表紙:ニシン市場 - 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1273350

ニシン市場 - 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Herring Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ニシン市場 - 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年04月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ニシンの世界市場は予測期間中にCAGR 1.8%で成長すると予測されます。

主なハイライト

  • 健康効果、タンパク質、ミネラルの補給を目的とした魚食の人気の高まりが、市場を急速に牽引しています。欧州は、北大西洋、バルト海、北海に豊富に生息していることから、ニシン漁の世界の消費国となっています。ニシンは、2000年以上前から主食魚とされている欧州で、漁獲量と消費量が増加しています。
  • ポーランド、ロシア、リトアニアなど世界各国では、ニシンは西洋の重要な行事で食される伝統的な珍味です。世界の市場の拡大が鈍化する中、都市化の進展がニシンの商業需要を押し上げています。ニシン市場は、ノルウェー、オランダ、デンマーク、アイスランドなど、いくつかの主要企業によって支配されています。これらの国々は大規模な漁業を営んでおり、輸出用のニシンを大量に供給することが可能です。ロシア、日本、カナダなど他の国もニシン漁業が盛んです。
  • ニシンは、赤身のタンパク質の優れた供給源です。ニシンは高タンパクで、オメガ3脂肪酸など他の多くの必須要素も豊富に含んでいます。全体として、ニシン市場は、需給、環境問題、消費者の嗜好など、さまざまな要因によって影響を受けることがあります。しかし、ニシンは人気で汎用性の高い魚であり、世界の水産物市場の重要な一部であり続ける可能性が高いです。これらの要因は、長年にわたって市場を後押しします。

ニシンの市場動向

オンラインによる魚市場の出現と健康への恩恵

e-groceryの台頭と費用対効果の高い新しい冷凍技術の出現によって勢いを増したeコマース魚市場が着実に成長しています。世界中で、魚を買うのに従来の雑多な魚市場に行くことを好まず、家にいながら自分の都合で魚を買う消費者が増えています。

オンラインによる魚市場は、消費者に持続可能な方法で調達された魚介類へのより大きなアクセスを提供することができます。これらのプラットフォームの多くは、環境への影響を最小限に抑えるために責任ある漁法を用いている小規模な漁師や養殖業者と提携しています。このような顧客層は、オンラインによる魚類小売業者がますますターゲットとしている有利な市場です。世界中のニシン漁メーカーがオンライン市場の恩恵を受け、より多くの消費者にリーチできるようになり、予測期間中の市場はさらに活性化するでしょう。

赤身のタンパク質は、ニシンによって非常によく提供されます。ニシンは高タンパク質で、オメガ3脂肪酸など他の多くの必須要素も豊富に含んでいます。ニシンは、トリグリセリドとVLDLレベルを低下させ、HDLレベルを増加させることにより、心臓の健康を改善することが知られています。また、抗酸化物質として機能し、骨の健康を促進するセレン、ビタミンD、ビタミンEを豊富に含んでいます。これらの要因が、世界中の消費者の健康への関心の高まりから、ニシン漁の消費を促進しています。

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欧州が世界市場を独占

欧州は、世界におけるニシン漁の主要な消費国です。ニシンは北大西洋、バルト海、北海に豊富に生息しているため、2000年以上前から主食魚とされている欧州では、ニシン漁の漁獲量と消費量が増加しています。ニシンは安価であることに加え、オメガ3脂肪酸を豊富に含み、製造が比較的容易であること、漬け込みやマリネによって保存期間が長くなることから、欧州の富裕層と貧困層の両方の家庭で人気の魚となっています。欧州では、オランダ、デンマーク、スウェーデン、ドイツがニシン漁の主要市場です。スウェーデンでは、バルト海産のニシンを発酵させてスルストーミングを作り、北スウェーデン料理の珍味として食されています。

ニシン漁の長い歴史、加工・流通のインフラの充実、ニシンを栄養価の高い万能食材として重んじる食の伝統など、欧州がニシン漁市場で優位に立つ要因はいくつかあります。

ニシンは欧州地域では伝統的な主食魚とされています。この伝統を守りたいという願いと、都市化の進展による限られた時間での入手が、ノルウェーとポーランドでのニシンの商業的な採用を後押ししています(特にポーランド)。全体として、この地域では市場はかなり確立されており、予測期間中も安定したペースで成長すると思われます。

Herring Market-IMG2

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 地域(生産分析、金額・数量による消費分析、金額・数量による輸入分析、金額・数量による輸出分析、価格動向分析)
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • デンマーク
      • オランダ
      • ドイツ
      • スウェーデン
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • インドネシア
      • フィリピン
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
    • アフリカ
      • エジプト

第6章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 67538

The global herring market is projected to grow at a CAGR of 1.8% during the forecast period.

Key Highlights

  • The increasing popularity of fish consumption for its health benefits, protein, and minerals supply is rapidly driving the market. Europe is the leading consumer of herring fish in the world due to its occurrence in abundance in the North Atlantic, Baltic, and North Sea. Herring fish is increasingly caught and consumed in Europe, where it is considered a staple fish for over 2000 years.
  • Herring is a traditional delicacy served at important western occasions in many countries worldwide, including Poland, Russia, Lithuania, etc. Even while global market expansion remained sluggish, rising urbanization has boosted herring's commercial demand. The herring market is dominated by several key players, including Norway, the Netherlands, Denmark, and Iceland. These countries have large fishing industries that are able to provide large quantities of herring for export. Other countries, such as Russia, Japan, and Canada, also have significant herring fishing industries.
  • Herring is an excellent source of lean protein. Herring has a high protein level and is also rich in many other essential elements, like Omega-3 fatty acids. Overall, the herring market can be influenced by a variety of factors, including supply and demand, environmental concerns, and consumer preferences. However, it is a popular and versatile fish that is likely to remain an important part of the global seafood market.These factors boost the market over the years.

Herring Market Trends

The Emergence of Online Fish Markets and Health Benefis

There is a steady rise in the e-commerce fish marketplace that has gained momentum with the rise of e-grocery and the advent of new cost-effective freezing technology. A rising number of consumers worldwide do not prefer to visit the traditional messy fish markets to buy fish and buy fish at their own convenience while sitting at home.

Online fish markets can provide consumers with greater access to sustainably sourced seafood. Many of these platforms partner with small-scale fishermen and aquaculture producers who use responsible fishing practices to minimize their impact on the environment. This set of customers is a lucrative market that is increasingly being targeted by online fish retailers. Herring fish manufacturers across the world can increasingly benefit from the online market and reach a broader circle of consumers, which will further boost the market in the forecast period.

Lean protein is very well-provided by herring. Herring has a high protein level and is also rich in many other essential elements, like Omega-3 fatty acids. It is known to improve heart health by decreasing triglyceride and VLDL levels and increasing HDL levels. It is also a good source of selenium, vitamin D, and E, which function as antioxidants and boost bone health. These factors drive the consumption of herring fish due to increasing health concerns among consumers across the globe.

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Europe Dominates the Global Market

Europe is the leading consumer of herring fish in the world. Due to its occurrence in abundance in the North Atlantic, Baltic, and the North Sea, herring fish is increasingly caught and consumed in Europe, where it is considered a staple fish for over 2000 years. Besides being inexpensive, herring is also a rich source of omega 3 fatty acids, and owing to its relative ease of production and longer shelf life achieved through pickling and marination, it has become a popular fish in both the rich and poor households of Europe. Netherlands, Denmark, Sweden, and Germany are major herring fish markets in Europe. In Sweden, the Baltic herring is fermented to create Surstomming, which is a delicacy in northern Swedish cuisine.

Europe's dominance in the herring fish market can be attributed to several factors, including a long history of herring fishing, well-developed infrastructure for processing and distribution, and a strong culinary tradition that values herring as a nutritious and versatile food source.

Herring is considered a traditional staple fish in the European region. The desire to conserve this tradition but limited time availability due to increasing urbanization has driven commercial adoption of herring in Norway and Poland Especially. Overall, the market is pretty much established in this region and will grow at a steady pace in the forecast period.

Herring Market - IMG2

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Geography (Production Analysis, Consumption Analysis by Value & Volume, Import Analysis by Value & Volume, Export Analysis by Value & Volume and Price Trend Analysis)
    • 5.1.1 North America
      • 5.1.1.1 United States
      • 5.1.1.2 Canada
      • 5.1.1.3 Mexico
    • 5.1.2 Europe
      • 5.1.2.1 United Kingdom
      • 5.1.2.2 France
      • 5.1.2.3 Denmark
      • 5.1.2.4 Netherlands
      • 5.1.2.5 Germany
      • 5.1.2.6 Sweden
    • 5.1.3 Asia-Pacific
      • 5.1.3.1 China
      • 5.1.3.2 India
      • 5.1.3.3 Japan
      • 5.1.3.4 Indonesia
      • 5.1.3.5 Philippines
    • 5.1.4 South America
      • 5.1.4.1 Brazil
      • 5.1.4.2 Argentina
    • 5.1.5 Africa
      • 5.1.5.1 Egypt

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS