代的な海軍力を維持することは、今や各国にとって最優先事項となっています。例えば、米国海軍は、南シナ海における中国などの海洋活動の拡大や、原子力潜水艦の戦略的配置を理由に、洗練された潜水艦隊への投資を続けてきました。さらに、Electric Boatによるこれら最新鋭の原子力潜水艦の建造は、国家防衛計画を強化し、緊迫した状況でも十分に機能する能力を保証しています。
高い潜水艦製造コスト
原子力潜水艦の建造プロセスは、非常にコストがかかり、複雑です。各潜水艦の設計、建造、メンテナンスには、クラスや要件にもよりますが、数十億米ドルの費用がかかります。政府の防衛予算は、こうしたプロジェクトに必要な多額の財政支出によって、特に政治や財政が不透明な時代には、圧迫される可能性があります。例えば、オハイオ級弾道ミサイル潜水艦の後継となるコロンビア級潜水艦は、プログラム全体で1,280億米ドルかかると予想されています。さらに、電気ボートの受注額は、調達の遅れや製造コストの高騰による国防費の削減によって影響を受ける可能性があります。
国際防衛費の伸び
米国海軍が電気ボートの主要な焦点であるにもかかわらず、世界の防衛予算の増加は、同社が同盟国にサービスと専門知識を拡大する潜在的な機会を提示しています。先進的な原子力潜水艦の製造で高い評価を得ている電気ボートは、潜水艦の建造、近代化、メンテナンスの国際契約を模索することで、収益源を多様化することができます。世界の国防費は着実に増加しており、世界中の国々が軍備の近代化を優先しています。さらに、この動向は、中国やロシアのような国々が海軍力に多額の投資を行っているインド太平洋のような地域で特に顕著です。
他の防衛関連企業との競争激化
競争の激しい防衛請負部門では、潜水艦の建造、保守、近代化に関する政府契約をめぐって、多数の重要企業が争っています。原子力潜水艦の建造・保守も行うハンティントン・インガルス・インダストリーズのような他の有名な防衛請負業者や、実質的な海軍建造能力を持つ中国やロシアのような国際的なライバルは、電気ボートの直接のライバルです。さらに、これらのライバルは、独創的な設計、手頃な価格、幅広い顧客の要求を満たす能力を頻繁に記載しています。
COVID-19の大流行は、サプライチェーン、労働力の確保、生産スケジュールに支障をきたし、電気ボートの市場に大きな影響を与えました。渡航制限、社会的隔離施策、ロックダウンにより、防衛産業の重要なコンポーネントである電気ボートは、継続的な操業に苦慮しました。このため、特に近代化計画や燃料補給計画のセグメントで、保守や新しい潜水艦の建造プロジェクトに遅れが生じました。さらに、パンデミック(世界的大流行)が労働力の確保に及ぼした影響と、安全衛生規制の強化が相まって、電気ボートは必要なサービスであるとみなされ操業を継続したにもかかわらず、一部のプロジェクトでは経費の増加や納期の長期化につながりました。
予測期間中はハイブリッドセグメントが最大になる見込み
予測期間中、ハイブリッドセグメントが最大の市場シェアを占めると予想されます。ハイブリッド潜水艦は、従来の原子力推進システムとバッテリー電気または燃料バッテリー技術を組み合わせることにより、水中耐久性の向上と環境負荷の低減のバランスを記載しています。さらに、これらの潜水艦は、より静かな運用と燃料効率の向上を可能にするハイブリッド設計のため、戦略的と戦術的な海軍任務の両方に最適です。電気システムの統合は、ステルス性能の向上とメンテナンスコストの削減を提供する一方で、原子力推進力の使用は長期間の配備を保証します。
予測期間中、リチウムイオンバッテリーセグメントのCAGRが最も高くなると予想されます。
予測期間中、リチウムイオンバッテリーセグメントが最も高い成長率を示すと予測されます。リチウムイオンバッテリーは、従来の鉛蓄バッテリーに比べてエネルギー密度が高く、寿命が長く、充電時間が短いなど、いくつかの利点があるため、信頼性が高く効率的な電源を必要とする海軍用途に最適です。リチウムイオン技術の採用は、潜水艦におけるより小型でエネルギー効率の高い推進システムに対するニーズの高まりに後押しされています。さらに、リチウムイオンバッテリーは、エネルギー貯蔵能力を向上させながら、バッテリー技術の進歩とコスト削減を続けているため、業務用と軍事用の両方で使用することがますます現実的になってきています。
予測期間中、北米地域が最大の市場シェアを占めると予想されます。国防費で世界をリードする米国海軍は、ハイブリッド電気潜水艦や原子力潜水艦など、最先端の潜水艦技術に多額の投資を続けています。ヴァージニア級攻撃型潜水艦やコロンビア級弾道ミサイル潜水艦を含む米国海軍の潜水艦艦隊は、General Dynamicsの子会社であるElectric Boatがその大部分を設計・建造・保守しています。さらに、北米は、これらの先進的な潜水艦に対する高い需要、政府との長期契約、海軍力と安全保障を中心とした戦略的優先事項により、電気ボート市場の主要地域となっています。
予測期間中、アジア太平洋が最も高いCAGRを示すと予測されます。中国、インド、日本、韓国など、最先端の海上防衛技術に多額の投資を行っている国々による海軍近代化イニシアチブの増加が、この成長の主要原動力となっています。これらの国々が海軍力の強化を目指すなか、運用効率、ステルス性、持続可能性を向上させるハイブリッド型や電気型など、先進的な潜水艦に対するニーズが高まっています。さらに、これらの国々は、南シナ海や近隣地域における地政学的緊張に対応して、水中戦能力の強化を含む防衛艦隊の強化を図っています。
According to Stratistics MRC, the Global Electric Boat Market is accounted for $3.86 billion in 2024 and is expected to reach $8.93 billion by 2030 growing at a CAGR of 15.0% during the forecast period. Electric Boat, a subsidiary of General Dynamics, is a prominent defense contractor known for its expertise in designing and building advanced submarines for the U.S. Navy. Electric Boat, which has been around for more than a century, is essential to the advancement of advanced naval technology, especially nuclear-powered submarines. The company is based in Connecticut and Rhode Island, and it specializes in building new submarines as well as maintaining and updating fleets that already exist.
According to the U.S. Department of Defense, General Dynamics Electric Boat was awarded a $376.8 million contract modification, for Lead Yard support and development studies related to Virginia-class submarines.
Growing tensions in geopolitics
Naval defense has become more important as a result of growing geopolitical instability, especially in areas like the Indo-Pacific, the Middle East, and Eastern Europe. Maintaining a robust and contemporary naval force that can project power and guarantee security in disputed waters is now a top priority for nations. For instance, the U.S. Navy has continued to invest in sophisticated submarine fleets due to the expanding maritime activities of nations such as China in the South China Sea and the strategic placement of nuclear submarines. Additionally, the construction of these state-of-the-art nuclear-powered submarines by Electric Boat guarantees their ability to function well in high-stakes situations, bolstering national defense plans.
High submarine production costs
The process of building nuclear-powered submarines is extremely costly and intricate. The design, construction, and maintenance of each submarine can cost billions of dollars, depending on its class and requirements. Government defense budgets may be strained by the large financial outlays needed for these projects, particularly in uncertain political or fiscal times. For instance, the entire program is expected to cost $128 billion for the Columbia-class submarines, which are intended to replace the Ohio-class ballistic missile submarines. Furthermore, the amount of orders Electric Boat receives may be impacted by procurement delays or a reduction in defense spending brought on by high production costs.
Growth in international defense expenditures
Even though the U.S. Navy is Electric Boat's primary focus, the rise in global defense budgets presents a potential opportunity for the company to expand its services and expertise to allied nations. Given its reputation for producing advanced nuclear-powered submarines, Electric Boat could explore international contracts for submarine construction, modernization, or maintenance, thereby diversifying its revenue streams. Global defense spending has been steadily increasing, with countries all over the world prioritizing the modernization of their military forces. Moreover, this trend is especially evident in regions like the Indo-Pacific, where countries like China and Russia are investing heavily in naval power.
Increasing rivalry with other defense contractors
A number of significant companies are fighting for government contracts pertaining to the building, maintenance, and modernization of submarines in the fiercely competitive defense contracting sector. Other well-known defense contractors like Huntington Ingalls Industries, which also constructs and maintains nuclear-powered submarines, as well as international rivals like China and Russia, which have substantial naval construction capabilities, are direct rivals of Electric Boat. Additionally, these rivals frequently provide creative designs, affordable prices, and the capacity to satisfy a wide range of customer demands.
The COVID-19 pandemic had a major effect on the market for electric boats by interfering with supply chains, labor availability, and production schedules. Due to travel restrictions, social distancing policies, and lockdowns, Electric Boat, a vital component of the defense industry, struggled to continue operating continuously. This caused delays in maintenance and new submarine construction projects, especially in the areas of modernization and refuelling programs. Furthermore, the pandemic's impact on labor availability, coupled with heightened health and safety regulations, led to higher expenses and longer delivery schedules for some projects, even though Electric Boat was considered a necessary service and carried on with its operations.
The Hybrid segment is expected to be the largest during the forecast period
The Hybrid segment is expected to account for the largest market share during the forecast period. Hybrid submarines offer a balance between increased underwater endurance and less environmental impact by combining conventional nuclear propulsion systems with battery-electric or fuel cell technologies. Moreover, these submarines are perfect for both strategic and tactical naval missions because of their hybrid design, which enables quieter operations and increased fuel efficiency. While the integration of electric systems offers enhanced stealth capabilities and reduced maintenance costs, the use of nuclear propulsion guarantees long-duration deployments.
The Lithium-Ion Battery segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the Lithium-Ion Battery segment is predicted to witness the highest growth rate. Lithium-ion batteries are perfect for naval applications that need dependable and efficient power sources because they have several advantages over conventional lead-acid batteries, such as a higher energy density, a longer lifespan, and quicker charging times. The adoption of lithium-ion technology has been fueled by the growing need for smaller, more energy-efficient propulsion systems in submarines because it offers improved performance and range without adding undue weight. Additionally, lithium-ion batteries are becoming more and more feasible for use in both commercial and military applications as battery technology continues to advance and lower costs while improving energy storage capabilities.
During the forecast period, the North America region is expected to hold the largest market share. The U.S. Navy, which leads the world in defense spending, keeps making significant investments in cutting-edge submarine technologies, such as hybrid-electric and nuclear-powered submarines. The U.S. Navy's submarine fleet, which includes the Virginia-class attack submarines and the Columbia-class ballistic missile submarines, is designed, built, and maintained in large part by Electric Boat, a General Dynamics subsidiary. Furthermore, North America is the leading region in the electric boat market due to the high demand for these advanced submarines, long-term government contracts, and strategic priorities centered on naval power and security.
Over the forecast period, the Asia-Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR. Increased naval modernization initiatives by nations like China, India, Japan, and South Korea-all of which are making significant investments in cutting-edge maritime defense technologies-are the main driver of this growth. The need for advanced submarines, such as hybrid and electric-powered models that provide increased operational efficiency, stealth, and sustainability, is rising as these countries look to strengthen their naval capabilities. Moreover, these nations are bolstering their defense fleets, including enhancing their underwater warfare capabilities, in response to the geopolitical tensions in the South China Sea and neighbouring areas.
Key players in the market
Some of the key players in Electric Boat market include Boesch Motorboote AG, Domini Yachts, Frauscher Sensortechnik GmbH, ABB Ltd., Vision Marine Technologies Inc., NavAlt Solar & Electric Boats Pvt. Ltd., Boote Marian GmbH, Duffy Electric Boat Company, Soel Yachts B.V., Aquawatt Green Marine Technologies, Candela Technology AB, Torqeedo GmbH, Nautique Boat Company, Inc., LearBoats USA, Inc. and Grove Boats SA.
In January 2025, Vision Marine Technologies Inc. announced that it has entered into definitive securities purchase agreements for the issuance and sale of 4,640,000 units at a price of $1.25 per unit for gross proceeds of $5,800,000. Each unit consist of consisting of common shares and warrants. Warrant will be immediately exercisable and entitle the holder to acquire one common share at an exercise price of $1.50 per share.
In July 2024, Swedish electric hydrofoil boat maker Candela has started delivering the first real-life models of its Candela C-8 Polestar edition. Owners are slated to see the solid gray color of the electric boat C-8 Polestar edition and its hydrofoil painted in gold. These two colors immediately lure attention.
In March 2024, ABB is collaborating with Green Hydrogen International (GHI) on a project to develop a major green hydrogen facility in south Texas, United States. As part of the Memorandum of Understanding (MoU) ABB's automation, electrification and digital technology will be assessed for deployment at GHI's Hydrogen City project.