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市場調査レポート
商品コード
1436002

フレンチドア冷蔵庫:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

French Door Refrigerator - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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フレンチドア冷蔵庫:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

フレンチドア冷蔵庫の市場規模は、2024年に210億5,000万米ドルと推定され、2029年までに275億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.53%のCAGRで成長します。

フレンチドア冷蔵庫- 市場

過去2年間、世界のメーカーの冷蔵庫セグメントの販売量と収益は継続的に増加しており、その結果、フレンチドア冷蔵庫セグメントの売上も増加しています。アジア、欧州、北米は冷蔵庫家電の世界小売量シェアの半分以上を占める地域として存在しており、世界のメーカーは市場の売上と収益を高めるためにこれらの地域でのサプライチェーンを強化しています。アジアでは平均世帯人数が大きくなっているため、フレンチドア冷蔵庫はより広い寸法を備えており、大量の食料品を保管できます。

さまざまなサイズのフレンチドア冷蔵庫が入手可能であること、高度な冷凍技術、魅力的なデザインにより、これらの冷蔵庫は世界中で人気を集めています。新興経済諸国でも、メーカーはIoT(モノのインターネット)技術と統合されたコスト効率の高い製品で顧客をターゲットにしており、フレンチドア冷蔵庫の需要が高まっています。新型コロナウイルス感染症以降、ペントアップ需要の増加と家計収入の増加により、主要家電製品への支出が継続的に増加しており、フレンチドア冷蔵庫の販売市場が好調であることを示しています。

新型コロナウイルス感染症後の消費者行動の変化により、小売業者や卸売業者はフレンチドア冷蔵庫の売上を増やすためにオンラインのeコマースプラットフォームと協力しており、サムスン、パナソニック、ハイセンス、LGなどのメーカーは冷蔵庫製品を直接販売を通じて提供しています。ウェブサイトのチャネルにより、消費者は特定の時点でフレンチドア冷蔵庫の大きなセグメントの中から選択することになります。さらに、世界の冷蔵庫市場におけるオンライン収益シェアが22%以上上昇しているため、今後のフレンチドア冷蔵庫の売上が増加すると予想されます。

フレンチドア冷蔵庫の市場動向

アジアでの売上増加

中国やインドなどのアジア諸国におけるフレンチドア冷蔵庫の需要と人気は、ユーザーの台所用電化製品や家電製品への支出の増加に伴い増加し続けています。アジアは世界の冷蔵庫市場で最大の収益シェアを誇り、年間約9%の成長率で700億米ドルを超える市場収益を誇っています。アジアの新興市場における家計収入の増加と生活水準の向上により、消費者は高級冷蔵庫製品を好むようになり、フレンチドア冷蔵庫の販売成長機会が生まれています。インド市場では、LG、Samsung、Whirlpool、Godrejの冷蔵庫メーカーが冷蔵庫市場の80%以上を占めており、メーカー間の寡占状態が続いています。さらに、もう一つのアジアの主要国である中国では、冷蔵庫の生産と販売が大きく、ハイアール、メディア、ハイセンス、ホーマの企業が独占しています。アジア市場における同社の支配力のこうした既存の地域的バリエーションは、世界のフレンチドア冷蔵庫メーカーにとって、この地域でのサプライチェーンを拡大する機会を提供しています。

オンライン販売の増加

冷蔵庫のオンライン販売は継続的に増加しており、その結果、オンラインチャネルのみでフレンチドア冷蔵庫を注文する人が増加しています。世界市場では、冷蔵庫のオンライン収益シェアが継続的に増加しており、昨年の売上収益の22%以上に達しました。オンライン販売の中でも、 Eコマースや企業直販サイトでは、冷蔵庫やフレンチドア冷蔵庫の検索数が継続的に増加しており、メーカーや小売・卸売業者の販売機会も増加しています。フレンチドア冷蔵庫にはスマートな機能が装備されており、その結果、従来の冷蔵庫を購入する代わりに、これらの製品に対する消費者の魅力が高まっています。オンライン販売チャネルでは多種多様なフレンチドア冷蔵庫が入手可能であり、EMIオプション、クーポンコード割引、ネットバンキング、代金引換などの柔軟な支払いオプションにより、ユーザーはオンライン販売チャネルで時間を費やすよりもこれらの販売チャネルの方が好ましいと考えるようになりました。さまざまなショールーム。オンライン販売を支持するこうした動向の変化は、世界の製造業者に新たな機会を生み出しています。

フレンチドア冷蔵庫業界の概要

フレンチドア冷蔵庫製品を市場に投入する冷蔵庫メーカーの数が増えており、フレンチドア冷蔵庫市場は部分的に細分化されています。技術の進歩と製品の革新に伴い、中規模から中小企業は、新たな契約を獲得し、新たな市場を開拓することで、市場での存在感を高めています。フレンチドア冷蔵庫の既存のメーカーには、ハイアール、ワールプールコーポレーション、エレクトロラックス、ボッシュ、LGなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 主要家電製品への支出増加
  • 市場抑制要因
    • 家庭用電化製品の価格高騰
    • 地政学的問題の高まりによるサプライチェーンの混乱
  • 市場機会
    • 冷蔵庫にスマートな機能を追加することによる、顧客への魅力の高まり
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • フレンチドア冷蔵庫市場における技術革新
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • ドアの種類
    • 3ドア
    • 4ドア
    • クアッドドア
  • 容量
    • スーパー30-31立方フィート
    • 超大型25~29立方フィート
    • 大型20~24立方フィート
    • 19立方フィート未満
  • エンドユーザーの種類
    • 住宅
    • コマーシャル
  • 流通チャネル
    • 専門店・特選店
    • マルチブランドストア
    • オンライン
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 南米
    • 中東とアフリカ
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Haier
    • Whirlpool Corporation
    • Electrolux
    • Midea
    • Samsung
    • Bosch
    • LG
    • Miele
    • Panasonic
    • Arcelik AS
    • Sharp*

第7章 市場の今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 72014

The French Door Refrigerator Market size is estimated at USD 21.05 billion in 2024, and is expected to reach USD 27.55 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.53% during the forecast period (2024-2029).

French Door Refrigerator - Market

Over the last two years sales volume and revenue of refrigerator segments of global manufacturers have observed a continuous increase resulting in rising sales of the French Door refrigerator segment as well. Asia, Europe, and North America exist as the regions occupying more than half of the share in the global retail volume of refrigerator appliances leading to global manufacturers strengthening their supply chains in these regions to raise market sales and revenue. With the existing larger average household size in Asia, a French door refrigerator provides with wider dimension that allows users to store large amounts of food items.

The availability of French door refrigerators in varying dimensions, advanced freezing technology, and attractive designs have led to these refrigerators gaining popularity across the globe. In developed as well as developing economies, manufacturers are targeting their customers with cost-effective products integrated with the IoT (Internet of Things) technology raising the demand for French door refrigerators. Post covid, expenditure on major household appliances observed a continuous increase with rising pent-up demand and increasing household income signalling a positive market for sales of the French door refrigerator.

Post Covid with a change in consumer behaviour, retailers and wholesalers are collaborating with online E-commerce platforms to increase the sales of their French door refrigerators and manufacturers such as Samsung, Panasonic, Hisense, LG, and others are offering their refrigerator products through direct websites channels resulting in consumers choosing among a large segment of french door refrigerator at a given point of time. In addition, rising online revenue share of the global refrigerator market by more than 22% is expected to drive the sales of French door refrigerators over the coming period.

French Door Refrigerator Market Trends

Rising Sales In Asia

The demand and popularity of French door refrigerators in Asian countries such as China and India are observing a continuous increase with a rise in expenditure on kitchen electrical and household appliances by the users. Asia exists with the largest revenue share in the global refrigerator market and market revenue of more than USD 70 Billion with a growth rate of around 9% per year. Rising household income and an increase in the standard of living in emerging markets of Asia are resulting in consumers making their preference towards high-end refrigerator products creating growth opportunities for the sale of French door refrigerators. In the Indian market refrigerator manufacturers LG, Samsung, Whirlpool, and Godrej occupy more than 80% of the refrigerator market creating a form of oligopoly among the manufacturers. In addition, another major Asian country, China with significant production and sales of refrigerators is dominated by firms of Haier, Media, HiSense, and Homa. These existing regional variations of the firm's domination in the Asian market are providing opportunities for global French door refrigerator manufacturers to increase their supply chain in the region.

Increasing Online Sale

Online sales of refrigerators are observing a continuous increase resulting in a rising number of people ordering French door refrigerators through online channels only. In the global market online revenue share of refrigerators is observing a continuous increase rising to more than 22% of the sales revenue last year. Among online sales E-Commerce and direct company websites are observing a continuous increase in searches for refrigerators and French door refrigerators as well leading to increasing sales opportunities for the manufacturer and retailers/wholesalers. The French door refrigerators are equipped with smart features resulting in a rising consumer attraction towards these products instead of buying traditional refrigerators. The availability of a large variety of French door refrigerators in online sales channels and flexible payment options of EMI options, coupon code discounts, Net banking, and pay-on-delivery are leading to users finding these sales channels more preferable than spending their time in different showrooms. These changing trends in favor of online sales are creating emerging opportunities for global manufacturers.

French Door Refrigerator Industry Overview

The French door refrigerator market is partially fragmented with an increasing number of refrigerator manufacturers launching their French door refrigerator products in the market. With technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. Some of the existing manufacturers of French door refrigerators are Haier, Whirlpool Corporation, Electrolux, Bosch and LG.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increase of Expenditure on Major Household Appliances
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Rising Prices of Consumer Electronic Appliance
    • 4.3.2 Supply Chain Disruption With Rising Geopolitical Issues
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Enabling the Refrigerators With Smart Features will Increase Customer Attraction
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Technological Innovations in French Door Refrigerator Market
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Door Type
    • 5.1.1 French 3-Door
    • 5.1.2 French 4-Door
    • 5.1.3 Quad Door
  • 5.2 Capacity
    • 5.2.1 Super 30-31 Cubic Feet
    • 5.2.2 Ultra-large 25-29 Cubic Feet
    • 5.2.3 Large 20-24 Cubic Feet
    • 5.2.4 Under 19 Cubic Feet
  • 5.3 End User Type
    • 5.3.1 Residential
    • 5.3.2 Commercial
  • 5.4 Distribution Channel
    • 5.4.1 Specialty Stores/Exclusive Stores
    • 5.4.2 Multi-Branded Stores
    • 5.4.3 Online
    • 5.4.4 Other Distribution Channels
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia Pacific
    • 5.5.4 South America
    • 5.5.5 Middle East and Africa
    • 5.5.6 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Haier
    • 6.2.2 Whirlpool Corporation
    • 6.2.3 Electrolux
    • 6.2.4 Midea
    • 6.2.5 Samsung
    • 6.2.6 Bosch
    • 6.2.7 LG
    • 6.2.8 Miele
    • 6.2.9 Panasonic
    • 6.2.10 Arcelik AS
    • 6.2.11 Sharp*

7 MARKET FUTURE TREND

8 DISCLAIMER AND ABOUT US